![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Zou u een voorkeurstem geven aan Yves Leterme? | |||
ja, ik heb nog vertrouwen in Leterme |
![]() ![]() ![]() |
5 | 7,69% |
nee, Leterme heeft/had afgedaan |
![]() ![]() ![]() |
60 | 92,31% |
Aantal stemmers: 65. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Nu vind ik ook niet dat je mag overdrijven want CD&V zat al maar 'half' in de oppositie. Op vlaams niveau speelden ze nog mee en de twee besturen van paars zonder CD&V waren een geschiedkundige voetnoot voor deze machtspartij bij uitstek. Wat mij betreft kan je beter een onderscheid maken tussen 'systeempartijen' en de oppositie. In die zin reken ik CD&V/SP-A/VLD en de groenen tot de systeempartijen, N-VA zat daar ook bij maar dat kan nu veranderen (?) en heb je oppositiepartij VB. LDD spreek ik me nog niet over uit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Individueel
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als ik een analyse maak van hetgeen er na 10 juni 2007 allemaal gebeurt is, met een analyse bedoel ik wel een grondige analyse, dan denk ik dat ik Leterme eventueel een nieuwe kans zou geven. Maar daar ik nog nooit CVP of CD&V gestemd heb, zal ik er dus ook niet opnieuw op stemmen.
![]() |
#24 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Dat begrijp ik dus niet. Waarom zou je Leterme een nieuwe kans geven. Zie jij enige reden waarom het hem bij een nieuwe kans beter zou afgaan dan deze keer? Heeft hij ingezien dat hij bepaalde zaken anders moet aanpakken? (voor zover ik weet niet) Is er iets anders in het politieke landschap verandert waarom het hem nu wel zou lukken? (bvb meer inschikkelijke coalitie'partners'. Antwoord weerom : nope). Is het dan uit een soort medelijden gevoel dat u zou overwegen hem nog een kans te geven of zo? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nee, medelijden is geen goede drijfveer om Leterme een tweede kans te geven. Het gaat wel over nieuwe verkiezingen als ik het goed begrepen heb, welke coalitie dan mogelijk is, weet ik ook niet. Maar zoals ik reeds schreef heb ik nog nooit CD&V of CVP gestemd, opnieuw voor Leterme stemmen zou ik dus niet kunnen omdat opnieuw slaat op iets herhalen wat men reeds gedaan heeft. Volgens mij kan Leterme het wel, maar als je een coalitiepartner zoals de VLD naast je hebt en daarbij de waalse onwil, kan het volgens mij niemand.
![]() |
![]() |
#26 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
De nv-a, VB en een beetje LDD zullen nog eens met de Vlaamse vlag mogen zwaaien. De mensen zullen echter zien dat dat niets overlevert en daarna zal men die Vlaamse vlag strijken en krijgen we in 2011 federale verkiezingen tussen de 3 traditionele partijen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je moet natuurlijk altijd de verkiezingen afwachten. Ik zie het dus goed zitten dat CD&V, indien mogelijk, de Liberalen aan de kant wil schuiven. Het zou dus best een coalitie van CD&V, LDD en SP.A kunnen worden. Zeg niet nee.
![]() |
![]() |
#28 | |
|
![]() Citaat:
VBA en nv-a blijven aan de zijlijn en JMDD moet doogepamperd worden door bijv. minister van sport te kunnen worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ik het goed begrepen had ging dit dus over de Vlaamse verkiezingen.
![]() |
![]() |
#30 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Niet alleen verloochent die man al zijn kiesbeloftes, bovendien heeft hij niet eens het strategisch inzicht om te zien wat de gevolgen van het ten alle prijze overeind houden van een nepcoalitie zijn voor hemzelf en zijn partij. Extreem korte termijndenken en machtswellust... Elke aap kan manager spelen over een team kwaliteitskrachten van goede wil. Leterme zal dat inderdaad ook wel kunnen, maar dat maakt hem niet geschikt voor het wespennest van de belgische politiek. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
|
![]() Citaat:
Van Rompuy weet dat en zal er wel voor zorgen dat het geen 2de keer gebeurt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben nooit vóór Leterme geweest...
70% van de kiezers was dat ook niet.
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 97,73 pct van de Belgische kiezers is tegen Herman Van Rompuy. Althans volgens uw normen.
Bart De Wever: * "In dit land word je als Vlaming staatsman door je eigen overtuiging in de frigo te stoppen zolang de carrière dat vereist. Een staatsman is een man op wie geen staat te maken valt." (2007) * "Je kunt in dit land geen federale regering meer maken die onze welvaart kan redden. Ik doe daar niet meer aan mee." (30.11.23) * "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23) |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben niet vóór het gebruik van cocaïne, maar het boeit me weinig dat anderen dat gebruiken.
Laatst gewijzigd door lombas : 30 december 2008 om 12:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus volgens u zou een meerderheid moeten stemmen voor de persoon die premier wordt? Dan moeten we ons kiessysteem toch gaan aanpassen en stemmen in 2 of 3 rondes, waarbij in de tweede of derde ronde de keuze maar heel beperkt meer is en ik noodgedwongen voor iemand zou moeten stemmen waarvoor ik helemaal niet wil stemmen (tenzij ik blanco of ongeldig stem).
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Toch weet je dat 70 pct van de kiezers "nooit voor Leterme was". Waarop was die wetenschap dan gebaseerd?
Bart De Wever: * "In dit land word je als Vlaming staatsman door je eigen overtuiging in de frigo te stoppen zolang de carrière dat vereist. Een staatsman is een man op wie geen staat te maken valt." (2007) * "Je kunt in dit land geen federale regering meer maken die onze welvaart kan redden. Ik doe daar niet meer aan mee." (30.11.23) * "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23) |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Straf he. En zo oneerlijk.
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Europees Commissaris
|
![]() Ik zal niet op Leterme stemmen, maar evenmin vind ik dat hij in mijn ogen afgedaan heeft. Hij heeft het in mijn ogen immers nooit "gedaan", als ik me zo mag uitdrukken.
![]() |
![]() |