Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 januari 2009, 11:56   #181
An Arkos
Minister

An Arkos's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bloedverwant Bekijk bericht
Alsof elke anarchist dopt.
Natuurlijk, wist je dat niet? We drinken ook alleen maar carapils en hebben allemaal rijke ouders.
Oud 2 januari 2009, 12:04   #182
bloedverwant
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door An Arkos Bekijk bericht
Natuurlijk, wist je dat niet? We drinken ook alleen maar carapils en hebben allemaal rijke ouders.
Jij misschien Ik drink Bush-bier.
Oud 2 januari 2009, 14:49   #183
Loki
Parlementsvoorzitter

Loki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Wie dop accepteert, geeft macht uit handen.
Eigenlijk zeg je hier in essentie waar het fout loopt met ons systeem. 'Vrijheid' (in zoverre dit een definieerbaar begrip is) wordt als het ware afgekocht, de één zijn vrijheid stopt tot waar de ander meer geld heeft. Vandaar misschien dat u niet snel last zult hebben met politie, de vuistregel is hoe meer geld hoe meer je mag permitteren.

Toch vind ik dat je in geval van de anarchisten het ontvangen van dop moet nuanceren. Deze mensen zetten zich vaak keihard in voor allerhande vrijwilligerswerk, dus van een bende lamzakken kan je echt niet spreken.
Loki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2009, 15:18   #184
An Arkos
Minister

An Arkos's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jij misschien Ik drink Bush-bier.
Held!!
Oud 2 januari 2009, 17:30   #185
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Loki Bekijk bericht
Eigenlijk zeg je hier in essentie waar het fout loopt met ons systeem. 'Vrijheid' (in zoverre dit een definieerbaar begrip is) wordt als het ware afgekocht, de één zijn vrijheid stopt tot waar de ander meer geld heeft. Vandaar misschien dat u niet snel last zult hebben met politie, de vuistregel is hoe meer geld hoe meer je mag permitteren.

Toch vind ik dat je in geval van de anarchisten het ontvangen van dop moet nuanceren. Deze mensen zetten zich vaak keihard in voor allerhande vrijwilligerswerk, dus van een bende lamzakken kan je echt niet spreken.
Je verliest minstens volgordes uit het oog.

Ik ben nooit rijk geweest en heb vanaf mijn 16e zeer hard en vele week-uren gewerkt, daarvan tot kort voor mijn 30e tegen erg laag loon. Evengoed mij nooit te buiten gegaan aan wetteloosheid en nog steeds "permitteer" ik mij geen zulke.

Het gebruik van scheldwoorden is geheel voor je eigen rekening.
Oud 3 januari 2009, 10:08   #186
Loki
Parlementsvoorzitter

Loki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je verliest minstens volgordes uit het oog.

Ik ben nooit rijk geweest en heb vanaf mijn 16e zeer hard en vele week-uren gewerkt, daarvan tot kort voor mijn 30e tegen erg laag loon. Evengoed mij nooit te buiten gegaan aan wetteloosheid en nog steeds "permitteer" ik mij geen zulke.

Het gebruik van scheldwoorden is geheel voor je eigen rekening.
Welke volgorde?

Ik heb nergens gezegd dat u rijk zou zijn, alleen gesuggereerd dat u voldoende geld heeft om gerust gelaten te worden voor wat u wil doen in dit leven. Het is nogal wiedes dat u gerust gelaten wordt als u hard werkt, dit is uiteindelijk de primaire doelstelling van een maatschappij. Ik vind ook dat u gelijk hebt dat een mens zich juist bepaalde zaken niet kan permitteren. Maar dat is nu juist het punt, wanneer u dakloos op straat loopt is je bewegingsvrijheid heel wat beperkter om nog maar te zwijgen wanneer je geen papieren hebt. Ik kan u garanderen dat de politie voor de dakloze niet steeds de vriend is, hoewel zoals altijd ook het tegendeel waar is. Zeker in België is de politie nog respectabel, dit kunnen genoeg vluchtelingen getuigen die landen als Griekenland gepasseerd zijn. Hoewel België soms racisme wordt verweten staat het onder de vluchtelingen gekend als het veiligste en één van de beste landen om in te vertoeven binnen Europa.
Oud 3 januari 2009, 19:00   #187
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Loki Bekijk bericht
Welke volgorde?

Ik heb nergens gezegd dat u rijk zou zijn, alleen gesuggereerd dat u voldoende geld heeft om gerust gelaten te worden voor wat u wil doen in dit leven. Het is nogal wiedes dat u gerust gelaten wordt als u hard werkt, dit is uiteindelijk de primaire doelstelling van een maatschappij. Ik vind ook dat u gelijk hebt dat een mens zich juist bepaalde zaken niet kan permitteren. Maar dat is nu juist het punt, wanneer u dakloos op straat loopt is je bewegingsvrijheid heel wat beperkter om nog maar te zwijgen wanneer je geen papieren hebt. Ik kan u garanderen dat de politie voor de dakloze niet steeds de vriend is, hoewel zoals altijd ook het tegendeel waar is. Zeker in België is de politie nog respectabel, dit kunnen genoeg vluchtelingen getuigen die landen als Griekenland gepasseerd zijn. Hoewel België soms racisme wordt verweten staat het onder de vluchtelingen gekend als het veiligste en één van de beste landen om in te vertoeven binnen Europa.
Off topic, het ging over anarchisten, niet over illegale buitenlandse binnendringers.

"Volgorde": jeugd die niet wenst te gaan werken en zich "dus" maar anarchist noemt (bij de gratie van het beschaafd land dat zelfs aan hen nog "dop" verstrekt) gaat ook nog eens bijten in de hand die ze voedert, schopt rellen en pleegt vernielingen, maakt ruzie met politie en klaagt dan ook nog eens over te weinig zakgeld.
Oud 3 januari 2009, 19:40   #188
bloedverwant
Schepen

Standaard

Citaat:
Off topic, het ging over anarchisten, niet over illegale buitenlandse binnendringers.

"Volgorde": jeugd die niet wenst te gaan werken en zich "dus" maar anarchist noemt (bij de gratie van het beschaafd land dat zelfs aan hen nog "dop" verstrekt) gaat ook nog eens bijten in de hand die ze voedert, schopt rellen en pleegt vernielingen, maakt ruzie met politie en klaagt dan ook nog eens over te weinig zakgeld.
Jij kent duidelijk weinig anarchisten.
Oud 3 januari 2009, 19:58   #189
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Dat mag jij rustig bljven denken hoor.
Ik heb er genoeg ontmoet, buiten mijn werk uiteraard (12 banen in 8 bedrijven bij 3 waarvan 2x ingetreden).
Oud 3 januari 2009, 23:02   #190
guerin
Minister

Standaard

Citaat:
Negeer de gefrustreerden voor jezelf gefrustreerd raakt
Oud 4 januari 2009, 00:49   #191
BladeToke
Gouverneur

BladeToke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mister Van Dietschland,

Misschien is het u nog niet opgevallen, maar zij zijn degenen die schieten om te doden, wij niet. Een paar stenen en een molotovcocktail doen hoegenaamd geen kwaad aan mensen met schilden. Geen wonder dus dat de meeste mensen in het ziekenhuis vooral te kampen hebben met ademhalingsmoeilijkheden door het traangas.
dat is de meest achterlijke redenering die ik sinds lang gelezen heb op dit forum...
het is onterecht dat die politieagent is ontslagen en zelfs in de gevangenis zit...
als er 30man met stenen naar u gooit lijkt mij dat wettige zelfverdediging...
want het gebruik van geweld moet altijd evenredig zijn met het vijandig geweld...Hij en zijn collega konden moeilijk met hun wapenstokken smijten, niet waar ?...
of ben jij al eens bekogeld door 30 man...
De Flieken = ordehandhaving, als ge met stenen naar hun smijt moede de gevolgen maar dragen... en mocht ik kiezen geef mij maar een traangasgranaat in mijn buurt, dan een molotovcocktail of een steen op mijn dak...
of wil meneer mij eens uitleggen wat een schild precies doet tegen een molotovcocktail...
en die flieken waren niet eens in ordehandhavings-tenue...

Laatst gewijzigd door BladeToke : 4 januari 2009 om 00:51.
BladeToke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2009, 02:10   #192
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BladeToke Bekijk bericht
dat is de meest achterlijke redenering die ik sinds lang gelezen heb op dit forum...
het is onterecht dat die politieagent is ontslagen en zelfs in de gevangenis zit...
want het gebruik van geweld moet altijd evenredig zijn met het vijandig geweld...Hij en zijn collega konden moeilijk met hun wapenstokken smijten, niet waar ?...
De Flieken = ordehandhaving, als ge met stenen naar hun smijt moede de gevolgen maar dragen... en mocht ik kiezen geef mij maar een traangasgranaat in mijn buurt, dan een molotovcocktail of een steen op mijn dak...
of wil meneer mij eens uitleggen wat een schild precies doet tegen een molotovcocktail...
Ik ben er niet zeker van dat de zaak zo "eenvoudig" lag en het blijft mij verwonderen dat officiële volg-berichten uitblijven.
Oud 4 januari 2009, 06:25   #193
Loki
Parlementsvoorzitter

Loki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Off topic???? Het gaat hier wel over de rellen in Griekenland en dan is het immigratieprobleem zeker aan de orde. Of was het u ontgaan dat er zoveel immigranten meededen aan de rellen, indien u ook maar enig inzicht in de Griekse kwestie wenst te krijgen denk ik dat dit topic toch ietsje ruimer moet bekeken worden.

Nu het volgende, ik heb geen rijke ouders gehad, woon sinds mijn vijftiende zelfstandig en heb nooit dop ontvangen of wat voor steun van de staat. Ik heb altijd gewerkt (ook in het weekend) en zelf mijn boontjes gedopt, bovendien heb ik twee kinderen te onderhouden. Ik werk om te overleven, maar heb ook al geleerd dat werken niet altijd loont. Mijn beide ouder hebben heel hun leven hard gewerkt (ook in het weekend) en hebben er niets aan overgehouden. Wat was hun probleem? Eerlijkheid, te eerlijk om iets te verdienen. Diegenen die ik zie slagen en carrière maken zijn diegenen die het juist niet zo nauw nemen met de regeltjes. Dus wie permitteert zich wat? Het is niet met werken dat je iets bereikt in het leven, dus hou je moralistisch vingertje maar voor jezelf.

Anarchisme en anarchisten zijn trouwens minder van belang bij de Griekse rellen, dit is opgeklopt door de media om de betogers af te doen als een stelletje losgeslagen pubers.

Dus voor alle duidelijkheid dit topic gaat over de rellen in Griekenland en niet over anarchisten. Ik dacht dat je liep te preken dat je niet mocht vooruitlopen op de feiten, maar in je redenering hebben de anarchisten het al gedaan, terwijl die maar een klein aandeel hebben in het protest.

Laatst gewijzigd door Loki : 4 januari 2009 om 06:44.
Oud 4 januari 2009, 09:26   #194
bloedverwant
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BladeToke Bekijk bericht
Discussie niet echt gevolgd? Kbedoel, het idee dat die flikken door 30 man werden belaagd, dat wordt nog door nauwelijks iemand verdedigd. Al het bewijsmateriaal wijst in de richting van een gericht schot. En het was niet de eerste keer dat zoiets gebeurde in Griekenland.

Er is onlangs trouwens een vakbondsmedewerker afgevoerd naar het ziekenhuis. Aangevallen door twee man die vitriool in haar ogen hebben gegoten. Toestand kritiek. Er zijn geen bewijzen over wie het gedaan zou hebben, maar ze kreeg wel al een eindje dreigementen van haar baas omdat ze iets te hard voor de rechten van de arbeiders vocht.
Oud 4 januari 2009, 09:28   #195
bloedverwant
Schepen

Standaard

Citaat:
Dat mag jij rustig bljven denken hoor.
Ik heb er genoeg ontmoet, buiten mijn werk uiteraard (12 banen in 8 bedrijven bij 3 waarvan 2x ingetreden).
Wat doet het hier nu ter zake hoeveel jobs jij al wel niet hebt gedaan. Alle anarchisten die ik ken zijn ofwel student, ofwel werken ze. De meeste combineren dat nog met (meestal vreedzaam) activisme, een hoop leeswerk, hulp voor kansarmen etcetera. Maar als jij zegt dat het leegaards zijn, zal ik dat maar geloven zeker.
Oud 4 januari 2009, 18:26   #196
willem1940NLD

Standaard

dubbel

Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 4 januari 2009 om 18:39.
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2009, 18:27   #197
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Wat doet het hier nu ter zake hoeveel jobs jij al wel niet hebt gedaan. Alle anarchisten die ik ken zijn ofwel student, ofwel werken ze. De meeste combineren dat nog met (meestal vreedzaam) activisme, een hoop leeswerk, hulp voor kansarmen etcetera. Maar als jij zegt dat het leegaards zijn, zal ik dat maar geloven zeker.
Wel, dat moet dan een categorie zijn die ik nog nooit ben tegengekomen; misschien is er iets veranderd gedurende de laatste ca.10 jaar?
Oud 5 januari 2009, 00:15   #198
guerin
Minister

Standaard

Citaat:
Wel, dat moet dan een categorie zijn die ik nog nooit ben tegengekomen; misschien is er iets veranderd gedurende de laatste ca.10 jaar?
Heb je de laatste jaren niet naar buiten gekomen?
Oud 5 januari 2009, 07:30   #199
Geert C

Standaard

Is 't op dit moment in Griekenland ook blok eigenlijk?
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2009, 13:00   #200
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Twee niet nader geïdentificeerde types hebben vannacht met een kalasjnikov een oproerpolitieman neergeschoten voor het Ministerie van Cultuur.

(BBC)

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be