Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 december 2008, 05:17   #81
Duvelke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Duvelke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Het is duidelijk dat gij in uw leven nog niet veel belastingen hebt betaald.
Meer dan gij denk ik..maar ik zeur er niet over. Ik gun ieder diertje zijn pleziertje..OOK AL WERKT HIJ ER NIET VOOR

Ik ben niet zo bekrompen dat ik vind dat iedereen moet werken voor zen centen. Ik vind dat iedereen geld moet krijgen...als je meer geld wil, kan je gaan werken, maar er moet sowieso een minimum voor iedereen zijn om te kunnen leven. en ja, dat moet gesponsord worden door alle werkende mensen
Oud 31 december 2008, 05:17   #82
Duvelke

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Wat hoop je daarmee te bereiken?
Dat niemand in armoede moet leven
Oud 31 december 2008, 14:16   #83
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
Meer dan gij denk ik..maar ik zeur er niet over. Ik gun ieder diertje zijn pleziertje..OOK AL WERKT HIJ ER NIET VOOR
Itt u heb ik in 2008 gewerkt en maandelijks meer dan 1000 euro afgestaan aan belastingen. Hoeveel hebt u afgestaan in 2008?

Citaat:
Ik ben niet zo bekrompen dat ik vind dat iedereen moet werken voor zen centen. Ik vind dat iedereen geld moet krijgen...als je meer geld wil, kan je gaan werken, maar er moet sowieso een minimum voor iedereen zijn om te kunnen leven. en ja, dat moet gesponsord worden door alle werkende mensen
De enige met een bekrompen ingesteldheid hier ben jij. Jij wilt niet werken, je vindt niet dat anderen moet werken, maar iedereen moet wel geld krijgen. Een kleuter van 3 jaar houdt er een meer genuanceerd beeld op na.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2008, 14:26   #84
Duvelke

Standaard

Citaat:
Itt u heb ik in 2008 gewerkt en maandelijks meer dan 1000 euro afgestaan aan belastingen. Hoeveel hebt u afgestaan in 2008?

De enige met een bekrompen ingesteldheid hier ben jij. Jij wilt niet werken, je vindt niet dat anderen moet werken, maar iedereen moet wel geld krijgen. Een kleuter van 3 jaar houdt er een meer genuanceerd beeld op na.
Ter info: Ik WERK...
het verschil zit hem in het feit dat ik het niet erg vind om te moeten afdragen voor werklozen, en gij wel
Oud 31 december 2008, 14:34   #85
HOUZEE !
Minister-President

Standaard

Citaat:

100 % mee eens !
HOUZEE ! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2008, 17:20   #86
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb ook in 2008 gewerkt (en vele jaren ervoor) en maandelijks meer dan 1000 euro afgestaan aan belastingen.
Toch ga ik akkoord met Duvelke.

Citaat:
Die mensen hebben evenveel recht op plezier..het zou juist moeten opgetrokken worden, tot 1000 € ofzo..MINIMUM
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2008, 18:44   #87
Pølle
Minister-President

Pølle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk dat de geijkte uitdrukking 'for the sake of argument' is, waarom?
Het gaat wel totaal voorbij aan hetgeen bedoeld wordt, maar goed.
Pølle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2008, 19:28   #88
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

voor liberdingesen is het minder erg wanneer er 10 mensen sterven agv het niet verrichten van arbeid dan wanneer er eentje gedwongen wordt om belastingen te betalen.

maar dan intellectueel verantwoord met allerlei hoogdraverij over praxeologie hé.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2008, 19:46   #89
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Ik heb ook in 2008 gewerkt (en vele jaren ervoor) en maandelijks meer dan 1000 euro afgestaan aan belastingen.
Toch ga ik akkoord met Duvelke.
Spijtiggenoeg zijn we verplicht belastingen te betalen in België, anders konden jij en Duvelke ervoor kiezen om ze te betalen en ik niet. Lijkt mij eerlijker dan de huidige situatie.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2009, 09:48   #90
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Spijtiggenoeg zijn we verplicht belastingen te betalen in België, anders konden jij en Duvelke ervoor kiezen om ze te betalen en ik niet. Lijkt mij eerlijker dan de huidige situatie.
Gelukkig moeten we allemaal belastingen betalen, anders heb je profiteurs die gebruik maken van de voorzieningen maar er niets voor betalen. Lijkt me niet erg eerlijk.

Heb jij gebruik gemaakt van bijvoorbeeld ons onderwijs?
Oud 1 januari 2009, 15:48   #91
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat niemand in armoede moet leven
Dat zal je zo niet kunnen bereiken.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2009, 15:48   #92
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Gelukkig moeten we allemaal belastingen betalen, anders heb je profiteurs die gebruik maken van de voorzieningen maar er niets voor betalen. Lijkt me niet erg eerlijk.

Heb jij gebruik gemaakt van bijvoorbeeld ons onderwijs?
Waarom zou dat een argument zijn? Als ik u een taart in uw handen duw, mag ik u dan achteraf 200 euro daarvoor vragen?
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
Oud 1 januari 2009, 15:51   #93
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
voor liberdingesen is het minder erg wanneer er 10 mensen sterven agv het niet verrichten van arbeid dan wanneer er eentje gedwongen wordt om belastingen te betalen.

maar dan intellectueel verantwoord met allerlei hoogdraverij over praxeologie hé.

*knip*
Oud 1 januari 2009, 16:12   #94
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Waarom zou dat een argument zijn? Als ik u een taart in uw handen duw, mag ik u dan achteraf 200 euro daarvoor vragen?
Vergelijk je nu het gebruik van de door de staat georganiseerde voorzieningen zoals ons onderwijs met "een taart in uw handen duwen"?

En? Heb je gebruik gemaakt van ons onderwijs? Vind je dat dit door de overheid moet georganiseerd worden? Gebruikmakend van belastingsgeld?
Oud 1 januari 2009, 16:18   #95
Félicien Bwanatongo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gezond Vlaanderen Bekijk bericht
Wat mij enorm opvalt is dat vooral werklozen hun centen (van de belastingbetaler!!) opgebruiken voor alcohol,tabac en leningen.Het is geen nieuws dat veel werklozen hun verdriet verdrinken met alcohol,waarvoor ze dan hun uitkering gebruiken! Tabak zit ook hoog bovenaan hun lijstje en de leningen die ze ondertekenen voor nutteloze dingen zoals plasma-tv's...

De Alcohol, Tabak en krediet-verslaafde werkzoekenden raken hierdoor in een eindeloze put met verdriet en geldproblemen(...)

IK vind dat werklozen hun uitkering grondig herbekeken moet worden door de overheid.Misschien een sociale bemiddelaar die hun uitgaven controleert want de werkloze "drinkt en rookt ons belastingsgeld op"!

Het verplicht aanzetten tot actief werk zoeken en stopzetten van hun uitkeringen zou een perfecte oplossing zijn,om zich aan te passen aan de maatschappij.

WAT doen werklozen met hun uitkering? Gebruiken ze het nuttig? Kopen ze er nutteloze dingen mee? ...toch graag een diep gesprek hierover!

Manmanman.... 't Is toch weer gene Vlaams Belanger zeker die dergelijke zever uitkraamt?!?
De "doppers" drinken, roken en (!!!) lenen (!) te veel.

Zou je niet beter overstappen naar LDD, daar wordt dergelijke praat nog meer geapprecieerd.

Hebt u eigenlijk ooit al eens van een werkloosheidsuitkering zelfstandig geleefd? Ik denk van niet. En denkt u nu waarachtig dat het wilde kapitalisme kan zonder werkloosheid en dat werklozen per definitie zelf de daders, de schuldigen zijn van hun toestand??? Indien ja, dan kan en mag ik u met recht en reden DOM noemen.
Félicien Bwanatongo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2009, 16:22   #96
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

*knip*

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2009, 18:02   #97
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vergelijk je nu het gebruik van de door de staat georganiseerde voorzieningen zoals ons onderwijs met "een taart in uw handen duwen"?
Ja.
Citaat:
En? Heb je gebruik gemaakt van ons onderwijs? Vind je dat dit door de overheid moet georganiseerd worden? Gebruikmakend van belastingsgeld?
Ja, 'k heb daarvan gebruik gemaakt. Neen, 'k vind eigenlijk niet dat dat georganiseerd moet worden met belastingsgeld.
Oud 1 januari 2009, 18:03   #98
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Een beetje?
Ja; witty wezen is een kunst op zijn eigen.
Oud 1 januari 2009, 18:08   #99
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Werken ze? Neen? Dan zijn het luie leeglopers.
Ik werkte nochtans tijdens mijn werkloosheidsperiode maar dan wel zonder ervoor betaald te worden. Ik deed vrijwilligerswerk en weinigen beseffen het, maar er zijn vele "stempelaars" die hun "vrije" tijd vullen met vrijwilligerswerk.
Oud 1 januari 2009, 18:25   #100
Groentje-18

Standaard

Citaat:

Hoe vaak ga ik nog bijna langs mijn stoel vallen door het lezen van deze libertarische verengde tunnelvisie die een gebrek aan kennis van de wereld etaleert?

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 1 januari 2009 om 18:26.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be