![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1761 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1762 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
2) cannabis an sich is niet schadelijk, het is de verbranding ervan. Het consumeren kan ook en zelfs beter op andere manieren gebeuren. Daarom herhaal ik: we moeten eerst prioriteit geven aan het bannen van tabak. De doden die nu massaal vallen zijn te wijten aan tabakgebruik, niet aan cannabisgebruik, Chipie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1763 |
Burger
|
![]() Dat de omgekeerde stelling ('drugs kan geen kwaad, zolang het maar illegaal is') ook kant noch wal raakt, is de laatste decennia zelfs ten overvloede bewezen. De stelling dat drugs minder kwaad kunnen als ze in een gecontroleerd legaal circuit worden geproduceerd, verdeeld en gebruikt, is nog met geen enkel redelijk argument weerlegd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1764 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Tabak an sich is waarschijnlijk ook niet gevaarlijk... Het is de verbranding ervan. Alcohol an sich is waarschijnlijk ook niet gevaarlijk... Het is het drinker ervan... ![]() Toevallig lees ik in NU.NL (beter nu dan nooit ![]() Rook van wiet veel giftiger dan van tabakhttp://www.nu.nl/gezondheid/1361560/...van-tabak.html Je beweert ook: "Het consumeren kan ook en zelfs beter op andere manieren gebeuren." Op welke manier dan? Je bedoelt toch niet het 'eten' want dat wordt over 't algemeen nog als gevaarlijker beschouwd... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1765 |
|
![]() Alleen door mensen die hun kennis van horen zeggen hebben.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1766 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1767 |
|
![]() Ik denk het wel want qua domheid kan het tellen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1768 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Er zijn cijfers bekend van vergelijkingen tussen tabaksrokers, pure wietrokers, en mensen die mengen. In de VS wordt meer puur gerookt. Hoewel men echt al hard geprobeerd heeft in verschillende studies om een oorzakelijk of statistisch verband te leggen tussen cannabisgebruik en kanker, komt men niet verder dan 'aanwijzingen' die elkaar tegenspreken, afhankelijk van welk onderzoek je leest. Ook de wetenschap wordt vertroebeld door ideologische druk, waarschijnlijk van beide zijden. Feit is dat je door de illegaliteit ook totaal geen vat hebt op de manier waarop cannabis wordt gebruikt. In een gereguleerde markt zou je alternatieven voor gerookte cannabis kunnen promoten. Als je Engels begrijpt: http://norml.org/index.cfm?Group_ID=6891 of http://www.cancerhelp.org.uk/help/de...asp?page=22473 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1769 |
|
![]() daar is nog geen enkele cannabis consument doodgegaan aan een overdosis. Een overdosis tabak daarentegen moet ge bekopen met uw leven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1770 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1771 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Het Canadese onderzoek stopt bij het stellen dat de rookanalyse aangeeft dat het kankerrisico groter is. Wat het onderzoek niet aantoont is dat 20 keer meer amonia resulteert in 20 keer meer kankers. Als dat niet zo is, moet er iets in cannabisrook zitten dat de kankerverwekkende werking van amonia tegenwerkt. Toch spijtig dat die Canadezen gestopt zijn na de analyse van de rook, als ze nog wat verder gezocht hadden, zouden ze misschien een bijkomend middel tegen kanker ontdekt hebben. Laatst gewijzigd door MartinVeltjen : 26 december 2008 om 15:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1772 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1773 | |
|
![]() Citaat:
Als iedereen nu nicotineplijsters zou kleven en cannabisthee zou drinken zouden we al een pak minder kankerdoden hebben en ziekenhuiskosten. Ik blijf erbij, het heeft geen zin om te kappen op cannabis, wanneer de doodsoorzaak bij tabak ligt. Laatst gewijzigd door Ambiorix : 26 december 2008 om 16:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1774 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ge moet verdomme echt met uw voeten op de grond staan van de zin voor realiteit, om nog maar te denken aan het illegaal maken (verbieden dus) van tabak.
Voor kannabis heb ik nog geen valabele tegenargumenten gehoord, om mijn visie op de zaak (zoveel mogelijk afraden door gebruikers het ambetant te maken en door dielers te bedenken met verblijven in justitiehotels) te wijzigen. (ik heb wel veel, zeer veel argumenten gehoord van gebruikers die schrik hebben dat ze zonder hun spul gaan vallen, maar je zal wel vermoeden dat me dat geen zak kan schelen, integendeel)
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#1775 | |
|
![]() Citaat:
(en kan mij dat schelen?) Laatst gewijzigd door Ambiorix : 26 december 2008 om 17:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1776 |
|
![]() Is het eigenlijk waar dat cannabis ook een lekker soepkruid zou zijn?
![]() |
#1777 |
Banneling
|
![]() Ken je de link geven naar de pagina op de site van het Trimbos instituut waar ze beweren "Op welke manier dan? Je bedoelt toch niet het 'eten' want dat wordt over 't algemeen nog als gevaarlijker beschouwd..."
Laatst gewijzigd door artisjok : 26 december 2008 om 19:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1778 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Voor cannabis heb ik nog geen waardevolle, geldige tegenargumenten gehoord om dit niet te legaliseren. Ik dacht dat, als je niet antwoordt op mijn bericht, dat dit betekende dat je geen argumenten hebt, dat je akkoord gaat, maar je hebt ze niet gehoord. http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=1652 http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=1701 Ik heb dan weer geen argumenten gelezen van gebruikers die schrik hebben dat ze zonder spul gaan vallen. Kan je weergeven waarover dit gaat? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1779 |
Banneling
|
![]() Tja, zei de blinde en hij liep de 100 meter in 7 seconden...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1780 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Havana : 26 december 2008 om 20:19. |
|
![]() |
![]() |