![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#61 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Niettemin uw filosofische overdenkingen denk ik dat als men het kind vraagt of het wil leven of sterven het toch voor leven gaat kiezen.
|
|
|
|
|
|
#62 | ||
|
Banneling
|
Na een beetje googlen is er blijkbaar al een medicatie op de markt voor metachromatisch leukodystrofie.
Citaat:
Citaat:
Heeft iemand hier ervaring of kennis van deze technieken want ik ben maar een leek op dat gebied. Laatst gewijzigd door Vorenus : 28 december 2008 om 13:38. |
||
|
|
|
|
|
#63 |
|
Minister-President
|
De vraag is wat leven is. Als ik verlamd ben, niet kan praten (dus +- onmogelijk om met de buitenwereld te communiceren) en ik word dan ook nog eens blind, mijn toestand word dan stabiel. Je kan dan stellen dat ik leef maar heb ik dan een leven? Ik, persoonlijk, zou dan waarschijnlijk liever sterven dan 80-tal jaar als een plant door te brengen.
|
|
|
|
|
|
#64 | |
|
Minister
|
Citaat:
Sandra heeft *human* Anti-Arylsulfatase A Antibody nodig. Ik denk dat dit een verschil maakt in prijs... |
|
|
|
|
|
|
#65 |
|
Minister
|
Vermits de oorzaak van haar ziekte is dat zij door een genetisch defect dit bepaalde enzym niet aanmaakt, zouden de ouders misschien beter ook eens de optie van een beenmergtransplantatie overwegen...
Nieuw beenmerg zonder defect -> enzym wordt aangemaakt ? |
|
|
|
|
|
#66 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#67 | |
|
Provinciaal Statenlid
|
Citaat:
1. juridisch gezien kan/mag ze deze keuze niet maken 2. is een 7-jarige in staat om hierover een weloverwogen keuze in te maken?? Stel dat het een 17-jarige zou zijn die beslist dat ze zo niet verder wil, kan zijn hier ook geen keuze in maken... een vriend van mij is fysiek vrij zwaar gehandicapt maar mentaal perfect gezond, hij heeft zelf al gezegd dat zijn moeder beter abortus had gepleegd, dat dat voor iedereen beter was geweest...
Putain putain c'est vachement bien Nous sommes quand même tous des Européens!!! Laatst gewijzigd door Mbeya : 28 december 2008 om 14:01. |
|
|
|
|
|
|
#68 | |
|
|
Citaat:
2) Het is toch haar leven? 3) Ik denk dat iedereen die leeft die keus kan maken. En jammer voor uw vriend maar we kunnen best in deze materie niet veralgemenen. |
|
|
|
|
|
|
#69 |
|
|
Good luck met een geschikte beenmergdonor te vinden... 't Is trouwens volgens mij al te laat daarvoor.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
|
|
|
|
|
#70 |
|
|
Idd, ik geloof er niks van. Erger nog: het komt zo berekend emotioneel over dat ik het uiterst verdacht vind.
|
|
|
#71 |
|
Minister-President
|
|
|
|
|
|
|
#72 |
|
|
Idd, ik geloof er niks van. Erger nog: het komt zo berekend emotioneel over dat ik het uiterst verdacht vind.
|
|
|
#73 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
Berekend emotioneel en uiterst verdacht?! Durf je dat ook stellen op haar website of tegenover haar ouders?! Als je dat vindt moet je hier geen zever komen posten! Echt niets anders te doen ofzo? |
|
|
|
|
|
|
#74 |
|
Gouverneur
|
Mogelijk gaat het om een medicijn dat door het Deense Zymenex is/wordt ontwikkeld. Een andere firma, Shire, pompte er dit jaar blijkbaar al 85,6 miljoen euro in.
http://www.mediconvalley.com/NewsAnd...teMetazymShire |
|
|
|
|
|
#75 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
-------------------------- Ik wist niet dat de schade niet meer kon hersteld worden. In dat geval vind ik het onverantwoord dat kind zo verder te laten leven. Het feit dat ze zich nog wel van alles bewust is, is een marteling die ik niemand wil toewensen, ook niet dat kind, ook niet die ouders. Dat het juridisch niet mogelijk is om hier voor actieve euthanasie te pleiten is een hiaat in de wet, maar zeer moeilijk op te lossen. (actieve(?) euthanasie: is er nog een andere vorm dan?). het kind zoveel mogelijk pijn besparen en het palliatief begeleiden kan dan nog de enige goede richting zijn. Misschien is het daarom dat dit zogezegd wondermedicament nog niet is geaccepteerd? Ik wil niet in details treden, maar in mijn nabije kring hebben we de laatste jaren ook zo'n lijdensweg van een zeer jonge (wel volwassen) persoon moeten meebeleven. GELUKKIG (en dat benadruk ik), waren zowel de patient als de ouders zeer bewust voorstander van euthanasie indien de strijd moest worden opgegeven. Ik had de eer om als getuige te mogen fungeren bij het ondertekenen van de documenten. Ze is tot de laatste druppel blijven hopen dat er een oplossing kon gevonden worden, maar heeft nooit uitzichtloos moeten blijven liggen lijden toen geen oplossing meer mogelijk was. -------------------------- (ps.: it is I, atheist, madeleine meersman, lotus, etc... van de MPS-site kIFKIF: de naam zegt het zelf al 2x)
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 28 december 2008 om 14:43. |
|
|
|
|
|
|
#76 | |
|
|
Citaat:
Trouwens, ik vind het gewoon schandalig duur, te duur. Mij komt zoiets meer over als een sponsoren van de farmaceutische industrie dan om het redden van het kind. Zeker wanneer het een feit is dat bij dit kind de opgelopen schade niet meer ongedaan kan gemaakt worden. Dit verhaal is ook een typisch voorbeeld van de verwende westerling: wij kunnen niet meer omgaan met de dood, wij willen ons niet meer geven. Mensen verdoezelen de dood, verzetten zich daar tegen tegen beter weten in, hoe hardnekkig en zwaar de strijd ook is. Men is vergeten dat enkele generatie's terug massa's kinderen en jonge mensen stierven door een simpele infectieziekte, ziekte's die nu een fluitje van een cent kosten. En nog in onze wereld sterven massa's jonge mensen en kinderen door gebrek aan simpele goedkope geneesmiddelen. Kinderen die normaal kerngezond zijn , maar die een gewone infectie opgedaan hebben. Met dat in het achterhoofd vind ik het gewoon decadent om massa's miljoenen, een fortuin dus, te betalen aan een kindje met een bijzonder uitzonderlijke, hardnekkige zware ziekte, waar gewoon géén geneesmiddel tegen bestaat, behalve enkele proefmedicijnen die gigantisch veel kosten. Plus dat daarbij komt dat de opgedane schade van dit kind niet meer ongedaan zal kunnen worden gemaakt, maw: dit kind zal altijd een zorgenkind blijven. Misschien kan zelfs de vraag gesteld worden of deze manier niet gewoon een uitstel van executie is? Nu, als men mij vraagt een bijdrage te doen om deze dure medicijnen te betalen, dan pas ik, maar als men mij vraagt een bijdrage te doen, om het lijden van dit kindje te verminderen, dan doe ik dat héél graag, en ben ik bereid meer dan 2 euro te geven. Want uiteindelijk komt het daar op neer: het kind lijdt en er is geen kans op beterschap, enkel om het lijden te verzachten.
|
|
|
|
#77 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
|
|
|
|
|
#78 |
|
Parlementslid
|
Heb link doorgemaild via mijn adresbestand.
De aandoening heet ook "ziekte van Krabbe". Een betwijfel in dit stadium of hulp nog gaat genezen. Uit de info erover staat volgende: Behandeling Voor de ziekte van Krabbe is geen genezing mogelijk. Daarom richt de behandeling zich vooral op verlichting van de symptomen. http://www.erfelijkheid.nl/zena/krabbe.php En ze is reeds in dergelijk toestand of ze ondanks stopzetten en symptoom bestrijding er geen blijvende schade is.
Wie sjoen os Limburg is... Laatst gewijzigd door stropkeuh : 28 december 2008 om 15:15. |
|
|
|
|
|
#79 | |
|
|
gaan die centjes wel helpen?
Mijn idee vind je terug op pagina 1
|
|
|
|
|
#80 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
ps: Is greenpeace linken aan "de arme negerkes" niet een beetje racistisch?
Bertrand RUSSEL Laatst gewijzigd door Jarno : 28 december 2008 om 18:30. |
|
|
|
|