Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 december 2008, 19:44   #1821
Seg schat
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaja Bekijk bericht
Dat komt voor velen amper op tijd...

Maar dat heeft niets te maken met het legaal maken voor de wiettutteraars...

Laatst gewijzigd door Seg schat : 27 december 2008 om 19:45.
Seg schat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2008, 20:25   #1822
Havana
Europees Commissaris

Havana's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dat is niet samenhangend, en anderen in deze draad hebben het al hipokriet genoemd.

Nochtans getuigt het van realisme, van "met zijn beide voeten op de grond te blijven".

Enkele voorbeelden van dergelijke onsamenhangendheid, die toch onvermijdelijke realiteit zijn en blijven:
- we zijn nu bezig om 1 mio € samen te rapen om één kind te redden; voor heel wat kinderen in ontwikkelingslanden volstaan 3 gewone €'s om een dodelijke ziekte te overwinnen ....
- we besteden miljoenen '€s aan aids-onderzoek en -preventie voor "enkele" mensen, maar een gewone verkoudheid die wel "iedereen in Vlaanderen geregeld overkomt", kan men niet eens voorkomen ...
Ja, dat is gemakkelijk; Zo kom je er niet van af hoor.

Dus, u pleit voor een verbod op softdrugs, maar hebt geen probleem met harddrugs. Omdat dat sociaal ingeburgerd is? Omdat je die discussie niet aandurft? Cannabis is ook sociaal ingeburgerd, maar dat blijk jij niet door te hebben.

ik heb hier in deze topic al enkele keren gevraagd wat jij en anderen er net op tegen hebt dat ik in mijn zetel een joint rook, terwijl anderen zat met de wagen rijden. Helaas, een antwoord heb ik nooit gehad.

Nogmaals hé: mij kan het geen reet schelen of wiet roken nu legaal of illegaal zou zijn. Ik doe het toch! nè!
Ik klaag enkel de flagrante hoop leugens en onwaarheden aan in dit topic.
Havana is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2008, 20:26   #1823
Havana
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
De laatste die zal merken dat "de anderen het wel merken", ben je meestal zelf.

Geldt trouwens voor alle drugs, dus ook de legale. Denk maar aan de al te gretige drinkebroer.

Het is daarom dat ik het mijn ouders verteld heb en dat ze compleet uit de lucht kwamen vallen.

Maar, u kent mij waarschijnlijk beter dan mezelf.
Oud 27 december 2008, 20:38   #1824
MaGNiFiCaT
Perm. Vertegenwoordiger VN

MaGNiFiCaT's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Havana Bekijk bericht
ik heb hier in deze topic al enkele keren gevraagd wat jij en anderen er net op tegen hebt dat ik in mijn zetel een joint rook, terwijl anderen zat met de wagen rijden. Helaas, een antwoord heb ik nooit gehad.
Ik heb er niks op tegen dat jij thuis een joint rookt, rustig in de zetel zonder anderen te storen, absolut niet.
Maar ik wijs er enkel op dat het roken van joints NIET zonder gevaar is, zeker niet op lange termijn.

Ik wijs er ook op dat het roken van cannabis verslavend KUNNEN werken en KUNNEN lijden tot een verslaving van harddrugs.
Het is ook een feit dat cannabis kan leiden tot ontwikkeling van schizofrenie (en onderschat deze ziekte niet!).

En ik ben grote voorstander van de alcoholcontrole's, die effectief gebeuren.
Wees er ook van bewust dat je je niet meer zomaar ladderzat kunt drinken en je met je wagen op de baan kunt begeven. Indien je betrapt wordt zal je zeker de gevolgen ervan dragen.

Citaat:
Nogmaals hé: mij kan het geen reet schelen of wiet roken nu legaal of illegaal zou zijn. Ik doe het toch! nè!
Wat mij tegen de borst stoot is de uitlating van een voorstander van cannabis hier die ijvert tot het verbod van tabaksverbruik, en niet tot cannabisverbruik. Hoe dom en onredelijk kan een mens zijn? en vooral zijn beweringen dat tabak schadelijker is. Dat is het zeker niet!
Oud 27 december 2008, 20:46   #1825
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wie heeft er daar dan concreet een probleem mee? Mij kan het geen barst schelen wat jij thuis allemaal voor je zetel doet. Wel ben ik tegen een legalisering van soft-drugs (cannabis), omdat op die manier het verkeerde signaal naar de mensen wordt gestuurd (nl dat cannabis geen verslavende drugs is). Al dat gewauwel in deze thread ("alcohol is veel erger en wel legaal", "iedereen die weed wilt roken kan dat toch doen", "cannabis is een softdrugs en alcohol een harddrugs", ...) verandert daar geen zak aan.

Citaat:
Veel leugens of onwaarheden heb ik jou in deze thread nog niet zien aanklagen, het blijft bij wat monotoon gezaag over hoe veilig en goed cannabis wel niet is.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2008, 20:48   #1826
Havana
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
Ik heb er niks op tegen dat jij thuis een joint rookt, rustig in de zetel zonder anderen te storen, absolut niet.
Maar ik wijs er enkel op dat het roken van joints NIET zonder gevaar is, zeker niet op lange termijn.
Dat is er geen probleem, toch?
En, veel frietjes eten is op lange termijn nog ongezonder, wed ik.

Citaat:
Ik wijs er ook op dat het roken van cannabis verslavend KUNNEN werken en KUNNEN lijden tot een verslaving van harddrugs.
Het is ook een feit dat cannabis kan leiden tot ontwikkeling van schizofrenie (en onderschat deze ziekte niet!).
Er kan vanalles. Van iedereen die ik ken die cannabis gebruikt of gebruikt heeft is niemand zot geworden.

Helaas wordt cannabis hier afgeschilderd als lsd of xtc.

Citaat:
En ik ben grote voorstander van de alcoholcontrole's, die effectief gebeuren.
Wees er ook van bewust dat je je niet meer zomaar ladderzat kunt drinken en je met je wagen op de baan kunt begeven. Indien je betrapt wordt zal je zeker de gevolgen ervan dragen.
Logisch.

Citaat:
Wat mij tegen de borst stoot is de uitlating van een voorstander van cannabis hier die ijvert tot het verbod van tabaksverbruik, en niet tot cannabisverbruik. Hoe dom en onredelijk kan een mens zijn? en vooral zijn beweringen dat tabak schadelijker is. Dat is het zeker niet!
Dat moet je met hem of haar uitmaken.
Oud 27 december 2008, 21:03   #1827
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, dat is gemakkelijk; Zo kom je er niet van af hoor.

Dus, u pleit voor een verbod op softdrugs, maar hebt geen probleem met harddrugs. Omdat dat sociaal ingeburgerd is? Omdat je die discussie niet aandurft? Cannabis is ook sociaal ingeburgerd, maar dat blijk jij niet door te hebben.

Oei oei, ik kom er niet makkelijk van af. Ik zal maar gauw 't een of 't ander produktje nemen om me toch wat beter, liefst wat zweverig en zeker niet arbeidslustig te voelen.

Ik heb dus inderdaad een probleem met drugs.
Met alle drugs.
Met de aktuele legale drugs, zoals alkohol. Reeds duizend maal uitgelegd in deze draad, welke de problemen zijn, en wat daaraan kan (kan, je leest inderdaad: kan) gedaan worden;
Met de aktuele illegale drugs, zoals kannabis. Blijven dus best illegaal. Reeds tienduizend maal uitgelegd in deze draad. Al was het maar om de meest duidelijke boodschap, dat je er best afblijft.

Of ik problemen heb als jij thuis, zonder iemand te hinderen, kannabis verbruikt.
Reeds vijfduizend maal besproken in deze draad.
Ik twijfel. Je doet met je gezondheid wat je wil. Maar ... afhankelijk van de intensiteit van je gebruik, en de weerstand van je gestel (kijk naar rokers en drinkers, een heel kleine minderheid van hen wordt toch 90 jaar ...maar lang niet allemaal), dreig je een "levend lijk" te worden. Aan veel te vroege leeftijd arbeidsongeschikt. Leven op kosten van de ziekenkas. Sosiale zekerheid failliet .. en het gevolg: een duale samenleving, met rijken die kunnen werken aan één kant, en straatarmen aan de andere kant.
Bovendien haal je wellicht je spul bij illegale kriminelen. Zelfs al hindert je direkt gebruik niemand, je onderhoudt die kriminele dielers.

Dus, jij verbruikt maar verder kannabis; en ik wens je een gezond en voorspoedig 2009 en vele jaren verder toe.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2008, 21:05   #1828
Havana
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Wie heeft er daar dan concreet een probleem mee? Mij kan het geen barst schelen wat jij thuis allemaal voor je zetel doet. Wel ben ik tegen een legalisering van soft-drugs (cannabis), omdat op die manier het verkeerde signaal naar de mensen wordt gestuurd (nl dat cannabis geen verslavende drugs is). Al dat gewauwel in deze thread ("alcohol is veel erger en wel legaal", "iedereen die weed wilt roken kan dat toch doen", "cannabis is een softdrugs en alcohol een harddrugs", ...) verandert daar geen zak aan.
Ik heb al enkele keren vermeld dat het mij niet kan schelen of het legaal of illegaal is. Er zal niet veel veranderen.
Maar men pleit hier voor het niet-legaliseren van cannabis, waarbij men blijkbaar niet goed weet waarover men spreekt.

Kijk, er is nog nooit zoveel cocaine gesnoven als nu.
Heeft dat met een verkeerd signaal van de regering te maken? Neen.

Er is nog nooit zoveel geld besteed aan bob-campagnes.
Wordt er nu nuchterder gereden? Neen. Eén Vlaming op drie geeft toe dronken rond te rijden.

Wel grappig wat je hier nog vertelt:
Citaat:
Wel ben ik tegen een legalisering van soft-drugs (cannabis), omdat op die manier het verkeerde signaal naar de mensen wordt gestuurd (nl dat cannabis geen verslavende drugs is).
Gelukkig is alcohol niet verslavend

Citaat:
Veel leugens of onwaarheden heb ik jou in deze thread nog niet zien aanklagen, het blijft bij wat monotoon gezaag over hoe veilig en goed cannabis wel niet is.
Graag een opsomming waar ik zeg dat cannabis veilig en goed is.

Laatst gewijzigd door Havana : 27 december 2008 om 21:05.
Oud 27 december 2008, 21:06   #1829
Havana
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oei oei, ik kom er niet makkelijk van af. Ik zal maar gauw 't een of 't ander produktje nemen om me toch wat beter, liefst wat zweverig en zeker niet arbeidslustig te voelen.

Ik heb dus inderdaad een probleem met drugs.
Met alle drugs.
Met de aktuele legale drugs, zoals alkohol. Reeds duizend maal uitgelegd in deze draad, welke de problemen zijn, en wat daaraan kan (kan, je leest inderdaad: kan) gedaan worden;
Met de aktuele illegale drugs, zoals kannabis. Blijven dus best illegaal. Reeds tienduizend maal uitgelegd in deze draad. Al was het maar om de meest duidelijke boodschap, dat je er best afblijft.

Of ik problemen heb als jij thuis, zonder iemand te hinderen, kannabis verbruikt.
Reeds vijfduizend maal besproken in deze draad.
Ik twijfel. Je doet met je gezondheid wat je wil. Maar ... afhankelijk van de intensiteit van je gebruik, en de weerstand van je gestel (kijk naar rokers en drinkers, een heel kleine minderheid van hen wordt toch 90 jaar ...maar lang niet allemaal), dreig je een "levend lijk" te worden. Aan veel te vroege leeftijd arbeidsongeschikt. Leven op kosten van de ziekenkas. Sosiale zekerheid failliet .. en het gevolg: een duale samenleving, met rijken die kunnen werken aan één kant, en straatarmen aan de andere kant.
Bovendien haal je wellicht je spul bij illegale kriminelen. Zelfs al hindert je direkt gebruik niemand, je onderhoudt die kriminele dielers.

Dus, jij verbruikt maar verder kannabis; en ik wens je een gezond en voorspoedig 2009 en vele jaren verder toe.
u overdrijft.

Het overgrote deel van de cannabisrokers functioneert zeer goed in onze samenleving.

En, wat betreft de arbeidslustigheid: u hebt blijkbaar meer vrije tijd om hier te palaveren, dan ik.

Laatst gewijzigd door Havana : 27 december 2008 om 21:09.
Oud 27 december 2008, 21:15   #1830
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb al enkele keren vermeld dat het mij niet kan schelen of het legaal of illegaal is. Er zal niet veel veranderen.
Maar men pleit hier voor het niet-legaliseren van cannabis, waarbij men blijkbaar niet goed weet waarover men spreekt.

Kijk, er is nog nooit zoveel cocaine gesnoven als nu.
Heeft dat met een verkeerd signaal van de regering te maken? Neen.

Er is nog nooit zoveel geld besteed aan bob-campagnes.
Wordt er nu nuchterder gereden? Neen. Eén Vlaming op drie geeft toe dronken rond te rijden.
En wat is nu precies uw reden waarom cannabis gelegaliseerd zou moeten worden? Welk nut zou dat met zich meebrengen?

Citaat:
Wel grappig wat je hier nog vertelt:

Gelukkig is alcohol niet verslavend
Zelfs als dat zo zou zijn, zelfs indien alcohol een uiterst verslavende harddrugs is, dan nog biedt dat geen enkele legitimatie om cannabis te legaliseren.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2008, 21:26   #1831
Havana
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
En wat is nu precies uw reden waarom cannabis gelegaliseerd zou moeten worden? Welk nut zou dat met zich meebrengen?
Ik pleit er nog voor, noch tegen. Ik geloof niet in een verschuiving van meer of minder gebruik.

Kijk, ik weet dat cannabis een drug is en dat het ongezond is en dat het beter is om ervan af te blijven. Maar van cannabis ga je niet flippen of trippen... Waarom noemen ze een cannabisroker een druggebruiker een iemand die een Duvel drinkt niet?
Na wat alcohol doe ik 'gekker' dan na het roken van wat cannabis.
En, neen, ik wil de vergelijking niet maken, maar de vooroordelen en taboes mogen van mij wel de wereld uit.

Citaat:
Zelfs als dat zo zou zijn, zelfs indien alcohol een uiterst verslavende harddrugs is, dan nog biedt dat geen enkele legitimatie om cannabis te legaliseren.
Inderdaad, maar dan moet de starter van dit topic consequent zijn en durven zeggen dat hij in feite ook graag een verbod op alcohol zou zien.
Oud 27 december 2008, 22:08   #1832
Seg schat
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik pleit er nog voor, noch tegen. Ik geloof niet in een verschuiving van meer of minder gebruik.

Kijk, ik weet dat cannabis een drug is en dat het ongezond is en dat het beter is om ervan af te blijven. Maar van cannabis ga je niet flippen of trippen... Waarom noemen ze een cannabisroker een druggebruiker een iemand die een Duvel drinkt niet?
Na wat alcohol doe ik 'gekker' dan na het roken van wat cannabis.
En, neen, ik wil de vergelijking niet maken, maar de vooroordelen en taboes mogen van mij wel de wereld uit.

Inderdaad, maar dan moet de starter van dit topic consequent zijn en durven zeggen dat hij in feite ook graag een verbod op alcohol zou zien.
Om je behulpzaam te zijn...

Wat zijn de risico's?

* Wie niet lekker in zijn vel zit, kan beter helemaal geen hasj of weed gebruiken: de kans is groot dat het er alleen maar erger van wordt.
* Een te hoge dosis kan heftige angstgevoelens of neerslachtigheid veroorzaken. Lichamelijk kan het heel onbehaaglijke gevoelens veroorzaken (duizeligheid, misselijkheid), tot paniek en flauwvallen toe. Dit wordt 'flippen' genoemd. Wachten tot het over gaat, is het enige wat diegene dan kan doen. Wel kan een ander proberen te kalmeren.
* Het 'flippen' door een te grote dosis komt vooral voor bij onervaren gebruikers (jongeren, buitenlandse toeristen, e.d.). Dit risico is een stuk groter wanneer hasj gegeten wordt, omdat de gebruiker dan minder goed in de gaten heeft hoeveel hij binnen heeft gekregen.
* THC vermindert het concentratievermogen, het reactievermogen en het kortetermijn geheugen. Logisch nadenken wordt moeilijker, de draad van een gesprek wordt uit het oog verloren. THC en werken, huiswerk maken of studeren gaan dan ook niet samen. Deelname aan het verkeer onder invloed van THC is gevaarlijk en daarom verboden.
* Mensen die veel en vaak THC gebruiken, kunnen geremd worden in hun ontwikkeling. In plaats van problemen op te lossen en daarvan te leren, 'blowen' ze hun problemen en onvrede weg. Ze lopen bovendien het risico in een sociaal isolement terecht te komen.
* Er zijn aanwijzingen dat er een relatie is tussen cannabisgebruik en het ontstaan van psychische stoornissen zoals schizofrenie, depressie en angst.
* Mensen die kampen met onderliggende psychische problemen of die aanleg hebben voor psychische stoornissen vormen een risicogroep. Het gebruik van hasj kan deze problemen verergeren en wordt daarom afgeraden.
* De rook van joints en stickies wordt doorgaans diep geïnhaleerd en lang in de longen vastgehouden. Die rook bevat meer kankerverwekkende stoffen dan die van alleen tabak. Op langere termijn kan hierdoor schade optreden aan de luchtwegen.
* THC is aangetoond in moedermelk. Voor hasj en weed geldt hetzelfde als voor alcohol, tabak en andere drugs: gebruik tijdens de zwangerschap en borstvoeding is af te raden. De meeste wetenschappers achten het niet bewezen dat langdurig gebruik leidt tot blijvende invloed op de hersenen en het immuunsysteem.
* Naarmate je meer of vaker gebruikt loop je meer risico.

Bron: Trimbos Instituut
Oud 27 december 2008, 22:38   #1833
Havana
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seg schat Bekijk bericht

[b]Wat zijn de risico's?

*Dit wordt 'flippen' genoemd. Wachten tot het over gaat, is het enige wat diegene dan kan doen. Wel kan een ander proberen te kalmeren.
* Het 'flippen' door een te grote dosis komt vooral voor bij onervaren gebruikers (jongeren, buitenlandse toeristen, e.d.). Dit risico is een stuk groter wanneer hasj gegeten wordt, omdat de gebruiker dan minder goed in de gaten heeft hoeveel hij binnen heeft gekregen.
*k
Dit is inderdaad lachwekkend. Met andere woorden, in uitzonderlijke gevallen kan je er gek van doen.

In tegenstelling tot hardere drugs zoals xtc, speed, alcohol... Daar doe je al heel snel erg vreemd van.

(van behulpzaamheid gesproken)

Laatst gewijzigd door Havana : 27 december 2008 om 22:41.
Oud 28 december 2008, 00:08   #1834
MartinVeltjen
Burger

Standaard

Citaat:
Ge moet verdomme echt met uw voeten op de grond staan van de zin voor realiteit, om nog maar te denken aan het illegaal maken (verbieden dus) van tabak.

Voor kannabis heb ik nog geen valabele tegenargumenten gehoord, om mijn visie op de zaak (zoveel mogelijk afraden door gebruikers het ambetant te maken en door dielers te bedenken met verblijven in justitiehotels) te wijzigen.
(ik heb wel veel, zeer veel argumenten gehoord van gebruikers die schrik hebben dat ze zonder hun spul gaan vallen, maar je zal wel vermoeden dat me dat geen zak kan schelen, integendeel)
Misschien zijn dit tegenargumenten
1. Uw visie is al jarenlang geprobeerd, en dat heeft niks heeft opgeleverd.
2. Het handhaven van het verbod kost geld en middelen en zorgt voor criminaliteit en geweld.
3. Cannabisgebruikers komen gemakkelijker in aanraking met andere drugs door de gemengde illegale markt.
4. Het verbod op cannabis bezorgt criminele organisaties een bron van inkomsten.

Ze zijn in de loop van deze discussie waarschijnlijk al eens naar voor gebracht, dus vrees ik dat u ze niet als 'valabel' beschouwt.
MartinVeltjen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2008, 00:27   #1835
MartinVeltjen
Burger

Standaard

Citaat:

1. Het huidige verbodsbeleid zorgt niet voor een betere volksgezondheid.
2. Het handhaven van het verbod kost geld en middelen en zorgt voor criminaliteit en geweld.
3. Cannabisgebruikers komen gemakkelijker in aanraking met andere drugs door de gemengde illegale markt.
4. Het verbod op cannabis bezorgt criminele organisaties een bron van inkomsten.

Toch wel: als de legalisatie en regulering van alcohol het aantal alcoholslachtoffers beperkt, zou een legalisatie en regulering van cannabis toch ook hier het aantal slachtoffers beperken?
MartinVeltjen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2008, 01:18   #1836
Akufen
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Och komaan, nu doe je alsof cannabis al van oudsher hier ingeburgerd was. Grapjas!
U weet echt niet waar u over bezig bent hé?
Akufen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2008, 09:10   #1837
RodeLantaarn
Minister

RodeLantaarn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seg schat Bekijk bericht

Wat zijn de risico's?

* Wie niet lekker in zijn vel zit, kan beter helemaal geen hasj of weed gebruiken: de kans is groot dat het er alleen maar erger van wordt.
* Een te hoge dosis kan heftige angstgevoelens of neerslachtigheid veroorzaken. Lichamelijk kan het heel onbehaaglijke gevoelens veroorzaken (duizeligheid, misselijkheid), tot paniek en flauwvallen toe. Dit wordt 'flippen' genoemd. Wachten tot het over gaat, is het enige wat diegene dan kan doen. Wel kan een ander proberen te kalmeren.
* THC vermindert het concentratievermogen, het reactievermogen en het kortetermijn geheugen. Logisch nadenken wordt moeilijker, de draad van een gesprek wordt uit het oog verloren. THC en werken, huiswerk maken of studeren gaan dan ook niet samen. Deelname aan het verkeer onder invloed van THC is gevaarlijk en daarom verboden.
* Mensen die veel en vaak THC gebruiken, kunnen geremd worden in hun ontwikkeling. In plaats van problemen op te lossen en daarvan te leren, 'blowen' ze hun problemen en onvrede weg. Ze lopen bovendien het risico in een sociaal isolement terecht te komen.
* Er zijn aanwijzingen dat er een relatie is tussen cannabisgebruik en het ontstaan van psychische stoornissen zoals schizofrenie, depressie en angst.
* Mensen die kampen met onderliggende psychische problemen of die aanleg hebben voor psychische stoornissen vormen een risicogroep. Het gebruik van hasj kan deze problemen verergeren en wordt daarom afgeraden.
* De rook van joints en stickies wordt doorgaans diep geïnhaleerd en lang in de longen vastgehouden. Die rook bevat meer kankerverwekkende stoffen dan die van alleen tabak. Op langere termijn kan hierdoor schade optreden aan de luchtwegen.
* THC is aangetoond in moedermelk. Voor hasj en weed geldt hetzelfde als voor alcohol, tabak en andere drugs: gebruik tijdens de zwangerschap en borstvoeding is af te raden. De meeste wetenschappers achten het niet bewezen dat langdurig gebruik leidt tot blijvende invloed op de hersenen en het immuunsysteem.
* Naarmate je meer of vaker gebruikt loop je meer risico.

Bron: Trimbos Instituut
Hoeveel bans heb jij eigelijk nodig?
Oud 28 december 2008, 12:04   #1838
Seg schat
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RodeLantaarn Bekijk bericht
Hoeveel bans heb jij eigelijk nodig?
Waarom zou ik moeten geband worden?...

Toch niet omdat ik een mening heb over de legalisatie van cannabis?
Of is het omdat je een 'strekking' aanhangt waar een niet rode mening in het beste geval een goelag verdient?
Oud 28 december 2008, 12:20   #1839
brussel1200
Vreemdeling

Standaard

Ik moet nog altijd de persoon die wel veel over cannabis weet, en het volledig illegaal wilt maken, tegenkomen.
brussel1200 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2008, 12:21   #1840
brussel1200
Vreemdeling

Standaard

en neen, daar reken ik de federale politie niet bij
brussel1200 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be