![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
| Bekijk resultaten enquête: Moeten aandeelhouders Fortis die proces aanspannen tegen de Staat gearresteerd? | |||
| Ja |
|
16 | 51,61% |
| Misschien |
|
15 | 48,39% |
| Aantal stemmers: 31. Je mag niet stemmen in deze enquête | |||
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#41 | |
|
Banneling
|
Citaat:
http://www.elfri.be/NL/Juridische%20...oos_geding.htm Laatst gewijzigd door filosoof : 14 november 2008 om 10:58. |
|
|
|
|
|
|
#42 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#43 | |||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|
|
|
#44 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Als je dat stukje op beursduivel leest rijst die vraag toch wel. Laatst gewijzigd door filosoof : 18 november 2008 om 21:38. |
|
|
|
|
|
|
#45 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
mvg. sint ignacius
Wanneer je ziet dat in het land de armen worden onderdrukt en het recht en de rechtvaardigheid geschonden, wees dan niet verbaasd. Want een hoge ambtenaar wordt door een hogere beschermd, en zij beiden weer door ambtenaren die nog hoger zijn. ~ Boek Prediker, Hoofdstuk 5, vers 7
|
|
|
|
|
|
|
#46 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Vreemd hoe de aandeelhouders zich vooreerst laten oplichten door de (ex-)top. Vreemd vervolgens hoe de gevallen goden niet ter verantwoording geroepen worden. Vreemd ook hoe men zijn vermeend verhaal (met 98% waren om de overname goed te keuren) wil halen door zich vervolgens een tweede maal te laten oplichten.
Wanneer de (ex-)top? En wanneer de aandeelhouders?
|
|
|
|
#47 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Inderdaad, het gedrag v/d aandeelhouders, hun onweerstaanbare winsthonger zonder zich rekenschap te geven van hoe die winsten tot stand komen, is verantwoordelijk.
|
|
|
#48 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Aandeelhouders eisen opbrengsten, vanuit hun luie zetel.
Dat is immoreel. Zo simpel is dat.
|
|
|
#49 | |
|
Banneling
|
Door Fortis terug te sturen naar de toestand voor de redding maakte de rechtbank de zaken niet eenvoudiger en niet beter, voor niemand, ook niet voor de aandeelhouders.
Goed artikel: Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#50 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
Ik vind trouwens heel uw topic ongepast. Niet alleen doet u uitspraken waar u VB'ers mee aan nazi-regimes zou koppelen, maar aan uw commentaren te merken zijn de argumenten op en vervalt u relaas in vaag Marxistisch gezeik.
|
|
|
|
#51 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#52 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
BNP Paribas zal uiteraard niet tevreden zijn aangezien ze een van hun betere deals in rook zien opgaan. De Nederlandse regering zal ook niet helemaal gerust zijn. De Belgische economie heeft tenminste 2/3 van zijn grootste bank terug met de eventuele mogelijkheid economische waarde hier ipv in Frankrijk her op te bouwen. Leterme wou zowel de spaarders redden als de aandeelhouders bestraffen voor en met iets waar zij, ten eerste, gewoon zelf eigenaar van waren en waarover zij, ten tweede, een jaar lang genegeerd en bedrogen zijn geweest door enkele ongure figuren uit de Fortis-top en het Belgische establishment. Leterme I heeft hier voor mij de grootste flater in heel zijn regeerperiode begaan. De belangrijkste eigenschap van een goed leider is niet zijn dossierkennis maar zijn beslissingsvermogen en daadkracht. Ik sta versteld van hoeveel en welke mensen de Fortis-verkoop hier hebben verdedigt. Ik stel voor dat ze uit hun anti-kapitalistisch ideologisch hoekje kruipen en gewoon eens op een rationele manier de feiten bekijken.
|
|
|
|
#53 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
Op lange termijn zouden we er volgens mij allemaal beter van worden als er samen naar een oplossing wordt gezocht om Fortis (gedeeltelijk?) Belgisch te houden en volledig te restructureren van kop tot teen, te beginnen bij de kop.
|
|
|
|
#54 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
Wat wettelijk is, is aan de orde ... daana pas wat wenselijk is. Persoonlijk wil ik in een rechtstaat leven. De gevolgen van dit arrest zijn Leterme aan te rekenen. Hij heeft zich slecht laten omringen en raadgeven. De aandeelhoudervergadering had zowiewo de verkoop moeten goedkeuren onder Nederlands recht (niet zo in Belgie) ... dus dat kan daar ook aangevochten worden, zelfs met veel meer kans op slagen. |
|
|
|
|
|
|
#55 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Het arrest van het Hof van Beroep vind ik totaal onverantwoord. Niet dat ik enige sympathie heb voor Lippens en co, maar die onzekerheid tot februari kan zeer ernstige gevolgen hebben. Toont nogmaals het niveau van de Belgische justitie aan...
|
|
|
|
|
|
#56 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
We’re not going to play the blues anymore. Let the white folks play the blues. They got ‘em, so they can keep ‘em. -Miles Davis Laatst gewijzigd door reinaert68 : 13 december 2008 om 15:48. |
|
|
|
|
|
|
#57 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
Hier kan enkel de wet getoetst worden ... Meer dient hier niet te gebeuren. |
|
|
|
|
|
|
#58 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
Uw uiting ruikt eerder naar iets dictatoriaal. |
|
|
|
|
|
|
#59 | ||
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Uw vraag is trouwens perfect legitiem, en ik zie de mede-forummers voor één keer volmondig mee "ja" stemmen op de poll-vraag. Ik zeg ook ja. De Staat redt deze aandeelhouders, die anders niet een beetje, maar álles zouden verliezen. Ze zouden dus dankbaar moeten zijn, in plaats van arrogant hun redders en voedende hand te bijten.
|
|
|
|
|
#60 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Dus in dit geval zou het logischer zijn dat de aandeelhouders zich verantwoorden voor de rechter. |
|
|
|
|