![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Er zijn vele nadelen ook, zoals bijvoorbeeld de hele buurt bij u die niet meer kunnen slapen...
Jammer genoeg voor u en uw honden zal u door de klachten van de buurt uw honden moeten laten afmaken vrees ik. |
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
Banneling
|
![]() Goed opgevoede honden blaffen bij gevaar. Die honden moeten niet worden afgemaakt. De buren kunnen beter verhuizen naar een stad.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
ik heb hieromtrent reeds alle andere geburen aangesproken om na te gaan of er effectief een probleem is en geen enkele andere gebuur heeft problemen met mijn honden. maw, behalve die ene buur laat er niemand zijn nachtrust wegens het geblaf van mijn honden. dat geblaf is trouwens ook niet de hele nacht bezig, ik vermelde reeds dat ze enkel blaffen als ze iets ongewoons (voor hen dan toch) horen of zien, dit zowel overdag als 's nachts. van de nachtelijke blafpartijen heeft niemand last (wij niet, mijn dochtertje van nog geen twee jaar niet en de dichtste gebuur niet) buiten die ene buur die waarschijnlijk ofwel toevallig wakker is als ze beginnen te blaffen (als je er op begint te luisteren kan ik mij wel voorstellen dat dit storend is) of er misschien wakker van wordt doch gezien het feit dat ze nu ook geen uren aan een stuk door blaffen kan betreffende persoon perfect daarna terug gaan slapen.
![]() |
![]() |
#106 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door grimbergen : 4 januari 2009 om 18:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
|
![]() Citaat:
Jaja, ik ben een redelijk man en ik neem dat allemaal aan. Alleen is het zo dat als de zaak dan eindelijk bij de rechter beland u deze zaak zal verliezen want u mag dan wel zeggen mijn dochter en ik hebben er geen last van, de gebuur wel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
Banneling
|
![]() Niet zo snel negatief oordelen. Er komt dan een plaatsonderzoek. De rechter zal ter plaatse vaststellen hoe groot de overlast is. Als men de ruimte bekijkt dan zal de rechter eerder in het voordeel van de dieren oordelen. De overlastplaats is namelijk landelijk.
Laatst gewijzigd door grimbergen : 4 januari 2009 om 19:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#109 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 1. Je hoeft je honden niet te muilkorven op privéterrein.
2. Zelfs met muilkorf aan, kan een hond nog perfect blaffen dus is het hiervoor geen oplossing. 3. Als die buur zijn probleem wil voor de rechter brengen, zal hij al mogen aantonen dat die honden de hele nacht door blaffen, dat ze slecht verzorgd worden, etc. Zo simpel is het dus helemaal niet. Het zijn en blijven waakhonden (toch de mechelaar), dus die doet zijn job (geef hem op tijd en stond een ferme kluif als hij zijn werk zo goed doet). 4. Niet veel van aantrekken of er van wakker liggen, sommige mensen zijn nu eenmaal gewoon muggezifters. (tenzij uw honden idd de hele nacht doorkeffen, dan kan ik die mens zijn reactie perfect begrijpen) In het ergste geval zal je gedwongen worden tot een oplossing, die kan gaan van honden binnen houden tot ze weg doen. Ik spreek dan wel over het ergste scenario. Maar dat is iets dat niet vaak gebeurt, je kan wel tot een boete veroordeeld worden wegens nachtelijke overlast. 5. Als je dan toch honden hebt die heel veel blaffen, bestaat er zoiets als de anti-blafband, altijd het proberen waard. |
![]() |
![]() |
![]() |
#110 |
|
![]() Wat is dat misschien?
Is dat zo'n band die 380 volt geeft als de hond blaft? |
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De band die ik bedoel geeft zeer hoge pieptonen (regelbaar zelfs) wanneer de hond blaft. Voor een hond is dat zeer onaangenaam omdat zij een heel scherp gehoor hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
U verdient wat uw avatar afbeeldt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Delcom, hoeveel niet-familiale moorden , homejackings en tigerkidnappings waren er al in je buurt? Is het wel veilig en redelijk voor jou om in een zo gevaarlijke buurt te wonen? Zou jij niet veiliger verhuizen? Je hebt tenslotte een kindje!! Laatst gewijzigd door filosoof : 4 januari 2009 om 21:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik richt al jaren bewakingshonden af. Ik denk dat ik zo ondertussen al wel weet waar ik over praat. Verder doet het mij plezier dat u denkt een oordeel over mij te kunnen vellen. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 |
Banneling
|
![]() En die bewakingshonden hebben u toevertrouwd dat ze dat lawaai leuk vonden?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zal u de vergelijking met zeer hoge pieptonen eens duidelijk maken. Bent u naar school geweest ? Ja, mag ik hopen. Hebt u daar ooit naar het medische onderzoek moeten gaan ? Ik ga er van uit van wel. Dan hebt u zeker een gehoortest ondergaan met zeer hoge pieptonen. Kindermishandeling dus ? De tonen uit een anti-blafband zijn daar mee perfect vergelijkbaar. Had je nog opmerkingen of vragen, stel ze gerust! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En wat U betreft heeft men slechts in één huis er last van,dus de meerderheid van de bewoners in Uw omgeving hebben er géén last van,en zo zal een eventuele rechterlijke beslissing in Uw voordeel uitdraaien.... Ik woon in een buurt waar er ettelijke hanen op los paraderen tot over de straat toe,dat quasi aanhoudende gekraai van lang voor de zon opkomt is pas irritant... Maar tja, het zijn dieren,en aangezien die niet beter weten duwen wij dan maar ons hoofd wat dieper in het hoofdkussen....... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maken ze ook anti-zeikinhuisbanden, anti-kweilbanden, anti-slechteadembanden? Of zou het niet eenvoudiger zijn een hond als zodanig te beschouwen en in zijn waarde te laten? |
|
![]() |
![]() |