Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 december 2008, 21:51   #421
gomer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Dit soort apartheid is precies wat de die-hard moslims willen.
Je was me voor. Ongelooflijk wat dat links zootje ongeregeld met onze belastingcentjes willen uitspoken. Muslims pamperen tot de dood ?
gomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2008, 21:51   #422
MaGNiFiCaT
Perm. Vertegenwoordiger VN

MaGNiFiCaT's schermafbeelding

Standaard

Het was dat wat ik wilde duidelijk maken. En daar mag onder geen beding worden aan toegegeven.
Oud 26 december 2008, 21:53   #423
gomer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
Het was dat wat ik wilde duidelijk maken. En daar mag onder geen beding worden aan toegegeven.
Oke,wens hier geen zuid afrika toestandjes.
gomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2008, 21:59   #424
Rhiannon
Provinciaal Gedeputeerde

Rhiannon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gomer Bekijk bericht
Ik wil in mijn onderbroek zwemmen. Ik eis dat als de muslims hun burkini krijgen. Ieder gelijk voor de wet. Ieder mag zijn zin aan doen. Nu jij.
Jij mag van mij gerust in je onderbroek zwemmen hoor. Doe wel even een schone aan als de gele en de bruine streep elkaar raken, oké?
Rhiannon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2008, 22:06   #425
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik wil in mijn onderbroek zwemmen.
Jij zonder je "bovenstuk"? Daar geloof ik niks van.
Voor mij niet gelaten trouwens.

Laatst gewijzigd door filosoof : 26 december 2008 om 22:07.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2008, 22:09   #426
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
Het beste wat we in dit geval doen is ervoor zorgen dat enkel blije mensen zijn:

Er is een zwembad voor allochtone mensen en
er is een zwembad voor autochtone mensen.

En elk zwembad heeft zn eigen richtlijnen.

Einde discussie.
Neen
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2008, 12:19   #427
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Fallen Angel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik wil in mijn onderbroek zwemmen. Ik eis dat als de muslims hun burkini krijgen. Ieder gelijk voor de wet. Ieder mag zijn zin aan doen. Nu jij.
Eindelijk snap je waar deze discussie over gaat.
Iedereen mag de zwemkledij gebruiken die hij zelf wenst.
It's a free country.

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2008, 12:21   #428
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Multikul leidt tot segregatie leidt tot apartheid leidt tot racisme.
Kort: mulikul = racisme.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2008, 12:26   #429
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Multikul leidt tot segregatie leidt tot apartheid leidt tot racisme.
Kort: mulikul = racisme.
Dat bepalen de mensen zelf.
De VS is een mooi voorbeeld hoe men van de Klu Klux Klan geëvolueerd is naar een zwarte president.

En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).
Oud 27 december 2008, 12:28   #430
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel Bekijk bericht
Eindelijk snap je waar deze discussie over gaat.
Iedereen mag de zwemkledij gebruiken die hij zelf wenst.
It's a free country.
in alle beken, rivieren, zeeën en meren waar zwemmen is toegelaten, mag jij gaan zwemmen in de kleding die JIJ wenst. Ook Fatima mag daar gaan zwemmen in haar burkini, in haar djellaba, in haar gimaar, in haar slaapkleed, in haar slobberbroek of in haar t-shirt, allemaal mèt of zonder onderbroek.

Maar in een OPENBAAR ZWEMBAD, waar het water constant moet gezuiverd en gefilterd worden, waar in verhouding héél veel mensen op mekaar liggen te zwemmen, waar hygiene dus van het grootste belang is gezien de kleine oppervlakte, wel in zo'n openbare zwembaden zijn er beperkingen kwa zwemkledij, en daar zit een burkini dus niet bij!

Maar voor mijn part mogen ze in hun fladderburkini's rustig samen zwabberen tijdens hun apartheidsuurtjes. Zolang IK maar geen extra verzekering moet bijbetalen voor het geval ze tussen de filterinstallatie terechtkomen. D�*t lijkt me in dat geval volledig EIGEN RISICO.

EN O JA: ze hebben natuurlijk ook nog eens ALLE VRIJHEID om in privé zwembaden hun eigen kledinglijn uit te testen. Niemand die hen tegenhoudt.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 27 december 2008 om 12:29.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2008, 12:33   #431
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Zeg, is het nu nog niet gedaan met die burkini?

Dat ze in Londerzeel een bepaald reglement organiseren voor badkledij is hun zaak. Als ze vinden dat "zwemmen op zijn Londerzeels" niet met een burkini kan, dan is dat hun zaak.

Maar kom a.j.b. niet met van die flauwe, hypocriete pseudo-argumenten als hygiëne af. Men wil geen burkini's in de Vlaamse zwemcultuur? Awel, daar moet iedere gemeente maar zelf over beslissen hé.

Zelf storen mij die burkini's absoluut niet, maar ik ga ook geen energie verliezen in zo van die bullshit-discussies.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2008, 12:34   #432
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
in alle beken, rivieren, zeeën en meren waar zwemmen is toegelaten, mag jij gaan zwemmen in de kleding die JIJ wenst. Ook Fatima mag daar gaan zwemmen in haar burkini, in haar djellaba, in haar gimaar, in haar slaapkleed, in haar slobberbroek of in haar t-shirt, allemaal mèt of zonder onderbroek.

Maar in een OPENBAAR ZWEMBAD, waar het water constant moet gezuiverd en gefilterd worden, waar in verhouding héél veel mensen op mekaar liggen te zwemmen, waar hygiene dus van het grootste belang is gezien de kleine oppervlakte, wel in zo'n openbare zwembaden zijn er beperkingen kwa zwemkledij, en daar zit een burkini dus niet bij!

Maar voor mijn part mogen ze in hun fladderburkini's rustig samen zwabberen tijdens hun apartheidsuurtjes. Zolang IK maar geen extra verzekering moet bijbetalen voor het geval ze tussen de filterinstallatie terechtkomen. D�*t lijkt me in dat geval volledig EIGEN RISICO.

EN O JA: ze hebben natuurlijk ook nog eens ALLE VRIJHEID om in privé zwembaden hun eigen kledinglijn uit te testen. Niemand die hen tegenhoudt.
Correctie: enkel in Londerzeel is de burkini verboden om zogenaamde hygiënische redenen. Andere westerse zwemkledij die in dezelfde categorie valt is daar niet verboden om hygiënische redenen => hypocrisie

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 27 december 2008 om 12:36.
Oud 27 december 2008, 12:38   #433
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

kijk, hier zwemt "het" toch ook niet in een zwembad?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 27 december 2008, 12:41   #434
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

En wat is uw punt?

Oud 27 december 2008, 12:42   #435
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:

Ik zie een stukje blote huid tussen de mouw van dat spokengewaad en de bijhorende zwarte handschoen. Ik mag derhalve nu toch aannemen dat deze persoon na het nemen van deze foto gestenigd is wegens onzedelijk gedrag en het planten en aanwakkeren van vunzige gedachten bij de bebaarde heren op die foto.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2008, 12:51   #436
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De VS is een mooi voorbeeld hoe men van de Klu Klux Klan geëvolueerd is naar een zwarte president.
Dat is géén mooi voorbeeld. Amerikaans patriotisme wordt er zwaar ingeramd in media en onderwijs, kijk maar naar Obama zélf. De multikul hier is de antipool van het Amerikaanse model. Dat land is geen multikul. Daar waar het wél multikul is zie je trouwens nog steeds conflicten en problemen, kijk naar de hispanics.

De multikul die de 'progressieven' hier proberen in te voeren is in de verste verte niet vergelijkbaar met de VS en Obama is géén voorbeeld.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2008, 12:59   #437
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Dat is géén mooi voorbeeld. Amerikaans patriotisme wordt er zwaar ingeramd in media en onderwijs, kijk maar naar Obama zélf. De multikul hier is de antipool van het Amerikaanse model. Dat land is geen multikul. Daar waar het wél multikul is zie je trouwens nog steeds conflicten en problemen, kijk naar de hispanics.
Pelgrim doet hier weer een Huntingtontje... Die man is ook geobsedeerd door de "hispanics".
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2008, 13:03   #438
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En wat is uw punt?
dat je de VRIJHEID hebt, ook in moslimlanden om te zwemmen in wat kledingstuk je ook maar zou willen aantrekken.

Je kan hier dus ook in de zee in uw beddelaken gaan zwemmen, zelfs in uw donsovertrek. Alleen mag je dat niet doen in het zwembad.

Heb je het nu begrepen? of wil je dat ik het nog eens verduidelijk?

Oud 27 december 2008, 13:05   #439
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
enkel racisten vinden Obama een ZWARTE president.

Obama had een blanke moeder, is opgegroeid in Indonesie en werd vanaf zijn tien jaar opgevoed door zijn blanke grootouders op Hawai;

het "zwarte" aspect beperkt zich tot het Y chromosoom, achtergelaten door zijn Keniaanse vader voordat die zich na één jaar uit de voeten maakte.

Obama "zwart" noemen is dus ongeveer even ridicuul als Wouter van Bellinghen een Hutu noemen.

Maar droom maar lustig verder!

Laatst gewijzigd door circe : 27 december 2008 om 13:06.
Oud 27 december 2008, 13:06   #440
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Zeg, is het nu nog niet gedaan met die burkini?

Dat ze in Londerzeel een bepaald reglement organiseren voor badkledij is hun zaak. Als ze vinden dat "zwemmen op zijn Londerzeels" niet met een burkini kan, dan is dat hun zaak.

Maar kom a.j.b. niet met van die flauwe, hypocriete pseudo-argumenten als hygiëne af. Men wil geen burkini's in de Vlaamse zwemcultuur? Awel, daar moet iedere gemeente maar zelf over beslissen hé.

Zelf storen mij die burkini's absoluut niet, maar ik ga ook geen energie verliezen in zo van die bullshit-discussies.
men mag ook niet met een bermuda in het zwembad. en dat is kwestie van de samenstelling der vezels van de kledij.
de filterinstalatie kan deze vezels niet aan!
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be