![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Voor of tegen wapendracht voor elke burger | |||
voor |
![]() ![]() ![]() |
24 | 36,36% |
tegen |
![]() ![]() ![]() |
41 | 62,12% |
geen mening |
![]() ![]() ![]() |
1 | 1,52% |
Aantal stemmers: 66. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#561 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
En mensen met slechte bedoeling zullen altijd aan illegale wapens geraken.
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#562 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Daarom de volgende uitleg: Inbrekers zijn criminelen. Criminelen houden ervan om zo veel mogelijk geld te verdienen met zo weinig mogelijk risico (het zijn ook maar mensen). Daarom willen zij de kansen zo veel mogelijk in hun eigen voordeel hebben. Daarom gaan ze meestal zwakkeren en bejaarden uitkiezen of mensen die niet veel weerstand bieden. Het enige dat voor hun telt is buit en liefst zo gemakkelijk mogelijk. Geweld schuwen zij hierbij dan meestal ook niet. Wanneer zij echter geconfronteerd worden met weerstand is dit echter een ander paar mouwen. Meestal gaan zij op de vlucht. Maar diegene die blijven staan willen duidelijk iets anders. "Shoot first then ask questions" is in zo'n geval de enige optie die je dan hebt als slachtoffer.
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#563 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een doorsnee inbreker wil geen roofmoordenaar worden. Als een inbreker daarop gepakt word, is deze zeker van een poosje " raap die zeep maar op".
Als "gewone" inbreker kan je nog wat betutteling verwachten en een vermanend vingertje.
![]() |
#564 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom denkt men bij wapendracht altijd aan rondlopende rambo’s of cowboy’s ? In zekere zin heeft elke wapenbezitter een toestemming zijn wapen te dragen/vervoeren. Ongeladen en slotvast van en naar de schietstand, de wapenwinkel, de hersteller. Daarnaast lopen nogal wat kerels rond die zich van de wet niets aantrekken en wel met wapens blijven rondlopen. Doe maar eens een doorgedreven drugs- alcoholcontrole en zie hoeveel wapens er bij die controle aangetroffen worden. Tevens beschikken nu al mensen over een draagvergunning. Toch zie ik nooit een Rambo met een wapen rondlopen. Net zoals het wapenbezit streng gereglementeerd is kan dat ook voor wapendracht. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#565 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#566 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Correct ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#567 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#568 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
maar dat had je nog niet door zeker? ![]() ![]()
Chaos is het woord dat we bedacht hebben voor een orde die we niet begrijpen. Laatst gewijzigd door Duvelke : 12 december 2008 om 19:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#569 |
Banneling
|
![]() Geen te ingewikkelde redeneringen voorleggen aan carlgustaafforumspook aub.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#570 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#571 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Eerder foute redenering. ![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#572 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je bedoeld of ik vroeger wapens droeg..en gebruikte waarschijnlijk?
![]() |
#573 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
__________________________________________ Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#574 |
Banneling
|
![]() Je stelt dus voor je lot in de handen van gewapende inbrekers te leggen ? (als ik geluk heb laten ze me leven, kom ik er vanaf met een lege kluis en een gescheurde anus). Sorry hoor, als ik daar met een wapen sta, en die gast, inplaats van te vluchtten, maakt aanstalten om naar mij te schieten, of iets uit zijn zak te halen, dan schiet ik het eerste.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#575 |
Banneling
|
![]() Je stelt dus voor je lot in de handen van gewapende inbrekers te leggen ? (als ik geluk heb laten ze me leven, kom ik er vanaf met een lege kluis en een gescheurde anus). Sorry hoor, als ik daar met een wapen sta, en die gast, inplaats van te vluchtten, maakt aanstalten om naar mij te schieten, of iets uit zijn zak te halen, dan schiet ik het eerste.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#576 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#577 |
Banneling
|
![]() Als je er écht één wilt ? Waarom niet ? Gangsters doen dat toch ook ? Dus, als je je wilt beveiligen tegen die jongens, en je hebt geen vergunning, koop maar zonder. Beter een boete, als een kogel in je kop.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#578 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#579 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#580 |
Burger
|
![]() Oh Shaddy, ben je al lang terug? WoeHoe. Doe me een plezier, en denk int vervolg tenminste 1 keer voor je iets zegt.