![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister
|
![]() Tiende van de Vlamingen door het leven zonder vrienden
studenten Ondanks de hype van de sociale netwerksites blijkt toch 8 procent van de Vlamingen naar eigen zeggen geen vrienden te hebben. Dat blijkt uit een rondvraag bij 1.500 Vlamingen door het magazine çava? van de Christelijke Mutualiteit (CM) Midden-Vlaanderen. De Vlaming beweert over gemiddeld zeven vrienden te beschikken, waarvan er gemiddeld 2,5 als beste vrienden worden bestempeld. Toch heeft bijna een op de tien Vlamingen geen enkele vriend. Online vrienden De voornaamste manier om in contact te komen met nieuwe vrienden is via andere vrienden. Bijna de helft zegt dat ze hun vrienden via gemeenschappelijke vrienden leerden kennen. Andere ontmoetingsplekken zijn, in volgorde van belangrijkheid, de werkplaats, het verenigingsleven en het uitgaansleven. Een nieuwe vorm van vriendschappen zijn de online vriendschappen. Een derde van de ondervraagden beweert via het internet vrienden te hebben gemaakt. Vooral mannen blijken op die manier contacten te leggen. Een vierde van hen legt echter nooit fysiek contact met die 'vrienden'. Belangrijk Dat vriendschappen voor velen dierbaar zijn blijkt uit het feit dat een derde van de ondervraagden zelfs werkverplichtingen zou laten schieten om toch maar een afspraak met vrienden na te komen. http://www.gva.be/she/jij_en_je_gezin/article.asp?art={CC6EF13A-EA89-4C25-B363-7E46799147FF}
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() ![]() ![]() Eigenlijk best wel sneu, zoveel mensen zonder vrienden. ![]()
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Europees Commissaris
|
![]() Ach, vriendschap. Wat koop je ermee?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoe, op Facebook hebben ze toch allemaal honderden vrienden?
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
|
![]() Ik heb eerlijkgezegd al langer mijn vragen bij dat facebook: mensen die je van haar noch pluimen kent, vragen om je "vriend" te mogen worden. Ook onlangs meegemaakt daar: een aantal oud-klasgenoten, waarvan ik 16 jaar niets (echt totaal niets) gehoord heb, vragen me om "vriend" te mogen worden via het standaardverzoek: niet eens een berichtje om te vragen hoe het met me is, wat ik nu doe enz... en ondertussen kan ik wel in hun intiemste info (van hun gezin, hun huishouden) binnenkijken, door de foto's en berichten die ze plaatsen (en neen: dat kunnen ze bij mij niet zien, aangezien ik alle info op mijn page met opzet heel vaag houd)
Laatst gewijzigd door Den Ardennees : 6 januari 2009 om 13:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik accepteer enkel maar verzoeken van mensen die ik ken. Mijn oud-klasgenootjes van het lager onderwijs kunnen ook oprotten. Nooit wat aan gehad en dan mag je opdraven om hun "netwerk" te vergroten... Daar bedank ik hartelijk voor!
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als kind had ik een vriend waarmee ik alles deed
als hij begon te vechten dan vocht ik met hem mee en als ik in t water sprong dook hij erachteraan een mooiere vriendschap kon er in mijn ogen niet bestaan totdat hij verhuisde naar een andere stad ik heb als ik 't goed heb nog geen kaart van hem gehad een keer trek je de conclusie vriendschap is een illusie vriendschap is een droom een pakketje schroot met een dun laagje chroom ik kreeg toen een vriendin waarmee ik alles deed als zij begon te zoenen dan vree ik met haar mee en als ik begon te janken kwam ze naast me staan een mooiere vriendschap kon er in mijn ogen niet bestaan tot het moment dat ze spontaan m'n naam vergat en bleek dat ze een ander vriendje had een keer trek je de conclusie vriendschap is een illusie vriendschap is een droom een pakketje schroot met een dun laagje chroom als het gaat om geld (ik verstond: alles draait om geld) als het gaat om vrouwen (idem: alles draait om vrouwen) als het gaat om alles wat je liefhebt wie kun je dan vertrouwen een keer trek je de conclusie vriendschap is een illusie vriendschap is een droom een pakketje schroot met een dun laagje chroom (2x) |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
|
![]() Citaat:
Wat is dat voor taal Kim? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Minister
|
![]() Jup, dat heet vooruitgang.
![]() |
#13 | |
|
![]() Citaat:
![]()
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
|
![]() Echte vriendschap (gene internetbrol) is zeldzaam en is iets zeer kostbaar.
Ik heb me al een paar keer vergist in sommigen, maar ben dik contant met de weinigen die ik heb. Wow, dit moet zielig klinken ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() nikske zielig, gewoon menselijk. en dikke 2
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vertik het nog altijd om me bij Facebook zelfs maar te registreren. Noem me ouderwets of wat dan ook, maar dat is zo'n hype die totaal aan mij voorbijgaat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |