![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik ben niet principieel tegen een militaire interventie. Maar dan moet die goed doordacht en effectief zijn, met een duidelijk doel. En dan moeten dezelfde mensen die nu het hardst staan te roepen om een interventie die militairen voluit steunen en niet beginnen huilen als die militairen straks wat kindsoldaten overhoop schieten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Eindloos veel efficienter zou nu een extreem harde aanpak (met gebruik van dodelijk geweld) zijn van de tientallen,meestal Oost-Europese en Centraal-Aziatische wapentraficanten die gans Afrika overspoeld hebben met AK47's.....,en die elders hoogstwaarschijnlijk ook de Taliban en Al-Quada van "spullen" blijven voorzien... Laatst gewijzigd door kelt : 8 december 2008 om 17:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Desnoods alle Congolezen die onschuldige burgers en kinderen geen normaal leven gunnen.
![]() |
![]() |
#26 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Het is taalnormjaNNet !!!!!!!!!
![]() |
![]() |
#28 | |||||
Schepen
|
![]() Citaat:
Citaat:
(Een zeer sterk artikel hierover: http://www.independent.co.uk/news/wo...ot-476929.html Dit dateert van meer dan 2 jaar geleden maar er is sinds dien weinig aan de situatie veranderd, behalve dan dat het nu aan het escaleren is.) Citaat:
Citaat:
Ook wat er nu in Congo gebeurt was tragisch voorspelbaar. Het was een kwestie van tijd voordat de situatie zou escaleren. Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
|
![]() Met het cordon sanitaire bedoel ik het aanleggen van een extra obstakel zodat zwart kapitaal uit Afrika, in bezit van hun leiders, niet op Europese banken gezet kan worden. Als u morgen met 100.000 euro naar een correcte bank gaat, kunt u dat geld aan hen niet kwijt zonder een deugdelijke verklaring van herkomst.
Brussel regeert, Brussel dicteert, de burger gireert. Ondertussen neemt de Euroscepsis hand over hand toe. Laatst gewijzigd door D'ARTOIS : 9 december 2008 om 16:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Nu hebben flaminganten ook al iets tegen Latijn... allé, vertoaling ver aa: <'tis schooen en zocht, veur 't voaderland te staarreve> Snaptet naa? Asset voaderland hun nor doar stuurde, was 't toch veur 't voaderland zekers of ni? Laatst gewijzigd door filosoof : 9 december 2008 om 16:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Vreemdeling
|
![]() Niet om me te moeien in dit dubbel debat, maar om even de "zogenaamde" Nederlandskenners van antwoord te dienen ... Nederlands is een GERMAANSE TAAL en geen Romaanse, en dus !!!!NIET!!!! van het Latijn afkomstig.
En nu terug naar ht oorspronkelijk debat Congo |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
|
![]() @ Morgen:
citaat: Hadden ze dan geen recht op zelfbeschikking volgens u? Het probleempje rond BHV is voor sommige mensen hier al ondraaglijk. A: Dan moet je dat wel kunnen. Langdurig wanbeleid geeft aan van niet! citaat: Harteloos, vooral als je beseft hoe die rebellen gefinancierd worden. (diamant, goud, coltan). Je kunt in feite stellen dat er mensen sterven voor onze laptops, GSMs, afstandsbedieningen en play stations. (Een zeer sterk artikel hierover: http://www.independent.co.uk/news/wo...ot-476929.html Dit dateert van meer dan 2 jaar geleden maar er is sinds dien weinig aan de situatie veranderd, behalve dan dat het nu aan het escaleren is.) A: Complete onzin - U laat het voorkomen alsof wij de rebellen financieren. Zij verkopen via tussenhandelaren hun al dan niet illegaal gewonnen producten. Het val niet uit te maken wat uit Afrika komt, tenzij je insider bent, om uit te maken wat legaal of illegaal is. En wat is dan nog legaal te noemen. Kletsica dus! citaat: Als er kinderen worden ingeënt tegen ziektes waaraan ze anders zouden sterven, als meer mensen toegang hebben tot drinkwater, tot onderwijs, etc etc, dan zou ik niet zeggen dat er nooit positieve dingen plaatsvinden. Als je hier niet achterstaat omdat je denkt dat het toch een hopeloze zaak is, denk ik dat je redenering niet juist is. Als je gelooft dat elk individu telt, dan blijf je doorgaan met mensen te helpen. Ook als de regio als geheel niet zichtbaar verbetert, blijft het zinvol om de mensen die je wel kunt helpen te helpen. A: Het zijn wij die de kolen uit het vuur mogen halen. De afrikaan is als een berg: hij beweegt niet! De schuld ligt inderdaad bij onze politici: zij hebben mensen macht gegeven die ze niet verdienden noch op een goede manier konden gebruiken. Uitsluitend misbruik en verrijking was het resultaat. citaat: Zimbabwe zat er al wel even aan te komen hé, als je die hyperinflatie en die lege supermarkten zag... Ook wat er nu in Congo gebeurt was tragisch voorspelbaar. Het was een kwestie van tijd voordat de situatie zou escaleren. A: Een bewijs temeer van totaal onvermogen, machtswellust en megalomanie bij de Afrikaanse bestuurders.
![]() |
#34 | ||||
Schepen
|
![]() Citaat:
Citaat:
Natuurlijk is het enorm lastig om die illegale ontmijning tegen te gaan temidden van de chaos, het geweld en de corruptie die in oost Congo heerst. Wat jaren geleden had moeten gebeuren is het verbieden van grondstoffen in te voeren uit de conflictregio. Ik zou daar 100% hebben achter gestaan. Want die grondstoffen worden bij ons echt gebruikt om fictieve behoeften te bevredigen (een diamanten oorbel, een gsm of een afstandsbediening), terwijl het geld dat die rebellen ermee verdienen de locale bevolking hun essentiële behoeftes ontzegt (overleven, niet moeten vluchten, niet geterroriseerd en verkracht worden). Ik ben zeker niet tegen het ontginnen van die grondstoffen, maar men had er strenger op moeten toegezien dat die uit regio's komen die stabiel genoeg zijn en dat je geen oorlogsmisdadigers aan het verrijken bent. Je zult misschien nog eens zeggen dat dit echt niet vanzelfsprekend is, maar hoe hard hebben ze geprobeerd denk je? Citaat:
En dat de Afrikaan een berg is die niet beweegt zou ik niet zomaar zeggen. Ik denk niet dat u zich kunt voorstellen wat die moeders daar doen om hun kinderen in leven te houden. Citaat:
Laatst gewijzigd door morgen : 9 december 2008 om 18:21. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
|
![]() @ Morgen
Je vergeet dat ik de Congo heel goed ken, van Kisangani tot de Longatshimo. Ik zeg dus niet zo maar wat. Wat die moeders betreft, tuurlijk- op het menselijke vlak zulen we het heus wel eens zijn, maar alles wat naar politici ruikt zijn mijn natuurlijke vijanden.
![]() |
#36 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#38 | |
|
![]() Citaat:
Er zijn voorbeelden van kolonies die zich dankzij een goed beleid voortreffelijk hebben weten te ontwikkelen. Het feit dat Congo sinds de onafhankelijkheid minder ontwikkeld is geworden moet wel degelijk in de eerste plaats op het conto van de Congolese machthebbers geschreven worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |