![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1881 | |||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
de private sfeer. Je maakt er opzettelijk een potje van, om de mensen bang te maken. Dielers, die moeten bang gemaakt worden, en zwaar gepakt in hun vrijheid en in hunne portemonnee. Kleine gebruikers, kleine boete. Citaat:
Citaat:
Maar net zoals ongevaarlijk verkeerd parkeren nu niet direkt de grootste prioriteit behoeft, wordt er toch tegen opgetreden. Want zonder enige kontrole zou het nogal een soep van jewelste worden. Idem dito voor pakweg sluikstorten. Die soep is er nu door dat druggebruik. Om maar één voorbeeld te geven: al die inbraken in auto's in de grotere steden, waar gsm's, laptoppen en gps'sen gepikt worden, daar is een groot deel van gelinkt aan drugs. Sorrie hé, maar een snelheidsovertreding met minder dan 10 per uur over de snelheidsbeperking is niet onmiddellijk het grote gevaar voor de verkeersterrorist. Toch mag het niet genegeerd worden. Wel, eksakt hetzelfde voor de kleine drugswetgeving-overtreder. Citaat:
Als ze maar opgeleid zijn om voorstellen te doen ivm een herdefiniëring van prosedurefouten, waarbij een kleine fout in weerwil van hun hoge opleiding, niet zo'n erstige gevolgen kan hebben als het loslaten van een moordenaar.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) Laatst gewijzigd door De schoofzak : 29 december 2008 om 18:27. |
|||||
|
|
|
|
|
#1882 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Pertang, ik ben voorstander om een vrijere abortuswetgeving en een vrijere eutanasiewetgeving. Als dit nou in jouw demokratische kraam past, dan behoud ik wellicht mijn politieke rechten? Ja, mijn teelballen.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
|
#1883 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Wist je dat Ambiorix Caesar zou hebben in de pan gehakt als hij niet aan de drugs had gehangen? Laatst gewijzigd door Seg schat : 29 december 2008 om 18:35. |
|
|
|
|
|
|
#1884 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
O, daar wordt wel wat op gevonden hoor; een nieuw te implanteren all-in-one-chip met als bonus geintegreerde cellphone plus navigatietoestel, tevens vervanger van bankpassen/creditcards/rijbewijs/paspoort/medisch ...... een miniem gaatje in je voorhoofd voor webcam ....
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn. Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 29 december 2008 om 19:55. |
|
|
|
|
|
#1885 | |
|
Minister
|
Citaat:
|
|
|
|
#1886 | |
|
Burger
|
Citaat:
Meer controles van Belgen en Fransen die de Nederlandse grens oversteken, zal ook meer ongemak meebrengen voor de onschuldige toeristen. Het is moeilijk om echt repressiever op te treden tegen cannabisgebruik zonder dat de rest van de maatschappij daar hinder van zal ondervinden. Natuurlijk is het de bedoeling dat de mensen bang worden! Dat is juist de theorie achter de 'meer repressie'-tactiek. Je hoopt dat de drugtoeristen zo bang worden voor de boete van €50 dat ze stoppen met cannabis te gebruiken. Door te dreigen bij mensen binnen te vallen, moet het dan toch ook mogelijk zijn om het cannabisgebruik in de woonkamers terug te dringen. Hoe kun je aan de ene kant roepen dat er eindelijk maar eens repressiever moet worden opgetreden, en aan de andere kant doodleuk beweren dat kleine gebruikers maar een kleine boete verdienen? Met kleine boetes krijg je het cannabisgebruik m.i. niet omlaag. Als je de dealers harder gaat viseren, hoop je ook dat zij door de zwaardere straffen die ze riskeren, bang worden om nog verder te dealen .... Ik vind dat we toch eerst maar eens moeten uitzoeken of dealers eigenlijk wel stilstaan bij de straffen die ze riskeren. Als je niet oplet kan de boel ook escaleren naar Mexicaanse toestanden. Het respecteren en doen respecteren van de wet is ook niet zo simpel. Vandaar dat politiecommissarissen en rechters bij ons over het algemeen toch iets van kennis van de wet moeten etaleren voor ze benoemd worden. In de VS kunnen op bepaalde niveaus rechters en sherrifs verkozen worden, en dat vind ik dan weer griezelig. De wetgever maakt zich er soms gemakkelijk vanaf. Hij draait een wet ineen die vaag blijft en/of onvolledig is, of hij sleutelt aan een oude wet om die geschikt te maken voor een hedendaags probleem. Justitie moet er dan maar zijn plan mee trekken. Het is misschien nog eens nuttig om de huidige soep van het cannabisgebruik nog eens goed te omschrijven, zodat iedereen zich een beeld kan vormen wat nu eigenlijk het probleem is met cannabisgebruik. Die auto-inbraken zijn m.i. wel niet representatief omdat die toch meestal niet aan cannabisgebruik of -verslaving zijn gelinkt. De belangrijkste problemen zijn m.i. het drugtoerisme en vooral de randfenomenen daarrond en het feit dat de nieuwgecreëerde opvangplaatsen voor cannabisverslaafden ook opgevuld geraken. Meer (wekelijkse?) grenscontroles is misschien al een stap in de repressieve richting voor het drugtoerisme. Of deze acties ook zullen leiden tot minder cannabisverslaafden (of -gebruik) durf ik te betwijfelen. De zwaardere straffen voor de dealers zouden misschien kunnen leiden tot minder cannabisverslaafden, hoewel ik denk dat je dan het achterpoortje van de verslaafde dealer moet sluiten. Dealen om je eigen verslaving te bekostigen, wordt minder zwaar gestraft als dealen om er rijk van te worden. Om je straf voor cannabisdealen te milderen, is het wel handig als je cannabisverslaafd bent. In de praktijk en doordat alles gebudgeteerd is, is het ietsje moeilijker om exact hetzelfde te doen bij drugtoerisme als bij snelheidsovertredingen. Om de snelheidsovertredingen vast te stellen volstaat het om een bemande of onbemande flitscamera in te zetten. Bij drugtoerisme ligt dat wel even anders, zeker als de drugtoeristen wat meer moeite beginnen doen om hun koopwaar te verstoppen. De baten (de hoop dat de gebruiker afgeschrikt wordt door de boete van €50) wegen niet op tegen de kosten (uurlonen van politiemensen die een auto moeten doorzoeken en vooral hun niet-inzetbaarheid voor ernstigere overtredingen). Het justitie-apparaat zit inderdaad ingewikkeld in elkaar. De gebeurtenissen en beslissingen die veel mensen niet begrijpen, komen tot stand omdat justitie werkt volgens de mantra van de objectiviteit en de onpartijdigheid. Jij gebruikt drie keer de term 'moordenaar' voor er een vonnis geveld is, terwijl men bij justitie probeert emotionele betrokkenheid en zelfs de schijn van een 'voor-oordeel' te vermijden. De gevoeligheid van justitie voor deze principes, kan niet altijd op het begrip van de hele bevolking rekenen. Toch ben ik dikwijls blij dat het gerecht deze principes niet laat vallen bij het minste gezucht in de publieke opinie, die lijkt me nl. een veel gemakkelijker te manipuleren rechter. |
|
|
|
|
|
|
#1887 | |
|
Minister
|
Citaat:
Wij vinden jou een lul, Bart Laatst gewijzigd door RodeLantaarn : 30 december 2008 om 01:46. |
|
|
|
|
|
|
#1888 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#1889 | |
|
Banneling
|
Om correct te blijven, ik denk dat je nog iets mag aantoen.
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#1890 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Als ik geen bronnen vind die beweren dat cannabis onschadelijk is dan zal het wel heel duidelijk zijn dat al dat wietgedoe schadelijk is... en dus reden te meer om het te... bannen... Wat dat cakegedoe betreft zal Havana en Ambiorix je wel verder willen inlichten... |
|
|
|
|
|
|
#1891 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Jij beweert dat velen hier beweren dat cannabis onschadelijk is. Geef dus maar een paar citaten die aantonen dat velen dit beweren. Jij beweert dat cannabis eten "over het algemeen nog als gevaarlijker wordt beschouwd, en haalt het Trimbos instituut aan als bron. Dan kan jij ongetwijfeld een link geven naar de pagina waar ze dat beweren. |
|
|
|
|
|
|
#1892 | |
|
Minister
|
Citaat:
|
|
|
|
#1893 |
|
|
cannabis an sich (dus niet in combinatie met tabak), illegaal in belgie, is veel minder schadelijk dan enkel tabak, dat legaal en massaal verkocht wordt in ons land.
dit éne zinneke moet Chipie nog maar eens lezen. en nog eens. en nog eens, totdat em het snapt. PS: hiermee heb ik dus NIET gezegd dat cannabis gezond is, dat het onschadelijk is, dat joints onschadelijk zijn, dat joints gezond zijn, dat "drugs" int algemeen niet erg zijn, dat de staat geen controle moet uitoefenen, dat de staat druggebruik moet aanmoedigen, ETC ETC Laatst gewijzigd door Ambiorix : 30 december 2008 om 11:19. |
|
|
|
|
|
#1894 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#1895 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#1896 | |
|
|
Citaat:
De staat, die nergens niet tussenkomt in het productie en verkoopsproces heeft zich in mijn opinie niet te moeien. |
|
|
|
|
|
|
#1897 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#1898 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Of ben je te druk met Caesar bezig? ---------------------------- Om het je gemakkelijk te maken: De rook van joints en stickies wordt doorgaans diep geïnhaleerd en lang in de longen vastgehouden. Die rook bevat meer kankerverwekkende stoffen dan die van alleen tabak. Op langere termijn kan hierdoor schade optreden aan de luchtwegen. Bron: Trimbos Instituut Laatst gewijzigd door Seg schat : 30 december 2008 om 14:11. |
|
|
|
|
|
|
#1899 |
|
|
|
|