Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Brandend Actueel: Gaza offensief
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Brandend Actueel: Gaza offensief Tijdelijk forum

Discussietools
Oud 2 januari 2009, 01:00   #161
MaGNiFiCaT
Perm. Vertegenwoordiger VN

MaGNiFiCaT's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jukes Bekijk bericht
In zijn uitgebreid onderzoek naar de factoren die de overwinning door de geallieerden hebben bepaald, schrijft historicus Richard Overy over de bombardementen op Duitsland: (pag. 158) "...alle discussies over de morele toelaatbaarheid of de operationele doeltreffenheid van de bombardementscampagnes ten spijt, vormden de luchtoffensieven één van de doorslaggevende factoren voor de overwinning van de geallieerden".

U neemt het dus de geallieerden kwalijk dat ze u gevrijwaard hebben voor het nazistische juk? Daar zou ik toch nog maar eens over nadenken...
Onzin, men heeft Berlijn en Dresden enkel maar vernield om hen te vernederen, het pleit was al beslecht.
Oud 2 januari 2009, 02:48   #162
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Op de bussen en trams die ik neem gebeurt dat niet, mijn vrouw, mijn moeder en mijn schoondochter worden niet lastig gevallen, hun vriendinnen evenmin. .

Bijna dadelijks lezen we gevallen van agressie op het openbaar vervoer, en in de meeste gevallen zijn het ''jongeren''.
En we weten allemaal voor welke bevolkingsgroep ''jongeren'' staat.
daiwa is offline  
Oud 2 januari 2009, 08:27   #163
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weiße Rose Bekijk bericht
In Brussel is tevens een protest geweest tegen de militaire actie van Israel. Deze is geheel vreedzaam verlopen. Raar dat men er hier nog niets over gezegt heeft. Bepaalde mensen willen hier wrs enkel hun gal spuwen.
Ja en?

In Antwerpen was heel de Rooseveltplaats ontruimd en was het weer de zoveeelste rel op rij, komend van diegenen die blijkbaar niet in staat zijn om "verbaal" te communiceren.

Dat interesseert me net iets meer dan een betoging die sereen verloopt in Brussel. Als dat in Brussel wel kan, waarom kan dat hier dan niet?
Kim is offline  
Oud 2 januari 2009, 08:50   #164
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Op de bussen en trams die ik neem gebeurt dat niet, mijn vrouw, mijn moeder en mijn schoondochter worden niet lastig gevallen, hun vriendinnen evenmin. En niettemin zie ik geen imams op tram en bus, zij ook niet. In onze straat soms wel eens één. Ik werd al wel in mekaar geslagen, maar niet door zgn. "allochtonen". Toen was er géén imam of pastoor in buurt.
Misschien begrijp je het toch niet zo goed.
Ik rij elke dag met bus en tram. Als je doof bent voor verbale agressie en blind voor de vernielingen die ze onder je ogen aanrichten, is er met dat allochtone crapuul inderdaad niets aan de hand.
Ik ken maar één imam, en die kerel heb ik al op tram 7 gezien: http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...cleID=g4eikugt
Duym is offline  
Oud 2 januari 2009, 08:58   #165
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Akira Bekijk bericht
Racistische uitlatingen zijn uitlatingen waarin wordt aangezet tot discriminatie, haat of geweld OP BASIS VAN zogenaamd ras of afkomst. In de post waarnaar u verwijst zie ik dat nergens.
Door 'ondergetekende' in 't vetjes gezet.
Oud 2 januari 2009, 09:25   #166
Jukes
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
Onzin, men heeft Berlijn en Dresden enkel maar vernield om hen te vernederen, het pleit was al beslecht.
Ik vreesde er al voor: geschiedenis is niet uw sterkste kant. De massale bombardementen o.l.v. Bert 'Bomber' Harris begonnen in het voorjaar van 1942. Berlijn en Dresden maakten deel uit van die campagne. Echte historici zullen uw nieuwe invalshoek, dat het pleit van de oorlog al in 1942 beslecht was, met verbazing begroeten, denk ik.

Nu weet ook ik weer waarom dit forum me regelmatig de keel uithangt: de nonsens die er worden uitgekraamd overstijgen nauwelijks het gelal dat je aan een toog vol zattekl. moet aanhoren. Dat komt er natuurlijk van als er veel luitjes meediscussiëren die denken dat het internet, Google en Wikipedia de enige bronnen van wijsheid zijn... Toch af en toe eens een boek vastpakken, Magni. In dit geval aanbevolen lectuur: "Waarom de geallieerden wonnen", door Richard Overy.

Laatst gewijzigd door Jukes : 2 januari 2009 om 09:25.
Jukes is offline  
Oud 2 januari 2009, 10:14   #167
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kwamen ze jou dat vertellen of stond dat in 't Palieterke?
En omdat het in het Palieterke zou gestaan hebben is het niet waar ?
Trouwens onze ceo van het cgkr komt ook uit een extreemlinks milieu.
Bob is offline  
Oud 2 januari 2009, 10:20   #168
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ga er dan ook wonen ipv vanuit je villawijk te klagen hoe erg 't in wijken als de mijne wel is.
Gaat ook in een villawijk wonen. Kunt ge belastingen betalen, om degenen te onderhouden, die het daar komen kapotkloppen
Bob is offline  
Oud 2 januari 2009, 10:32   #169
freespirit
Minister-President

freespirit's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
ATV is inderdaad de propagandazender van het stadsbestuur.

Maar veel progressief is er niet aan hoor.
Dat bleek inderdaad nog maar eens uit hun 1 januari - journaal. Eerst een half uur leuteren over het vuurwerk en de feestvierders en hoe goed het allemaal wel is om in 't stad te leven. Om dan op de koop toe een inhoudsloos verslag te maken van allochtone jongeren die in Merksem wat papiertjes opruimen op nieuwjaarsdag, wel 15 vuilniszakken (proficiat mannen !). En dan op het einde van het overzicht eventjes rap het over de rellen met burgemeester Janssens hebben, die op de koop toe een deel van de schuld bij de politie zelf legt, van 'die hebben een inschattingsfout gemaakt'. Als Janssens (kerst)ballen aan zijn lijf had, zou hij zelf die verantwoordelijkheid opnemen door de demonstratie te verbieden, hij heeft daar immers bevoegdheden over. Maar ja, het zijn allochtonen en die kan je immers niets weigeren. Moest het VB op die dag een betoging tegen de islamisering willen organiseren dan zou dit echter onmiddellijk verboden worden.

Ik kreeg gisteren zure maagoprispingen bij het zien van ATV, en het lag dit keer niet aan de overdosis alchohol of een overdadig feestmaal.
freespirit is offline  
Oud 2 januari 2009, 10:59   #170
Jukes
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Dat bleek inderdaad nog maar eens uit hun 1 januari - journaal. Eerst een half uur leuteren over het vuurwerk en de feestvierders en hoe goed het allemaal wel is om in 't stad te leven. Om dan op de koop toe een inhoudsloos verslag te maken van allochtone jongeren die in Merksem wat papiertjes opruimen op nieuwjaarsdag, wel 15 vuilniszakken (proficiat mannen !). En dan op het einde van het overzicht eventjes rap het over de rellen met burgemeester Janssens hebben, die op de koop toe een deel van de schuld bij de politie zelf legt, van 'die hebben een inschattingsfout gemaakt'. Als Janssens (kerst)ballen aan zijn lijf had, zou hij zelf die verantwoordelijkheid opnemen door de demonstratie te verbieden, hij heeft daar immers bevoegdheden over. Maar ja, het zijn allochtonen en die kan je immers niets weigeren. Moest het VB op die dag een betoging tegen de islamisering willen organiseren dan zou dit echter onmiddellijk verboden worden.

Ik kreeg gisteren zure maagoprispingen bij het zien van ATV, en het lag dit keer niet aan de overdosis alchohol of een overdadig feestmaal.
ATV is dan ook al sinds zijn begin een karikatuur van een tv-zender. Compleet politiek gekleurd, technisch een ramp (onscherpe beelden, druppels op lenzen, amateuristische regie, rampzalige montage,...) sociaal een schande(tv-ploeg bij ATV bestaat dikwijls uit één man, geen klankman, journalist filmt soms zelf), financieel een katastrofe, qua inhoud minder dan de onnozelste indy-tv-zender. Kortom: de zender die Antwerpen -zoals het er nu voorstaat met een reclamegoeroe aan het hoofd -verdient. Geen wonder dat in het prille begin geen kat er wou in investeren.

Laatst gewijzigd door Jukes : 2 januari 2009 om 11:00.
Jukes is offline  
Oud 2 januari 2009, 11:29   #171
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De burgemeester is helemaal niet in samenleving geinteresseerd;zijn aandachtspunten zijn hondenpoep, sluikstort waarbij nooit naar oorzaken mag worden gekeken, en stemmenwinst bij allochtonen voor SPA.
De man is gewoon een yuppie op een loft waar hij samenwoont met zijn maitresse die hij via 'mondeling' examen aan een leuke baan hielp.
Als burgemeester bepaald Janssens wie wel of niet betoogd en dus draagt hij en niet politie hiervoor verantwoordelijkheid.KInderachtig dit op anderen af te wentelen de burgemeester zou minstens mogen erkennen dat hij dus een inschattingsfout heeft gemaakt omdat hij helemaal niet weet wat er in zijn aandachtswijken leeft, niet bij allochtone en nog minder bij autochtone bewoners.

ATV is inderdaad volledig gewijd aan het promoten van het stadsbestuur, de eerste kritische bedenking tegenover Antwerpse politici zul je er dan ook niet horen.
Voor een aantal Antwerpe politici heb ik best wel bewondering; maar het overgrote gedeelte bestaat uit slechte acteurs die mensen zand in de ogen strooien.
alice is offline  
Oud 2 januari 2009, 11:43   #172
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Weiße Rose's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duym Bekijk bericht
Ik rij elke dag met bus en tram. Als je doof bent voor verbale agressie en blind voor de vernielingen die ze onder je ogen aanrichten, is er met dat allochtone crapuul inderdaad niets aan de hand.
Ik ken maar één imam, en die kerel heb ik al op tram 7 gezien: http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...cleID=g4eikugt
Ik reis tevens elke dag met het openbaar vervoer. Echter heb ik nog nooit een conflct gezien (op de bus) waarbij een allochtoon verbaal en/of fysiek geweld heeft gebruikte! Nochthans reis is vaak naar Genk, Hasselt, Houthalen enz... . Toch plaatsen die bekent staan als zeer multicultureel om het zo maar te zeggen.
Weiße Rose is offline  
Oud 2 januari 2009, 11:55   #173
freespirit
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik reis tevens elke dag met het openbaar vervoer. Echter heb ik nog nooit een conflct gezien (op de bus) waarbij een allochtoon verbaal en/of fysiek geweld heeft gebruikte! Nochthans reis is vaak naar Genk, Hasselt, Houthalen enz... . Toch plaatsen die bekent staan als zeer multicultureel om het zo maar te zeggen.
Dan heb je tot nu toe veel geluk gehad. Goed voor jou !
freespirit is offline  
Oud 2 januari 2009, 12:02   #174
freespirit
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
De burgemeester is helemaal niet in samenleving geinteresseerd;zijn aandachtspunten zijn hondenpoep, sluikstort waarbij nooit naar oorzaken mag worden gekeken, en stemmenwinst bij allochtonen voor SPA.
De man is gewoon een yuppie op een loft waar hij samenwoont met zijn maitresse die hij via 'mondeling' examen aan een leuke baan hielp.
Als burgemeester bepaald Janssens wie wel of niet betoogd en dus draagt hij en niet politie hiervoor verantwoordelijkheid.KInderachtig dit op anderen af te wentelen de burgemeester zou minstens mogen erkennen dat hij dus een inschattingsfout heeft gemaakt omdat hij helemaal niet weet wat er in zijn aandachtswijken leeft, niet bij allochtone en nog minder bij autochtone bewoners.
Inderdaad, het is laf en laag van de Patrick om de verantwoordelijkheid bij de politiemensen zelf te leggen. Zij geraken begrijpelijk door de hele toestand gefrustreerd. Als ze kordaat willen optreden en zero tolerance toepassen staat er een comité P en het centrumeke van 'imam' De Witte op hun vingers te zien. Als ze zich aan de regels houden bij een betoging die onverantwoord door de burgemeester is toegestaan (hij wist dat de oproerkraaiers van het AEL die organiseerden), krijgen ze het verwijt, van hem (!), een inschattingsfout te maken. En dan zijn ze verbaasd dat er zoveel politiemensen VB-gezind zijn of anti-establishment. Veel sterkte aan de politieman die zwaar is toegetakeld door de 'jeugdige verrijkers' en nu het nieuwe jaar start in het ziekenhuis.
freespirit is offline  
Oud 2 januari 2009, 12:18   #175
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar rikbe
Standaard

Citaat:
Ga er dan ook wonen ipv vanuit je villawijk te klagen hoe erg 't in wijken als de mijne wel is.
Ik woon niet in een villawijk maar een rurale omgeving, maar mijn dochter woont in de nabijheid van een van de door U opgehemelde buurten. In één jaar tijd is haar wagen al twéé keer gevandaliseerd en is er éénmaal in haar huis ingebroken.
Oud 2 januari 2009, 12:28   #176
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ben jij dan selectief doof en blind? De Lijn geeft zelf toe dat het aantal gevallen van agressie is toegenomen. In Antwerpen zij er bus- en tramlijnen waar het elke dag ambras is.

http://www.cdenv.be/actua/persberich...n-van-agressie

Laatst gewijzigd door Duym : 2 januari 2009 om 12:30.
Duym is offline  
Oud 2 januari 2009, 12:29   #177
Jukes
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rikbe Bekijk bericht
Ik woon niet in een villawijk maar een rurale omgeving, maar mijn dochter woont in de nabijheid van een van de door U opgehemelde buurten. In één jaar tijd is haar wagen al twéé keer gevandaliseerd en is er éénmaal in haar huis ingebroken.
Nog aan paar concrete voorbeelden, uit eigen omgeving:

- een vriend van me, een dokter, is in het Boelaerpark te Borherhout overvallen door twee allochtonen, een mes op de keel gezet en van zijn portefeuille ontdaan
- een vriendin van me onderging in het Rivierenhof in Deurne het zelfde lot
- mijn vader is door twee allochtonen aan Berchem Satione ineen geslagen
- in een bedrijf dat ik destijds had in Wilrijk, om de Prins Boudewijnlaan, is drie keer ingebroken. Twee keer zijn de daders - eerder toevallig - gevat. Beide keren bleek het om allochtonen te gaan.
- Mijn auto is door allochtonen belaagd in de Stuivenbergwijk
- als je je auto parkeert op het Antwerpse Zuid, dan duiken er regelmatig jonge Marokkaantjes op die 'op je auto zullen passen tegen betaling'. Wie niet afdokt, vindt zijn vehikel gegarandeerd met een paar krassen extra terug.

Al deze feiten in aanmerking genomen, komt het me zeer vreemd voor dat er hier Antwerpenaren zijn die nog nooit ook maar één negatieve ervaring met allochtonen hebben meegemaakt. Ofwel hebben die dus ongelooflijk veel geluk, ofwel hebben mijn vrienden en ik ongelooflijk veel tegenslag. Wat zal het zijn?
Oud 2 januari 2009, 12:29   #178
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar rikbe
Standaard

Citaat:
Dat zijn daar meestal Turken die er 30 of 40 jaar geleden komen wonen zijn om in de mijn te werken. Met Turken zijn alleen wat strubbelingen geweest in de jaren zestig omdat ze de weekend dronken waren en niet van onze metskes konden afblijven. Heel wat eindigden in een overvolle amerikaanse bak tegen een boom.
Niet te vergelijken wat er nu in Antwerpen en Brussel hokt.
Oud 2 januari 2009, 12:45   #179
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat zijn daar meestal Turken die er 30 of 40 jaar geleden komen wonen zijn om in de mijn te werken. Met Turken zijn alleen wat strubbelingen geweest in de jaren zestig omdat ze de weekend dronken waren en niet van onze metskes konden afblijven. Heel wat eindigden in een overvolle amerikaanse bak tegen een boom.
Niet te vergelijken wat er nu in Antwerpen en Brussel hokt.
Citaat:
wat er nu in Antwerpen en Brussel hokt
In Antwerpen kwam ik alle dagen tegen, in Brussel kan ik ze vanuit mijn raam zien en kom ik ze tegen, elke dag, als ik uit de voordeur stap.
Citaat:
hokt
J�*, die mensen hebben het minder breed dan gepensioneerde handelaars, idd, (en ik ook), d�*�*r heb je wel gelijk in.

Laatst gewijzigd door filosoof : 2 januari 2009 om 12:47.
filosoof is offline  
Oud 2 januari 2009, 12:47   #180
Dajjal
Minister

Dajjal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jukes Bekijk bericht
Al deze feiten in aanmerking genomen, komt het me zeer vreemd voor dat er hier Antwerpenaren zijn die nog nooit ook maar één negatieve ervaring met allochtonen hebben meegemaakt. Ofwel hebben die dus ongelooflijk veel geluk, ofwel hebben mijn vrienden en ik ongelooflijk veel tegenslag. Wat zal het zijn?
Misschien zijn de personen die nog nooit problemen met de allochtonen gehad hebben zelf importbelgen ?

Misschien hebben ze zich zo laten assimileren door de multicul dat ze zelf in soepjurk en lange baard rondlopen en zodoende niet meer als legitiem doel gelden voor de importbelgen ?

Wie zal het zeggen.

Elke autochtoon die in een Belgische grootstad woont weet uit ervaring dat er problemen zijn met allochtoonse jongeren (de oudere generatie vormt geen probleem - het zijn die rotjochies die het voor iedereen verpesten)

Dit stelt echter het multicul ideaal in vraag, en dat mag niet. Multicul is goed.

En nu blijkt trouwens dat het enige goede dat ooit uit de multicul voortkwam - de pitta - ook al slecht voor je is.
Dajjal is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be