![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 |
Minister
|
![]() Natuurlijk, wist je dat niet? We drinken ook alleen maar carapils en hebben allemaal rijke ouders.
![]()
![]() |
#182 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#183 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Eigenlijk zeg je hier in essentie waar het fout loopt met ons systeem. 'Vrijheid' (in zoverre dit een definieerbaar begrip is) wordt als het ware afgekocht, de één zijn vrijheid stopt tot waar de ander meer geld heeft. Vandaar misschien dat u niet snel last zult hebben met politie, de vuistregel is hoe meer geld hoe meer je mag permitteren.
Toch vind ik dat je in geval van de anarchisten het ontvangen van dop moet nuanceren. Deze mensen zetten zich vaak keihard in voor allerhande vrijwilligerswerk, dus van een bende lamzakken kan je echt niet spreken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#184 |
Minister
|
![]()
![]() |
#185 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik ben nooit rijk geweest en heb vanaf mijn 16e zeer hard en vele week-uren gewerkt, daarvan tot kort voor mijn 30e tegen erg laag loon. Evengoed mij nooit te buiten gegaan aan wetteloosheid en nog steeds "permitteer" ik mij geen zulke. Het gebruik van scheldwoorden is geheel voor je eigen rekening.
![]() |
![]() |
#186 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik heb nergens gezegd dat u rijk zou zijn, alleen gesuggereerd dat u voldoende geld heeft om gerust gelaten te worden voor wat u wil doen in dit leven. Het is nogal wiedes dat u gerust gelaten wordt als u hard werkt, dit is uiteindelijk de primaire doelstelling van een maatschappij. Ik vind ook dat u gelijk hebt dat een mens zich juist bepaalde zaken niet kan permitteren. Maar dat is nu juist het punt, wanneer u dakloos op straat loopt is je bewegingsvrijheid heel wat beperkter om nog maar te zwijgen wanneer je geen papieren hebt. Ik kan u garanderen dat de politie voor de dakloze niet steeds de vriend is, hoewel zoals altijd ook het tegendeel waar is. Zeker in België is de politie nog respectabel, dit kunnen genoeg vluchtelingen getuigen die landen als Griekenland gepasseerd zijn. Hoewel België soms racisme wordt verweten staat het onder de vluchtelingen gekend als het veiligste en één van de beste landen om in te vertoeven binnen Europa. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#187 | |
|
![]() Citaat:
"Volgorde": jeugd die niet wenst te gaan werken en zich "dus" maar anarchist noemt (bij de gratie van het beschaafd land dat zelfs aan hen nog "dop" verstrekt) gaat ook nog eens bijten in de hand die ze voedert, schopt rellen en pleegt vernielingen, maakt ruzie met politie en klaagt dan ook nog eens over te weinig zakgeld.
![]() |
![]() |
#188 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#189 |
|
![]() Dat mag jij rustig bljven denken hoor.
Ik heb er genoeg ontmoet, buiten mijn werk uiteraard (12 banen in 8 bedrijven bij 3 waarvan 2x ingetreden).
![]() |
#190 |
Minister
|
![]() Negeer de gefrustreerden voor jezelf gefrustreerd raakt
![]()
![]() |
#191 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
het is onterecht dat die politieagent is ontslagen en zelfs in de gevangenis zit... als er 30man met stenen naar u gooit lijkt mij dat wettige zelfverdediging... want het gebruik van geweld moet altijd evenredig zijn met het vijandig geweld...Hij en zijn collega konden moeilijk met hun wapenstokken smijten, niet waar ?... of ben jij al eens bekogeld door 30 man... De Flieken = ordehandhaving, als ge met stenen naar hun smijt moede de gevolgen maar dragen... en mocht ik kiezen geef mij maar een traangasgranaat in mijn buurt, dan een molotovcocktail of een steen op mijn dak... of wil meneer mij eens uitleggen wat een schild precies doet tegen een molotovcocktail... en die flieken waren niet eens in ordehandhavings-tenue...
Intelligence plus Character, That is the goal of true education (Martin Luther King) __________________________ Facebookpagina over Defensie Youtube kanaal Defensie Laatst gewijzigd door BladeToke : 4 januari 2009 om 00:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#192 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#193 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Nu het volgende, ik heb geen rijke ouders gehad, woon sinds mijn vijftiende zelfstandig en heb nooit dop ontvangen of wat voor steun van de staat. Ik heb altijd gewerkt (ook in het weekend) en zelf mijn boontjes gedopt, bovendien heb ik twee kinderen te onderhouden. Ik werk om te overleven, maar heb ook al geleerd dat werken niet altijd loont. Mijn beide ouder hebben heel hun leven hard gewerkt (ook in het weekend) en hebben er niets aan overgehouden. Wat was hun probleem? Eerlijkheid, te eerlijk om iets te verdienen. Diegenen die ik zie slagen en carrière maken zijn diegenen die het juist niet zo nauw nemen met de regeltjes. Dus wie permitteert zich wat? Het is niet met werken dat je iets bereikt in het leven, dus hou je moralistisch vingertje maar voor jezelf. Anarchisme en anarchisten zijn trouwens minder van belang bij de Griekse rellen, dit is opgeklopt door de media om de betogers af te doen als een stelletje losgeslagen pubers. Dus voor alle duidelijkheid dit topic gaat over de rellen in Griekenland en niet over anarchisten. Ik dacht dat je liep te preken dat je niet mocht vooruitlopen op de feiten, maar in je redenering hebben de anarchisten het al gedaan, terwijl die maar een klein aandeel hebben in het protest. Laatst gewijzigd door Loki : 4 januari 2009 om 06:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#194 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Er is onlangs trouwens een vakbondsmedewerker afgevoerd naar het ziekenhuis. Aangevallen door twee man die vitriool in haar ogen hebben gegoten. Toestand kritiek. Er zijn geen bewijzen over wie het gedaan zou hebben, maar ze kreeg wel al een eindje dreigementen van haar baas omdat ze iets te hard voor de rechten van de arbeiders vocht.
![]() |
![]() |
#195 |
Schepen
|
![]() Wat doet het hier nu ter zake hoeveel jobs jij al wel niet hebt gedaan. Alle anarchisten die ik ken zijn ofwel student, ofwel werken ze. De meeste combineren dat nog met (meestal vreedzaam) activisme, een hoop leeswerk, hulp voor kansarmen etcetera. Maar als jij zegt dat het leegaards zijn, zal ik dat maar geloven zeker.
![]() |
#196 |
|
![]() dubbel
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn. Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 4 januari 2009 om 18:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#197 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#198 |
Minister
|
![]() Heb je de laatste jaren niet naar buiten gekomen?
![]() |
#199 |
|
![]() Is 't op dit moment in Griekenland ook blok eigenlijk?
![]()
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#200 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Twee niet nader geïdentificeerde types hebben vannacht met een kalasjnikov een oproerpolitieman neergeschoten voor het Ministerie van Cultuur.
(BBC)
![]() |