![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Procedurefouten moeten terug naar waar ze voor dienden, om de brave burger te beschermen tegen de overheid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Daarom is het Motorgard immers niet te doen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is een werk van lange adem, maar dat is hopelijk geen bezwaar. Ikzelf zou alvast minstens twéé zaken aangepast willen zien: - de regeling i.v.m. 'verjaring' (vooral als die 'verjaring' er kan komen door sabotage van gerechtelijke onderzoeken en/of rechtspraak) - de regeling i.v.m. procedure-fouten (niet dat die volledig moet afgeschaft worden, maar er moeten toch minstens aanpassingen komen om de rechten van de slachtoffers van misdrijven te vrijwaren). Zijn er nog andere terreinen waarop aanpassingen nodig zijn? En zo ja, op welke politici denken wij (of jullie) daarbij te kunnen rekenen?
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door DenDane : 15 december 2008 om 20:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2. Absoluut mee eens, en daar kan men misschien zelfs niet ver genoeg in gaan.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Degenen die zelf maar al te goed weten dat hun cliënten zware criminelen zijn en dan nog via procedurefouten proberen ze vrij te krijgen doen helemaal hun taak in het rechtssysteem niet. Het is crapuul van de laagste soort punt uit. Natuurlijk is het slordig wetgevend werk dat hun in staat stelt om die perfide rol te spelen, maar nergens staat in ons rechtssysteem dat het de taak is van advocaten om zware criminelen met technische pietluttigheden vrij te krijgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |
|
![]() Citaat:
2. De procedurefouten. Dat is een heel ander paar mouwen, kijk, ze tellen voor iedereen of voor niemand. Dat is de consequentie van de rechtstaat, hij bestaat of hij bestaat niet, er is geen tussenweg. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik wil dat advocaten enkel procedurefouten gebruiken wanneer ze zelf overtuigd zijn van de onschuld van hun client. Ik denk dat de Sven Mary's van deze wereld wel eens twee keer zullen nadenken voor ze weer een gewetenloze crimineel vrijpleiten als ze beseffen dat indien die vent in herhaling valt (wat quasi zeker is) ze zelf als medeplichtige vervolgd zullen worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Zou u uzelf nog in de spiegel kunnen kijken als u na "een dag hard labeur" bvb een dief, verkrachter en drugsdealer hebt vrijgekregen door procedurefouten en zeggen dat u 'gewoon uw werk doet'? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Pietje : 15 december 2008 om 20:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat 1. betreft: werkt het nu beter? Ik ben daar niet zo goed in thuis, vandaar mijn vraag. Wat 2. betreft: je hebt gelijk, maar dat betekent nog niet dat die regeling niet strikter mag worden, of vergis ik mij ook hier? Wat jouw conclusie betreft: er is inderdaad bijzonder weinig speelruimte (er bestaan nog steeds 'menselijke fouten', maar dat is het dan ook zowat). En nog een vraagje (als je niet wil antwoorden, geen probleem) : wat is, voor een Hells Angel, een 'rechtstaat' en de 'legitimiteit' ervan? Passen zo'n concepten eigenlijk wel in de filosofie/ideologie/levensbeschouwing/... van iemand die zich, voor zover ik weet, per definitie als 'outlaw' opstelt? Dank bij voorbaat voor je eventuele antwoord, djimi
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 |
|
![]() Ja. Ik zou dan heerlijk slapen in de wetenschap dat ik het rechtssysteem heb gediend en een eventuele volgende verdachte meer heb beschermd tegen willekeur doordat justitie nu beter werk moet verrichten om iemand te veroordelen.
Laatst gewijzigd door Hertog van Gelre : 15 december 2008 om 20:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 |
|
![]() Bondgenoten zijn soms vreemde vogels ja.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#156 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
#157 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Sorry maar ik vind uw houding getuigend van een absoluut ontbreken van enig moreel compas. Het abstracte gegeven dat u (heel) misschien iemand beschermd hebt van willekeur van de staat gelijk- nee zelfs boven de zekerheid dat u een zware crimineel zonder enig berouw terug op de maatschappij loslaat stellen, kan er bij mij simpelweg niet in. Laatst gewijzigd door Starfire : 16 december 2008 om 12:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Motormuis ? LOL !
Mijn tenen krullen nog altijd, toen tijdens het Dutroux-onderzoek het land op zijn kop stond omdat die onderzoeksrechter werd gewraakt ("spagetti-arrest"), terwijl hij een onherstelbare fout had begaan tijdens zijn onderzoek.
![]() |
#160 |
|
![]() Welke fout had hij dan begaan? Je bedoelt toch niet dat spaghetti-eten met belanghebbenden?
Laatst gewijzigd door Hertog van Gelre : 15 december 2008 om 21:09. |
![]() |
![]() |