![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#541 | |
|
Banneling
|
Citaat:
De oude Germanen : de leider in eerste linie, omringd door de dapperste en sterkste krijgers, door zijn eigen moedig gedrag het voorbeeld gevend aan de rest van de troepen. Moest hun aanvoerder zich niet op het slagveld willen begeven, de man werd sofort afgezet ! Ik ben wel akkoord dat oorlog op zich iets slecht is , maar je moet nu ook niet chocoladetaarten met koeienstront gaan vergelijken , hé |
|
|
|
|
|
|
#542 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Nu denken we er anders over. Ik ben trouwens een heiden, maar niet bepaald Asatru aanhanger, eerder de Keltische traditie volgend. En ik ben akkoord met het feit dat ik zeer weinig over de echte oude, Keltische tradities ken. Daarom ga ik akkoord te zeggen dat ik misschien een nieuwe traditie op de oude veronderstellingen volg. Anderzijds: mensenoffers doe ik zeker niet. Je moet bij mij de drievoudige dood niet vrezen. Ik denk dat de moderne, monotheïstische religies trouwens meer doden op hun geweten hebben dan het oude heidendom. Bij de heidenen werd er gemiddeld 1 mensenoffer per jaar gebracht om een goede oogst af te dwingen, gezien de mensen toen nog onwetend waren. Het christendom heeft meer mensen over de kling gejaagd, omdat ze anders dachten. Bepaalde islamstrekkingen zijn vandaag ook goed bezig. Als je mensen daarop gaat scheef bekijken, ben je verkeerd bezig. Aanzie een moderne heiden niet met een oude Belg. |
|
|
|
|
|
|
#543 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Mij lijkt dat niet uitgesloten. In ieder geval: ik geloof niet dat men in alles de duivel moet zien, omdat de bijbel het zegt. De bijbel is per slot van rekening geschreven door mensen met politieke motieven. |
|
|
|
|
|
|
#544 | |
|
Minister
|
Citaat:
Uit welke bron weet jij dat de aanvoerder bij de oude Germanen werd afgezet, mocht hij niet in de voorste linies strijden? Ben je daarvan écht zo zeker? Of ben je zo naïef het alleen maar te geloven? |
|
|
|
|
|
|
#545 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Maar ik denk eerder dat je gewoon een stok zoekt om me mee te slaan , omdat je geen andere argumenten meer hebt...Dan begin je maar wat te schelden van "naïveling" en "onwetende"... |
|
|
|
|
|
|
#546 | ||||
|
Minister
|
Citaat:
Citaat:
Welnu, mijn beste: mijn naam is Napoleon Bonaparte. Geloof me nu maar, want ik zeg dat ook zélf. Citaat:
Citaat:
|
||||
|
|
|
|
|
#547 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#548 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Nu u naar het einde de islam ter sprake brengt, is het wel eens goed daarop in te gaan. Eigenlijk ligt de islam in het verlengde van het heidendom, nl. religie is meer dan louter godsdienst. Heidense religie was een geheel pakket waar men als individu geen afstand van kon nemen, tenzij men zich afzonderde van de gemeenschap. Er was dus een heel grote druk zich te conformeren in heidense samenleving. Etniciteit en religie gingen hand in hand. |
|
|
|
|
|
|
#549 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
|
|
|
|
#550 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
|
|
|
|
#551 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
In tegenstelling tot wat u veronderstelt, kent het christendom van bij het begin het dualisme tussen wat de wereld van het geestelijke en de wereld van het wereldlijke is. Dit is totaal onbekend bij de islam. Ook bij het heidendom loopt het door elkaar, daar het heidendom geen louter spiritueel element is maar een onverbrekelijk sociaal, spiritueel en religieus element dat de leden van een gemeenschap met elkaar bindt. Wie hiervan afstand neemt, zet zichzelf buiten de gemeenschap. Juist deze verbondenheid tussen de levenden enerzijds en de levenden en doden anderzijds, in alles, is wezenlijk voor het heidendom. Juist dit element deed de Friese hoofdman verzaken aan zijn doopsel.
|
|
|
|
|
|
#552 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Bedoelt U dat alleen het Christendom schizofreen is? Interessante denkpiste.
|
|
|
|
#553 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#554 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
|
|
|
|
#555 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De islam scheidt noch onderscheidt. |
|
|
|
|
|
|
#556 |
|
Europees Commissaris
|
Van het ogenblik dat men zegt dat de mens een onsterfelijke ziel heeft in een sterfelijk lichaam, scheidt men.
|
|
|
#557 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#558 |
|
Europees Commissaris
|
Als de eenheid hersteld zal worden moet ze eerst gescheiden worden. Wat natuurlijk onmogelijk is. Geen geest zonder lichaam.
Zonder O2, geen dierlijk leven. Zonder CO2, geen leven. "The reason people use a crucifix against vampires is that vampires are allergic to bullshit." - Richard Pryor Laatst gewijzigd door rikbe : 14 december 2008 om 00:35. |
|
|
|
|
|
#559 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Dat is slechts uw bewering. Als christen geloven we wel in een tijdelijk louter geestelijk bestaan van onze persoon, maar eens de Dag zal komen, zullen we weer de volheid bereiken.
|
|
|
|
|
|
#560 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Maar je is wel een bewonderingswaardige uitvinding: niemand is er ooit over komen klagen dat het niet waar is.
|
|