Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Antwoord

Discussietools
Oud 17 december 2008, 23:11   #2461
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lezer Bekijk bericht
Verder stelde ik ook dat het Arctisch ijs de afgelopen maanden in het snelste tempo is toegenomen sinds de metingen.
Ik deed dat niet om te "bewijzen" dat de GC-theorie niet klopt, enkel om een vraagteken te zetten bij: "Het is bewezen."

Zulk een fenomeen ondersteunt eerder de verklaring dat de schommelingen in het noordpoolijs veeleer te maken hebben met veranderende windrichtingen dan met GW.

Ik lees op een andere site :

Citaat:
Noordpoolijs is dit jaar dunner dan ooit

di 16/12/08 17:50 - Het ijs op de Noordpool was dit jaar dunner dan ooit. Dat heeft de weersorganisatie van de Verenigde Naties WMO in Genève bekendgemaakt. 2008 blijkt tot de 10 warmste jaren te horen sinds het begin van de metingen in 1850.

Het ijs bereikte zijn kleinste uitzetting tijdens de wissel van smelten en bevriezen op 14 september. Met 4,67 miljoen vierkante kilometer was de ijsvlakte maar lichtjes groter dan in 2007, toen ze 4,3 miljoen vierkante kilometer groot was, wat geldt als de geringste uitzetting op de Noordpool tot nu toe.

De wereldwijde oppervlaktetemperatuur op het land en het water was dit jaar 0,31 graden hoger dan het jaargemiddelde van 14 graden, gemeten tussen 1961 en 1990. Dat is wel minder dan tijdens de voorgaande jaren van de 21e eeuw.

2008 gaat de klimatologische geschiedenis in als het tiende warmste jaar ooit. "De opwarmingstrend is er nog steeds heel erg", zegt de WMO. Deskundigen zeggen dat een toename van de uitstoot van CO2 en andere broeikasgassen tot die stijging heeft bijgedragen.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2008, 23:14   #2462
Jedd
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lezer Bekijk bericht
Ik kan hier niet meer volgen welke discussie in welke draad plaatsvindt, dus daarom maar hier, als reactie op een stelling dat de ijsberen met uitsterven bedreigd zouden zijn.

Het volgende rapport laat zien dat er geen aanwijzing is dat zulks het geval is:
http://scienceandpublicpolicy.org/im...olar_bears.pdf
dat rapport is afkomstig van SPPI en moet je daarom bijzonder kritisch lezen, want het waarheidsgehalte van wat SPPI schrijft ligt meestal aan de lage kant. Wat niet verwonderlijk is, gelet op welke stelletje ongeregeld er deel van uitmaakt (jaja een ad hominem).

Laatst gewijzigd door Jedd : 17 december 2008 om 23:15.
Jedd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2008, 23:16   #2463
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

je had die post niet mogen aanpassen, ik ging daar een prentje bij zetten
Oud 17 december 2008, 23:17   #2464
Jedd
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
je had die post niet mogen aanpassen, ik ging daar een prentje bij zetten
voor jou dan :

nee ik ga dat SPPI rapport niet lezen, ijsberen kunnen m'n rug op.
Oud 17 december 2008, 23:29   #2465
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

fok, nu moet ik toch nog achter dat prentje zoeken

Laatst gewijzigd door Nynorsk : 17 december 2008 om 23:29.
Nynorsk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2008, 23:32   #2466
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Om de gevoelige zielen te sparen ( bloederige foto's ):

Gevaarlijke ijsbeer wil maar kan Jedd's rug nog niet op
Oud 17 december 2008, 23:32   #2467
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Als dat ijs zo'n beetje rap smelt, gaan die beestjes dan niet naar hier komen gezwommen?
:verliefd:
Oud 24 december 2008, 01:19   #2468
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ondertussen stijgt de zeespiegel nauwelijks en koelt de aarde momenteel af, terwijl de concentratie van broeikasgas CO2 stijgt. Een dipje in de opwarming, of is er meer aan de hand?
Er is zeker meer aan de hand:
Citaat:
Bij de presentatie van klimaatonderzoek speelt dus meer dan het weer. Hazeleger is bijvoorbeeld niet alleen wetenschapper, maar ook een door Den Haag betaalde ambtenaar. En dus is het sinds 11 december hommeles op het KNMI. Want het door Den Haag betaalde instituut mocht niet voor haar beurt spreken. “Ik mag niet rechtstreeks met u praten”, zegt ook klimaatwetenschapper Drijfhout aanvankelijk bij opnemen van de telefoon over het geldende persbeleid. “Anders krijg ik gedoe met de leiding. Want alles wat wij tegen journalisten zeggen komt ook bij staatssecretaris Huizinga op het bord. Het stuk van Hazeleger in het NRC heeft al veel onrust veroorzaakt.”
Drijfhout krijgt later geen toestemming van KNMI-spindoctor Cees Molenaars om verder te spreken over zijn visie op het verband tussen CO2 en opwarming. ‘Een beetje babbelen over wetenschap met een journalist is nooit onschuldig’, verklaart Molenaars.
Bron: http://rypkezeilmaker.nl/typo/index.php?id=386

Censuur van wetenschappers. Zijn wetenschappers niet juist ambtenaren met een academische status, opdat ze niet geringeloord worden door commerciële belangen?
Sjaax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2008, 01:23   #2469
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Als dat ijs zo'n beetje rap smelt, gaan die beestjes dan niet naar hier komen gezwommen?
:verliefd:
Nog meer vervalsing van de biotoop? Onze diergaarden zijn daar te klein voor .....

Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 24 december 2008 om 01:23.
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2008, 09:51   #2470
Jedd
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Nog meer vervalsing van de biotoop? Onze diergaarden zijn daar te klein voor .....

de ijsschotsen binnenkort ook

zoals te verwachten viel, is het arctisch ijsgehalte van 2008 weer beduidend lager dan het langdurig gemiddelde.

Laatst gewijzigd door Jedd : 24 december 2008 om 09:51.
Oud 24 december 2008, 09:53   #2471
Jedd
Banneling

Standaard

*dubbel*

Laatst gewijzigd door Jedd : 24 december 2008 om 09:53.
Oud 25 december 2008, 00:22   #2472
Groentje-18

Standaard

Hopelijk trek je daaruit geen overhaaste conclusies.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2008, 01:04   #2473
willem1940NLD

Standaard

Verschrikkelijke sneeuwman:

http://www.nu.nl/opmerkelijk/1890095...in-alaska.html
Oud 25 december 2008, 09:38   #2474
Valentinus
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jedd Bekijk bericht
*dubbel*
Juist om te zeggen dat ik je blog enorm waardeer en er regelmatig op ga kijken. De samengebrachte artikelen zijn ernstig en toch leesbaar. Het kan aan mijn gebrek aan voorkennis liggen maar ik vind hem wel wat chaotisch. Een index met kernwoorden zou nuttig zijn maar is waarschijnlijk te veel gevraagd.

Wat de discussie soms zo moeilijk maakt is dat veel non-believers toch achter de doelstellingen van de believers staan. In de jaren 80 was ik in Tjecho-Sovaije tijdens een inversie. De toestand door de bruinkoolverbranding was verschrikkelijk: tranende ogen, hoesten,... Iedereen moet tegen die ongecontroleerde verbranding van fossiele brandstoffen zijn. Maar om dan onmiddelijk een gans geloof over te nemen is een andere zaak. Een geloof dat soms misbruikt lijkt te worden.
Zolang de Vlaamse Eerste minister meent recht te hebben op een jaarsalaris van 254 000 euro, terwijl de Nederlandse Eerste minister met 170 910 (incl. vakantiegeld en eindejaarspremie) genoegen neemt, ben ik van overtuiging dat de splitsingen in gewesten en gemeenschappen meer met zelfverrijking te maken hebben dan met het welzijn van de bevolking.
Valentinus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2008, 19:19   #2475
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Valentinus Bekijk bericht
Wat de discussie soms zo moeilijk maakt is dat veel non-believers toch achter de doelstellingen van de believers staan. In de jaren 80 was ik in Tjecho-Sovaije tijdens een inversie. De toestand door de bruinkoolverbranding was verschrikkelijk: tranende ogen, hoesten,... Iedereen moet tegen die ongecontroleerde verbranding van fossiele brandstoffen zijn. Maar om dan onmiddelijk een gans geloof over te nemen is een andere zaak. Een geloof dat soms misbruikt lijkt te worden.
ECO2=EI*SEA*POP. ECO2 is de uitstoot (emissie) van CO2, EI de emissie-intensiteit, SEA de omvang (size) van economische activiteit en POP de wereldbevolking (population). Het is een formule van Václav Klaus.
Deze formule toont in zijn eenvoud heel duidelijk de relaties die aan de CO2-uitstoot ten grondslag liggen. En die laat, op een mirakel na (past misschien wel in de kerstgedachte ), geen vermindering van de CO2-emissie zien. Als we echt de uitstoot van CO2 willen verminderen, moeten we of de economische groei stoppen - een oplossing door sommige Groenen overwogen - of de bevolkingsgroei minderen - Mao’s één-kindpolitiek mondiaal invoeren - of technologische wonderen verrichten met betrekking tot de uitstoot per economische activiteit of een combinatie ervan. Hoe kan je van China en India nu verwachten dat ze hun economische ontwikkeling afzwakken? Het autobezit in China groeit nu met 30 procent per jaar. In 2003 reden er 10 miljoen auto’s rond in China. 10 miljoen auto’s op een bevolking van meer dan een miljard betekent niet eens 1% autobezit.

Het wil niet zeggen dat we ongegeneerd energie kunnen verspillen. Dat zal ons ten eerste te veel in de portemonnee gaan kosten. Ten tweede is verbranding vervuilend. Er komt niet alleen CO2 vrij, maar tal van andere stoffen. Dat complex aan stoffen, bijvoorbeeld ook fijnstof, is veelal schadelijk. Veel makkelijker dan de grote hoeveelheid aan mogelijke vervuilers en schadelijke stoffen op te sommen en daarom beter publicitair uit te venten, is het te vangen onder één noemer: CO2. De meeste plannen voor CO2-reductie hebben energiebesparing tot gevolg en vermindering van de uitstoot van schadelijke stoffen.

Maar we moeten niet alle plannen omarmen. Ideeën over ondergrondse CO2-opslag zijn zeer dubieus. Op de eerste plaats kost het pompen van CO2 in de grond energie in plaats van te besparen. Salomon Kroonenberg voegde sinds een editie uit 2007 een epiloog in zijn bekende boek ‘De menselijke maat' toe, waarin hij met name die plannen voor CO2-opslag hekelde. Voorts is ondergrondse opslag niet zonder gevaar. Een risico is het mogelijk later alsnog ontsnappen van de kooldioxide. Hoewel koolzuurgas niet giftig is kan het in hoge concentraties wel verstikkend zijn doordat het de zuurstof verdringt. In de omgeving van Lake Nyos kwamen in 1986 meer dan 1700 mensen om toen uit het meer een grote hoeveelheid CO2 vrij kwam. En bij het opslaan van CO2 onder de zeebodem bestaat het risico van verzuring van het water.

Kortom, CO2-reductie staat in de meeste gevallen voor zaken die we wensen. Om die reden zou het jammer zijn niet van de CO2-hype te profiteren en te proberen er ons voordeel mee te doen. Maar daarbij moeten we wel blijven nadenken en niet klakkeloos de hype volgen.

Laatst gewijzigd door Sjaax : 25 december 2008 om 19:26.
Sjaax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2008, 00:23   #2476
Jedd
Banneling

Standaard

Citaat:
Juist om te zeggen dat ik je blog enorm waardeer en er regelmatig op ga kijken. De samengebrachte artikelen zijn ernstig en toch leesbaar. Het kan aan mijn gebrek aan voorkennis liggen maar ik vind hem wel wat chaotisch. Een index met kernwoorden zou nuttig zijn maar is waarschijnlijk te veel gevraagd.
Bedankt voor de feedback

Ik ben toevallig gisteren bezig geweest met het al eens te bekijken hoe ik alles een beetje beter kan ordenen in de toekomst want ik ben het met je eens dat het inderdaad allemaal kriskras dooreen staat momenteel. De index met labels (die er is, al staat hij wat verloren) moet inderdaad geupdate worden en beter ingevuld, en dat staat op het to do lijstje.

Laatst gewijzigd door Jedd : 26 december 2008 om 00:24.
Oud 30 december 2008, 02:26   #2477
Jedd
Banneling

Standaard

Citaat:
ik ben nog niet klaar met labelen, maar vind je deze blog met andere lay-out een verbetering of niet ? Ik probeer momenteel wel nog uit te zoeken hoe ik de kolom een beetje breder kan maken (zijn er techies in de buurt ?)
http://denialism.blogspot.com/

Laatst gewijzigd door Jedd : 30 december 2008 om 02:28.
Oud 1 januari 2009, 02:28   #2478
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar rikbe
Standaard

Citaat:
Monday, December 22, 2008

--------------------------------------------------------------------------------

Prominent Scientist Fired By Gore Says Warming Alarm ‘Mistaken’
Associated issues: Commitment to Independent and Verifiable Science, Improving the Service of the Federal Bureaucracy, Global Warming
(more ... )

Monday, December 15, 2008

--------------------------------------------------------------------------------

U.S. Senate Minority Report Update: More Than 650 International Scientists Dissent Over Man-Made Global Warming Claims
Associated issues: Commitment to Independent and Verifiable Science, Global Warming, Commitment to Oklahoma
(more ... )

Wednesday, December 10, 2008

UN Blowback: More Than 650 International Scientists Dissent Over Man-Made Global Warming Claims
Associated issues: Commitment to Independent and Verifiable Science, Global Warming
(more ... )

Wednesday, December 3, 2008

UN Data shows ‘Warming has Stopped!’ – Climate Fears Called ‘Hogwash’ – ‘Global Carbon Tax’ Urged
Associated issues: Commitment to Independent and Verifiable Science, Improving the Service of the Federal Bureaucracy, Global Warming, Lieberman-Warner Opposition Resource Center; Impacts of Costly Climate Bill Exposed
(more ... )

Wednesday, December 3, 2008

Part TWO: UN Data shows ‘Warming has Stopped!’ – Climate Fears Called ‘Hogwash’ – ‘Global Carbon Tax’ Urged
Associated issues: Global Warming
(more ... )

Sunday, November 30, 2008

UK Paper: Obama Proposes "Economic Suicide" for U.S. Based on "Self-Deluding Lies" of Global Warming
Associated issues: Commitment to Independent and Verifiable Science, Global Warming, Environmental Accomplishments
(more ... )

Tuesday, November 25, 2008

Politico.com: "Growing accumulation" of Science Challenges Warming Fears
Associated issues: Commitment to Independent and Verifiable Science, Global Warming
(more ... )

Thursday, November 20, 2008

‘Planet Has Cooled Since Bush Took Office’ – Scientists Continue Dissenting – Gore Admits 'I've failed badly' - Global Sea Ice GROWS!
Associated issues: Commitment to Independent and Verifiable Science, Global Warming, Lieberman-Warner Opposition Resource Center; Impacts of Costly Climate Bill Exposed
(more ... )

Thursday, November 20, 2008

Part TWO: ‘Planet Has Cooled Since Bush Took Office’ – Scientists Continue Dissenting – Gore Admits 'I've failed badly' - Global Sea Ice GROWS!
Associated issues: Commitment to Independent and Verifiable Science, Global Warming, Lieberman-Warner Opposition Resource Center; Impacts of Costly Climate Bill Exposed
(more ... )

Sunday, November 16, 2008

"‘Freezing Heat": Despite Unusual Cold, NASA blunders by declaring October "Hottest on Record"
(more ... )

http://epw.senate.gov/public/index.c...s&ContentRecor
Oud 1 januari 2009, 12:44   #2479
Jedd
Banneling

Standaard

Rickbe haalt zijn wetenschapsinfo op de site van nen politieker ?

waarom zou ik dienen geloven ?
zeker omdat zijn 650 lijst ronduit frauduleus is ?

Laatst gewijzigd door Jedd : 1 januari 2009 om 12:46.
Oud 1 januari 2009, 12:54   #2480
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jedd Bekijk bericht
Rickbe haalt zijn wetenschapsinfo op de site van nen politieker ?

waarom zou ik dienen geloven ?
zeker omdat zijn 650 lijst ronduit frauduleus is ?
Ik heb Jim Inhofe net even gewiki'd en het blijkt een héél vieze vent te zijn : een extreem rechtse republikeinse christen fundamentalist die sterk gesponsord is door de olie en gas lobby én die een van de drijvende krachten van het martelprogramma van de VS was.

Citaat:
Only Texas senator John Cornyn received more campaign donations from the oil and gas industry than Inhofe in the 2002 election cycle.[24] The contributions Inhofe has received from the energy and natural resource sector since taking office have exceeded one million dollars.[25]
Dit is ook wel een leukerd :

Citaat:
Inhofe had previously claimed that Global Warming is "the second-largest hoax ever played on the American people, after the separation of church and state."[21]

Laatst gewijzigd door parcifal : 1 januari 2009 om 12:58.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be