![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Voor of tegen wapendracht voor elke burger | |||
voor |
![]() ![]() ![]() |
24 | 36,36% |
tegen |
![]() ![]() ![]() |
41 | 62,12% |
geen mening |
![]() ![]() ![]() |
1 | 1,52% |
Aantal stemmers: 66. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#401 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Antiek, natuurlijk, maar in tegenstelling tot die mailorder zwaarden wel degelijk geschikt om mee te meppen. Maar ik ben er vrij zeker van dat die daar mag blijven hangen, en stof verzamelen ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#402 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#403 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
nee, zo werkt de wet niet JIJ zal moeten bewijzen dat hij u heeft aangevallen. en aangezien u nergens gekwetst bent door de dief, heeft u geen zelfverdediging gedaan, maar heeft u hem aangevallen Anders zou ik u morgen kunnen neerknallen als ik u ergens in een verlaten steegje tegenkom. Ik vertel de jury gewoon dat jij mij wou aanvallen ! ![]()
Chaos is het woord dat we bedacht hebben voor een orde die we niet begrijpen. Laatst gewijzigd door Duvelke : 11 december 2008 om 00:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#404 |
|
![]() ik stelde de vraag aan u
![]() |
#405 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#406 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Inbraak bij nacht telt altijd als levenbedreigend. Mij verdedigen als al dood ben is rijkelijk laat |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#407 |
|
![]() haha, sorry, maar nu bent u echt niet meer serieus aant discussieren.
U weet toch als zo'n dinge uitkomen (en geloof mij, ze komen uit!) dat u eens zo hard gestraft wordt ! ) Je ziet toch zelf hoe stom het voorstel van wapens in huis wel niet is, als je al zo moet beginnen doen ![]()
![]() |
#408 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#409 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#410 |
Banneling
|
![]() Voor misdadigers is er geen probleem wat betreft wapendracht : als die een wapen willen dragen doen zij dat. Punt uit...Maar de slachtoffers, die mogen dat niet. Ah nee, hé ! Want anders blijven het geen slachtoffers meer ! Dan verliezen al die advokaten , rechters, procureurs en ander van de misdaad levend volk massa's werk...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#411 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Sorry, maar als die geschiften niet levensmoe zijn, dan gaan die braaf blijven op straat, anders eindigen ze zeer snel in de vorm van een lekke zak vlees. U hebt de keuze in een bewapende maatschappij te vertrouwen in de welwillendheid van de grote groep, die raar maar waar, niet de slechtsten zijn. Alle menselijk gedrag kan je weergeven in de Gaus-curve, oftewel de bel grafiek. De middenmoot is "normaal" en de uitersten zijn de excessen. maar als de normale middenmoot de geweldadige excessen zelf kan verwijderen, is het andere uiteinde, de ultime pacifist, ook veilig.
![]() |
![]() |
#412 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vind beide wapens een dik probleem. Maar aangezien sinds het gebruik van de vuistbijl elke mensachtige met een IQ boven dat van een komkommer de overhand heeft op de mensachtige die een IQ heeft dat gelijkstaat aan goddelijkheid gewoon de schedel kan inkloppen, geef ik als primaat met enig realiteitsbesef de voorkeur aan de grootste steen die ik nuttig kan hanteren.
![]() |
![]() |
#413 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dan bedoel ik het "Braveheart" type klomp staal, niet de "Rob Roy" eenhandige zware rapier met bronzen korfgevest. Maar een Landesknecht Flamberge is ook leuk hoor.
![]() |
![]() |
#414 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik ook, zelfs voor diegenen die nu legaal gewapend door veld en bos hossen. Maar thuis heb ik, naar mijn mening, jammer genoeg geen andere keuze om nog maar een kans te hebben een "situatie" in mijn voordeel te kunnen eindigen....
![]() Laatst gewijzigd door lantjes : 11 december 2008 om 09:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#415 | |
|
![]() Citaat:
Het wapengeweld in de VS wordt trouwens sterk overroepen. Ik heb er gewoond en ben daar nooit een wapen tegengekomen (behalve politie en Nationale Garde). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#416 | |
|
![]() Citaat:
Nog afgezien van het feit dat DC geen staat is, is uw redenering vreemd. Volgens u zijn stadsmensen dus per definitie crimineler dan niet-stadsmensen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#417 | |
Burger
|
![]() Citaat:
http://en.wikipedia.org/wiki/More_Guns,_Less_Crime Dit is het boek: http://books.google.nl/books?id=K6dI...+crime#PPA1,M OP pagina 12... Kveronderstel dat je dit gemist hebt...
![]() |
![]() |
#418 | |
Burger
|
![]() Citaat:
wa·pen het; o 1 -s, -en voorwerp, werktuig om iem aan te vallen, om zich te verdedigen: de ~s neerleggen de strijd beëindigen; biologische ~s ziekteverwekkende bacteriën en virussen als wapen; chemische ~s gifgassen als wapen; slagwapen, steekwapen, stootwapen, vuurwapen 2 -s (adellijk) familieteken; blazoen ve (adellijk) geslacht, ve land, stad enz. DAT IS DE UITLEG VOLGENS VAN DALE... En dan ga je zeuren over dat verdedigen-onderdeel. ==> Waar moet je je tegen verdedigen als niemand een wapen draagt?
![]() |
![]() |
#419 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Mensen moeten het recht hebben wapens in huis te hebben. De politie is meestal te onderbetaald om hun nek voor jou te riskeren.
Kijk naar de zaak Kitty. Toen liet de politievakbond even uitschijnen dat ze niet genoeg betaald werden om dergelijke risico's te lopen. Tof om te horen, tneminste als een je een gewelddadige gangster bent. Van mij moeten ze die risico's dan ook niet lopen. Maar lever ons dan niet uit aan bandieten die wel gewapend zijn.
![]() |
#420 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dan is mijn vraag, wat is het verschil tussen een strijdhamer type "onversierd" en een volwassen moker? Een wapen is een voorwerp dat gebruikt word om aan te vallen of ter verdediging. Men vergeet gevoegelijk de jacht- wat ook als aanval gezien kan worden, maar ook als verdediging - je wil je gebied niet delen met een grote groep everzwijnen- Eneuh, moet iemand een wapen dragen om gevaarlijk te zijn? Ik denk het niet, straatmeubilair genoeg, om nog niet te spreken over de gewone fysieke capaciteiten.
![]() |