![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#41 |
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
|
|
|
|
|
|
#42 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#43 |
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
|
|
|
|
|
|
#44 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#45 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Eigen keuze?Rhiannon? Ik heb anders vaak gehoord dat het moest; van Allah!
Wie dan; dames in bourkini? Het ligt er maar aan wat je eigen keuze noemt. Waarom willen vrouwen een bourkini aan? Omdat het lekker zwemt? Nee toch... Ze doen dit om zich te bedekken; niet tegen een aanval van haaien maar tegen blikken van mannen, tegen begeerte, tegen lust. Niet hun begeert of lust maar die van mannen. Das beledigend voor mannen in deze cultuur omdat je niet mag veronderstellen dat dit hun visie op vrouwen is. Die visie of in ieder geval dit uiten is strafbaar. En het is beledigend voor vrouwen; niet zij maar mannen zelf zijn verantwoordelijk voor het bedwingen van hun lusten en bijgevolg zijn vrouwen hier bij wet beschermt en niet door Allah. Dat willen velen zou houden en dus wordt het dragen van een bourkini als bedreigend gezien voor de eigen cultuur. Omdat vrouwen in het Westen het voor mekaar kregen niet verantwoordelijk te zijn voor mannelijk seksueel gedrag. En dat wil ik en velen met mij niet verdrongen zien door een andere opvatting over vrouwen en vrijheden. |
|
|
|
|
|
#46 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Die rechtsstaat kan dan evengoed zeggen in hoever de moslima zich mag aankleden. Iedereen gelijk voor de wet, tenzij jullie een stelletje racisten zijn uiteraard. |
|
|
|
|
|
|
#47 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#48 |
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
Ik voel mij daar helemaal niet door bedreigd en nog minder door beledigd. Hier hebben vrouwen voor gelijke rechten moeten vechten. Dat moeten moslimvrouwen ook doen. Hen die gelijke rechten tegen wil en dank proberen op te dringen, zal m.i. enkel een tegengesteld effect ressorteren.
|
|
|
|
|
|
#49 | |
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#50 |
|
Minister-President
|
Ik vraag mij meer en meer af wat die verdedigers willen. Altijd zijn er regels geweest over houding en kledij.
Wij mochten vroeger niet zonder kousen naar school gaan en zelfs niet in een pantalon. We reden per fiets naar school zoals we zelf wilden, maar eenmaal in de school kleedden we ons om en gingen netjes volgens de regels de klas binnen!! Waarom moet nu alles toegelaten zijn??? En waarom zijn het steeds de nieuwe Belgen die de bestaande regels met de voeten treden en hun regels in de plaats willen ???? Dat ze dan verdorie in hun eigen land blijven waar wij , buiten de sterk toeristische gebieden ( omwille van het smeer.....)ons moeten aanpassen . Wij moeten ginder ook niet in een short rondlopen . Zelfs hier in België worden de meisjes al voor hoer uitgemaakt als ze wat te zomers rondlopen!!! Als het hen hier niet aanstaat, dat ze dan terugkeren . Raar dat ze zich zo verzetten als ze het bevel daartoe krijgen. |
|
|
|
|
|
#51 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Raar dat je hieraan twijfelt terwijl je de kledingdictaten van allaaaaa als zoete koek slikt. |
|
|
|
|
|
|
#52 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
Als jij de regeltjes uit tsjevenscholen van de jaren 50 in de maatschappij van de 21ste eeuw hier wil toegepast zien ben je fout bezig. In 't Vaticaan mag je ook niet in short. Citaat:
Laatst gewijzigd door filosoof : 16 december 2008 om 22:41. |
||
|
|
|
|
|
#53 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Excuseer?? Ik hoef inderdaad niet de strijd met moslima's te leveren voor hun emancipatie maar gezien hun situatie wereldwijd bakken de meesten er niet veel van. Niet omdat ze niet willen; omdat die kans niet echt een optie is voor te veel moslima's.
Daarom vind ik dat ze gerust over straat mag met een hoofddoek. Dat moet zij weten in haar privetijd.Maar een zwembad is openbare ruimte en dus gelden hier de spelregels van de samenleving en niet van de koran. Gelukkig maar; voor mij! |
|
|
|
|
|
#54 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Vandaar mijn nieuwsgierigheid naar het waarom van hun vlotte onderwerping exclusief aan de dictaten van allaaa. |
|
|
|
|
|
|
#55 |
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
Ik voel geen enkele behoefte om bij deze temperaturen in een bikini rond te huppelen. Ik stel de vraag aan jou. Jij bent immers degene die beweert dat het dragen van een bikini onder bepaalde omstandigheden verboden is. Ik neem aan dat je dat hier niet ter plaatse verzonnen hebt, maar dat je toch tenminste naar de relevante wetteksten kan verwijzen...
|
|
|
|
|
|
#56 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#57 | |
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#58 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#59 |
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
Niet omdat het regeltjes zijn, beste, maar omdat ze daar zelf voor kiezen. Ze kunnen er namelijk net zo goed voor kiezen die regeltjes niet te volgen.
|
|
|
|
|
|
#60 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
Citaat:
![]() Alleen de hijab scheelt... Laatst gewijzigd door filosoof : 16 december 2008 om 22:52. |
||
|
|
|