Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 januari 2009, 14:24   #81
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Als die honden blaffen heeft dat een reden hé .
Anders kan je net zo goed een geluidloos alarmsysteem laten zetten, dat helpt evenveel
Wat anders , de boel laten leegpikken (en dan nog hopen dat ze de bewoners niet aanpakken) en daarna naar meneer de polies bellen om een papiertje te laten opmaken (als't te laat is) ???
Die honden houden eventuele inbrekers weg , 't is dus ook goed voor de buur z'n veiligheid
Dat mag allemaal zijn of niet zo zijn, daar gaat het niet over.

Het gaat over mensen die het geblaf van Delcom zijn honden kotsbeu zijn. Die mensen staan recht in hun schoenen, het is Delcom die de wet overtreed - door zijn honden dan.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2009, 14:27   #82
grimbergen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door delcom Bekijk bericht
ik hoop enkel dat het niet enen �* la filosoof is, anders ben ik gezien
Dierenhaters hebben daar meestal een reden toe. Slechte ervaring of kunnen niet liefhebben. Vergeef het hen. Overlastambtenaren zijn goed gescreend o.a. met psychologische tests. Personen met psychologische problemen worden niet aangenomen.
grimbergen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2009, 14:27   #83
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rhiannon Bekijk bericht
Dan heb je een probleem. Als je ze tussen 22.00 en 6.00 uur binnen houdt, is je probleem volgens mij opgelost.
Dan komen de dieven tussen 22:00 en 06:00 zjn bouwafval stelen en wordt de wijk verplicht wakker om 06:00
Je zal maar met zulke buur begenadigd zijn...

Een boulet, j�*!
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2009, 14:27   #84
grimbergen
Banneling

Standaard

Citaat:
En komen die allemaal 's nachts aan zijn huis prutsen ??? Nee toch ...
Grappig.
Oud 4 januari 2009, 14:29   #85
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht

Het gaat over mensen die het geblaf van Delcom zijn honden kotsbeu zijn. Die mensen staan recht in hun schoenen, het is Delcom die de wet overtreed - door zijn honden dan.
Delcom is zelfstandige en moet zijn bouwafval goedkoop bewaakt zien: dat gaat boven wetten en burenrust.

Laatst gewijzigd door filosoof : 4 januari 2009 om 14:29.
Oud 4 januari 2009, 14:31   #86
grimbergen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Delcom is zelfstandige en moet zijn bouwafval goedkoop bewaakt zien: dat gaat boven wetten en burenrust.
Hij woont op den buiten. Ruim en groot. Bekijk het ruim en niet eng.
Oud 4 januari 2009, 14:40   #87
Gargamel
Banneling

Standaard

Haan die kraait storend en verboden.
Hond die blaft is verboden.
Muziekje maken is verboden.

Het is allemaal verboden.

Maar een muziektent die tot 3 uur de nacht geweldig kabaal maakt is toegelaten.
Een stommerik die in de straat kruist om 2 uur de morgen,met zijn boomcar is toegelaten,mama werkt op de gemeente nietwaar.....
Regelmatig huwelijksschieten mag dan ook weer...
Meeuwen die je kot onderschijten omdat sommige buren normaal vinden van hen te voederen,mag ook...
Poepoes die je wagen onder de nagels als tapijt neemt,en ook alles onderschijt,pist dat het uren stinkt in de wind....
Om de paardendrolberijders niet te vergeten,die elk klein wegeltje als privaat schijthuis nemen voor hun gedrocht.....

Dat mag ALLEMAAL...

Moest er hier een filosoof bellen aan men huis,men hond mag die gerust een knauw geven.Ondermeer om reden dat hij praat van een boulet...Is weer zo een gastje dat dieren vergiftigd,boulet is een vleesbal.

Laatst gewijzigd door Gargamel : 4 januari 2009 om 14:41.
Gargamel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2009, 14:44   #88
delcom
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht

het is nog niet gezegt dat ik via mijn honden de wet overtreed.
volgens duvelke 382 zijn qoute's is dat pas vaststelbaar na opmeting dus wil ik daar gerust aan meewerken.
ik stel trouwens ook voor het huis van betreffende buren in de betreffende plaatsen te isoleren dus denk ik niet dat je zou kunnen stellen dat ik niet opensta voor deze problematiek.
Oud 4 januari 2009, 14:47   #89
delcom
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Dan komen de dieven tussen 22:00 en 06:00 zjn bouwafval stelen en wordt de wijk verplicht wakker om 06:00
Je zal maar met zulke buur begenadigd zijn...

Een boulet, j�*!
bij vier afgelegen huisjes spreekt men in bouwtermen nog niet van een wijk.
dat ik in uw ogen een boulet ben stoort mij totaal niet, gezien uw qoutes tot hiertoe neem ik dat zelfs als een compliment aan.

ik woe juist weten wat mijn rechten en plichten omtrent deze problemattiek zijn
Oud 4 januari 2009, 14:55   #90
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een muilband vermindert ook het lawaai.Elke hond is een potentiël gevaar, zélfs voor eigenaar en familieleden, zéker voor derden.
Niet wanneer hij goed opgekweekt wordt. Iets wat in jouw omgeving blijkbaar niet zo goed gelukt is.

Als eigenaar van verschillende honden in het verleden - helaas ondertussen allemaal overleden - kan ik zonder enig overdrijven schrijven dat het mooie, speelse, trouwe, intelligente dieren waren, met geen enkel vals karaktertrekje.

Triestig voor jou dat jouw ervaring anders was.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2009, 14:56   #91
delcom
Burgemeester

Standaard

Citaat:
het gaat niet enkel over de bewaking van mijn bouwmaterieel (dat u als afval bekijkt, nu ja respect voor anderen of voor andermans zaken moeten we van u toch niet verwachten he) maar ook van mijn woning en mijn gezin.
goedkoop zou ik het trouwens niet durven noemen als je weet dat de aanschaf van een rashond al gauw tot ongeveer duizend euro per hond oploopt. minstens tweemaal per jaar naar de dierenarts op kontrole (gerekend zonder dat ze ziek worden want ja filosoof, een hond is een levend wezen) en de voeding die mij nu ongeveer een 150 euro per maand kost.
dus ruw gerekend 2000 € (twee honden) + 100 € (dierenarts per jaar zonder eventuele ziektes) + 1800 € (eten aan 150 €/maand/twee honden) = 3900 € voor het eerste jaar, nadien gemiddeld 1900 € per jaar.
lijkt me toch niet echt goedkoop, ik ga hier niet over klagen want ik heb zelf voor mijn honden gekozen maar iemand die beweert dat het een goedkope oplossing is zit er grandioos naast.

wat betreft bewaking heeft de politie zelf gezegt dat honden de enige efficiente manier is om iets of iemand te bewaken.
Oud 4 januari 2009, 16:09   #92
Groentje-18

Standaard

Zelf ben ik dankzij het studentenleven waarbij je allen in één groot gebouw samenleeft redelijk gewoon aan geluiden allerhande en heb ik daar, na jaren wakkerliggen, een simpele oplossing voor: oorstopjes. Het enige nadeel is dat je er makkelijk oorontstekingen van krijgt die niet meer weg willen.

Het is verschrikkelijk ergerlijk om op je eigen eigendom, waarin je zou moeten kunnen leven in peis en vree, je veilig en geborgen tov de boze buitenwereld zou moeten voelen en kan rusten na een dagje werken of een stresserende periode. Als dat dan verhindert wordt op eender welke manier, waarover jij geen controle hebt. En dat gebeurt meermaals en lijkt onophoudelijk, dan kan ik je vertellen dat dat énorm vervelend en een aanslag op je mentale en fysieke gezondheid is...

Thuis hebben we buren met een allesbrander die lijken te denken dat je er echt alles in mag verbranden, ook plastics bv. (veronderstellen we wat de geur- en zelfs ademhalingshinder is verschrikkelijk en onuithoudbaar) waardoor we snel naar binnen kunnen vluchten en ramen en deuren snel moeten barricaderen opdat die vreselijke en ongezonde walm niet zou binnen komen. Groentje zijnde heb ik daar al vaak de politie voor verwittigd. De gezondheid van mijn familie en mezelf ligt me nogal na aan het hart. Helaas heeft dat nooit tot enig resultaat geleid en onze buurman vervuilt onze longen rustig door en maakt dat we nooit van onze tuin hebben kunnen genieten en zelfs de brievenbus gaan leegmaken een hel is.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2009, 16:11   #93
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gargamel Bekijk bericht
Haan die kraait storend en verboden.
Hond die blaft is verboden.
Muziekje maken is verboden.

Het is allemaal verboden.

Maar een muziektent die tot 3 uur de nacht geweldig kabaal maakt is toegelaten.
Een stommerik die in de straat kruist om 2 uur de morgen,met zijn boomcar is toegelaten,mama werkt op de gemeente nietwaar.....
Regelmatig huwelijksschieten mag dan ook weer...
Meeuwen die je kot onderschijten omdat sommige buren normaal vinden van hen te voederen,mag ook...
Poepoes die je wagen onder de nagels als tapijt neemt,en ook alles onderschijt,pist dat het uren stinkt in de wind....
Om de paardendrolberijders niet te vergeten,die elk klein wegeltje als privaat schijthuis nemen voor hun gedrocht.....

Dat mag ALLEMAAL...

Moest er hier een filosoof bellen aan men huis,men hond mag die gerust een knauw geven.Ondermeer om reden dat hij praat van een boulet...Is weer zo een gastje dat dieren vergiftigd,boulet is een vleesbal.
Een (uiteraard onbekende) is in onze tuin geklauterd of ingebroken om het schildpadje van mijn zoontje te stelen: de aanwezigheid van dat beestje maakte zijn waakhond nerveus.
zelfs toen heb ik geen boulet gegooid.
Nu zou ik het waarschijnlijk wél doen mocht het wéér gebeuren: is zijn hond dan meer waard dan mijn schildpad?

PS
Een hond die probeert , mij een knauw te geven gaat eraan. Denk eraan.

Laatst gewijzigd door filosoof : 4 januari 2009 om 16:13.
Oud 4 januari 2009, 16:19   #94
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door delcom Bekijk bericht
het gaat niet enkel over de bewaking van mijn bouwmaterieel (dat u als afval bekijkt, nu ja respect voor anderen of voor andermans zaken moeten we van u toch niet verwachten he) maar ook van mijn woning en mijn gezin.
goedkoop zou ik het trouwens niet durven noemen als je weet dat de aanschaf van een rashond al gauw tot ongeveer duizend euro per hond oploopt. minstens tweemaal per jaar naar de dierenarts op kontrole (gerekend zonder dat ze ziek worden want ja filosoof, een hond is een levend wezen) en de voeding die mij nu ongeveer een 150 euro per maand kost.
dus ruw gerekend 2000 € (twee honden) + 100 € (dierenarts per jaar zonder eventuele ziektes) + 1800 € (eten aan 150 €/maand/twee honden) = 3900 € voor het eerste jaar, nadien gemiddeld 1900 € per jaar.
lijkt me toch niet echt goedkoop, ik ga hier niet over klagen want ik heb zelf voor mijn honden gekozen maar iemand die beweert dat het een goedkope oplossing is zit er grandioos naast.

wat betreft bewaking heeft de politie zelf gezegt dat honden de enige efficiente manier is om iets of iemand te bewaken.
Indien 't zulke dure beesten zijn, koop dan een alarm en sluit een verzekering af. Ik zegniet dat een hond niet efficiëntis, maar de nadelen (voor jou én voor iedereen wegen niet op tegen de voordelen voor jou.
Oud 4 januari 2009, 16:26   #95
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Van die buur natuurlijk .
Als hij "op den buiten" gaat wonen kan hij wel verwachten dat er honden of andere dieren geluiden maken ...
Als ik naast een school ga wonen moet ik ook niet zagen dat er om het uur een belsignaal is .
Niet relevant wat de nacht betreft.

Ieder geluid dat je tussen 22u en 06u als storend ervaart voor je slaap is nachtlawaai. Je kan dan de politie laten komen en deze een vaststelling laten doen van de mate van nachtlawaai met een DB-meter.

Per gemeente is er meestal een duidelijker reglement.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2009, 17:52   #96
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Niet relevant wat de nacht betreft.

Ieder geluid dat je tussen 22u en 06u als storend ervaart voor je slaap is nachtlawaai. Je kan dan de politie laten komen en deze een vaststelling laten doen van de mate van nachtlawaai met een DB-meter.

Per gemeente is er meestal een duidelijker reglement.
Een koe die loeit ??? Boete ???
Ik woon niet ver van een treinspoor en een autostrade ... Wie moet ik een boete aansmeren ? De arbeiders die de elk jaar aan de sporen komen werken ???

Als die hond blaft omdat er onraad is , dan moet dat kunnen .
Uiteraard kan je in dit geval de zaak laten escaleren en kunnen de buren mekaar daar doodpesten , maar ik vermoed dat een beetje begrip meer oplost .
De ene kan de hondenfluisteraar inschakelen () en de andere kan mss al een haag zetten, dat houd al veel geluid tegen (en is mooi en nuttig)
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2009, 17:56   #97
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een (uiteraard onbekende) is in onze tuin geklauterd of ingebroken om het schildpadje van mijn zoontje te stelen: de aanwezigheid van dat beestje maakte zijn waakhond nerveus.
zelfs toen heb ik geen boulet gegooid.
Nu zou ik het waarschijnlijk wél doen mocht het wéér gebeuren: is zijn hond dan meer waard dan mijn schildpad?

't Zijn geen schildpadden meer hé ...
Toch is die "onbekende-met-nerveuze-hond" in jou tuin komen stelen , met een goede waakhond had je waarschijnlijk die traumatiserende ervaring weer niet gehad...
Citaat:
PS
Een hond die probeert , mij een knauw te geven gaat eraan. Denk eraan.
't Gaat over woef-woefers , ni over bijters
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2009, 18:21   #98
delcom
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Indien 't zulke dure beesten zijn, koop dan een alarm en sluit een verzekering af. Ik zegniet dat een hond niet efficiëntis, maar de nadelen (voor jou én voor iedereen wegen niet op tegen de voordelen voor jou.
ik heb duidelijk vermeld in mijn qoute dat de kosten voor mijn honden niets ter zake doen, ik wou er u enkel op wijzen dat honden helemaal niet zo goedkoop zijn als jij denkt en/of beweert.

ik weet niet welke nadelen je bedoelt, deze waarmee je op mij doelt dan?
het enige kleine nadeel nu is dat door mijn honden er misschien problemen met mijn geburen kunnen ontstaan hoewel ik hoop tot een oplosssing te komen.
de dag dat ik voor op een goed blaadje te staan met mijn geburen mijn hondjes moet wegdoen staat de wereld toch wel op zijn kop.
moet ik dan ook aan mijn geburen gaan vragen met welke auto ik mag rondrijden kwestie dat ze niet tegen hun zin naar een model moeten kijken dat ze niet graag zien of om te vermijden dat ik een model neem dat voor hen teveel lawaai maakt als ik vertrek of als ik thuiskom.
Oud 4 januari 2009, 18:34   #99
grimbergen
Banneling

Standaard

Citaat:
Voordelen van een hond zijn huizenhoog. Speels, lief, aanhankelijk, trouw en nog veel meer dan dat.
Oud 4 januari 2009, 18:37   #100
delcom
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door grimbergen Bekijk bericht
Voordelen van een hond zijn huizenhoog. Speels, lief, aanhankelijk, trouw en nog veel meer dan dat.
²
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be