![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
| Bekijk resultaten enquête: Bent u voor of tegen een rookverbod in cafés? | |||
| Voor. |
|
57 | 42,22% |
| Tegen. |
|
78 | 57,78% |
| Aantal stemmers: 135. Je mag niet stemmen in deze enquête | |||
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#3121 |
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
|
|
|
|
|
|
#3122 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
|
|
|
|
#3123 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Lang verhaal, lange redenering, waar je niet mee akkoord zal gaan.
|
|
|
|
|
#3124 |
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
|
|
|
|
|
|
#3125 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Dat weet ik. Iedereen heeft namelijk last van zijn eigen dogma's.
|
|
|
|
|
#3126 |
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
Ja hoor, 't zal wel.
|
|
|
|
|
|
#3127 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#3128 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#3129 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
ik vind het grappig dat mensen die resoluut tegen dit verbod zijn, aan de andere kant voor een totaal verbod van andere (en minder schadelijke) drugs zoals marihuana zijn.
Gewoon even terloops.. |
|
|
|
|
|
#3130 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Ook gewoon even terloops...
|
|
|
|
|
|
|
#3131 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Wantrouw wel 'wetenschapslui' die een bepaalde agenda hebben (politiek geïnspireerd vb.) maar zelfs dan nog niet altijd.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
|
#3132 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Dat gaat u zuur opbreken, vrees ik. Moorden is nog steeds illegaal.
|
|
|
|
|
#3133 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Dat dat opzettelijke slagen en verwondingen, die juridisch vervolgd behoren te worden, zou zijn, is niet waar. U weet namelijk dat u, als u in een café bent (de eigendom van iemand anders), u daarop kan rekenen met een redelijke waarschijnlijkheid, zeker als een bordje ter waarschuwing hangt. Dat maakt wel degelijk u verantwoordelijk voor uw aanwezigheid daar - en niet iemand anders.
|
|
|
|
|
#3134 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Die gasten die hier blijven redeneren dat het de kaffee-eigenaar is die behoort te kunnen beslissen of hij de volkgezondheid aan zijn laars lapt, gaan toch verschieten eens die wet gestemd zal zijn.
Want dan gaat wel blijken hoe de vork aan de steel zit. Net zoals hij aan de steel zit momenteel reeds, in privé sportakkomodaties. Voor de rest wordt eigenlijk nog weinig gezegd over het aspekt dat van de kaffee-rookverbod-maatregel een preventief effekt zal uitgaan: er zullen iets minder jonge gasten beginnen te roken, er zullen iets meer rokers die willen stoppen ook effektief lukken om blijvend te stoppen met roken, en ... een gemiddelde rokende kaffeebezoeker zal wellicht iets minder roken op zijn uitgangsavond .. en om zo'n preventief effekt te bereiken zijn inderdaad "ambeterende maatregelen nodig, zoals daar ook reeds maatregelen getroffen zijn: hogere kostprijs, niet roken op 't werk, lelijke foto's op de pakjes ...
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
#3135 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Schoofzak; als je het onderscheid niet kent of niet wenst te maken tussen is en ought heeft discussieren tout court niet zoveel zin, he. Dan kan je je pc afzetten en gewoon wachten op het rookverbod.
|
|
|
|
|
#3136 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
Zodat iedereen weet dat er binnen altijd iemand kan binnenkomen die rookt. Een rokersverbod in bushokjes lijkt mij evident omdat hiervoor geen alternatieven bestaan. Als ik ergens de bus wil pakken dan moet ik wel in dat bushokje gaan staan. Dat van die opzettelijke slagen en verwondingen is belachelijk: Als ge iets claimt dan moet ge die schade en het oorzakelijk verband ook bewijzen en probeer maar eens te bewijzen dat gij schade hebt geleden door efkes in de rook te gaan staan van persoon X, laat staan de omvang van de schade...
|
|
|
|
#3137 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
Gaat de overheid binnenkort ook verbieden om depressief te zijn aangezien dat de kans op zelfmoord verhoogt?
|
|
|
|
#3138 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En ik zal zeker mijn pc niet afzetten, noch mijn strijd tegen hinder door tabaksrook opgeven.
|
|
|
|
|
|
#3139 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
dus zowel op vlak van tabaksgebruik als van preventie van zelfmoord heeft de overheid een taak. (Je kan wel diskuteren over hoever die taak gaat, en daarom is het nog niet zo slecht dat die dinges uiteindelijk hun beslag krijgen in een demokratisch verkozen parlement).
|
|
|
|
|
|
#3140 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Waarom 'vergeet' je het dan hier:
Die gasten die hier blijven redeneren dat het de kaffee-eigenaar is die behoort te kunnen beslissen of hij de volkgezondheid aan zijn laars lapt, gaan toch verschieten eens die wet gestemd zal zijn.
|
|
|