![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#321 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#322 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door filosoof : 23 december 2008 om 00:41. |
|
|
|
|
|
|
#323 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#324 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#325 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#326 |
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
|
|
|
|
|
|
#327 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Is dat niet een beetje triestig voor een barbaar? Als hij d�*t al een marteling vindt, wat gaat hij dan bij het ter kap'ren varen doen?
-> "Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety" (Benjamin Franklin) -> “Power tends to corrupt and absolute power corrupts absolutely” (Lord Acton) -> "NUTS!" (General McAuliffe) -> "Fight The Power!" (Public Enemy) -> "Facts don't care about your feelings" (Ben Shapiro) |
|
|
|
|
|
#328 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Goeie vraag Djimi; wil ik ook wel weten
|
|
|
|
|
|
#329 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Zijn schermafbeelding is van een computerspel. Zegt genoeg als je weet wat ik bedoel. ![]()
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 23 december 2008 om 11:37. |
|
|
|
|
|
|
#330 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Nee; wat bedoel je???
|
|
|
|
|
|
#331 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#332 |
|
Banneling
|
Rechten? Iedereen gelijk voor de wet. Wij niet in lange gewaden het zwembad in. De niet geïntegreerde karikaturen ook niet. Geen enkele toegeving meer aan de muslims. Genoeg is genoeg. De emmer loopt over.
|
|
|
|
|
|
#333 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door gomer : 23 december 2008 om 13:28. |
|
|
|
|
|
|
#334 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). |
|
|
|
|
|
|
#335 |
|
Europees Commissaris
|
Wanneer ik in het gezelschap van islamitische vrouwen ga zwemmen dragen die meestal een normaal badpak (uit 1 stuk wel te verstaan). Ik heb de behoefte voor andere badkledij nooit echt bij hen gemerkt, het lijkt me dus te gaan om bepaalde mensen binnen de islamitische gemeenschap en niet om een etnisch of zelfs religieus fenomeen (want die dames uit mijn vb zijn ook gelovig). Het is toch nodig dat dat gesteld wordt.
Wat dat kledingstuk zelf betreft, mij kan het niet schelen hoe iemand erbij loopt als ie gaat zwemmen. Mijn activiteit (namelijk zwemmen in het zwembad) wordt niet beinvloed door het feit dat een meisje in een ander deel van het zwembad een ander type badpak draagt. De voornaamste criteria zouden moeten zijn: 1)veiligheid en 2)hygiëne. Volgens mij wordt hier bij dit kledingstuk daaraan wel voldaan. Mensen ondervinden geen schade van het feit dat iemand anders er verschillend bij gekleed loopt (en met schade bedoel ik letterlijk schade, de zichzelftergende hersenspinsels van de bekrompenen telt niet mee als schade) en onhygiënisch zal dat badpak ook niet zijn. De tegenkanting komt dus overduidelijk voort uit het feit dat bepaalde mensen problemen hebben met mensen die er andere ideëen en gewoontes op nahouden dan zijzelf. We zijn dat ondertussen wel gewoon en men gaat altijd wel drogredenen vinden om die gewoontes te verbieden. Men moet natuurlijk wel voldoende argumentatie hebben om dat te doen en die is er hier niet. Een regel bedenken enkel om te voldoen aan de mening van sommigen die simpelweg niet kunnen uitstaan dat iemand er verschillend uitziet, vind ik maar triestig. Daarbij komt nog het feit dat degenen met die intolerante visie meestal net het tegenoverstelde gaan bereiken van wat ze willen. Hun tegenkanting zorgt alleen maar voor mensen die net daardoor wel op hun strepen gaan staan. Conservatieve religieuze visies zijn net gebaat bij bepaalde hersenloze kritiek die ik hier soms lees. Het sterkt hen in hun gelijk. Dat is jammer. JM2C |
|
|
|
|
|
#336 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door gomer : 23 december 2008 om 14:38. |
|
|
|
|
|
|
#337 |
|
Banneling
|
Bedoel je dat jullie iedereen ttz. de nietblokkers willen behandelen zoals jullie vreemdelingen behandelen? Dat is geen nieuws. Maar willen is één ding, kunnen een ander. Keep on dreaming.
|
|
|
|
|
|
#338 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#339 | |
|
Banneling
|
Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door filosoof : 23 december 2008 om 14:47. |
|
|
|
|
|
|
#340 |
|
Banneling
|
Verdraaiing van de feiten. Uw haat t.o.v. vlaamsbelangers is legendarisch. Nog nooit gezien. Ik zeg alleen dat de muslims zullen worden behandeld zoals elke Belg wordt behandeld. Dat heeft niets te maken met enige politieke voorkeur. Iedereen gelijk voor de wet ongeacht religie afkomst of politieke kleur. Slik het door het gepamper zal voorbij zijn.
|
|
|
|