Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 december 2008, 00:54   #581
barbaar
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Je hebt het dus van horen zeggen. Maar het blijft wel muisstil als blijkt dat ook Bill Clinton massaal won onder zwarten.
En jij hebt je informatie uit eerste hand zeker ? Allemaal zelf meegemaakt ? Net zoals alle anderen hier, op enkele uitzonderingen na mischien, haal je je wijsheid uit boeken, tijdschriften en kranten. Of van de TV, en internet. In het "geval Obama " is dat ook mijn geval. Ben jij per toeval de hele verkiezingscampagne in de USA gaan doorbrengen om te zien wat er daar gaande was ? Het word stilaan tijd dat sommige mensen hier ophouden met hun opgeblazen-kikker-betweterij...Het is belachelijk en té doorzichtig.
barbaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2008, 00:58   #582
barbaar
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Ah, je zegt het eindelijk zelf : raciale voorkeur, dat is wel een verschil met racisme (eigenlijk het compleet tegenovergestelde).

Dat is oud nieuws hoor trouwens, dat weet toch iedereen al lang ?

Zoals je zelf zegt, raciale voorkeur. Geen racisme. Voor jou is dat misschien één pot nat, maar het is een huizenhoog verschil.

Als ik een Indiaan ben, en een andere Indiaan komt op voor de presidentsverkiezingen, zal ik sneller geneigd zijn te stemmen op mijn mede bloedbroeder dan op de tegenstander. Dat is raciale voorkeur, en zit ingebakken in de meesten van ons.

Dat wil echter niet zeggen dat ik de tegenstander minacht, kleineer en verwerp op basis van zijn huidskleur.

Als jij het verschil niet ziet, tja, dan heb je een goede nick gekozen. Nomen est omen immers.
OK. Als ik morgen een advertentie in de krant zet : " Zoek arbeider. Bij voorkeur blanke Vlaming ", of voor een woning : "verhuur appartement, bij voorkeur aan blanke Vlamingen", of aan de deur van mijn café of fitness-zaal : "Ons cliënteel bestaat bij voorkeur uit blanke Vlamingen"
Niks racistisch daaraan ? Niks op aan te merken ?

Laatst gewijzigd door barbaar : 29 december 2008 om 00:58.
Oud 29 december 2008, 01:00   #583
barbaar
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rhiannon Bekijk bericht
Maar nee gij, dat is allemaal off topic!
Heb je al een leuke burkini gevonden, voor in het Scheld te gaan zwemmen ?
Oud 29 december 2008, 01:02   #584
barbaar
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel Bekijk bericht
Mja ik haalde aan dat de VS van Klu Klux Klan naar Obama geëvolueerd is.
Wacht een jaar of twee om te zeggen dat er een evolutie is.
Oud 29 december 2008, 02:16   #585
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je hebt het dus van horen zeggen. Maar het blijft wel muisstil als blijkt dat ook Bill Clinton massaal won onder zwarten.
Ik kan me vergissen - 4/5 november 3-7 uur is al een tijdje geleden en zo helder was ik niet - maar was het niet zo dat Obama significant meer stemmen haalde onder zwarten?
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2008, 06:21   #586
Rhiannon
Provinciaal Gedeputeerde

Rhiannon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door barbaar Bekijk bericht
OK. Als ik morgen een advertentie in de krant zet : " Zoek arbeider. Bij voorkeur blanke Vlaming ", of voor een woning : "verhuur appartement, bij voorkeur aan blanke Vlamingen", of aan de deur van mijn café of fitness-zaal : "Ons cliënteel bestaat bij voorkeur uit blanke Vlamingen"
Als jij d�*t doet, is dat wel degelijk racisme, want dan discrimineer je mensen op basis van hun huidskleur.
Rhiannon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2008, 08:28   #587
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door barbaar Bekijk bericht
Dat is een andere situatie. Ik heb het heel duidelijk uitgelegd, het is mijn schuld niet dat het niet in die dikke kop van je gaat.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2008, 12:01   #588
gomer
Banneling

Standaard

Citaat:
Het is hier echt wel de kleuterklas: "Alles wat je zegt, ben je zelf."
Inderdaad en dat geldt dan vooral voor u.
gomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2008, 12:02   #589
gomer
Banneling

Standaard

Citaat:
Jij moet ondertussen nogal een beeld hebben van mij: kinky èn slinks...
Kinky en een burkini . Keep on dreaming *knip*.

Laatst gewijzigd door Rudy_The_Mod : 29 december 2008 om 23:53.
Oud 29 december 2008, 12:04   #590
gomer
Banneling

Standaard

Citaat:
Wel grappig eigenlijk deze draad. Het voorbeeld van de VS diende enkel maar om te laten zien dat een multiculturele samenleving wel werkt in tegenstelling tot wat sommige hier beweren.
Wel werkt?? Grappig. 85% van de gevangenis populatie is zwart. Muslims kunnen worden opgepakt en zonder rechten worden vastgehouden. Gettos bij de vleet. Informeer je eerst voor je zoiets bazelt.

Laatst gewijzigd door gomer : 29 december 2008 om 12:05.
Oud 29 december 2008, 12:05   #591
gomer
Banneling

Standaard

Citaat:
Neen, je bent slinks.

Dat is de naam van al diegenen die de waanbeelden van gomer doorprikken.
Als er iemand waandenkbeelden hebt, dan kom jij er voor in aanmerking. Uw roze bril samenleving is om te gieren.
Oud 29 december 2008, 12:06   #592
gomer
Banneling

Standaard

Citaat:
Als jij d�*t doet, is dat wel degelijk racisme, want dan discrimineer je mensen op basis van hun huidskleur.
Muslims discrimineren inboorlingen constant omwille van hun afkomst. (niet muslim)
Oud 29 december 2008, 12:39   #593
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wel grappig eigenlijk deze draad. Het voorbeeld van de VS diende enkel maar om te laten zien dat een multiculturele samenleving wel werkt in tegenstelling tot wat sommige hier beweren.
De VS is helemaal geen multiculturele samenleving, maar een multi-etnische samenleving.

raar toch dat in antwoord op de verkiezing van Obama er hier een paar grote lichten waren die de vergelijking met een "allochtoon" maakten.... kunnen die mensen niet lezen dan? Er is helemaal niks allochtoon aan Obama aan!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 29 december 2008 om 12:40.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2008, 12:57   #594
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Fallen Angel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
De VS is helemaal geen multiculturele samenleving, maar een multi-etnische samenleving.

raar toch dat in antwoord op de verkiezing van Obama er hier een paar grote lichten waren die de vergelijking met een "allochtoon" maakten.... kunnen die mensen niet lezen dan? Er is helemaal niks allochtoon aan Obama aan!
Dus de Italianen, Ieren, Chinezen, Spanjaarden, Portugezen en Mexicanen hebben allemaal dezelfde cultuur denkt u?
In de grootsteden hebben zij dikwijls verschillende buurten (Italiaanse wijk, Chinese wijk) net zoals nu hier in Antwerpen en Brussel (Marokkaanse wijk, Congolese wijk) ook zulke wijken aan het ontstaan zijn.

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 29 december 2008 om 13:00.
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2008, 13:30   #595
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus de Italianen, Ieren, Chinezen, Spanjaarden, Portugezen en Mexicanen hebben allemaal dezelfde cultuur denkt u?
In de grootsteden hebben zij dikwijls verschillende buurten (Italiaanse wijk, Chinese wijk) net zoals nu hier in Antwerpen en Brussel (Marokkaanse wijk, Congolese wijk) ook zulke wijken aan het ontstaan zijn.
Als je zoals ik meer dan een kwarteeuw tussen de amerikanen gewerkt hebt, dan zou je anders spreken. Dat zijn al lang geen "chinezen of duitsers of Noren" meer, maar gewoon Americans. Spijtig voor U dus. Of dacht je dat Clinton zich Engels voelde? Misschien wel Frans? Clin-ton? Dat Roosevelt zich Hollander voelde? Of dat Eisenhower zich Duits voelde?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 29 december 2008, 13:39   #596
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Als je zoals ik meer dan een kwarteeuw tussen de amerikanen gewerkt hebt, dan zou je anders spreken. Dat zijn al lang geen "chinezen of duitsers of Noren" meer, maar gewoon Americans. Spijtig voor U dus. Of dacht je dat Clinton zich Engels voelde? Misschien wel Frans? Clin-ton? Dat Roosevelt zich Hollander voelde? Of dat Eisenhower zich Duits voelde?
Er is een verschil tussen zich 'American' voelen en je culturele achtergrond behouden.

Als voorbeeld:

Chinese wijk: (foto's van chinees nieuwjaar. let ook op de taal)

Italiaanse wijk: (let op de Italiaanse driekleur naast de Stars and Stripes)

Wie zei hier dat een multi-culturele gedoemd is?
Mooi onderuitgehaald door deze foto's.

En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 29 december 2008 om 13:50.
Oud 29 december 2008, 14:07   #597
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er is een verschil tussen zich 'American' voelen en je culturele achtergrond behouden.

Wie zei hier dat een multi-culturele gedoemd is?
Mooi onderuitgehaald door deze foto's.
Jij hebt het over huisjes en straatjes en winkeltjes zie ik.

Ik heb het over PERSONEN uiteraard.
en neen, nogmaals, de PERSONEN die ik kende en waar ik jaren mee gewerkt hebben hadden als culturele achtergrond AMERICAN en NIET: Engels, Scandinavisch, Duits, Oostenrijks, Spaans, Cubaans.... moet ik verder doen? Er waren ook een aantal aziaten bij...die hadden evenveel met Japan te maken als mijn chineese buurman! Hoeveel generaties lang denk je dat uitgeweken Vlamingen Vlaams blijven????? Wordt toch eens wakker! Enkel moslims en dan liefst nog noord afrikanen zijn niet integreerbaar! de andere mensen zijn dus weldelijk NORMAAL en passen zich aan.

Oud 29 december 2008, 14:16   #598
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Jij hebt het over huisjes en straatjes en winkeltjes zie ik.

Ik heb het over PERSONEN uiteraard.
en neen, nogmaals, de PERSONEN die ik kende en waar ik jaren mee gewerkt hebben hadden als culturele achtergrond AMERICAN en NIET: Engels, Scandinavisch, Duits, Oostenrijks, Spaans, Cubaans.... moet ik verder doen? Er waren ook een aantal aziaten bij...die hadden evenveel met Japan te maken als mijn chineese buurman! Hoeveel generaties lang denk je dat uitgeweken Vlamingen Vlaams blijven????? Wordt toch eens wakker! Enkel moslims en dan liefst nog noord afrikanen zijn niet integreerbaar! de andere mensen zijn dus weldelijk NORMAAL en passen zich aan.
Huisjes en winkels worden dacht ik uitgebaat, bewoont en versierd door mensen. Mensen brengen hun culturele eigenheid naar voren op die manier. Net zoals je in Antwerpen naar de Turkse bakker kunt gaan waar je Turkse specialiteiten kan kopen.

Grappig. Wat is die American culture dan? De cultuur van de Indianen?
Of een mengeling van culturen van de kolonisten en immigranten?

Lees ook eens het spandoek in de foto van de Chinese wijk.
En voor zover ik weet wordt Chinees nieuwjaar niet door alle Amerikanen gevierd. Alleen door diegenen met Chinese roots.

Immigranten passen zich namelijk aan aan de wetten van de Amerikaanse samenleving maar behouden hun culturele eigenheid.

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 29 december 2008 om 14:24.
Oud 29 december 2008, 14:25   #599
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Grappig. Wat is die American culture dan? De cultuur van de Indianen?
Of een mengeling van culturen van de kolonisten en immigranten?
Lees ook eens het spandoek in de foto van de Chinese wijk.
En voor zover ik weet wordt Chinees nieuwjaar niet door alle Amerikanen gevierd. Alleen door diegenen met Chinese roots.

Zij passen zich namelijk aan aan de wetten van de Amerikaanse samenleving maar behouden hun culturele eigenheid.
gewoon een mengeling van de culturen van de immigranten natuurlijk.

Of dacht je dat de "native" american slechts één soort immigrant omvatte? Dat is ondertussen totaal ontkracht hoor. bij de les blijven hé jongen. Het is niet omdat iets bruin ziet dat het gelijk heeft hoor.

En de amerikaanse cultuur IS de amerikaanse cultuur ja. Of dacht je dat de amerikaanse cultuur engels was?

En ja, er wordt nog St.patrick's day gevierd, er wordt halloween gevierd (hier heet dat ondertussen allerheiligen) en er wordt sinterklaas gevierd (alleen komt die met kerstmis) en er wordt ook chinees nieuwjaar gevierd in de chinese wijk, maar als jij dan denkt dat �*lle chinese amerikanen bijeenklitten in zo één wijk dan ben je beteke verkeerd. Of dacht je dat alle belgische chinezen in de Antwerpse chinese wijk woonden waar chinees nieuwjaar wordt gevierd?

Ik zou zeggen: spaar eens wat en ga voor een maand of zes eens rondrijden ginds. Misschien leer je zelfs nog iets bij!

Laatst gewijzigd door circe : 29 december 2008 om 14:26.
Oud 29 december 2008, 14:28   #600
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
gewoon een mengeling van de culturen van de immigranten natuurlijk.

Of dacht je dat de "native" american slechts één soort immigrant omvatte? Dat is ondertussen totaal ontkracht hoor. bij de les blijven hé jongen. Het is niet omdat iets bruin ziet dat het gelijk heeft hoor.

En de amerikaanse cultuur IS de amerikaanse cultuur ja. Of dacht je dat de amerikaanse cultuur engels was?

En ja, er wordt nog St.patrick's day gevierd, er wordt halloween gevierd (hier heet dat ondertussen allerheiligen) en er wordt sinterklaas gevierd (alleen komt die met kerstmis) en er wordt ook chinees nieuwjaar gevierd in de chinese wijk, maar als jij dan denkt dat �*lle chinese amerikanen bijeenklitten in zo één wijk dan ben je beteke verkeerd. Of dacht je dat alle belgische chinezen in de Antwerpse chinese wijk woonden waar chinees nieuwjaar wordt gevierd?

Ik zou zeggen: spaar eens wat en ga voor een maand of zes eens rondrijden ginds. Misschien leer je zelfs nog iets bij!
Ik ben blij dat u inziet dat de VS een multiculturele samenleving is.

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be