Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 december 2008, 22:22   #41
Rhiannon
Provinciaal Gedeputeerde

Rhiannon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haarscherp Bekijk bericht
Wil jij het recht op achterlijkheid dan promoten?
Nee, beste, het recht op zelfbeschikking. Als iemand er voor kiest achterlijk te zijn, dan mag ie dat van mij. Waarom mag dat van jou niet?
Rhiannon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2008, 22:23   #42
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niet in een rechtsstaat.
Want die rechtstaat komt jou vertellen hoever je je moet uitkleden?
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2008, 22:24   #43
Rhiannon
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Niet in een rechtsstaat.
Wat heeft kledingkeuze in vredesnaam met een rechtstaat te maken?
Oud 16 december 2008, 22:24   #44
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rhiannon Bekijk bericht
Niet dan? Wil je een verbod op achterlijkheid invoeren?
VB verbieden
Oud 16 december 2008, 22:27   #45
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Eigen keuze?Rhiannon? Ik heb anders vaak gehoord dat het moest; van Allah!
Wie dan; dames in bourkini?
Het ligt er maar aan wat je eigen keuze noemt.
Waarom willen vrouwen een bourkini aan? Omdat het lekker zwemt? Nee toch...
Ze doen dit om zich te bedekken; niet tegen een aanval van haaien maar tegen blikken van mannen, tegen begeerte, tegen lust.
Niet hun begeert of lust maar die van mannen.
Das beledigend voor mannen in deze cultuur omdat je niet mag veronderstellen dat dit hun visie op vrouwen is. Die visie of in ieder geval dit uiten is strafbaar.
En het is beledigend voor vrouwen; niet zij maar mannen zelf zijn verantwoordelijk voor het bedwingen van hun lusten en bijgevolg zijn vrouwen hier bij wet beschermt en niet door Allah. Dat willen velen zou houden en dus wordt het dragen van een bourkini als bedreigend gezien voor de eigen cultuur. Omdat vrouwen in het Westen het voor mekaar kregen niet verantwoordelijk te zijn voor mannelijk seksueel gedrag. En dat wil ik en velen met mij niet verdrongen zien door een andere opvatting over vrouwen en vrijheden.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2008, 22:30   #46
Haarscherp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Want die rechtstaat komt jou vertellen hoever je je moet uitkleden?
Die rechtsstaat zegt me hoever ik me niet mag uitkleden : ik mag niet in bikkini aan de gemeenteraadszitting deelnemen, noch achter een loket in de Antwerpse administratie zitten, noch met de tram rijden, noch een moskee binnenlopen, noch als rechter zetelen, etc.

Die rechtsstaat kan dan evengoed zeggen in hoever de moslima zich mag aankleden.

Iedereen gelijk voor de wet, tenzij jullie een stelletje racisten zijn uiteraard.
Haarscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2008, 22:31   #47
Haarscherp
Banneling

Standaard

Citaat:
VB verbieden

Ik kan me inbeelden dat jij liever een talibanpartij verkiest boven het VB.
Oud 16 december 2008, 22:32   #48
Rhiannon
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Omdat vrouwen in het Westen het voor mekaar kregen niet verantwoordelijk te zijn voor mannelijk seksueel gedrag. En dat wil ik en velen met mij niet verdrongen zien door een andere opvatting over vrouwen en vrijheden.
Ik voel mij daar helemaal niet door bedreigd en nog minder door beledigd. Hier hebben vrouwen voor gelijke rechten moeten vechten. Dat moeten moslimvrouwen ook doen. Hen die gelijke rechten tegen wil en dank proberen op te dringen, zal m.i. enkel een tegengesteld effect ressorteren.
Oud 16 december 2008, 22:33   #49
Rhiannon
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Die rechtsstaat zegt me hoever ik me niet mag uitkleden : ik mag niet in bikkini aan de gemeenteraadszitting deelnemen, noch achter een loket in de Antwerpse administratie zitten, noch met de tram rijden, noch een moskee binnenlopen, noch als rechter zetelen, etc.
Werkelijk? In welke wettekst kan ik dat precies terugvinden?
Oud 16 december 2008, 22:33   #50
omaplop
Minister-President

omaplop's schermafbeelding

Standaard

Ik vraag mij meer en meer af wat die verdedigers willen. Altijd zijn er regels geweest over houding en kledij.

Wij mochten vroeger niet zonder kousen naar school gaan en zelfs niet in een pantalon. We reden per fiets naar school zoals we zelf wilden, maar eenmaal in de school kleedden we ons om en gingen netjes volgens de regels de klas binnen!!

Waarom moet nu alles toegelaten zijn???

En waarom zijn het steeds de nieuwe Belgen die de bestaande regels met de voeten treden en hun regels in de plaats willen ????

Dat ze dan verdorie in hun eigen land blijven waar wij , buiten de sterk toeristische gebieden ( omwille van het smeer.....)ons moeten aanpassen .

Wij moeten ginder ook niet in een short rondlopen . Zelfs hier in België worden de meisjes al voor hoer uitgemaakt als ze wat te zomers rondlopen!!!

Als het hen hier niet aanstaat, dat ze dan terugkeren . Raar dat ze zich zo verzetten als ze het bevel daartoe krijgen.
omaplop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2008, 22:37   #51
Haarscherp
Banneling

Standaard

Citaat:
Werkelijk? In welke wettekst kan ik dat precies terugvinden?
Neem morgen de som op de proef en je krijgt beslist een pv met alle verwijzingen naar wetteksten die van toepassing zijn.
Raar dat je hieraan twijfelt terwijl je de kledingdictaten van allaaaaa als zoete koek slikt.
Oud 16 december 2008, 22:38   #52
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omaplop Bekijk bericht
Ik vraag mij meer en meer af wat die verdedigers willen. Altijd zijn er regels geweest over houding en kledij.

Wij mochten vroeger niet zonder kousen naar school gaan en zelfs niet in een pantalon. We reden per fiets naar school zoals we zelf wilden, maar eenmaal in de school kleedden we ons om en gingen netjes volgens de regels de klas binnen!!

Waarom moet nu alles toegelaten zijn???

En waarom zijn het steeds de nieuwe Belgen die de bestaande regels met de voeten treden en hun regels in de plaats willen ????

Dat ze dan verdorie in hun eigen land blijven waar wij , buiten de sterk toeristische gebieden ( omwille van het smeer.....)ons moeten aanpassen .

Wij moeten ginder ook niet in een short rondlopen . Zelfs hier in België worden de meisjes al voor hoer uitgemaakt als ze wat te zomers rondlopen!!!

Als het hen hier niet aanstaat, dat ze dan terugkeren . Raar dat ze zich zo verzetten als ze het bevel daartoe krijgen.
Omaplop, ik hoop dat je schooltijd voorbij is. (en als je "oma" bent is dat al wel enkele jaren voorbij)
Als jij de regeltjes uit tsjevenscholen van de jaren 50 in de maatschappij van de 21ste eeuw hier wil toegepast zien ben je fout bezig.
In 't Vaticaan mag je ook niet in short.
Citaat:
Het is géén bestaande regel: de regel wordt nieuw ingevoerd, volgens de openingspost.

Laatst gewijzigd door filosoof : 16 december 2008 om 22:41.
Oud 16 december 2008, 22:38   #53
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Excuseer?? Ik hoef inderdaad niet de strijd met moslima's te leveren voor hun emancipatie maar gezien hun situatie wereldwijd bakken de meesten er niet veel van. Niet omdat ze niet willen; omdat die kans niet echt een optie is voor te veel moslima's.
Daarom vind ik dat ze gerust over straat mag met een hoofddoek. Dat moet zij weten in haar privetijd.Maar een zwembad is openbare ruimte en dus gelden hier de spelregels van de samenleving en niet van de koran.
Gelukkig maar; voor mij!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2008, 22:41   #54
Haarscherp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omaplop Bekijk bericht
.
Hun onderwerping fascineert me ook. Te meer daar ik ervan overtuigd ben dat ze al die moeite niet zouden doen moest Alexandra Colen morgen aandringen op een zedigheidstenue in het zwembad. Ge zout ze nogal bezighoren.
Vandaar mijn nieuwsgierigheid naar het waarom van hun vlotte onderwerping exclusief aan de dictaten van allaaa.
Oud 16 december 2008, 22:43   #55
Rhiannon
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Neem morgen de som op de proef en je krijgt beslist een pv met alle verwijzingen naar wetteksten die van toepassing zijn.
Ik voel geen enkele behoefte om bij deze temperaturen in een bikini rond te huppelen. Ik stel de vraag aan jou. Jij bent immers degene die beweert dat het dragen van een bikini onder bepaalde omstandigheden verboden is. Ik neem aan dat je dat hier niet ter plaatse verzonnen hebt, maar dat je toch tenminste naar de relevante wetteksten kan verwijzen...
Oud 16 december 2008, 22:44   #56
Haarscherp
Banneling

Standaard

Citaat:
Omaplop, ik hoop dat je schooltijd voorbij is. (en als je "oma" bent is dat al wel enkele jaren voorbij)
Als jij de regeltjes uit tsjevenscholen van de jaren 50 in de maatschappij van de 21ste eeuw hier wil toegepast zien ben je fout bezig.
In 't Vaticaan mag je ook niet in short.
Het is géén bestaande regel: de regel wordt nieuw ingevoerd, volgens de openingspost.
Wat een raar antwoord voor iemand die vindt dat de regeltjes van meer dan 1500 jaar geleden hier dan wel moeten kunnen. Louter en alleen omdat het regeltjes van de islamieten zijn.
Oud 16 december 2008, 22:46   #57
Rhiannon
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Excuseer?? Ik hoef inderdaad niet de strijd met moslima's te leveren voor hun emancipatie maar gezien hun situatie wereldwijd bakken de meesten er niet veel van. Niet omdat ze niet willen; omdat die kans niet echt een optie is voor te veel moslima's.
Daarom vind ik dat ze gerust over straat mag met een hoofddoek. Dat moet zij weten in haar privetijd.Maar een zwembad is openbare ruimte en dus gelden hier de spelregels van de samenleving en niet van de koran.
Gelukkig maar; voor mij!
En de straat is geen openbare ruimte?
Oud 16 december 2008, 22:46   #58
Haarscherp
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik voel geen enkele behoefte om bij deze temperaturen in een bikini rond te huppelen. Ik stel de vraag aan jou. Jij bent immers degene die beweert dat het dragen van een bikini onder bepaalde omstandigheden verboden is. Ik neem aan dat je dat hier niet ter plaatse verzonnen hebt, maar dat je toch tenminste naar de relevante wetteksten kan verwijzen...
Dus veinzen dat je een dommerik bent die spelregels van de rechtsstaat niet kent behoort nu ook al tot de onderwerpingscultuur. Waarom stel je mijn beweringen in twijfel en slik je die van allaaa als zoete pralines?
Oud 16 december 2008, 22:47   #59
Rhiannon
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Wat een raar antwoord voor iemand die vindt dat de regeltjes van meer dan 1500 jaar geleden hier dan wel moeten kunnen. Louter en alleen omdat het regeltjes van de islamieten zijn.
Niet omdat het regeltjes zijn, beste, maar omdat ze daar zelf voor kiezen. Ze kunnen er namelijk net zo goed voor kiezen die regeltjes niet te volgen.
Oud 16 december 2008, 22:49   #60
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omaplop
Citaat:
Hun onderwerping fascineert me ook. Te meer daar ik ervan overtuigd ben dat ze al die moeite niet zouden doen moest Alexandra Colen morgen aandringen op een zedigheidstenue in het zwembad. Ge zout ze nogal bezighoren.
Vandaar mijn nieuwsgierigheid naar het waarom van hun vlotte onderwerping exclusief aan de dictaten van allaaa.
Eisten moslims dat jij in boerka zou zwemmen? Doet de meerderheid van de moslimas het? Er waren er vorig jaar één of twee in de Benelux en het VB begon er een perscampagne over. Meer gebeurde niet ivm met zgn "boerka"-zwemtenus. (die ook door sommige christenen en en joden in de VS gebruikt worden) Een voorbeeldje van "modest swimwear" (er zijn er veel te vinden):

Alleen de hijab scheelt...

Laatst gewijzigd door filosoof : 16 december 2008 om 22:52.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be