![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Banneling
|
![]() Zij heeft het recht daar niet mee akkoord te gaan.
De school heeft het recht zijn reglement te verdedigen. De rechter heeft het laatste woord. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Het dragen van een hoofddoek altijd en overal, of wat dan ook is helemaal geen universeel mensenrecht. Die sportschool is een privé-instelling en daar heeft men zoals gezegd gewoon de regels van de sportschool te volgen, en bevallen die u niet, dan zoekt u maar een andere sportschool waar dat wel kan. Die regels op sportscholen zijn er niet voor niets. Horloges, kettinkjes, armbanden etc., moeten óók allemaal af- en uitgedaan worden, om de doodeenvoudige reden dat die dingen, net als hoofddoeken, bandana's enz., het sporten belemmeren en zelfs gevaarlijk kunnen maken, met kans op persoonlijk letsel en wat al dies meer zij. Citaat:
GeenStijl heeft het bericht gewoon uit het Algemeen Dagblad overgenomen en is daarna even wat verder gaan graven op het internet. En daar bleek dus dat deze tante gewoon op haar werk wel heel goed zonder hoofddoek kan fungeren, hetgeen dus bewijst dat het haar enkel om de religieus geïnspireerde provocatie te doen is. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat ze maar fijn in een moslimparadijs naar keuze gaat wonen waar ze haar geloof, mét bijhorend kopvod, óók in de sportschool kan, en zelfs moet belijden. Iedereen blij. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Minister
|
![]() Kan ik als man ook van mijn sportschool eisen dat ik met een hoofddoekje op mag sporten? Of is dat een recht dat alleen aan Mohammedaanse vrouwen toe komt?
Dat vind ik dan heel erg discriminerend. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#26 |
Burger
|
![]() ik denk dat meneer boven mij een essentieel punt mist: het feit dat hoofddoek dragen te maken heeft met religie en een klak/muts dragen niet..
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat religie meer respect verdient dan andere opvattingen of levensgewoonten is subjectief. U hebt daar geen bewijs voor. Tot die tijd moet u zich maar aanpassen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik heb hier het volgende op te zeggen:
1) Volgens de Islam heeft een vrouw geen hoofddoek te dragen, dus dat het van haar geloof zou moeten is onzin. 2) Die vrouw is hypocriet tot en met door elders geen hoofddoek te dragen en nu stampij te maken. 3) Sportscholen kunnen huisregels hebben, die het verbieden enige hoofddeksels te dragen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Burger
|
![]() ik moet juist niks..
![]() behalve mij bemoeien want andere mensen al dan niet dragen ![]()
![]() |
#30 | |
Burger
|
![]() Citaat:
bron?
![]() |
![]() |
#31 |
Minister-President
|
![]() Ik vind dat ze gediscrimineerd zou worden als ze toegelaten wordt om haar hoofddoek te dragen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Koerd ;wat dacht je van de koran als bron?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
'Pesten' heeft namelijk helemaal niets te maken met iemand wel of niets opleggen of te verbieden. Pesten is gewoon plagen, sarren, treiteren en het bloed onder de nagels vandaan proberen te halen, en dát is precies wat deze moslima aan het doen is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Banneling
|
![]() Er staan toch kerstbomen (stonden, tijdens de feestperiode), je mag toch een kruis om je nek hangen? Dat het in rechtbanken of andere overheidsinstellingen niet kan heeft alles met neutraliteit van het gerecht en overheidsinstellingen -bevoegdheden te maken. Van mij mag jij er zelfs een op je schouders dragen (indien je geen overheidsbevoegdheid hebt)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Heb je nog meer van die hypergevoeligheden? ![]() ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Burger
|
![]() Waar worden er géén kerstbomen geplaatst.
In het centraal station van A'pen stond er ook een megakerstboom. Nu, dan kan een moslim toch ook gaan eisen om neutraliteit op openbare plaatsen en die kerstboom daar wegwillen.. Toch? Alice, de koran als bron. Mag het iets meer gedetailleerd?
![]() |
#40 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |