![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#61 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
|
|
|
|
|
|
#62 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#63 |
|
Europees Commissaris
|
Ik dacht da de BWP-BSP-SP-SP.a ook uit lokale kernen is ontstaan (Gent, Chaleroi,...) en Vlaams Blok komt toch ook uit Antwerpen?
|
|
|
|
|
|
#64 |
|
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
Zowat alle politieke partijen hebben eerst lokale kernen uitgebouwd voor ze begonnen aan een sterke nationale werking.
|
|
|
#65 | |
|
Provinciaal Statenlid
|
Citaat:
En van CD&V zou ik ook niet zeker zijn. edit: tenzij je JMDD als de belichaming van de Oostendse afdeling beschouwd Laatst gewijzigd door flamingant : 23 december 2008 om 19:06. |
|
|
|
|
|
|
#66 |
|
|
Ok, lokale kernen..
ik was dat hier aan't verwarren met lokale vs. nationale thema's, men excuses |
|
|
|
|
|
#67 |
|
|
V-SB? Wat voor een raar lelijk beest is me dat? Ik hoorde daar nog nooit van!
Tzal wel een stelletje losers zijn.........................
|
|
|
#68 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
We zijn helemaal niet 'allergisch' voor lokale werking, integendeel, maar dat doe je ook niet zomaar eh. Zeker niet als de mensen binnen de organisatie zo verspreid over het land zijn. Dan zijn we wel verplicht om eerst een goede basis te leggen, zowel inhoudelijk als organisatorisch, en wanneer er eenmaal genoeg mensen zijn op één bepaalde plaats kunnen die aan een lokale werking beginnen.
|
|
|
|
|
|
#69 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Lid worden?
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
|
|
|
|
|
#70 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
"Links" staat n o o i t voor enig "nationalisme". De verwarring kan ontstaan doordat "links" zich inzet voor "gelijke kansen voor iedereen" en dus indien er in en door een staat een "minderheid" manifest gediscrimineerd en achteruitgesteld zou worden (en dat geberud inderdaad hert en der op deze planeet) zal "links" zich achter deze onderdrukten scharen ; dit verwarren met enige vorm van "nationalistische eigenwaan dat het ene "volk" (whatever that means) afzonderlijke speciale geboorterechten zou hebben die het onderscheid en zou moeten bevoordeligen t.o.v. anderen is aberrant. Zelfs v-sb is in mijn ogen nooit een uitgesproken "vlaamsnationalistische" beweging geweest : ze zagen meer in afzonderlijke staatsstructuren om zodoende discriminaties tussen "de mensen" te bestrijden. De discussie tussen v-sb en andere linkse bewegingen/partijen ging eerder over de prioriteiten om in de eerste plaats het kapitalistische of neoliberale systeem te bestrijden dan wel een "ontvoorgdingsstrijd" te leveren (ten bate van alle europese mlinderheden, eerder dan ten bate van het "eigen volk". De pertinente op te lossen vraag is : hoe onafhankelijk kan je zijn ? Als individu, als familie, als gemeenschap, als stad/dorp, als landstreek, als staat.... Of nu België en /of Vlaanderen : kunnen wij ons leger inzetten naar willekeur ? Kunnen wij onze munt reëvaluren of devalueren ? Kunnen wij voldoende voedsel voor ons "eigen volk" produceren ? Kunnen wij een klimaatcrisis afwenden ? Bekijk Uw eigen huishouden : welke voorwerpen zijn er "Made in Flanders" ? De economische welvaart van Vlaanderen, Wallonië, Brussel, Nederland, Luxemburg, Frankrijk, Duitsland enz.. stoelt voornamelijk op de samenwerkinjg binnen een EU verband dat in wezen totaal tegengesteld is aan Nationalistische verzuchtingen. De huidige generatie van 20/30 ers is blijkbaar vlug vergeten dat Europa als motor van de technologische vooruitgang, eveneens de motor was van deze vooruitgang op gebied van het vernietigen van menselijk leven op industriële schaal geïnspireerd door nationalistische en etnische motieven. De generatie die deze verantwoordelijkheid mede droegen hebben in de jaren 50 - 60 besloten deze koers niet meer te varen en zijn er in geslaggd deze aberrante nationlistische ideologieën achter zich te laten. Het is een ongelofelijk contrast om nationalistische propaganda te vergelijken met een werkelijkheid waar individuën gewoonlijk wars van wat hun zogezegd scheidt uiterst collegiaal en vriendschappelijk met elkaar kunnen samenwerken en samen plezier maken. Ik wens U een prettig kerstfeest, een gelukkig nieuwjaar, meer gelijke kansen voor iedereen een goede gezondheid en vrede in 2009.
|
|
|
|
#71 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Formeel gezien heeft de V-SB zich eigenlijk nooit als nationalistische beweging geuit. Dat is eigenlijk nooit echt ter sprake gekomen, de basisideeën worden door iedereen gedragen maar of die nu 'nationalistisch' zijn of niet is zelfs nooit onderwerp van discussie geweest en zal van de definitie van 'nationalisme' afhangen. Roger heeft een definitie die links-nationalisme uitsluit, ik heb een definitie die links-nationalisme zelfs linkser beschouwt dan links-globalisme of 'andersglobalisme'.
|
|
|
|
|
|
#72 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
|
|
|
|
#73 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#74 | |
|
|
Citaat:
Ik ben het er zelfs mee eens en ik ben niet eens links. |
|
|
|
|
|
|
#75 | |
|
|
Citaat:
Ik denk dat voor beide opties wat te zeggen is. |
|
|
|
|
|
|
#76 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#77 |
|
Parlementslid
|
Een partij zoals VSB is nodig, aangezien links momenteel te verknocht is aan B. Naar mijn mening is er potentieel voor een partij als jullie, linkse regionalisten.
Met een linkse partij in het pro-Vlaamse kamp zou ook het beeld van een "rechts" Vlaanderen toch bijgesteld worden. Ik beschouw mijzelf eerder als centrist, mijn meningen lopen over in links en rechts. Doch vanwege mijn Vlaamsgezindheid is het onmogelijk voor mij om op de huidige grote linkse partijen te stemmen. Ik denk dat heel wat mensen er ook zo over denken. Alé, dat denk ik als Brabants boerke toch.
|
|
|
#78 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Doorstart van de V-SB is dus wel gewensd. Ik wil ook bij "klein-links" een flamingante fractie zien. Kan een der leden ons vertellen wie de nieuwe inspirator wordt nu MCielen er de brui aan geeft? |
|
|
|
|
|
|
#79 | |||
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Citaat:
|
|
|
|
|
#80 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Waarom is anti-belgicisme een doel op zich?
|
|
|