![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Parlementslid
|
![]() Via dit topic wil ik enkele vragen stellen aan onze allochtone medeforummers. Ik ben namelijk geïnteresseerd wat hun mening is betreffende bepaalde onderwerpen.
Here we go: 1. Wat is uw visie op het leefmilieu? Hoe staat u bijvoorbeeld tegenover het langer openhouden van kerncentrales? 2. In hoeverre vindt u de Vlaamse ontvoogdingsstrijd t.o.v. België interessant? (laten we puur kijken naar het streven naar Vlaamse autonomie, en dus niet het anti-migranten standpunt van 1 bepaalde partij). 3. Vindt u het Nederlands een mooie taal? Heeft u ooit problemen gehad met het leren van deze taal? (moest dat ooit nodig geweest zijn) 4. Wat is uw mening t.o.v. bepaalde progressieve ideeën (euthanasie, homohuwelijk)? 5. Vindt u dat u uw geloof voldoende kan beleiden? Vindt u het seculiere staatsmodel goed? 6. Moeten werkloosheidsuitkeringen beperkt worden in tijd? Doet de overheid genoeg moeite om werklozen aan de slag te krijgen? 7. Indien u niet-christen bent, heeft u persoonlijk "moeite" met katholieke symbolen in het straatbeeld (kerstmis, sinterklaas,...)? 8. In hoeverre volgt u de dagelijkse (politieke) toestand van uw geboorteland (of indien u hier geboren bent, het land van uw (groot)ouders)? 9. Wat vindt u persoonlijk positief/negatief aan België/Vlaanderen? 10. Welk Europees/Belgisch/Vlaams culinair gerecht kan u bekoren? Deze vragen zijn puur uit persoonlijke interesse, er moet niets meer achter gezocht worden. Alvast bedankt voor de antwoorden ![]()
![]() |
#2 | ||||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik ben voor het langer openhouden van kerncentrales. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Euthanasie: mits er geen gevaar voor misbruik is. Citaat:
Het seculiere staatsmodel is een must. Of gelovige niet christenen hun geloof voldoende kunnen beleiden weet ik niet. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Grootmoederlanden en grootvaderlanden zijn anders wel handig op EK's, WK's en Olympische spelen! Citaat:
Joodse en Italiaanse.
The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with its skeptical protocols is the pathway to a dark age. -- Carl Sagan Laatst gewijzigd door Firestone : 6 december 2008 om 17:59. |
||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Parlementslid
|
![]() Alvast dikke merci voor eerste reactie
![]()
![]() |
#4 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() ![]() Ik wist niet dat jij allochtone bent/ jezelf zo beschouwt.
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#6 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Dank zij de duidelijke defintie via Firestone/Wiki klopt het dat ca. 40 % van de mensen die in België wonen inderdaad "allochtonen" zijn ikzelf incluis dus :
Here we go: 1. Wat is uw visie op het leefmilieu? Hoe staat u bijvoorbeeld tegenover het langer openhouden van kerncentrales? We moeten consuminderen, ook op energiegebied dus sluiten die kernhandel. 2. In hoeverre vindt u de Vlaamse ontvoogdingsstrijd t.o.v. België interessant? (laten we puur kijken naar het streven naar Vlaamse autonomie, en dus niet het anti-migranten standpunt van 1 bepaalde partij). In de ganse wereld is de democratie in gevaar en heeft ze behoefte aan een aanpassing ie. meer locale autonomie zonder het algemeen belang te vergeten. 3. Vindt u het Nederlands een mooie taal? Heeft u ooit problemen gehad met het leren van deze taal? (moest dat ooit nodig geweest zijn) <het is een fijne taal, zoals voor de meeste allochtonen is het mijn moedertaal. 4. Wat is uw mening t.o.v. bepaalde progressieve ideeën (euthanasie, homohuwelijk)? De tegenstanders zijn gewoonlijk lieden die van mening zijn dat deze zaken door de voorstanders van een vrije keuze aan iedereen opgelegd worden. Het gaat hier over zeer private persoonlijke zaken, waar een overheid zich buiten moeten houden. 5. Vindt u dat u uw geloof voldoende kan beleiden? Vindt u het seculiere staatsmodel goed? Belijden aub. Een seculiere staat moet de godsdienstvrijheid garanderen en alle godsiensten gelijk behandelen ie. ook misbruiken tegengaan en/of bestraffen (dit is mbt religie delicaat). 6. Moeten werkloosheidsuitkeringen beperkt worden in tijd? Doet de overheid genoeg moeite om werklozen aan de slag te krijgen? Mensen zonder inkomen hebben in ieder geval nood aan een vervangingsinkomen, of men dit nu werklozensteun noemt of er andere modaliteiten voor vindt is in wezen niet relevant. Het is in het belang van de gehele maatschappij dat er een grote graad van zelfredzaamheid heerst. 7. Indien u niet-christen bent, heeft u persoonlijk "moeite" met katholieke symbolen in het straatbeeld (kerstmis, sinterklaas,...)? Sommige van die zaken hebben hun éénduidige religieuze betekenis verloren, zoals bv. sommige "moslimfeesten" in zgn. "moslimlanden" ook niet meer zo fundamenteel islamietisch zijn. Er mogen gerust meer niet-inheemse feesten onze "markt" veroveren zoals bv. "Halloween". 8. In hoeverre volgt u de dagelijkse (politieke) toestand van uw geboorteland (of indien u hier geboren bent, het land van uw (groot)ouders)? Ik betrap me erop dat ik de Duitse binnenlandse politiek met wat meer aandacht volg dan die van andere landen ; ook die van de deelstaat Hamburg krijgt mijn volle aandacht. 9. Wat vindt u persoonlijk positief/negatief aan België/Vlaanderen? Door zijn unieke ligging is België/Vlaanderen gedoemd een brug te zijn tussen diverse europese en wereldculturen. Dit is tegelijk positief en negatief : plaatselijk zijn er hierdoor dikwijls zeer onverwachte en relevante moeilijkheden; maar diegenen die hier langere tijd verbleven dragen zeker een stuk "Vlaamsheid" of "Belgitude" met zich mee. De invloed van dit land is soms verbazend groot (zijn oppervlakte en gering aantal inwoners in acht genomen). 10. Welk Europees/Belgisch/Vlaams culinair gerecht kan u bekoren? Het is nu de week van de friet - say no more... Deze vragen zijn puur uit persoonlijke interesse, er moet niets meer achter gezocht worden. Alvast bedankt voor de antwoorden ![]()
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 1. Natuurlijk liever dicht dan open maar of dit realistisch is...
2. Heel boeiend en terecht, zonder die strijd zou Vlaamstalig onderwijs zelfs niet bestaan. 3. Gaat wel.. 4.Homowuwelijk is prima en euthanasie als misbruik uitgesloten wordt. 5.Ik ben voor een seculiere staat en ja; gelovigen krijgen alle mogelijkheden hier. 6 Werloosheidvergoeding hoeft niet beperkt in tijd maar wel een beter activeringsbeleid en zeker naar doelgroepen. 7. Ik heb geen moeite met Sint of kerstman. 8. Ik volg politiek in geboorteland via familie 9. Vlaanderen is een van de beste plekken om te leven, te werken en kinderen groot te brengen, hopelijk blijft dit zo. 10. Stoofvlees met frietjes, Griekse Feta, Spaanse Paella,Noorse zalm, oesters uit Normandie, Italiaanse pastagerechten, Ierse Whiskey...ok ik zwijg al! |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||||||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
En nee, geen problemen gehad met het leren van de taal. Citaat:
Citaat:
Voor de rest heb ik geen probleem met een seculier staatsmodel. Ik denk gewoon dat die ook niet tot in de eeuwigheid zal kunnen standhouden. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
2. Ik begrijp ze niet ook al is ze me al meermaals uitgelegd. Ik begrijp geen enkel vorm van nationalisme. Veel van de aangehaalde argumenten en kwesties doen mij vaak aan het woord "futiliteiten" denken. 3. Ja. Neen, het is mijn moedertaal. 4. Homohuwelijk voor, adoptie door homo's voor, euthanasie voor. Etisch ben ik zeer progressief. 5. Ben niet gelovig. Ja. 6. Neen. Het feit dat bepaalde politici broodnodige praktijktests ten allen koste willen tegenhouden zit me wel dwars. 7. Natuurlijk niet. Ik heb geen problemen met de uiting van iemands culturele gewoontes. 8. Niet erg vaak. Mijn/ons leven speelt zich hier af. 9. Behalve de xenofobische geur die er volgens mij jammergenoeg bij een deel van de bevolking hangt, vind ik dit een bijzonder fijn land om in te leven. Maar ik kan niet ontkennen dat dat eerste een ware afknapper was/is. 10. De meeste Griekse gerechten vind ik bijzonder lekker. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||||||||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]()
Etiam si omnes, ego non. Laatst gewijzigd door Esperanza : 6 december 2008 om 20:28. |
||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |||||||||||
|
![]() [quote]
Citaat:
Wat men weg gooit wordt herbruikt, en de natuur heeft haar eigen mechanisme om het leven stabiel te houden, zolang de mens met zijn "neus"(bemoeienis) en zijn hand van de natuur afblijft kunnen we als mens een heel lange stap verder overleven ! Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Er zou een ballans moeten zijn tussen moraliteit (godsdienst(en) in het algemeen) en tussen de politiek , beiden zouden in evenwicht moeten blijven ! Citaat:
Citaat:
Alles wat klassiek is een ouderwets is volkomen welkom ! Citaat:
Citaat:
Positief; De mensen, de straatjes, de geur, het is toch uniek hé, een plaats waar je van kleinsaf groot geworden bent om een redelijke mens te zijn eh ! dat is Antwerpen en niets anders ! Citaat:
Citaat:
![]()
"Moslim freedom, Now !!!" "Free people around the ka3ba for a free faith around the world !" ![]() Laatst gewijzigd door Lincoln : 7 december 2008 om 16:05. |
|||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() Hoe komt het dan dat uw beheersing van het Nederlands feitelijk beneden alle peil is?
Dit is niet bedoeld als persoonlijke aanval of iets dergelijks, maar ik vraag me gewoon af hoe iemand die hier geboren en getogen is, en bijgevolg zijn hele schoolgang in het Nederlands heeft gehad, fouten kan maken in zulke eenvoudige zaken als bijvoorbeeld het geslacht van zelfstandig naamwoorden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Feitelijk is geen correct woord in het Algemeen Nederlands...
![]() |
![]() |
#14 | |
Banneling
|
![]() Ik bedoel het zoals ik in mijn post hierboven al gezegd heb. En het is echt erbarmelijk Nederlands. Hemeltergend slecht zelfs.
Citaat:
feitelijk |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
|
![]() Citaat:
Het is toch vreemd eh ? Als je éénerzijds fouten gaat verdedigen die iemand gemaakt heeft uitdezelfde volksgroep waarvan je behoort ,en tegelijk zich geirriteerd voelt van fouten die iemand gemaakt heeft die "niet" uit je volksgroep behoort ! Hypocrisie of is het gewoon een soort opportunistisch éénoogige selectieve kijk naar de andere ?? Look her:
"Moslim freedom, Now !!!" "Free people around the ka3ba for a free faith around the world !" ![]() Laatst gewijzigd door Lincoln : 7 december 2008 om 18:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
|
![]() Citaat:
Ps: dat NL gedoe is hier irrelevant op BE !!! ![]()
"Moslim freedom, Now !!!" "Free people around the ka3ba for a free faith around the world !" ![]() Laatst gewijzigd door Lincoln : 7 december 2008 om 18:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Firestone en Esperanza, mag ik vragen wat jullie ethnische achtergrond is?
Je hoeft daar niet op te antwoorden, 't is gewoon uit interesse voor jullie persoon.
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Joods, met familie afkomstig uit Roemenië, Oekraïne, Duitsland, Hongarije, Polen.
![]() |
![]() |
#19 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() (je mag wel zeggen hoe ik die vraag anders had kunnen stellen) Citaat:
Misschien was dat hier al geweten, sorry dan dat ik na een triljoen posts van jou dat nog niet had opgevangen.
![]() |
![]() |
#20 | |
Banneling
|
![]() Wat moet?
Citaat:
Ik vroeg me dus gewoon af waar dat aan lag. Slecht onderwijs, gebrek aan schoolgang, dyslexie, iets anders wellicht? Ja, en dan? |
|
![]() |
![]() |