![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.459
|
![]() Citaat:
maar enfin om uw taksdiscussie haarfijn juist te doen, moet je het openbaar vervoer EVENVEEL CO2 taks op zijn energie betalen als het privé vervoer... Dus als de spoorwegen bvb 5% energiekosten hebben, moet het het ticket 5% CO2 taks hebben. Als de bus 10% energiekosten heeft, moet de bus 10% CO2 taks betalen. Als een auto 5liter/1OOkm energiekosten heeft, betaal je 5euro CO2 taks. Het is de bedoeling dat de burger minder CO2 produceert en voornamelijk minder energie verbruikt, het is niet de bedoeling dat we allemaal met een 30liter verbruikende bus 20km per dag meer gaan afleggen. Zelfs op de knip van die regel genomen moet een stukje koevlees duurder worden dan een lapje varkensvlees omwille van de energie die het vraagt. Moet de serretomaat duurder worden omwille van de energie nodig om de serre te verwarmen, en moet de spaanse tomaat duurder worden omwille van de transportenergie. De zomertomaat moet dan wel spectaculair goedkoper worden. Een faire CO2 belasting zorgt dat de burger ziet waar de energie in zit, en zoals een BTW stelsel afficheert hoeveel procent energie in een product zit. Door de energiemodulering kan hij dan zijn efficientie verhogen door effectief gewoon te kiezen om minder BTW te betalen... Chinese goederen zouden bvb excessief energieintensiever en duurder worden... Wat de consumptie in Belgie moet verminderen, maar BTW naar het buitenland is verrekenbaar, dus het stoort de export niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
ok , maar verbruik van 1 wagen gerekend met 2 personen erin geeft 7 liter/100km ..... dus voor per persoon geeft dit 3.5liter/100km .............. bij een bus gerekend met 30 personen erin geeft dat 30liter/100km dus per persoon komt men aan 1 liter/100km plus hierbij komt als er minder wagens rijden , er ook minder files zullen zijn , dus beter voor't milieu ( fille rijden is zeer milieu onvriendelijk he ) , minder gestresseerden en ook minder ongevallen .............. over treinen weet ik zo niet , maar waarom de treinen niet op groene energie laten rijden .................
__________________
http://www.youtube.com/watch?v=m2ywO...eature=related |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.459
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Banneling
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Banneling
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
|
![]() Overigens, als we met zen alleen wat rustiger, minder gestresseerd, achter het stuur zitten, verdwijnen er al veel problemen.
Ik rij opt gemak, en ik geniet er van als zo een cayenne, masarati of audi A8 achter mij zit te flikkeren met zijn lichten dat em langswilt. Ik rij 130 op het linkerrijvak naast de camions die 95 doen. Perfect zoals het hoort. En dan lachen met die stresskiekens ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Parlementslid
|
![]() Jij rijdt met ne porsche mag ik dan aannemen ............ ![]()
__________________
http://www.youtube.com/watch?v=m2ywO...eature=related |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.459
|
![]() Citaat:
Maak mobiliteit SNELLER en GOEDKOPER via de trein, en vooral werken op het eerste, en je zult iedereen met plezier de trein zien pakken om te pendelen naar brussel. Meestal is de tradeoff een veelvoud moeilijker; Je bent niet goedkoper op korte termijn ( een ticket kost meer dan de kostprijs van de benzien voor uw rit) en je bent zeker niet sneller... (zelfs al heb je een trein die 140km/u rijdt) ik geef een voorbeeld: je pendelt van city A - city B, maar je woont bij de rand van City A en neemt de bus naar het station. En je moet naar uw bedrijf die ligt op de rand van city B en je neemt daar ook de Bus. Feitelijk heb je dus om uw pendelbeweging te maken 6 voertuigen, en 10tal mensen nodig. Die 6 voertuigen verbruiken allemaal 30liter, en inderdaad 1liter/100km, maar vooral 1 chauffeur extra als input. Dus uw pendelbeweging kost gemakkelijk het dubbel van uw auto omdat de professionalisering van het rijden die chauffer extra als kost komt. Bovendien rijd je dus niet de korste afstand, maar weldegelijk 5km naar het station en 5km van station naar uw werk, of reken dik 20km om, om de pendelbeweging te maken... met ultratraag vervoer, die probeert bij elke paal te stoppen en een gemiddelde haalt van 20km/u Dus je pendelt zuiniger op het eerste zicht, maar je pendelt anderzijds duurder omdat je mensen oproept om te rijden voor u, en je pendelt langer omdat je meer afstand aflegt, en vooral je verliest extra tijd bij de aansluitingen. Dus gans de demagogie en culpabilisering van de consument is eigenlijk een vals debat, als de top niet bereid is naar Laken af te zakken met de bus en trein, waarom moet de rest dan het openbaar vervoer gebruiken. Indertijd reed de koning vroeger eerste klas met de trein, en toen imiteerde iedereen met plezier zijn vorst.... is een even vals debat, maar past in het rijtje. Je moet dus gewoon zorgen dat spoorwegen duidelijk goedkoper en ongeveer even snel uw mensen transporteren, en iedereen zal met plezier de trein nemen om te pendelen naar brussel. Dus de trein zou volgens mij 240km/u moeten rijden om de sprint tegen de auto te halen. Als iedereen sneller met de trein naar brussel kan krossen, denk ik dat je niemand nog zal vinden die je moet overtuigen om de trein te nemen...
__________________
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 5 januari 2009 om 16:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
|
![]() Citaat:
Bovendien heeft dat niet veel te maken met al dat andere onnodige vrachtverkeer. Fabrieken zijn nu ook veel gelegen in een havengebied en daar waar ze elders gelegen zijn, ... in ieder haven is het spoor aanwezig en dat komt ook in andere industriegebieden, dus vrachtwagens zijn echt niet noodzakelijk in de massale aantallen als dat ze nu aanwezig zijn op onze wegen. Laatst gewijzigd door Garry : 5 januari 2009 om 16:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.459
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
|
![]() Citaat:
En wat die borden (+ton) betreft. In de plaats van mee te rijden met die vrachtwagen zou je je eens een dagje naast zo een bord moeten plaatsen, dan kon je eens vaststellen hoe goed dat gerespecteerd wordt dat verbod. Laatst gewijzigd door Garry : 5 januari 2009 om 16:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
met de combinatie fiets / bus van bij mij thuis heb ik richting antwerpen centrum daar geen parkeer probleem ......... ok met je wagen gaat het ietsje rapper ALS je geluk hebt en geen file .......... aparte busstrook weetje wel al moet ik toegeven dat wanneer je grote zaken moet meenemen dit niet altijd even gemakkelijk gaat ................ en ja sommige verbindingen zouden wel wat sneller mogen ..........
__________________
http://www.youtube.com/watch?v=m2ywO...eature=related |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Europees Commissaris
Geregistreerd: 24 mei 2006
Berichten: 7.391
|
![]() Zit sinds september van vorig jaar ook bedenkelijk langer in de file.
Ik kom afwisselend van de E40 vanuit Sint Truiden en de E313 vanuit Noord Limburg. Ik doe er de laatste maanden 's morgens langer over, ook al vertrek ik vroeger. Vandaag kan ik het nog verstaan, maar de file is de laatste maanden zo erg toegenomen dat het onhoudbaar wordt. Heeft nog iemand dit probleem? BTW: openbaar vervoer is geen optie, als je naar mijn woonplaats moet in Noord Limburg doe je er meer dan 2 uur over. En 's avonds naar Sint Truiden ben ik met de auto altijd 1 uur vroeger thuis met de auto omwille van zeer slechte tijden dat de trein rijdt + de combinatie met de metro. En dan word ik kwaad als Schoeppen voorstelt om rekening rijden in te voeren. Ik betaal al wegentaks, verzekering, BTW op mijn diesel, BTW op mijn onderhoudsbeurten en dan nog eens extra bij betalen? Voel mij echt de melkkoe van de regering en het erge is, ik heb gewoon geen keuze. Laatst gewijzigd door Kay_ : 5 januari 2009 om 17:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Heb je ooit er al is aan gedacht om dichter bij je werk te gaan wonen?????? of dichterbij werk te zoeken ............
__________________
http://www.youtube.com/watch?v=m2ywO...eature=related |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Staatssecretaris
Geregistreerd: 31 augustus 2008
Locatie: Hasselt
Berichten: 2.632
|
![]() Citaat:
zeker zo'n "leven om te werken"-type ipv "werken om te leven"
__________________
"Ik stel mij vragen over het toenemend materialisme in onze samenleving" sprak de Koning; en hij kocht een luxe-jacht van 4 miljoen euro. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
dan moet ie ook ni komen zagen dat ie zolang onderweg is hé , om half zes sta ik op en om 10 na twee ben ik thuis .......... ( om twee uur gedaan , tuut tuut en werk blijft op werk zenne !!! en ik naar huis ...... ) waarom zoekt ie vanuit st-truiden niet ineens werk aan de zee of engeland , kan ie nog wat harder lopen zagen dat hij lang onderweg is en er veel filles zijn ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
__________________
http://www.youtube.com/watch?v=m2ywO...eature=related |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Banneling
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
|
![]() Citaat:
(off joke: beetje porsche ![]() Laatst gewijzigd door Tavek : 5 januari 2009 om 18:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Staatssecretaris
Geregistreerd: 31 augustus 2008
Locatie: Hasselt
Berichten: 2.632
|
![]() Citaat:
Het openbaar vervoer is gewoonweg niet te vertrouwen.
__________________
"Ik stel mij vragen over het toenemend materialisme in onze samenleving" sprak de Koning; en hij kocht een luxe-jacht van 4 miljoen euro. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.459
|
![]() Citaat:
Je spreekt wel van alle goederen die in BULK getransporteert worden, op wereldmarkten gekocht worden en niet naar de consument moeten. Je weet toch ook dat 70% van onze prullaria in de winkels gemaakt wordt in winkels en precies via een boot verscheept wordt naar antwerpen, dit terzijde Als je het consumenten distributiesysteem wilt linken met scheepvaart, dan moet je commerciele centra maken die aansluiten op havens in de steden. Dan laat je colruyt,delhaize en carrefour hun distributiecentra aanlsuiten op een haven, en verscheep je alles... Dan maak je van die oude havendokken shoppingcentra... http://www.milieucentraal.nl/pagina?...0van%20voedsel inderdaad per boot is 20 maal zuiniger dan per vrachtwagen.. de containisering van de binnenvracht, tesamen mini containerloskades maar volgens mij moet het efficientst een soor geautomatiseerd palletdistributiesysteem zijn die over gans belgie tonnen goederen/containers/paletten dispatcht naar alle logistieke centra. het systeem zou typisch dag en nacht kunnen werken volledig electrisch of energetisch 100% efficient en ook ecologische energie kunnen verwerken. het zou perfect zonder personeelskosten kunnen draaien en maximaal efficient, zeg maar aan 120km/u bereik je gans belgie binnen het uur... vanuit Brussel, of binnen de 3 uur heb je uw lading van zeebrugge tot in luxemburg. Sneller - goedkoper - energievriendelijker - milieuvriendelijker - arbeidsvriendelijker
__________________
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 5 januari 2009 om 18:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
nu ben ik verre van ne groene betutelaar , want da zijn de ergste ......... vuilniszakken peperduur , vroeger met de fiets naar't parlement en eens een overwinning me nen dikke volvo ............... of andere van da slag da ik ken , de kinderen me ne grote sjieken bak naar de school brengen ( op 500 meter van hun deur !! ) en dan komen klagen dat ik ni sorteer ............ de hypocrieten trouwens ok openbaar vervoer moet stukken beter en goedkoper worden , maar vooral de overheid moet de mensen aanmoedigen om dichterbij 't werk te gaan wonen , en 't enigste waar de mensen naar luisteren is belastingsvoordeel voor zij die dichterbij wonen !!!!!!
__________________
http://www.youtube.com/watch?v=m2ywO...eature=related |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |||||||||||||||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 24 januari 2005
Locatie: de BH van V
Berichten: 19.826
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik maak me sterk dat mijn lijstje heel goedkoop en heel effectief kan zijn.
__________________
KEEP CASH ALIVE!!!! |
|||||||||||||||||
![]() |
![]() |