![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#361 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#362 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Eén krantenartikel van één zaak bewijst helemaal niets. Kranten zijn al selectief bij wat ze publiceren. Als je de laatste artikel over zedenfeiten in een krant bekijkt, krijg je de indruk, dat bijna alle zaken pedofilie betreft. http://www.demorgen.be/dm/article/pa...=Zedendelicten Van de twee laatste artikels heb je waarschijnlijk ook alleen maar de titel gelezen. Want ook die artikels tonen je gelijk niet aan. Je zal dus nog even moeten doorgaan, om aan te tonen dat je beweringen terecht zijn. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#363 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat is dan volgens jou de conclusie Artisjok; er zijn helemaal geen problemen met moslims binnen een onderklasse en seksueel geweld?
Dat wordt volkomen ten onrechte aangekaart? Hoe verklaart u dan toenemende overlast van jongeren die welgewust als intimidatie in groep vrouwen lastig vallen; niet alle vrouwen maar slechts vrouwen die niet aan hun norm voldoen? Stel dat het omgekeerd was; jongeren die in groep vrouwen met hoofddoeken intimideren en lastig vallen; denkt u niet dat die 'selectieve' media veel meer aandacht aan dit probleem zou geven? Hoe denkt u dat een centrum voor wat dan ook zou reageren? Kijk, mijn collega is toevallig jong en blond; in de zomer kan ze niet het kantoor verlaten om de wijk in te trekken zonder alles bedekkend vest; de opmerkingen en beledigingen raken haar wel en de beperking om erbij te lopen zoals ze zelf wil ziet ze als een beknotting van haar vrijheid. Een andere collega ( gaf op dat moment borstvoeding) kreeg een vol colablik naar zich gegooid omdat ze laat in de avond de opmerkingen van een groepje negeerde.Ze verging van de pijn want het trof haar vol tegen de borst. Al jaren klagen kinderen dat de speeltuin voor hen maar toegangkelijk is wanneer ze eerst betalen aan Marokkaanse leeftijdsgenootjes wiens oudere broers de zaak terroriseren. Het dealen van drugs gebeurt zowat uitsluitend door Marokkaanse jongeren die vaak hun vele jongere broertjes inzetten als 'runner'. De vrouwelijke parkeerwachter krijgt zowat wekelijks te maken met scheldpartjen vanuit broeders; hen mag ze geen boete geven, anderen wel! Een andere collega; eveneens op de fiets wordt welbewust aangereden; ze negeerde de opmerkingen van die jongeren. Er zijn echt heel wat voorbeelden die erop wijzen dat een groep jonge moslims geweld tegen vrouwen die niet aan hun norm voldoen normaal vinden; waar leest u daarover in de media? Dat is wel een probleem, dit minimaliseren fout en een vorm van discriminatie; mochten die vrouwen een hoofddoek dragen stond er media er vol over! |
![]() |
![]() |
![]() |
#364 | |
Banneling
|
![]() Zou er misschien dan toch een kern van waarheid zitten in wat Alice en anderen hier al eerder hebben beweerd, te weten dat culturele en religieuze factoren wel degelijk een rol spelen bij het grote aantal verkrachters met een moslimachtergrond?
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#365 |
Banneling
|
![]() Alice, ik vroeg je al eerder om dit na te laten, en toch doe je het weer.
Je schrijft me een conclusie toe die ik helemaal niet deed. Dan antwoord je op een door niemand gemaakte conclusie. Je moet ver afwijken van het onderwerp, om het ongelijk van een nooit getrokken conclusie aan te tonen. Over wat je hier aanhaalt kan je verder discussiëren in een andere, aan dat onderwerp toegewijde draad. Bijvoorbeeld deze http://forum.politics.be/showthread.php?t=112235 |
![]() |
![]() |
![]() |
#366 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Goed Artisjok dan krijg je een directe vraag; kun je overwegen dat er samenhang is in visie over vrouwen en seksueel geweld?
Kan dit mogelijk ook gespeeld hebben bij deze dader? |
![]() |
![]() |
![]() |
#367 |
Staatssecretaris
|
![]() Over welke verzen heb je het precies?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#368 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar we kennen enkel de feiten die in de kranten kwamen, en ik wens niet te speculeren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#369 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad, die feiten zijn ernstig genoeg, daarover hoeven we niet te speculeren : een Turkse jongeman komt tijdelijk naar België om samen met zijn moeder in Gent op het huis van zijn oom en tante te passen. Nauwelijks gearriveerd begint hij aan de lopende band Belgische vrouwen aan te randen en te verkrachten. Stof tot nadenken, dat wel !
Zo is 't. Laatst gewijzigd door Marie van de koster : 7 december 2008 om 10:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#370 |
Schepen
|
![]() De realiteit is hard he mensen.
![]() |
#371 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Artisjok als je alles in overweging wilt nemen waarom worden inzichten die gelden voor ALLE gezinnen ( belang sociale omgeving en opvoeding) ineens 'speculatie' wanneer het over een Turkse jongen gaat?
Pek en veren zijn nog net niet bovengehaald tijdens deze discussie maar veel scheelt het niet! Dus waarom is iedere afweging over de sociale omgeving van die jongen, gebaseerd op wat de media meedeelt ineens 'speculatie?' |
![]() |
![]() |
![]() |
#372 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
http://www.seksueelmisdrijf.nl/jl/in...d=37&Itemid=70 Maar stellen dat deze dader van het platteland komt, is speculatie. Daarop verder speculeren over hoe hij opgevoed werd,... Dat is inderdaad speculatie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#373 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee; dat is helemaal geen speculatie en mocht u met Turkse subgroepen vertrouwd zijn zou u dit zelf weten.
Er is groot verschil tussen Kemalisten en meer traditioneel gerichte moslims die je vooral terug vindt op het platte land en in dorpen. Dus wanneer een jongen zo afwijkend gedrag vertoont mag je best de mogelijkheid opperen dat dit te maken heeft met zijn achtergrond . Dat is dus inzicht op basis van zijn gedrag, niet meer of niet minder; wat u doet is stigmatiseren, u wekt de indruk dat een dergelijk inzicht een vooroordeel zou zijn bedoeld om moslims, Turken negatief voor te stellen. Dat zegt u niet maar u insinueert dit wel; het is te gek voor woorden hoe u verwacht dat normale overwegingen prompt een discriminerend kantje krijgen wanneer je dit toepast op een Turkse jongen, over het belang hoe zijn directe omgeving omgaat met dit gedrag denkt u zelfs niet na? En over Turkse opvoeding kan en mag ik meepraten gezien het aantal gesprekken wat ik hierover met Turkse ouders had; mocht die jongen hier zijn opgevoed had dit waarschijnlijk niet eens aan de orde geweest. |
![]() |
![]() |
![]() |
#374 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Op je veronderstelling dat de dader van het platte land is bouw je nog wat veronderstellingen, en ineens zou dit dan inzicht heten. Jij weet helemaal niet hoe de dader werd opgevoed, volgens welke traditie, in welke familie, in welke sociale omgeving,.... Maar toch wil jij daar kost wat kost inzichten aan koppelen. Natuurlijk mag jij meepraten, iedereen mag hier meepraten. Heeft iemand iets anders gezegd? (Waar wek ik de indruk, stigmatiseer ik, insinueer ik? Met één citaat ben ik al tevreden) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#375 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een conclusie op basis van feiten is een hypothese; dat is wat anders dan speculatie.
Een hypothese baseert zich op feiten en inzichten, een speculatie op los zand. Wat zal het worden Artisjok? |
![]() |
![]() |
![]() |
#376 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Speculatie dus. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#377 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Feiten!
1. Het gaat over een Turkse jongen; niet woonachtig in Vlaanderen maar Turkije. 2. Hij is vergezelt door zijn moeder; samen letten ze op het huis van een oom die met vakantie is ( de moeder is dus alleen met de zoon; vader of andere familieleden worden niet vermeld dus kan hij makkelijk de deur uit)) 3. De feiten van deliquent seksueel gedrag spelen zich af in de openbare ruimte; een park.( te verklaren met de positie van Turkse moeders; ze hebben veel gezag maar slechts tot aan de voordeur, moeder weet dus mogelijk helemaal niet wat zoon doet eenmaal buiten de deur)) 4. De jongen randt meerdere vrouwen per dag aan; hij volgt hen en slaat toe( dus is de situatie bepalend voor zijn gedrag want met slachtoffers lijkt geen relatie te bestaan. Het gaat dus om vrouwen binnen openbare ruimte. De vrouwen zijn alleen. Dat lijken de sleutelbegrippen voor het handelen op basis van gegevens die bekend zijn. Binnen een aantal subsulturen in Turkije is het vrouwen niet toegestaan alleen jezelf in openbare ruimtes te begeven. Die subculturen vind je terug in afgelegen plaatsen, het Zuiden en in de bergen. Dus zie ik het als mogelijk een verklaring, in de visie van die jongen horen vrouwen helemaal niet alleen rond te lopen in parken. Dat doen enkel hoeren, vrouwen waarvoor je geen respect hoort te hebben. Mogelijk kan de subcultuur waarin die jongen zijn visie over vrouwen ontwikkelde dit gedrag mee in de hand gewerkt hebben. Dat is een volkomen logische gedachtengang en veel minder los zand dan uw gezeur over 'speculatie'. Het gaat uiteindelijk om een zeventienjarige; met deliquent gedrag maar iedere hypothese over oorzaak moet van u' los zand ' zijn. Knelt die oogklep nog steeds niet? Want dat heeft u nu; zou u moest het over Hans van Temsche gaan niet roepen dat zijn tante Vlaams belangster was? Daar schreven de media ook over; heeft u toen gezegd 'speculatie' of vond u mogelijk dit een beeld scheppen van de sociale omgeving? Het ging daar toch ook over een Vlaamse subcultuur? Hoe zit het? Twee maten en gewichten? |
![]() |
![]() |
![]() |
#378 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#379 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#380 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mens toch!
Dat bepaalde Turkse subculturen een in relatie tot Westerse maatstaven verwrongen visie hebben op vrouwen en seksualiteit is ook een fiet, even goed als een tante bij het Vlaams belang dit is! Wat me tot die hypothese bij die Turkse jongen brengt is zijn gedrag ; niet mijn 'speculaties'! Ik pas toe wat je op ieder geval van ernstig deliquent gedrag bij minderjarigen toepast; kijken naar elementen die mogelijk dit gedrag verklaren maar u blijft rond de pot draaien! Voor u is een Turk waarschijnlijk een Turk; voor mij niet gezien de grote onderlinge verschillen onder Turken, afhankelijk van religieuze visie en streek. Discrimineert u niet tegenover die Turkse jongen, Volgens mij wel, OMDAT HIJ EEN TURK IS maakt u een probleem van wat u geen probleem zou vinden als het over Hans gaat! Dit is de voor mij de totale waanzin van politieke correctheid; en u draait als een paling in een emmer snot! Denkt u dat dit gedrag voor Turkse jongeren 'normaal ' is? Niet dus! Behalve indien je afkomstig bent van een of andere gesloten subcultuur wat je op basis van het gedrag van die jongen en de situatie waarin dit plaatsvond als hypothese gerust mag overwegen, 'dat heeft niets met speculatie te maken maar met gezond verstand! Ik kan langzamerhand volledig begrijpen waarom mensen op het Vlaams belang stemmen; u meet heel duidelijk met twee maten en gewichten en onderbouwt nergens uw zienswijze maar stelt slechts die van anderen in vraag op basis van oogkleppen waar een gemiddeld paard jaloers van wordt! Maar nu wil ik wel eens weten welke argumenten u kunt aandragen om de hypothese over het verband tussen gedrag en mogelijke subcultuur te ontkrachten? Waar baseert u zich eigenlijk op? Of speelt u enkel gedachtenpolitie uit politiek correcte visie? |
![]() |
![]() |