Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 december 2008, 22:14   #161
gomer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel Bekijk bericht
Ja en? Het blijft nog altijd hetzelfde zwembad.
Ja en? het zijn nog steeds hobbysten en mensen van de brandweer en politie. Geen religieuze fanatiekelingen.

Laatst gewijzigd door gomer : 18 december 2008 om 22:14.
gomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2008, 10:56   #162
Lampedeir
Provinciaal Statenlid

Lampedeir's schermafbeelding

Standaard

Weg met die zever! Een Boerka is gewoon een vorm van provocatie!
Op volt zat de abt van Grimbergen netjes met vest en hemd.
Voila zo moet het, geloof prima gaan probleem mee.
Al loop je thuis rond als astronaut, lig ik niet van wakker. Een boerka is gewoon je afzetten tegen de westerse gemeenschap en dat hoeft niet.
Lampedeir is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2008, 10:58   #163
satiper
Minister-President

satiper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Wat is er mis mee dit ter discussie te stellen?
Mensen hebben hier geleerd zich niet te schamen over hun lichaam en vrouwen moeten niet met kleding en al een zwembad in.
IK vind dit een vorm van islalimisering en vind dat terecht dit soort Islamitische kledij in zwembaden verboden wordt.
DE samenleving hoort zich niet aan te passen aan islam maar wel moslims aan de samenleving; dus ben je welkom in een zwembad met aangepaste kledij een een burkini is dit niet; eenvoudig toch?
Bovendien en dit voor alle duidelijkheid; islam zet steeds deze samenleving ter discussie en niet andersom; dus bespaar met het bashengejammer.
2
satiper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2008, 11:11   #164
ERLICH
Minister-President

ERLICH's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Citaat:
Of wenst u werkelijk weer te keren naar het leven van uw betovergrootouders?
Niemand wenst terug te keren naar het leven van de grootouders, want dat is ouderwets en achterhaald, waarom wie zal het zeggen.

Het leven waar sommige zich willen 'naar' keren, is het leven dat wordt ingevoerd door hetgeen men noemt in bepaalde strekkingen 'cultuurverrijkers'. Dat is ook de reden dat ze de zaken die deze verrijkers met zich meebrengen en die botsen met de cultuur en traditie's hier, er een oogje (twee ogen) voor dichtknijpen.

Gegen dummheit kämpfen, selbst Götter vergebens.

Laatst gewijzigd door ERLICH : 19 december 2008 om 11:13.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2008, 13:03   #165
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik vind de bourkini gewoon een goed voorbeeld van islamisering van de samenleving, vreemd genoeg verdedigt door mensen die dus uit verdraagzaamheid een visie op vrouwen toelaten die volgens Westerse norm verwerpelijk is.Vrouwen hoeven zich immers niet extra te bedekken als bescherming tegen mannen. Hier beschermt de wet vrouwen en gelukkig niet allah.Ik vind dat je je verdraagzaamheid toont door vrouwen die voor Allah kiezen die vrijheid te geven in hun priveleven. Wie met en hoofddoek over straat wil mag daar uiteraard voor kiezen.Maar een zwembad is een ruimte voor iedereen en daar hoort dit hele gedachtengoed achterwege te blijven.
Bovendien vind ik het hypocriet; doe liever iets aan de opvatting van te veel moslims over vrouwen die op basis van kleding als hoeren worden geschouwd.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2008, 13:28   #166
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vind de bourkini gewoon een goed voorbeeld van islamisering van de samenleving, vreemd genoeg verdedigt door mensen die dus uit verdraagzaamheid een visie op vrouwen toelaten die volgens Westerse norm verwerpelijk is.Vrouwen hoeven zich immers niet extra te bedekken als bescherming tegen mannen. Hier beschermt de wet vrouwen en gelukkig niet allah.Ik vind dat je je verdraagzaamheid toont door vrouwen die voor Allah kiezen die vrijheid te geven in hun priveleven. Wie met en hoofddoek over straat wil mag daar uiteraard voor kiezen.Maar een zwembad is een ruimte voor iedereen en daar hoort dit hele gedachtengoed achterwege te blijven.
Bovendien vind ik het hypocriet; doe liever iets aan de opvatting van te veel moslims over vrouwen die op basis van kleding als hoeren worden geschouwd.
En de straat is géén
Citaat:
ruimte voor iedereen
???

Indien iemand zich extra wenst te bedekken is dat haar of zijn keuze, en jij hebt niet naar motief te peilen en beoordelen: je bent géén rechter (en ook een rechter heeft daar maar zeer beperkt de bevoegdheid toe, véél beperkter dan de bevoegdheid die jij je hier -en elders?- eigenmachtig toeeigent)
Indien ik morgen een negentiende-eeuws colbert met stijve boord en strikje wens te dragen ben ik daar dan wel "space" mee, in de ogen van sommigen, maar dan heb ik dat absoluut recht, alle Alices van deze wereld ten spijt, welke ook mijn motief daartoe weze, of het nu persoonlijk, godsdienstig, traditioneel of wat dan ook weze.

Willen we terug naar een dorpscultuur waar de "dames van stand" met meneer pastoor bepaalden wat "kan" en wat niet en waar de champetter dan wel door de burgemeester ingezet werd om wie niet luisterde te vermanen of meer?

Citaat:
Wat is er mis mee dit ter discussie te stellen?
Mensen hebben hier geleerd zich niet te schamen over hun lichaam en vrouwen moeten niet met kleding en al een zwembad in.
IK vind dit een vorm van islalimisering en vind dat terecht dit soort Islamitische kledij in zwembaden verboden wordt.
DE samenleving hoort zich niet aan te passen aan islam maar wel moslims aan de samenleving; dus ben je welkom in een zwembad met aangepaste kledij een een burkini is dit niet; eenvoudig toch?
Bovendien en dit voor alle duidelijkheid; islam zet steeds deze samenleving ter discussie en niet andersom; dus bespaar met het bashengejammer.
Ga je dan ook alle vrouwen met (al dan niet denkbeeldig) overgewicht verplichten een bikini te dragen?

Laatst gewijzigd door filosoof : 19 december 2008 om 13:50.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2008, 13:49   #167
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wikipedia
Dame patronesse
Un article de Wikipédia, l'encyclopédie libre.

Une dame patronnesse est une personne qui s'occupe des œuvres sociales et du patronage d'une paroisse. Il n'y a pratiquement plus de dames patronnesses. L'expression est tombée en désuétude, avec le sens un peu ironique de dame de compagnie du curé.

Jacques Brel en a fait une chanson humoristique en 1960, la Valse �* mille temps.

Récupérée de « http://fr.wikipedia.org../../../d/a/...atronesse.html »
Catégories : Wikipédia:ébauche société • Société
(Cet article est une ébauche �* compléter concernant les sciences sociales et la société, vous pouvez partager vos connaissances en le modifiant. )
Citaat:
dus bespaar met het bashengejammer.
Stop het bashen (en het is moslimbashen, niet islambashen!) en het "gejammer" stopt ook.

Laatst gewijzigd door filosoof : 19 december 2008 om 14:06.
Oud 19 december 2008, 14:14   #168
GZV
Provinciaal Statenlid

GZV's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haarscherp Bekijk bericht
De gemeente Londerzeel gaat vanaf 1 januari in haar zwembad de burkini verbieden. Het verbod komt er om hygiënische redenen.

Aldus Het Laatste Nieuws van vandaag

Ik ben benieuwd of het CGKR gaat reageren. De haatcampagnes tegen de ongelovigen (= de Westerlingen) van moslimjihadiste annex PS-klant-aan-de-dop Malika El-Aroud lieten hen koud.
het gaat hem niet alleen over burkini's maar ook over andere kledij(shorts)die de hygiene in het zwemwater in gevaar kunnen brengen.zo heb ik het toch begrepen.
GZV is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2008, 15:33   #169
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Stop het bashen (en het is moslimbashen, niet islambashen!) en het "gejammer" stopt ook.
U vindt het verbieden van een burkini in een zwembad een uiting van 'moslimbashen' - begrijp ik dat goed?
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2008, 16:06   #170
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Daar is de relnicht weer, is dit de kern van de discussie Filo en zie je me als iemand die dus vindt dat de bikini moet? Want dat stel je toch; alsof ik zou vinden dat vrouwen die zichzelf als te mollig zien toch in een bikini moeten...het niveau van discussie zakt met dit soort opmerkingen gegarandeerd weer onder nul.
Mijn standpunt is dat en bourkini een vorm van islamisering is.Kun je ook echt eens reageren?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2008, 16:12   #171
Lampedeir
Provinciaal Statenlid

Lampedeir's schermafbeelding

Standaard

Een boerka is nergens gepast! Enkele weken geleden was ik in de dierentuin (op bezoek) en uitgerekend daar kom ik een vrouw (of man...) met boerka tegen.
Het trekt gewoon op niks! Past gewoon niet in het straatbeeld! of waar dan ook.
En dan gaat een beetje later die man naast het hok voor de apen nog op zijn tapijtje naar mekka zitten bidden...het had iets... surrealistisch...
Lampedeir is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2008, 16:34   #172
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Daar is de relnicht weer, is dit de kern van de discussie Filo en zie je me als iemand die dus vindt dat de bikini moet? Want dat stel je toch; alsof ik zou vinden dat vrouwen die zichzelf als te mollig zien toch in een bikini moeten...het niveau van discussie zakt met dit soort opmerkingen gegarandeerd weer onder nul.
Mijn standpunt is dat en bourkini een vorm van islamisering is.Kun je ook echt eens reageren?
Niet teveel gaan vragen he alice. Als er door voorgenoemd persoon al eens inhoudelijk gereageerd wordt, of wat daar dan voor moet doorgaan, dan valt hij telkenmale hopeloos door de mand, en wordt hij keer op keer ten gevolge van zijn eigen inconsequenties (laten we het maar zo noemen) klemgezet. En dan loopt hij ofwel weg uit de discussie, ofwel komt hij met totaal nietterzakedoende argumenten of quasigeestige opmerkingen onder de noemer 'blokkerkes pesten' of iets dergelijks.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2008, 16:51   #173
gomer
Banneling

Standaard

Citaat:
ja stop met bashen ! Rationeel denkenden te bashen.

Laatst gewijzigd door gomer : 19 december 2008 om 16:53.
Oud 19 december 2008, 16:55   #174
gomer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Niet teveel gaan vragen he alice. Als er door voorgenoemd persoon al eens inhoudelijk gereageerd wordt, of wat daar dan voor moet doorgaan, dan valt hij telkenmale hopeloos door de mand, en wordt hij keer op keer ten gevolge van zijn eigen inconsequenties (laten we het maar zo noemen) klemgezet. En dan loopt hij ofwel weg uit de discussie, ofwel komt hij met totaal nietterzakedoende argumenten of quasigeestige opmerkingen onder de noemer 'blokkerkes pesten' of iets dergelijks.
Men moet ook in staat zijn om inhoudelijk na te denken over de kwestie. Burkinis zijn een vorm van opvallen en het opdringen van hun cultuur. Voor sommige hier is een muslim heilig. De koranvolgelingen staan op een trapje die ze aanbidden. Woest worden ze als je aan hun 'untouchables" komt. Lachwekkend met welke argumenten ze komen.
Oud 19 december 2008, 16:55   #175
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Mijn standpunt is dat en bourkini een vorm van islamisering is. Kun je ook echt eens reageren?
Dat zou het idd zijn indien de boerkini opgelegd werd, quod non.
Indien mensen dat wensen te dragen is dat hun keuze. Stoort het jou in je leven en vrijheid?
Om te antwoorden:
Citaat:
zie je me als iemand die dus vindt dat de bikini moet?
Ik zie je als iemand die vindt dat anderen zich moeten kleden en gedragen zoals jij het wenst.

Laatst gewijzigd door filosoof : 19 december 2008 om 17:08.
Oud 19 december 2008, 16:55   #176
gomer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Je vergeet een klein detailke. Het rode driehoekje bashen.
Oud 19 december 2008, 16:57   #177
gomer
Banneling

Standaard

Citaat:
Indien mensen dat wensen te dragen is dat hun keuze. Stoort het jou in je leven en vrijheid?
Ja dat stoort mij. Ja dat stoort mijn vrienden. Ja dat stoort mijn familie. Ja dat stoort mijn buren. Ja dat stoort velen. Ik hoef die rommel niet in het openbaar zwembad. Tenzij dat ieder zijn kledingstuk naar wens mag dragen in het openbaar zwembad. Niet dus. Busje naar marokko nemen, om te gaan zwemmen.

Laatst gewijzigd door gomer : 19 december 2008 om 16:58.
Oud 19 december 2008, 16:59   #178
gomer
Banneling

Standaard

Citaat:
Om te antwoorden:Ik zie je als iemand die vindt dat anderen zich moeten kleden en gedragen zoals jij het wenst.
Alice is geen muslima. Misser van je.
Oud 19 december 2008, 17:00   #179
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gomer Bekijk bericht
Je vergeet een klein detailke. Het rode driehoekje bashen.
d�*t zag ik al idd
Oud 19 december 2008, 17:02   #180
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gomer Bekijk bericht
Ja dat stoort mij. Ja dat stoort mijn vrienden. Ja dat stoort mijn familie. Ja dat stoort mijn buren. Ja dat stoort velen. Ik hoef die rommel niet in het openbaar zwembad. Tenzij dat ieder zijn kledingstuk naar wens mag dragen in het openbaar zwembad. Niet dus. Busje naar marokko nemen, om te gaan zwemmen.
Wie niet gekleed is als jij stoort je dus, jou en je vrienden en familie? Je kan/wil er gewoon niet naast kijken of aanvaarden dat die geen copie van jou is?
Reducerende maatschappijvisie, klaar voor uniformdracht:

Laatst gewijzigd door filosoof : 19 december 2008 om 17:12.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be