![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#241 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#242 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wie betaalt de weg? De weggebruiker of de belastingsbetaler? Wie betaalt/de rioleringen, elektriciteitskabels, waterleidingen, etc. De gebruiker of de belastingsbetaler? ZOver ik weet: beide. Maar wie betaalde de bulk van het geld?
![]() |
![]() |
![]() |
#243 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#244 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Edit: Misschien beter:waar staat het dat ik het enkel over nieuwe percelen heb?
Laatst gewijzigd door AdrianHealey : 4 januari 2009 om 02:40. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#245 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ohja; je mag me altijd verwijzen naar de desbetreffende overheidsinstantie die uitlegt wat ze nu wel en niet subsidieren, hoor.
![]() |
![]() |
![]() |
#246 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#247 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#248 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
- Wie betaalt het onderhoud, volgens u? - WIe heeft ervoor gezorgd dat die wegen, rioleringen en nutsvoorzieningen daar *al* liggen? (Goed, dat kunnen we niet a priori weten. Voor hetzelfde geld - zoals een Ikea of Macro een tijdje geleden had gedaan - was het de prsoon zelf. Sta me toe te denken (en eigenijk ook een beetje weten) dat dat niet in elk geval zo is.) Citaat:
Laatst gewijzigd door AdrianHealey : 4 januari 2009 om 02:45. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#249 | |||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#250 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
En vermits u zonet hebt erkend dat de belastingsbetaler ook nog eens het onderhoud van die weg en nutsvoorzieningen betaald, moet u natuurlijk niet schrikken dat er mensen daar sneller gaan wonen. Tjah; dan creër je natuurlijk zelf de wens naar meer ruimtelijke planning, niet waar?
Laatst gewijzigd door AdrianHealey : 4 januari 2009 om 02:50. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#251 | ||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Vroeg je niet wie het onderhoud van de wegen betaalt? Wel, Adrian, dat is de belastingbetaler. En dat heeft allemaal niks met ruimtelijke ordening te maken (het onderwerp van dit topic, weet je nog wel?)
Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#252 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat moet je aan hen vragen, vrees ik. Wrslk om stemmen te winnen ofzo. Of om haar Keynesiaans beleid van openbare werken uit te voeren. Ik gok eigenlijk vooral het tweede, wat verwant is met het eerste.
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#253 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Wat beweer je dan eigenlijk wel? Je zegt dat de overheid het aanleggen van wegen en nutsvoorzieningen 'subsidieert' en dat mensen die langs die wegen gaan wonen daar van profiteren. Maar dat is dus niet het geval. Overheden leggen niet zomaar in het wilde weg wegen aan en langs de wegen die aangelegd worden, zijn de percelen niet per definitie bouwrijp. Weet je eigenlijk zelf nog wel waar je met dit hele verhaal naartoe wil?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#254 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Legt (en onderhoud) de overheid wegen aan of niet? Wordt dit betaald door de gebruiker of door de belastingsbetaler? Indien het de gebruiker is: 'k zeg niks. Indien het de belastingsbetaler is: voila; mijn punt. Legt (en onderhoud) de overheid nutsvoorzieningen aan of niet? Wordt dit betaald door de gebruiker of door de belastingsbetaler? Indien het de gebruiker is; 'k zeg niks. Indien het de belastingsbetaler is; voila, mijn punt. Volgens mij is het dus effectief zo dat er wegen en nutsvoorzieningen zijn die betaald en onderhoud worden/werden door middel van belastingsgeld; wat dus neerkomt op de subsidiering van die mensen hun woonplaats.
Laatst gewijzigd door AdrianHealey : 4 januari 2009 om 03:48. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#255 | |||||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#256 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#257 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
En in zoverre zijn die maatschappijen vandaag de dag geen overheidsdiensten? Noem jij de NMBS bijvoorbeeld 'de overheid' of 'een nutsmaatschappij'? Edit: over welke nutsmaatschappijen heb jij het overigens? Het elektriciteitsnetwerk is volgens mijn laatste check up nog altijd een overheidsgecontroleerd iets. Daar kan ik me wel in vergissen, natuurlijk.
Laatst gewijzigd door AdrianHealey : 4 januari 2009 om 04:00. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#258 | |||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#259 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ga slapen; morgen leren en werken.
![]() Als je tijd hebt, mag je gerust altijd wat bronnen aanbrengen voor de claims die je maakt. Dat helpt natuurlijk om je eigen gelijk te halen en zou mij helpen om sneller mijn ongelijk in te zien - ik ben nogal koppig, weet je.
![]() |
![]() |
![]() |
#260 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Het individu leeft in symbiose met groepen, waarbij het nooit duidelijk en eenduidig aantoonbaar is of het individu de groep is, er toe behoort of er niet toe behoort. Wanneer het gaat over een wisselwerking (handelen) tussen meer dan één individu dan kan je nooit éénduidig aantonen welk individu welke positie inneemt in welke groep en hoe die groep daarin betrokken is. Jouw 'leer' lost dat op door 'groepen' uit de 'leer' te weren. In werkelijkheid betekent dit dat 'de overheid' is samengesteld uit dezelfde individuen als 'de bevolking' wanneer je één van beide of beiden gaat bestuderen in één of andere humane wetenschap. De Overheid = de Bevolking.
![]() |