Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 4 december 2008, 23:28   #341
Maes_P
Staatssecretaris

Maes_P's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Maes P; denk je dat binnen culturen waar de vrouw verantwoordelijk wordt gesteld voor mannelijke seksualiteit in al zijn vormen veel vrouwen uit komen voor seksueel geweld?
Wat bedoel je met "waar de vrouw verantwoordelijk wordt gesteld voor mannelijke seksualiteit in al zijn vormen"?
3x maal herlezen; begrijp de zin niet.

Citaat:
Denk u echt dat vrouwen binnen een samenleving waar op seks en zelfbeschikkingsrecht een taboe heerst cijfers de werkelijkheid weergeven?
U gaat opnieuw uit van een premise die u niet kan bewijzen;
Turkije zou een land zijn met "een samenleving waar op seks en zelfbeschikkingsrecht een taboe heerst"
Waar haalt U dat?
Waar hebt U dat gelezen?
Wie heeft U dat verteld?

Citaat:
Laat me u eens een vraag stellen; vindt u dat verkrachting binnen het huwelijk een misdaad is?
Tuurlijk.

Citaat:
Binnen islam bestaat geen verkrachting binnen een huwelijk; dus daar gaan uw cijfers al!
Hoe bedoel je?
Is turkije een land waar de sharia van toepassing is of zo?
sinds 2004:
http://www.telegraph.co.uk/news/worl...try-talks.html
Citaat:
"The change is revolutionary," said Hulya Gulbahar, who campaigned for a new law that criminalises the rape of spouses.
Ok, ze waren 13 later dan Engeland (verboden sinds 1991: http://en.wikipedia.org/wiki/Spousal...land_and_Wales) maar het is toch verboden: die statistieken gaan over 2007

En trouwens in Engeland zijn er nog steeds problemen met de toepassing van die wet van 1991:
http://www.hiddenhurt.co.uk/Articles/maritalrape.htm

Citaat:
Many women who are victims of marital rape have great difficulty in defining it as such. The traditional idea that it is impossible for a man to rape his wife and that somehow, in taking our marriage vows we have abdicated any say over our own body and sexuality, basically denied ourselves the right to say 'no', is still prevalent amongst wives as much as amongst their husbands. A wife being raped will often question her right to refuse intercourse with her husband, and while she may realise that legally it now constitutes rape, there are many reasons which may prevent her from perceiving it in such a light.
Let wel: hier wordt de toestand in de UK beschreven, niet de Turkse toestand.

Citaat:
Ook is seks voor ongehuwden niet toegestaan; geen drempel denkt bij aangifte van verkrachting?
Awel, dan mag je mij eens de wet aanduiden in de turkse strafwet die dat verbiedt...

Citaat:
De sociale controle op vrouwen is heel hoog in Turkije buiten de grote steden; denkt u dat ook hier geen drempel ligt om aangifte te doen?
Incest is binnen veel Turkse gezinnen onbespreekbaar; hoe zit het met aangifte dan?
Jij zit hier maar dingen te verkondigen; heb jij enig bewijs voor deze stellingen???
Waar haal je dat allemaal?
Uit welk boek, studie, onderzoek?

Citaat:
Verklaar me eens waarom IN VLAANDEREN de vluchthuizen vol zitten met moslima's; denkt u dat seksueel geweld geen onderdeel is van huiselijk geweld?
U zou toch moeten weten dat dat komt doordat meer en meer allochtonen thuisloos zijn? (1 op 5 = allochtoon)
Een andere reden is uiteraard dat ze vaak geen familie (ouders, broers, etc) hebben in Belgie.
een voorbeeld:
Citaat:
Aysun (26, Turkse) is één van
hen: “Ik werd verliefd op Riza, een ver familielid dat in België woonde. Mijn vader wou absoluut niet dat ik met hem trouwde. Maar ik wilde het zelf echt graag. En dus gaf hij toe. Eénmaal ik in België was, ging het helemaal mis. Ik denk dat hij me wel graag zag. Maar hij bleek een moederskindje te zijn. Hij werd gedomineerd door zijn familie. Ik moest het hele huishouden doen en kwam bijna nooit buiten. Ik mocht mijn ouders niet bellen en werd vaak geslagen. Ik kon nergens terecht, en het ging van kwaad naar erger. Op een dag zat ik in Zaventem. Ik was drie maanden zwanger en wilde zo snel mogelijk terug naar Turkije gaan om te scheiden. Ik was zo murw geslagen dat ik niet eens op het vliegtuig raakte. Dus bracht de politie me naar een vluchthuis.”
Daarnaast heb je ook nog de grotere partnerafhankelijkheid bij allochtonen vrouwen omdat ze nog minder verdienen dan hun autochtone collega's;
Citaat:
Vrouwen verdienen gemiddeld 20% minder dan mannen inVlaanderen, maar allochtone vrouwen verdienen nog eens 10% minder dan Vlaamse vrouwen.
Tot slot:
niet doen alsof allochtoon = moslima

voor meer lectuur en bronvermelding;
http://www.vlaanderen.be/servlet/Sat...type=Toespraak
Vooral de kalener 'vrouwen in kleur is een aanrader'

Lijkt u dit niet meer aan de orde dan de cijfers van pakweg Tunesie?[/quote]
Maes_P is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2008, 23:29   #342
piraat
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maes_P Bekijk bericht
Dus in turkije wordt een man gecastreerd bij veroordeling voor verkrachting volgens U?
Ik stelde de vraag ...In elk geval is het gevang daar minder leefbaar als hier, en de straf voor een verkrachting zou wel eens een stuk zwaarder kunnen zijn als hier ook. Ik heb ooit een Turk gekend die opgesloten was voor gewapende overval, een man die reeds in meerdere Europese gevangenissen gezeten had wegens allerlei misdaden. Volgens hem was het gevang bij hem thuis echt niet te doen, echt te vermijden. Daarom "werkte" hij ook enkel buiten zijn eigen land...
piraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2008, 23:30   #343
Maes_P
Staatssecretaris

Standaard

dubbel

Laatst gewijzigd door Maes_P : 4 december 2008 om 23:48.
Oud 4 december 2008, 23:33   #344
piraat
Banneling

Standaard

Citaat:
Kun je dan, in tegenstelling tot uw collega, eens argumenteren waarom in Tunesie de cijfers anders liggen?
zie mijn reactie hoger
Tunesiërs en Turken zijn 2 verschillende volkeren. Vraag jij zelf maar eens aan een Tunesiër waarom hij meer of minder verkracht als een Turk Die zal dat beter weten als ik, nee ?
Wie bedoel je trouwens met "uw collega " ? Zitten er hier dan nog andere piraten ?
piraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2008, 23:41   #345
Maes_P
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door piraat Bekijk bericht
Ik stelde de vraag ...
En wat is het antwoord?

Citaat:
In elk geval is het gevang daar minder leefbaar als hier, en de straf voor een verkrachting zou wel eens een stuk zwaarder kunnen zijn als hier ook.
Je zegt; "zou kunnen"
ken je ook de feitelijke toestand?
Of hoop je dat gewoon omdat het je goed uitkomt.

Trouwens; strafmaat kent geen correlatie met misdaadcijfers;
Citaat:
In grote lijnen is de eindconclusie van het onderzoek naar de generaal preventieve werking van het strafrecht dat de zwaarte van de straf geen effect heeft, maar dat een grotere zekerheid dat wordt gestraft de effectiviteit
vergroot
http://dissertations.ub.rug.nl/FILES....bosker/h3.pdf

Citaat:
Ik heb ooit een Turk gekend die opgesloten was voor gewapende overval, een man die reeds in meerdere Europese gevangenissen gezeten had wegens allerlei misdaden. Volgens hem was het gevang bij hem thuis echt niet te doen, echt te vermijden. Daarom "werkte" hij ook enkel buiten zijn eigen land...
Ik heb ooit een Italiaan gekend die gekend was voor zijn pizza's
Jeezes zeg

voor meer info omtrent allochtone misdaad:
rapport van Traa;
http://www.burojansen.nl/traa/
Citaat:
De Haan en Bovenkerk (1995) betogen dat als het gaat om criminaliteit van etnische groepen in het algemeen te gemakkelijk naar culturele verklaringen wordt gezocht, dat deze geen inzicht geven in de mate waarin minderheden bij criminaliteit zijn betrokken en dat zij hoogstens iets zeggen over de vorm waarin het zich manifesteert.

Laatst gewijzigd door Maes_P : 4 december 2008 om 23:42.
Oud 4 december 2008, 23:47   #346
Maes_P
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door piraat Bekijk bericht
Tunesiërs en Turken zijn 2 verschillende volkeren. Vraag jij zelf maar eens aan een Tunesiër waarom hij meer of minder verkracht als een Turk Die zal dat beter weten als ik, nee ?
Dus kent de incidentie van verkrachting in een land geen correlatie met de beleden godsdienst volgens U?
Want:
Tunisie = moslimland
Turkijke= moslimland
U stelt dus dat er andere factoren moeten spelen in het verschil in aantal verkrachtingen in Tunesie en Turkijke?

Dan zijn we akkoord zeker e!

Machtig
Citaat:
Wie bedoel je trouwens met "uw collega " ? Zitten er hier dan nog andere piraten ?
Awel die andere ponco van vanmiddag, ik ben zijn naam vergeten.
Oud 4 december 2008, 23:51   #347
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Maes P u weet dan blijkbaar weinig over Turkije; dat mag een seculiere staat zijn met veel Kemalisten; evengoed is er Milli gorus die veel strikter is in interpretatie van islam.
Dat bepaald zeker op het platte land rolpatronen tussen man en vrouw; u moet dringend eens naar Turkije.
Waarom denkt u dat vrouwen ene hoofddoek dragen, Om zich te bedekken? Goed zo u bent op weg. Te bedekken waarvoor? Begerige mannenblikken; uiteraard. Vrouwen mogen niet uitdagen, zelf beslissen met wie ze wel of niet seks hebben, hun positie bepaald dit als gelovigen, daar helpt de Turkse wet die trouwens net als die van ons gebaseerd is op de code Napoleon niets aan.

Natuurlijk is er in Turkije geen sharia; maar dat betekent nog niet dat verkrachting binnen het huwelijk erkent is; immers is slechts seks voor moslims toegestana binnen het huwelijk en nergens staat dat een vrouw mag weigeren.Wel dat een man haar als een akker mag zien. Heeft u de koran al eens gelezen? Boeiend boek!

Vind u het erg dat we Vlaanderen als voorbeeld nemen? Hier is ook binnen het huwelijk verkrachting als misdrijf erkent.
Waar ik mijn mosterd over Turken haal? Bij Turken zelf uiteraard.
Vaak erg aardige mensen.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2008, 00:12   #348
Maes_P
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Maes P u weet dan blijkbaar weinig over Turkije; dat mag een seculiere staat zijn met veel Kemalisten; evengoed is er Milli gorus die veel strikter is in interpretatie van islam.
Ja en in Belgie hebben we de Jehova's.
En zeg nu niet dat ik Jehova's vergelijk met Milli Gorus e..
Ik zeg enkel dat elk land zijn godsdienstextremisten heeft.

Citaat:
Dat bepaald zeker op het platte land rolpatronen tussen man en vrouw; u moet dringend eens naar Turkije.
Neen, U moet dringend eens uw bronvermelding geven van die sociologische studie die je hier de ganse tijd zit te quoten.

Citaat:
Waarom denkt u dat vrouwen ene hoofddoek dragen, Om zich te bedekken? Goed zo u bent op weg. Te bedekken waarvoor? Begerige mannenblikken; uiteraard. Vrouwen mogen niet uitdagen, zelf beslissen met wie ze wel of niet seks hebben, hun positie bepaald dit als gelovigen, daar helpt de Turkse wet die trouwens net als die van ons gebaseerd is op de code Napoleon niets aan.
U beseft toch wel hoe U hier de pedalen verliest?
Of kent U de situatie omtrent de hoofdoek in turkije niet?

Citaat:
Natuurlijk is er in Turkije geen sharia; maar dat betekent nog niet dat verkrachting binnen het huwelijk erkent is;
Euh, ik heb je daarboven een link gegeven naar de wet die in 2004 in turkije is gestemd die verkrachtingen binnen het huwelijk strafbaar maakt?
Je leest toch mijn links?

Citaat:
immers is slechts seks voor moslims toegestana binnen het huwelijk en nergens staat dat een vrouw mag weigeren.Wel dat een man haar als een akker mag zien. Heeft u de koran al eens gelezen? Boeiend boek!
In turkije staat de wet boven de koran.
Gelukkig maar.

Citaat:
Vind u het erg dat we Vlaanderen als voorbeeld nemen? Hier is ook binnen het huwelijk verkrachting als misdrijf erkent.
Ja en in turkije en Engeland ook: je hebt blijkbaar mijn link dus echt niet gelezen...spijtig.

Citaat:
Waar ik mijn mosterd over Turken haal? Bij Turken zelf uiteraard.
Vaak erg aardige mensen.
That's it?
Dat is je uitleg?
Dus al je negatieve, stigmatiserende informatie over Turkije bekom jij van "vaak aardige turken".
Vanuit welke streek komen die mensen (meestal)?
Oud 5 december 2008, 01:26   #349
Zoethout002
Schepen

Zoethout002's schermafbeelding

Standaard

Oud 5 december 2008, 01:27   #350
Zoethout002
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Die moet gedacht hebben dat zoiets een locale gewoonte is en wilde misschien inburgeren:
Leg dan eens uit waarom van Noorwegen tot Belgie de meeste verkrachtingen door negers en moslims worden gedaan.

En toen werd je stil.
Oud 5 december 2008, 01:28   #351
Zoethout002
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pierette Bekijk bericht
*knip*

Racisme is niet toegestaan volgens de wet.
Racisme is wel toegestaan, kijk maar eens naar al het racisme van buitenlanders naar Europeanen toe, dat blijft ongestraft, zelfs op dit forum.
Oud 5 december 2008, 12:32   #352
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Meas P; is in Belgie het leger nodig om Jehova getuigen democratie te doen naleven?
Bij mijn weten is Milli Gorus een politiek religieuze beweging, verboden zelfs in Turkije en dus inderdaad helemaal niet te vergelijken met de invloed van Jehovagetuigen in Vlaanderen.

Dus volgens u is het leven in een Turks dorp op geen enkele wijze verschillend dan in pakweg...een dorp in Oost Vlaanderen?
En volgens u is er dan ook geen verschil in pakweg Emmerdag- Eskehir of Istanboel?
U moet echt eens naar Turkije! Want het is duidelijk dat u helemaal niet weet waarover u praat, terwijl u wel eist dat ik sociologische studies aanhaal om dit aan te tonen.Leest u Turks?

Ik verlies helemaal geen pedalen wanneer ik het over hoofddoeken heb en de positie van vrouwen binnen islam en rolpatronen, die strijd woedt hier en in Turkije zelf.
Wel heb ik de indruk dat uw kennis over islam nogal beperkt is; heeft u de koran al eens gelezen?
Voor ale duidelijkheid; in Turkije wordt de hoofddoek veel meer geweerd in het openbare leven dan hier, behalve op het platte land, daar is de hoofddoek nog gebruikelijk en vooral Milli Gorus ijvert voor meer vrijheden voor hoofddoekdraagsters ( zoals het kunnen volgen van universitaire studies met hoofddoek, tot voor kort verboden,nu toegelaten denk ik)

Ja; in Turkije en Vlaanderen staat de wet boven de koran.Toch zijn heel wat moslims het daar niet mee eens; ook in Turkije en in Vlaanderen, o.a Milli Gorus erkent de erfenis van Atta Turk niet, salafi's en wahabieten erkennen geen ander gezag dan dit van Allah en vooral dit gedachtengoed raakt steeds beter georganiseerd.
Dit is echter niet het discussiepunt; wel wat moslims individueel zelf voorop zetten.
En in Turkije is dit binnen de subsulcuren van de dorpen niet de Turkse wet maar het gebod van Allah.Meisjes moeten rein blijven en maagd, roddel ( gezien worden met een jongen) kan je reputatie vernietigen en haalt je marktwaarde als huwelijkskandidaat naar beneden, sociale omgang is gescheiden vanaf pubertijd.
Toch is Turkije een moslimland wat aantoont dat islam en democratie kunnen samengaan, en het moslim zijn niet hoeft te betekenen dat je moet leven volgens een visie uit de zevende eeuw.Maar juist dit geeft ook een spanningsveld, getuige de bescherming van het leger om dit gedachtengoed van Atta Turk te vrijwaren.

Voor de rest vind ik uw houding grof en beledigend, ik stitatiseer helemaal niet en ben inderdaad al meer dan zes jaar professioneel betrokken bij dit soort onderwerpen.
Wie stigmatiseert ben u; volgens u is iedereen die kritisch kijkt naar integratie of het ontbreken hiervan iemand die stigmatiseerd.
Maar omdat u eveneens stelt dat vluchthuizen volzitten omdat 1 op 5 allochtoon thuisloos is neem ik dit maar niet al te ernstig; uitereindelijk debatteer ik blijkbaarm et iemand die niet weet dat vluchthuizen enkel dienen voor vrouwen in een situatie van ernstig huiselijk geweld, waarbij seksueel geweld maar al te vaak onderdeel is, dat is de reden van verblijf, niet 'thuisloos 'zijn.

En ja; ik vind Turken aardige mensen, maar dat wil niet zeggen dat ik zelf nooit geconfronteerd ben met de opvatting dat een vrouw die alleen is met een man, aanleiding' geeft tot grensoverschrijdend gedrag! Breek me de bek niet open!
Oud 5 december 2008, 12:39   #353
hotschizodiscocop
Staatssecretaris

hotschizodiscocop's schermafbeelding

Standaard

Mooi zo, wat tettenconcurrentie kan de economie misschien wat opspijzen.
hotschizodiscocop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2008, 13:52   #354
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hotschizodiscocop Bekijk bericht
Mooi zo, wat tettenconcurrentie kan de economie misschien wat opspijzen.
koop de Playboy of surf naar een Russische tettensite, man.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2008, 13:56   #355
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zoethout002 Bekijk bericht
Leg dan eens uit waarom van Noorwegen tot Belgie de meeste verkrachtingen door negers en moslims worden gedaan.

En toen werd je stil.
Dat schrijf jij. Waar haalde je 't? Op welke blog? Zoals deze?
http://www.deanbarrettthailand.com
Of gatesofvienna, of de schrijfsels van fjordman?

Laatst gewijzigd door filosoof : 5 december 2008 om 14:00.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2008, 16:03   #356
shaddy
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zoethout002 Bekijk bericht

En toen werd je stil.
Stil? welneen die doorsnee pocos zullen dit voorval afdoen als een fait divers het zoveelste wel te verstaan
shaddy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2008, 17:57   #357
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Trouwens Maes P; ik vind een jongen die meerdere vrouwen per dag probeert aan te randen obsessief seksueel gedrag; u niet dan?
Oud 5 december 2008, 19:19   #358
Zoethout002
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Dat schrijf jij. Waar haalde je 't? Op welke blog? Zoals deze?
http://www.deanbarrettthailand.com
Of gatesofvienna, of de schrijfsels van fjordman?
Jonge verkrachters

De daders zijn in bijna alle gevallen allochtone jongens.

Bijna alle slachtoffers zijn autochtone meisjes.

http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=14236

Moslimbroers België verkrachtten meisje

Drie minderjarige moslimbroers uit het Belgische Middelkerke hebben een jaar lang een meisje herhaaldelijk verkracht. De jongens van Marokkaanse komaf verklaarden dat ze dat niet gedaan zouden hebben als het meisje ook islamitisch was geweest.
http://www.nrc.nl/anp/buitenland/art...achtten_meisje

Criminologist: immigrants are rape champions
http://www.cphpost.dk/get/62173.html

Muslim rape concern
http://www.cphpost.dk/get/62605.html

*knip*
Oud 5 december 2008, 19:59   #359
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Ik vermoed dat er nu iemand zich in de handen wrijvend lekker anoniem op het rode driehoekje gaat klikken en vervolgens sardonisch voor zich uit mompelt: hebbes!

Voor de goede gang van zaken: ik ben dat dus zeker niet.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2008, 22:37   #360
leddy
Banneling

Standaard

Citaat:
Shaddy, zeg eens eerlijk;
kun je 's avonds nog in de spiegel kijken?
U bent hier heel persoonlijk tegen shaddy. De moderatie wil dit niet zien. Nochtans vind ik dit beschamend. U hebt shaddy een prive berichtje gestuurd met excuses omdat u persoonlijk werd. U gaf daaraan dat u wil papa worden, en misbruikte dit als excuus. Shaddy heeft u alleen geholpen met bewezen feiten. U zorgt ervoor dat mensen die anders nooit iets posten op een forum toch een engagement nemen om te reageren op dit subjectieve spel van enkele forumleden. Dat u dit mag schrijven is voor een politeik forum dat iedereen wil bereiken.

Laatst gewijzigd door leddy : 5 december 2008 om 22:45.
leddy is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be