![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|
#2501 |
|
Banneling
|
hou je vol dat luc debontridder een skepticus is ?
vind je labohm intellectueel eerlijk ? denk je dat het eindeloos herhalen van zaken die gedebunkt zijn ook nog maar iemand kan misleiden ? Laatst gewijzigd door Jedd : 1 januari 2009 om 23:39. |
|
|
|
|
|
#2502 |
|
Europees Commissaris
|
Het eindeloos herhalen van de CO2=GW fabel schijnt toch heel veel mensen misleid te hebben.
|
|
|
#2503 |
|
Banneling
|
2009.
het jaar waarin ik geen tijd meer verspil aan forumtrollen. ![]() sommigen hun niveau is domweg té laag. Laatst gewijzigd door Jedd : 2 januari 2009 om 02:38. |
|
|
|
|
|
#2504 | |
|
Lokaal Raadslid
|
Citaat:
Zelfs het internet geeft je gelijk
|
|
|
|
#2505 |
|
Europees Commissaris
|
Een paar jaar geleden geloofde ik ook dat opwarming kon veroorzaakt worden door de menselijke activiteit, tot ik op TV hoorde dat de VN dat beslist had. Nu, als politiekers beginnen te beslissen over wetenschappelijke kwesties, dan wordt ik heel wantrouwig.
Ook al omdat ik al heel wat doemscenario's en hysterie heb meegemaaakt: in de 60stiger de radioactiviteit van kerncentrales, in de 70tigers de zure regen, later de gaten in de ozonlaag die ons voortbestaan zouden bedreigen. Met telkens nieuwe regels en nieuwe taksen als resultaat. Enkele feiten die niemand tegenspreekt: - CO2 is 0,038% van de atmosfeer, waarvan een klein percent veroorzaakt wordt door de mens (5 - 20%), miniem vergeleken met andere greenhouse gassen, niet veroorzaakt door mensen. Dat dit de opwarming op hol zou doen slaan, is IMO absurd. - GW en GC wisselen elkaar af sinds de aarde een atmosfeer heeft en toch is er al miljarden jaren leven op aarde. Bovendien was er vroeger véél meer CO2 in de atmosfeer zonder dat de aarde is beginnen te koken. Ik besluit daaruit dat de aarde een zelfregulerend systeem is dat de klimaatsveranderingen binnen bepaalde perken houdt. ANders zou er allang geen leven meer op zijn. - telkens er een GW was, is het CO2 spectaculair gestegen n�* de opwarming, soms was de temperatuurstijging enkele graden in enkele decennia (GRIP rapport). Uit de tegenstrijdige rapporten van zgn. wetenschappelijke onderzoeken, computersimulaties en -manipulaties kan ik maar één ding besluiten en dat is dat niemand het precies weet. Tot zover de "wetenschappelijke" kant. De sociaal-politieke kant nu. Mensen de stuipen op het lijf jagen en ze met schuldgevoelens opzadelen is een politiek die van oudsher gebruikt door religies en heersers: de erfzonde, de zondvloed, Soddom en Gomorra, toren van Babel enz. Meer recent: het Rode Gevaar, het Gele Gevaar, Ozon, zure regen, straling, terrorisme... En tegen al die gevaren is er maar één oplossing: stricte gehoorzaamheid aan degenen die het-beter-weten en het beste-met-ons-voorhebben. En natuurlijk betalen, betalen, betalen. IMO is er maar één gevaar: het Groene Gevaar van de Politieke Correctheid dat onze democratie ondermijnt, onze privacy en rechten afschaft, ons de mond snoert en onze zakken leegt Ik zie nu steeds meer mensen, die in normale omstandigheden waarschijnlijk een normaal IQ hebben, nu de meest absurde onzin als evangelie aanvaarden. Omdat blind geloof nu eenmaal dom maakt. Mensen die geloven stoppen met denken. Volgende stap zal zijn: terroristische aanslagen in naam van het welzijn van de mensheid door op hol geslagen neuroten zoals ik er hier een paar tegengekomen ben. Homo Sapiens? Neen, Homo Religiosis. De nieuwe Kerk met Al-Gore als paus, het IPCC als het Vaticaan, regeringen als bisdommen en mensen zoals Jedd als missionarissen. De geschiedenis zal zich altijd blijven herhalen zolang wij niet leren van onze fouten. En een van die fouten is mensen met macht op hun woord geloven. Een pareltje: http://www.youtube.com/watch?v=_c6HsiixFS8
|
|
|
#2506 |
|
Lokaal Raadslid
|
Kan je dit even duiden met wetenschappelijke artikels en cijfers Rikbe?
Mijn blog: http://thethumbingtraveler.tk/ Laatst gewijzigd door diminike : 2 januari 2009 om 21:08. |
|
|
|
|
|
#2507 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Plenty leesvoer en beide partijen noemen elkaar leugenaars:
http://www.metaseek.nl/search/nl/1/opwarming+leugen
|
|
|
#2508 |
|
Europees Commissaris
|
Welk deel?
|
|
|
#2509 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
http://www.google.be/search?num=50&h...e+hoax&spell=1
|
|
|
|
#2510 |
|
Lokaal Raadslid
|
Mijn blog: http://thethumbingtraveler.tk/ Laatst gewijzigd door diminike : 2 januari 2009 om 22:40. |
|
|
|
|
|
#2511 |
|
Europees Commissaris
|
Wat is het essentiële? De wetenschappleijke kant of de rest?
|
|
|
#2512 |
|
Lokaal Raadslid
|
Als je niet weet wat het essentiele is .... tja.
|
|
|
#2513 | |||||||||||
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Dit is nodig omdat Global Change onze planeet bedreigt. Er is bv ook een World Health Organisation. Het is erg handig dat wetenschappers zo bv. in kaart brengt waar precies de vogelgriep uitgebroken is en hun informatie over hoe dat kon gebeuren daar kunnen samenbrengen en ordenen. Dat maakt veel overzichtelijker waar we staan. Is dat duidelijk? Citaat:
Citaat:
, Citaat:
Citaat:
Of geloof je nu echt dat mensen plots gaan doen wat je hen oproept te doen omdat het goed is voor de planeet? Ik kan je dan uit die idee halen: zelfs wetten zijn vaak niet genoeg om mensen duidelijk te maken dat bepaalde dingen niet kunnen. Anders zouden onze rechtbanken wel iets minder belast worden. Citaat:
Citaat:
Woonden er toen zeven miljard mensen op deze planeet die allemaal voedsel nodig hadden? Hoe zat het toen met de biodiversiteit? Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Help mama ik word gebrainwashd (lees: ik ben niet slim genoeg om bepaalde dingen te begrijpen en te lui om daar meer informatie over op te zoeken, dus ik vermoed een complot en niemand heeft dat door behalve ik.) Noteer aub dat ik niet zeg dat bepaalde informatie door regeringsleiders misbruikt kan en zal worden. Voornamelijk door degenen die nog gaten in hun begrotingstekorten moeten vervullen. Dat is duidelijk als blijkt dat de taks voor uw auto of CO2-uitstoot niét gaat naar maatregelen die het milieu ten goede komen. Dat betekent dat u de volgende keer als u stemt beter moet nadenken zodat er geen hypocrieten in het parlement komen te zitten. MAAR DAAR KUNNEN WETENSCHAPPERS EN OOK zogenaamde GROENE JONGENS NIETS AAN DOEN!! Dat wou ik je maar even duidelijk maken. |
|||||||||||
|
|
|
|
|
#2514 |
|
Europees Commissaris
|
Diminike, wat ik hoger schreef is mijn conclusie van wat ik de laatste de 4 - 5 jaar gelezen heb op honderden websites, duizenden pagina's en duizenden postings in fora. En eigenlijk weet ik niets meer over AGW, alleen dat het helemaal niet bewezen is zoals de "gelovigen" schijnen te aanvaarden.
Ik denk dus dat ik veel tijd en energie verspild heb.
|
|
|
#2515 | ||||||||||||||
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
De gaten in de ozonlaag doen het heel goed. Ze zijn er nog altijd. In 2005 zelfs groter dan ooit. Alleen is dat geen hype meer. Citaat:
Citaat:
Citaat:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Aardatmosfeer Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
De wetenschappers worden gemuilkorfd en de groenen zijn wel de ergste hypocrieten en demagogen die er rondlopen.
|
|
|
|
#2516 | |
|
Lokaal Raadslid
|
Citaat:
wetenschappelijk blik op de zaken wil opbouwen.
|
|
|
|
#2517 |
|
Europees Commissaris
|
In combinatie met discussies met mensen leer je er wel iets van.
|
|
|
#2518 |
|
Lokaal Raadslid
|
Als niemand een wetenschappelijke vorming heeft? Neen.
|
|
|
#2519 |
|
Europees Commissaris
|
ALs, neen. Daarom prebeer ik te praten met mensen die wel een vorming hebben.
|
|
|
#2520 |
|
Europees Commissaris
|
Het probleem is dat wetenschappers die hun gebied goed kennen alleen over dat kunnen meespreken en daarbuiten over niets. De GW is IMO iets dat zich uitstrekt over vele takken vd wetenschap.
|