![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#261 | ||
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Citaat:
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 3 januari 2009 om 17:51. |
||
|
|
|
|
|
#262 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Fallen Angel weet je zelf wel wat cultuur is? Dat is de geschiedenis van groepen mensen, uiteraard maakt een rechtssysteem hier deel van uit.
Het gaat niet over steak met frieten! Straks gaat u nog beweren dat de verlichting geen deel uitmaakt van de Europese cultuur, evenmin als de ontvoogdingstrijd van de arbeiders en emancipatie van vrouwen. Ik denk dat u zelf bij momenten niet goed weet wat u vertelt? |
|
|
|
|
|
#263 | |
|
Provinciaal Statenlid
|
Citaat:
Maar in die identiteit van hier hebben ze geen intresse , dat mogen ze niet want wij zijn het westen en het westen is SLECHT voor hen. Want papa en mama zijn toch ooo zo bang dat ze onze SLECHTE gewoonte zouden kunnen overnemen, of erger nog misschien leren ze wel een partner kennen die NIET moslim is! En wat gaat dan de buurt misschien wel zeggen en gaan ze hun status kwijt spelen. Het is voor hen cool om in de slachtofferrol te blijven zitten en zich als dissident te gedragen. Want leven zoals wij hier leven dat toch nooit he' want dat zou allah wel eens heel boos kunnen maken. Het westen is tenslotte de bron van al het kwade!
|
|
|
|
#264 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Weet u wat leestekens zijn? Een punt (ziet er zo uit : . ) wil zeggen dat een zin ten einde is, in 't Engels zeggen ze dan : full stop.
|
|
|
#265 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
In cultuur kunnen wel bepaalde gedrags en moraliteitsregels zitten. Gerechtelijk structuren zoals rechtspraak en straf zitten hier niet in.
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). |
|
|
|
|
|
|
#266 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Waar mankeert er een leesteken in mijn post?
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). |
|
|
|
|
|
#267 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Even een titel geven, ISBN-nummer, uitgeverij, auteur, jaar van uitgave, etc?
|
|
|
|
#268 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Mijns inziens is cultuur de manier waarop een bepaald volk zijn beschaving beleeft. Die beschaving is altijd historisch gegroeid, dus uit de geschiedenis van dat volk. Cultuur is ten slotte veel meer dan een liedje zingen of een schilderijtje maken.
|
|
|
#269 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik gebruik leestekens om zinnen en zinsdelen van elkaar te scheiden. U lijkt mijn zinnen door elkaar te lezen (zin 3 in mijn originele post vermeldde het woord "cultuur", zin 5 "wetten"). Ik krijg de indruk dat u het verschil tussen begin en einde van een zin niet ziet want u haalt alles door elkaar, daarom dacht ik dat u misschien niet precies weet waar een leesteken voor dient of wat het is ...
Zo is 't. Laatst gewijzigd door Marie van de koster : 3 januari 2009 om 18:17. |
|
|
|
|
|
#270 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Rechtsregels zijn iets anders. Zij zij universeler en niet gebonden aan een bepaalde cultuur.
|
|
|
|
|
|
#271 | ||
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Citaat:
U verwart dus 2 dingen in uw binnen - buiten verhaal: cultuur en rechtsregels
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 3 januari 2009 om 18:25. |
||
|
|
|
|
|
#272 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
quote Cultuur is ten slotte veel meer dan een liedje zingen of een schilderijtje maken. unquote Het is ook hoe je je kleedt, met anderen omgaat enzovoort wat u opnoemt. U geeft mij dus gelijk. Rechtsregels vormen jammer genoeg wel een deel van de cultuur van een volk. Volkeren die het normaal vinden dat hun vrouwen volledig gesluierd lopen (ik denk aan Afghanistan) zullen die vrouwen dwingen om die sluiers te dragen en hen in een angstcultuur doen leven. Deze angstcultuur is een direct gevolg van de onderdrukking die door “rechtsregels” in stand gehouden wordt. Wat gebeurt er – in dit voorbeeld – met de vrouw die zich niet aan de regels houdt? Zal zij zich vrijuit kunnen ontwikkelen en zodanig bijdragen aan een bredere cultuur van haar volk? Een volk waar er een cultuur bestaat van openheid, dus een volk waar ieder mens zijn zegje mag doen zonder bang hoeven te zijn dat de rechtsregels door hun wetten vastgelegd, hen bestraffen als ze een bepaalde bewering uiten, zal weinig angst beleven, zijn beschaving anders ontwikkelen en dus een heel andere cultuur beleven dan een volk waar die openheid niet getolereerd wordt.
|
|
|
|
#273 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Echte Belgen, die moeten we maar hier houden, en onze plan mee trekken. En vermits daar al genoeg werk aan is, hebben we geen buitenlandse schurken nodig , dat die maar naar huis gaan. Laatst gewijzigd door barbaar : 3 januari 2009 om 18:39. |
|
|
|
|
|
|
#274 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
De idiote gewoonte om bij iedere scheet die hier gelaten wordt, naar 'bronnen' en 'studies' te vragen, wijst vooral op een verregaande wereldvreemdheid. Of vraagt u ook naar 'de bron' als uw partner zegt 'dit is mijn rode trui'? Of als ze zegt: 'het is hier donker'? Je zou dan natuurlijk, in plaats van die uitleg klakkeloos te aanvaarden, eerst een spectrometer, resp. een lichtmeter kunnen bovenhalen, maar uw partner zou raar opkijken, denk ik. Ervaring moet je nu eenmaal zélf opdoen om te weten hoe het er in de realiteit aan toegaat. Ik vrees dat sommigen hier dat wat al te weinig doen... Anders konden ze wat meer uit hun eigen 'bron' van wijsheid putten.
|
|
|
|
#275 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
quote Sharia is het islamitisch rechtssysteem; uiteraard vormt dit net als hier scheiding der machten onderdeel van een cultuur. Zo verschillend is dit niet en volgens mij wilt u Marie niet begrijpen, ze zegt er niets tegen te hebben hoe mensen hun overtuiging beleven in hun priveleven. Maar net zoals velen is Marie bezorgd over de maatschappelijk impact van islam en daarin staat ze niet alleen.unquote Hier ben ik het mee eens, als u dit tekstje eens rustig wil lezen, begrijpt u misschien wat ik bedoel.
|
|
|
|
#276 | ||
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
De Amerikaanse grondwet is namelijk geëxporteerd naar vele landen. Toch hebben al die landen geen Amerikaanse cultuur. De tweede oudste grondwet, die van België, is ook geëxporteerd naar andere landen. Toch hebben die andere landen geen Belgische cultuur. Citaat:
Net zoals korte rokjes hier vroeger uit de boze waren, maar toch niet in het wetboek stonden. U verwart dus duidelijk culturele gewoonten met wettelijke principes.
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 3 januari 2009 om 18:54. |
||
|
|
|
|
|
#277 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik heb twee voorbeelden gegeven : opgelegde wijze van kleden aan vrouwen en vrijheid van spreken. U verwijst slechts naar één voorbeeld, een beetje simpel, hoor!
|
|
|
|
#278 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 3 januari 2009 om 19:34. |
|
|
|
|
|
|
#279 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Tweede voorbeeld: Iemand een hand geven is een culturele regel. Immers als je dit niet doet wordt je scheef bekeken. Deze regel staat echter niet in rechtsregels. En de sharia behoort niet tot het culturele domein, maar tot het domein van de rechtsregels. En voor zover ik weet wordt de sharia niet erkent door de Belgische wet.
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 3 januari 2009 om 19:35. |
|
|
|
|
|
|
#280 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Fallen Angel; normen en waarden vind je terug in omgangsregels; die deel uitmaken van culturele gebruiken; dit weigeren is die culturele gebruiken afwijzen en aangezien die cinsensus van primaire beleefdheid pas recent in vraag wordt gesteld door een bepaald gedeelte van een bevolkingsgroep was het tot heden niet nodig daar wetteksten voor te maken.
Nu wel, omdat vrouwen gediscrimineerd worden en andersom maar ik neem aan dat u het hiermee eens bent? De ongelijke positie van vrouwen behoort anders niet tot mijn cultuur maar blijkbaar wel tot die van u? |
|
|
|