![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#61 |
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
De regeltjes van allah zijn niet relevant. De wetten die in dit land op democratische wijze tot stand kwamen, zijn dat wel. Mag ik uit je ontwijkende antwoord afleiden dat je je vergiste en dat er geen wettelijk voorschrift bestaat dat het dragen van een bikini op bepaalde plaatsen verbiedt?
|
|
|
|
|
|
#62 |
|
Banneling
|
De vrije keuze is nog altijd ondergeschikt aan de wetten en regelgeving van de rechtsstaat. Net zomin ik niet kan kiezen om geen belastingen te betalen, kan de moslima evenmin haar vrije keuze volgen kwa klederdracht in de meeste openbare instellingen.
|
|
|
|
|
|
#63 | |
|
Banneling
|
Citaat:
De regeltjes van allaa zijn heel relevant in deze discussie. Ik ontwijk je antwoord niet. Jij ontwijkt elke vorm van rationaliteit om jouw vergissing te maskeren. Je weet net zo goed als ik dat je als ambtenaar niet in bikini kan opdraven op het werk. |
|
|
|
|
|
|
#64 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#65 |
|
Banneling
|
Hùn regeltjes, voor henzelf: indien mensen zich zo willen bedekken, of het nu moslims of bakkersgasten zijn, wie zijn wij dan om mensen te verbieden, zich te bedekken, vermits we in een vrij land leven?
Laatst gewijzigd door filosoof : 16 december 2008 om 22:57. |
|
|
|
|
|
#66 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door filosoof : 16 december 2008 om 23:00. |
|
|
|
|
|
|
#67 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Wie zijn moslims om in een rechtsstaat de autochtonen de toegang tot moskees te verbieden wanneer hun armen en benen ontbloot zijn? |
|
|
|
|
|
|
#68 |
|
Banneling
|
Burka is geen keuze van de vrouw die 2 meter achter haar man moet huppelen. Keuze is door de gefrustreerde mannen opgelegd. Nuanceer dit begrip dus goed. KEUZE ja maar in het geval van de islaam is het nooit KEUZE steeds van MOETEN.
|
|
|
|
|
|
#69 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#70 |
|
Banneling
|
Vrij land wie gelooft nog langer die links uitgekraamde onzin. Wij leven onder het juk van de linkse dictatuur. De linkse dictatuur die onze cultuur opgeeft. Opoffert aan de muslims.
|
|
|
|
|
|
#71 |
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
|
|
|
|
|
|
#72 |
|
Banneling
|
Nog zo'n "progressieve" kromredenering. De burka een kwestie van "vrije keuze". Waar blijven ze die onnozelheden toch halen?
|
|
|
|
|
|
#73 |
|
Banneling
|
In Sint Pieters of andere Romeinse basilieken geraak je ook zo niet binnen. In San Marco evenmin, om de bekendste te noemen. Maak je daar een drama over?
|
|
|
|
|
|
#74 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#75 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#76 |
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
Bullshit. De dag dat mijn man me dwingt om zo'n ding te dragen en twee meter achter hem te lopen, zal hij van zeer kortbij kennis maken met mijn gietijzeren koekenpan. Hij wéét dat trouwens ook. Als moslimvrouwen geëmancipeerd willen raken, zullen ze er zèlf voor moeten vechten.
|
|
|
|
|
|
#77 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#78 |
|
Banneling
|
onder het juk van een dictatuur zou het blok al jaren verboden zijn. In veel niet linkse ook.
|
|
|
|
|
|
#79 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Wat motiveert jou om zo ver te gaan in je onderwerping? |