![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Parlementslid
|
![]() Dat is het probleem, ik vrees dat TN heel selectief leest.
TN's vragen zijn al meerdere keren door meerdere mensen in deze draad beantwoord maar blijkbaar wil hij dit niet zien... Laatst gewijzigd door Rizzz : 13 december 2008 om 07:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Er is een theorie, nauw gelinkt aan quantum mechanica, die zegt dat ons universum zich splitst in meerdere universums telkens er een beslissing moet genomen worden (eigenlijk is het bij elke waarmeming maar dat is te lang om uit te leggen en legt een hele nieuw probleem bloot); bvb. wanneer 2 elektronen tegen elkaar botsen zal het universum zich splitsen in een universum waar elektron 1 naar links gaat, elektron 2 naar rechts, een ander universum waar het omgekeerde gebeurt, nog een universum waar beide elekronen dezelfde richting uitgaan, enz.... In zulke theorie is ons universum ook elke keer gesplitst als we zelf een beslissing genomen hebben, en dus is wat je hierboven stelt perfect mogelijk en zelfs noodzakelijk. De vraag is natuurlijk welke weg 'huidig' ons bewustzijn volgt in deze theorie (eentje om over na te denken). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Hier heeft de stichter van The sceptic society een 'out of body expierience' http://www.youtube.com/watch?v=nCVzz96zKA0 Allemaal perfect verklaarbaar dus.
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
Banneling
|
![]() .
Laatst gewijzigd door system : 13 december 2008 om 16:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Wat je daar schrijft is geen deel van de quantum mechanica, 't geen gewoon pure SF.
![]() |
![]() |
#127 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Kan zijn. Feit blijft dus dat ze NDE's (near death experience) kunnen simuleren. Hetgeen dus ook voor een verklaring over de oorsprong van die NDE's kan zorgen.
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). |
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik ben helemaal geen voorroeper van nde's etc. Ik gaf dat maar als voorbeeld aan om te stellen dat men (nog) niet kan weten of het gedaan is met het bewustzijn als men sterft. De String theorie kan eveneens tal van nieuwe inzichten en testbare theorien brengen. In elk geval kan je m.i. niet zo categoriek zijn om reincarnatie en/of einde van uw bewustzijn af te schrijven.
![]() |
![]() |
#129 |
Burgemeester
|
![]() Ik zou eder zeggen dat Satan bestaat (o ironie) kijk is om je heen.
En wat die malloten verkondigen is ergens nog waar ook. voor al die kindjes van god die toch nog twijfelen bekijk deze docu is. http://nl.youtube.com/watch?v=Tvn0pyqIBVc |
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 13 december 2008 om 19:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Dat is zoals de stelling dat je altijd O2 nodig hebt als voorwaarde voor leven, ja, voor ons wel ja, maar het is toch perfect mogelijk dat er ergens op een planeet zonder O2 ook leven is, en dat die levensvormen hun energie uit iets anders halen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Hier vind je die bewuste theorie: http://en.wikipedia.org/wiki/Many-worlds_interpretation En hier is ook een leuke: http://www.hedweb.com/everett/everett.htm#faq En omdat ik zie dat je jezelf afvraagt wat het lot is van dat arme beestje in zulke theorie heb ik dit stukje uit bovenstaand artikel voor je gecopieerd: Citaat:
Of ze klopt wil ik me niet niet over uitspreken. Ik wilde enkel een aantal verklaringen opsommen voor al die zgn. 'toevalligheden' in ons universum, zonder de noodzaak van een 'creator'. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#133 |
Minister
|
![]() Many-worlds interpretation
![]() |
#134 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Parlementslid
|
![]() en op wiki staat nog:
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 |
Minister
|
![]() Natuurlijk maakt 't niet uit hoe je onzin noemt, zo lang je niet linkt aan kwantum mechanica.
Of gebruikt om je kat te vermoorden.
![]() |
#137 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Citaat:
http://en.wikipedia.org/wiki/Many-worlds_interpretation je zou dit artikel beter eens lezen voor nog zo eens te antwoorden. Nogmaals, of het onzin is ga ik me niet over uitspreken, maar als wetenschappers zoals David Deutsch (Professor in the Department of Atomic and Laser Physics at the University of Oxford) of Bryce Seligman DeWitt (winner Dirac Prize in 1987, winner American Physical Society's Einstein Prize in 2005) iets zien in deze theorie, dan zal het wel niet volledig uit de lucht gegrepen zijn zeker? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#138 |
Minister
|
![]() Jij zou beter de kwantum mechanica leren begrijpen. En vooral het groeien van het Standaardmodel.
maar denk niet ik ga mijn eigen gang,denk niet ik ga het veranderen,want alleen ben je te klein en te bang ,je kunt niet zonder de anderen Laatst gewijzigd door De_Laatste_Belg : 14 december 2008 om 02:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Waarom zou het dan niet tot het canon van wetenschappelijke quantum mechanica-theoriëen behoren?
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Wie zegt dat ik dat niet gedaan heb? Is het feit dat ik ook op de hoogte ben van het bestaan van de "many-worlds interpretation" een reden om te zeggen dat ik verder niks afweet over dit QM? Wil je nu gewoon eens toegeven dat er inderdaad zo'n theorie bestaat en dat die theorie nauw gelinkt is aan QM, dat ik dit niet verzonnen heb of uit een SF boek gehaald heb? Ik heb dit hier toch duidelijk aangetoond? En nogmaals, over de juistheid van die theorie ga ik me niet uitspreken, het blijft een theorie, persoonlijk ben ik momenteel meer bezig met theorien die dichter liggen bij de eerste die ik in deze draad neergezet heb. Laatst gewijzigd door Rizzz : 14 december 2008 om 03:35. |
||
![]() |
![]() |