![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Minachting? 't zijn maar honden, of niet? Ik haat ze niet, maar honden kunnen een pest zijn. Vraag dat maar aan die buur van delcom. Citaat:
Laatst gewijzigd door filosoof : 6 januari 2009 om 22:25. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#182 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Inmiddels hebben we nog altijd geen bronopgave voor uw stelling dat 'honden dom zijn'. Of is dat ook maar gezwam in de ruimte?
![]() |
![]() |
#183 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Trouwens, als je je vergenoegt met het orgel in duigen te slaan, en de orgelspeler een paar vingers te breken, zal het zo een vaart niet lopen denk ik. Voor iemand doodstampen krijg je enkel enkele maanden voorwaardelijk , dus voor simpelweg een paar botten te breken ,nemen ze enkel je verklaring af en kan je de zelfde dag nog naar huis. Laatst gewijzigd door barbaar : 6 januari 2009 om 23:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#184 |
Banneling
|
![]() Wat definieert gij als slim ? als het zelfstandig nadenken is, dan vergeet het maar, honden kunnen erg goed dingen aanleren en herhalen op commando, maar zelf tot oplossingen komen voor problemen is niet hun ding.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#185 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door barbaar : 6 januari 2009 om 23:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#186 |
Banneling
|
![]() [quote=Tavek;3906157]Wat definieert gij als slim ? als het zelfstandig nadenken is, dan vergeet het maar, honden kunnen erg goed dingen aanleren en herhalen op commando, maar zelf tot oplossingen komen voor problemen is niet hun ding.[/QUOTE]
Wie zegt dat die geen initiatief kunnen nemen ? Kijk, voor een tijd vroeg ik een buur of hij mijn kinderen naar school kon rijden, want ik stond in panne. Dat was OK, en mijn kinderen stapten met hem mee naar de auto, stapten in, en ze reden weg. Mijn hond hield dit scherp in het oog, maar hij deed niets, vermits ik er bij stond. Hij bleef echter aan de deur zitten wachten. Toen de auto van de buur 20 minuten later terugkwam, en deze alleen uitstapte, niet vergezeld van de kinderen, begon de hond luid te blaffen, en belette de buur om naar zijn huis te gaan, tot ik naar buiten kwam, en hem bedaarde. Dan bleef hij nog de hele tijd aan de auto snuffelen, en grommen. Daarna was hij plots verdwenen. Mijn kinderen hebben gezegd dat ze hem gezien hebben aan de speelplein van de school. Hij was daar komen kijken of ze wel ginder waren. Dat zijn geen dingen die ik hem geleerd heb, men kan dit wel als op eigen houtje initiatieven nemen beschouwen denk ik ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#187 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#188 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [quote=barbaar;3906180]
Citaat:
Maar dat sommige honden een bijzondere bescherming aan leden en vooral kinderen van een gezin geven heb ik ook meegemaakt. Jaja de viervoeter uw trouwe vriend...dat klopt meestal wel. Behalve pekinezen, die bijten in uw neus.
![]() |
![]() |
#189 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vermoed van niet, anders zou je het bovenstaande niet geschreven hebben.
![]() |
![]() |
#190 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dusnee, ik weet waarover ik praat. Ik heb wel trouw en aanhankelijkheid gezien bij honden, en een goed geheugen, maar intelligentie ? Nog niet tot de dag van vandaag. Nugoed, er zijn variaties, Jack Russels vallen enorm goed mee, maar over het algemeen....er is een reden waarom ge die beesten vast moet houden in een kennel en aan een leiband moet houden als ge ermee moet wandelen. Intelligente beesten lopen niet weg van de plek waar hun baasje zit en ze eten krijgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#191 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
"Ik stel mij vragen over het toenemend materialisme in onze samenleving" sprak de Koning; en hij kocht een luxe-jacht van 4 miljoen euro. Laatst gewijzigd door Rapture : 7 januari 2009 om 00:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#192 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bijna alle dieren overleven of kunnen overleven op eigen kracht. Misschien heeft enkel de mens vele hulpmiddelen nodig. Slim gevonden dat wel, maar behoorlijk afwijkend van een natuurlijk proces over het algemeen.
![]() |
![]() |
#193 |
Banneling
|
![]() Nugoed, ik ga hier niet meer verder op in. Ik heb echt geen interesse in een erg subjectieve discussie over de intelligentie van honden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#194 |
Parlementslid
|
![]() Slecht opgevoede honden dan toch. Mijn honden blijven zitten waar ik het zeg, ook als ik een heel eind van hen wegga. Ze zijn nooit aan de leiband. Dat is niet nodig, want ze plakken tegen mijn been als ik wandel of loop. Ze zijn dan ook goed opgevoed.
![]() |
#195 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#196 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#197 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#198 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#199 |
Burgemeester
|
![]() voor hen misschien wel en voor mij zouden ze dan net beginnen
![]() |
#200 |
Burgemeester
|
![]() ik kan er niet één van de drie of twee van de drie wegdoen daar ik er maar twee heb, één van de twee wegdoen is geen optie, we hebben die honden nu al vier jaar en ze zijn nu niet bepaald een stuk meubel die je zomaar van de een op de andere dag wegdoet, komt daar dan nog eens bij dat ik het zielig vind om maar één hond te hebben( zielig voor die hond dan), nu ze met twee zijn hebben ze elkaar overdag terwijl wij gaan werken zijn