![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Met een sjerp voor je gezicht kom je niet op de bus, zei me de chauffeur van de lijnbus.
Nadat ik in storm, kou, wind en hagel buiten op zijn vertraging had staan wachten. Ik verwijderde de sjerp tot onder mijn kin, maar zei hem: je had het me beleefd kunnen vragen, onbeschofterik... Laatst gewijzigd door bozoboko : 17 december 2008 om 14:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() Dan zijn ze verwonderd dat ze slaag krijgen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Escalatie :
1. Je onherkenbaar maken voor de camera's 2. Een boze opmerking maken 3. Beginnen te roepen en te tieren 4. Motten uitdelen enzovoort... nee : dit is beter netjes je gezicht tonen en een kort e-mailtje aan de baas van dienen onbeleefde chauffeur. Volgende keer blijft die man beleefd en weeral is er "zinloos geweld" vermeden. Wat voor een boel zal dat worden als we alle gemaskerde bandieten gaan uitschelden en er vervolgens wat klop van krijgen ? Miss Verstand !!!
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben motorrijder en ik weet (en hoor te weten) dat uitbaters van benzinestations bang zijn van gasten met helmen op hun kop, zodat ze onherkenbaar zijn na een gewapende overval.
Dus, galant als ik ben, zet ik altijd onmiddellijk na het stilleggen van de motor mijn helm af. Koud of niet, komfortabel of niet ... (en ja, ik heb een sisteemhelm die ik kan openklappen zodat heel mijn lelijke voorgevel zichtbaar is, maar dat vind ik niet genoeg om de benzinejuffrouw te plezieren). Je had wel gelijk om te zeggen dat hij het vriendelijk had kunnen vragen. Misschien had hij die morgen wel mot gekregen van zijn vrouw ...???? Geen ekskuus natuurlijk, hoogstens een verzachtende omstandigheid.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Het is begrijpelijk dat de chauffeur zich onveilig voelde, al had hij dit vriendelijk kunnen duidelijk maken.
![]() |
![]() |
#8 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
dat is een neutraal statement, jij moet niet zo op je lange tenen getrapt zijn die chauffeur hoeft jou dat niet te vragen ... hij deelt je zijn overigens correcte beslissing mee. we hangen die bussen niet op kosten van jan modaal vol met camera's omdat jij dan doodleuk met een sjaal komt opstappen he vermomd kom je niet op de bus. leer er mee leven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
"Hela gij daar, doe uwen baard es af" ![]() En wa als ge nen echten baard en snor hed. ![]() Ik zou trouwens gewoon doorgelopen hebben zonder te reageren. Moet em uit zen kotteke komen om ambetant te doen. Trouwens hij kan da nie eisen da ge uwe sjaal afdoet.
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Parlementslid
|
![]() We hebben het te danken aan een bende klootzakken die onze samenleving onveilig en onaangenaam maken dat we met een sjaal voor onze mond niet meer op de bus mogen, met een flesje bier niet op het vliegtuig, met een hond niet meer op het strand, met een zware auto niet meer tegen 200 op de autostrada, met een sigaret niet meer in een café,... allemaal voorbeelden van de goeden die het met slechten moeten bekopen. Veel strenger aanpakken dus, die slechten, vanaf het begin. maar d�*�*r is het in deze sissiemaatschappij nu wel te laat voor... Zachte heelmeesters maken inderdaad heel stinkende wonden.
![]() |
#11 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
met een kruisje niet meer aan t lokket ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() Wat een lange tenen. Als dat links zootje dat hier aan de macht is, wat beter voor slachtoffers zou zorgen. Integendeel moordenaars komen vrij op basis van procedure fouten. De lijn heeft groot gelijk. Laat je filmen als je niets te verbergen hebt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Bron?
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Ik vind het maar normaal, en zelfs een vorm van beleefdheid om je gezicht kenbaar te maken als je een persoon aankijkt, ook al is dat een buschauffeur.
Net als hier ook al gezegd, als ik met de moto ergens moet tanken of zo, gaat mijn helm ook af. Ik vind de onbeschofterik in dit verhaal, de persoon die zijn gezicht niet spontaan toont, en niet begrijpt dat mensen die de laatste tijd veel met geweld te maken hebben een onveilig gevoel hebben. Trouwens, "Met een sjerp voor je gezicht kom je niet op de bus" is nu niet echt onbeschoft, he...
![]() |
#15 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Lang leve de hoed (ja ik draag wel eens een hoed)
![]() |
#16 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Banneling
|
![]() http://forum.politics.be/showthread.php?t=116124
Ze hebben hem illigaal terug vast gezet voor een andere zaak. Eveneens in Turnhout is een moordenaar vrij gelaten. Gelukkig hebben ze hem terug kunnen oppakken. Google zelf een keertje wees van goede wil. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
|
![]() Neen zei de Vlaming, met een sjaal mag je niet op de bus.
Totdat Fatima op de bus stapte met haar boerka aan, dan mocht het wel weer even. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() HAMC in Vlaanderen is de bourka verboden...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
|
![]() Ik dacht van niet, als men een carnavalsnummer aanvraagt bij de gemeente dan mag het wel.
|
![]() |
![]() |