Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 januari 2009, 22:24   #181
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door barbaar Bekijk bericht
Jij kent duidelijk niets van honden . Honden zijn intelligent, en bewijzen dat dagelijks met al het nuttige werk ze verrichten . Het volstaat ze op te voeden...Maar waar heb ik die hondenhaat en de minachting voor deze viervoeters nog gehoord ?
Ik schrijf niet dat honden nooit nuttig zijn: ook een dom wezen kan nuttig zijn voor beperkte zaken. Ossen en ezels hebben ook hun nut.
Minachting? 't zijn maar honden, of niet? Ik haat ze niet, maar honden kunnen een pest zijn. Vraag dat maar aan die buur van delcom.
Citaat:
Het volstaat ze op te voeden...
Wat met deze honden duidelijk niet (of slecht) gebeurde. Kan nog in orde komen door zulke "blafband"

Laatst gewijzigd door filosoof : 6 januari 2009 om 22:25.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2009, 22:47   #182
Jukes
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Ik schrijf niet dat honden nooit nuttig zijn: ook een dom wezen kan nuttig zijn voor beperkte zaken. Ossen en ezels hebben ook hun nut.
Minachting? 't zijn maar honden, of niet? Ik haat ze niet, maar honden kunnen een pest zijn. Vraag dat maar aan die buur van delcom.
Wat met deze honden duidelijk niet (of slecht) gebeurde. Kan nog in orde komen door zulke "blafband"

Inmiddels hebben we nog altijd geen bronopgave voor uw stelling dat 'honden dom zijn'. Of is dat ook maar gezwam in de ruimte?
Oud 6 januari 2009, 23:19   #183
barbaar
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Hm...

Ofdat dit dan beter is weet ik zo niet.

Beter dood dan levenslang geinterneerd ofzo.
Waar hoop is, is leven : met wat geluk besluit de psychiater na enkele jaren dat je genezen bent en laat je vrij Ondertussen moet je maar geduldig zijn, en van je verplichte rust in het gekkenhuis profiteren om iets leuks aan te leren...Bvb op een orgel spelen
Trouwens, als je je vergenoegt met het orgel in duigen te slaan, en de orgelspeler een paar vingers te breken, zal het zo een vaart niet lopen denk ik. Voor iemand doodstampen krijg je enkel enkele maanden voorwaardelijk , dus voor simpelweg een paar botten te breken ,nemen ze enkel je verklaring af en kan je de zelfde dag nog naar huis.

Laatst gewijzigd door barbaar : 6 januari 2009 om 23:23.
barbaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2009, 23:23   #184
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jukes Bekijk bericht
Inmiddels hebben we nog altijd geen bronopgave voor uw stelling dat 'honden dom zijn'. Of is dat ook maar gezwam in de ruimte?
Wat definieert gij als slim ? als het zelfstandig nadenken is, dan vergeet het maar, honden kunnen erg goed dingen aanleren en herhalen op commando, maar zelf tot oplossingen komen voor problemen is niet hun ding.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2009, 23:24   #185
barbaar
Banneling

Standaard

Citaat:
Mijn hond(en) zijn slimmer als verschillende mensen die ik ken en gekend heb. Trouwer ook, vriendelijker eveneens . Natuurlijk zijn er ook domme honden. Elke hond heeft zijn persoonlijkheid, en een bloedlijn, draagt genetische kenmerken van zijn voorouders in zich, en net als bij mensen vind je daar zowel domme en slechte, als goede en intelligente exemplaren tussen.

Laatst gewijzigd door barbaar : 6 januari 2009 om 23:28.
Oud 6 januari 2009, 23:39   #186
barbaar
Banneling

Standaard

[quote=Tavek;3906157]Wat definieert gij als slim ? als het zelfstandig nadenken is, dan vergeet het maar, honden kunnen erg goed dingen aanleren en herhalen op commando, maar zelf tot oplossingen komen voor problemen is niet hun ding.[/QUOTE]
Wie zegt dat die geen initiatief kunnen nemen ? Kijk, voor een tijd vroeg ik een buur of hij mijn kinderen naar school kon rijden, want ik stond in panne. Dat was OK, en mijn kinderen stapten met hem mee naar de auto, stapten in, en ze reden weg. Mijn hond hield dit scherp in het oog, maar hij deed niets, vermits ik er bij stond. Hij bleef echter aan de deur zitten wachten. Toen de auto van de buur 20 minuten later terugkwam, en deze alleen uitstapte, niet vergezeld van de kinderen, begon de hond luid te blaffen, en belette de buur om naar zijn huis te gaan, tot ik naar buiten kwam, en hem bedaarde. Dan bleef hij nog de hele tijd aan de auto snuffelen, en grommen. Daarna was hij plots verdwenen. Mijn kinderen hebben gezegd dat ze hem gezien hebben aan de speelplein van de school. Hij was daar komen kijken of ze wel ginder waren. Dat zijn geen dingen die ik hem geleerd heb, men kan dit wel als op eigen houtje initiatieven nemen beschouwen denk ik ?
Oud 6 januari 2009, 23:41   #187
barbaar
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik zou zo een blafband ook wel eens een paar mensen willen aanmeten !
Oud 6 januari 2009, 23:42   #188
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

[quote=barbaar;3906180]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Wat definieert gij als slim ? als het zelfstandig nadenken is, dan vergeet het maar, honden kunnen erg goed dingen aanleren en herhalen op commando, maar zelf tot oplossingen komen voor problemen is niet hun ding.[/QUOTE]
Wie zegt dat die geen initiatief kunnen nemen ? Kijk, voor een tijd vroeg ik een buur of hij mijn kinderen naar school kon rijden, want ik stond in panne. Dat was OK, en mijn kinderen stapten met hem mee naar de auto, stapten in, en ze reden weg. Mijn hond hield dit scherp in het oog, maar hij deed niets, vermits ik er bij stond. Hij bleef echter aan de deur zitten wachten. Toen de auto van de buur 20 minuten later terugkwam, en deze alleen uitstapte, niet vergezeld van de kinderen, begon de hond luid te blaffen, en belette de buur om naar zijn huis te gaan, tot ik naar buiten kwam, en hem bedaarde. Dan bleef hij nog de hele tijd aan de auto snuffelen, en grommen. Daarna was hij plots verdwenen. Mijn kinderen hebben gezegd dat ze hem gezien hebben aan de speelplein van de school. Hij was daar komen kijken of ze wel ginder waren. Dat zijn geen dingen die ik hem geleerd heb, men kan dit wel als op eigen houtje initiatieven nemen beschouwen denk ik ?
Opmerkelijk verhaal.

Maar dat sommige honden een bijzondere bescherming aan leden en vooral kinderen van een gezin geven heb ik ook meegemaakt.

Jaja de viervoeter uw trouwe vriend...dat klopt meestal wel.
Behalve pekinezen, die bijten in uw neus.
Oud 6 januari 2009, 23:43   #189
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat definieert gij als slim ? als het zelfstandig nadenken is, dan vergeet het maar, honden kunnen erg goed dingen aanleren en herhalen op commando, maar zelf tot oplossingen komen voor problemen is niet hun ding.
Heb jij eigenlijk wel een hond? Ooit gehad?

Ik vermoed van niet, anders zou je het bovenstaande niet geschreven hebben.
Oud 6 januari 2009, 23:58   #190
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Heb jij eigenlijk wel een hond? Ooit gehad?

Ik vermoed van niet, anders zou je het bovenstaande niet geschreven hebben.
Ik ben opgegroeid met honden.

Dusnee, ik weet waarover ik praat. Ik heb wel trouw en aanhankelijkheid gezien bij honden, en een goed geheugen, maar intelligentie ? Nog niet tot de dag van vandaag.

Nugoed, er zijn variaties, Jack Russels vallen enorm goed mee, maar over het algemeen....er is een reden waarom ge die beesten vast moet houden in een kennel en aan een leiband moet houden als ge ermee moet wandelen.

Intelligente beesten lopen niet weg van de plek waar hun baasje zit en ze eten krijgen.
Oud 7 januari 2009, 00:05   #191
Rapture
Staatssecretaris

Rapture's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
alè, meneer zit hier te orakelen dat iedereen gelijk is en dat racisme foei is maar dieren zijn in zijn ogen maar domme wezens. Awel, van die pseudo-verlichte denkers hebben we genoeg gehad in de geschiedenis: Vroeger zei men ook dat iedereen gelijk was behalve de negerkes want die waren onderontwikkeld en waren dus derderangs wezens, maar ze konden wel nuttig zijn (zoals slavenwerk verrichten). Er zit heel wat analogie tussen uw denken en het denken van toen.

Laatst gewijzigd door Rapture : 7 januari 2009 om 00:06.
Rapture is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2009, 00:23   #192
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Dusnee, ik weet waarover ik praat. Ik heb wel trouw en aanhankelijkheid gezien bij honden, en een goed geheugen, maar intelligentie ? Nog niet tot de dag van vandaag.

Nugoed, er zijn variaties, Jack Russels vallen enorm goed mee, maar over het algemeen....er is een reden waarom ge die beesten vast moet houden in een kennel en aan een leiband moet houden als ge ermee moet wandelen.

Intelligente beesten lopen niet weg van de plek waar hun baasje zit en ze eten krijgen.
t' is natuurlijk soms de vraag wat intelligentie is dikwijls.
Bijna alle dieren overleven of kunnen overleven op eigen kracht.
Misschien heeft enkel de mens vele hulpmiddelen nodig. Slim gevonden dat wel, maar behoorlijk afwijkend van een natuurlijk proces over het algemeen.
Oud 7 januari 2009, 00:23   #193
Tavek
Banneling

Standaard

Nugoed, ik ga hier niet meer verder op in. Ik heb echt geen interesse in een erg subjectieve discussie over de intelligentie van honden.
Oud 7 januari 2009, 08:42   #194
Jukes
Parlementslid

Standaard

Citaat:

...er is een reden waarom ge die beesten vast moet houden in een kennel en aan een leiband moet houden als ge ermee moet wandelen.

Slecht opgevoede honden dan toch. Mijn honden blijven zitten waar ik het zeg, ook als ik een heel eind van hen wegga. Ze zijn nooit aan de leiband. Dat is niet nodig, want ze plakken tegen mijn been als ik wandel of loop. Ze zijn dan ook goed opgevoed.
Oud 7 januari 2009, 13:43   #195
grimbergen
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik dacht dat een border collie na het varken het meest intelligente dier was.
grimbergen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2009, 13:44   #196
grimbergen
Banneling

Standaard

Citaat:
Slecht opgevoede honden dan toch. Mijn honden blijven zitten waar ik het zeg, ook als ik een heel eind van hen wegga. Ze zijn nooit aan de leiband. Dat is niet nodig, want ze plakken tegen mijn been als ik wandel of loop. Ze zijn dan ook goed opgevoed.
2
Oud 7 januari 2009, 16:22   #197
barbaar
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door grimbergen Bekijk bericht
Ik dacht dat een border collie na het varken het meest intelligente dier was.
Varkens zijn inderdaad zeer intelligent naar het schijnt. Van everzwijnen weet ik het zeker.
Oud 7 januari 2009, 16:27   #198
grimbergen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door barbaar Bekijk bericht
Varkens zijn inderdaad zeer intelligent naar het schijnt. Van everzwijnen weet ik het zeker.
Kan je uitleg geven.
Oud 7 januari 2009, 19:35   #199
delcom
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
De problemen hadden dus opgelost geweest.
voor hen misschien wel en voor mij zouden ze dan net beginnen
Oud 7 januari 2009, 19:39   #200
delcom
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Tja...hondjes doen ook maar wat hondjes doen.
Afrasteren zal niet veel verschil maken.

Misschien 2 van de 3 wegdoen, dat zou kunnen helpen.
Of misschien 1 van de 3.
Kwestie van geen roedel te hebben.
ik kan er niet één van de drie of twee van de drie wegdoen daar ik er maar twee heb, één van de twee wegdoen is geen optie, we hebben die honden nu al vier jaar en ze zijn nu niet bepaald een stuk meubel die je zomaar van de een op de andere dag wegdoet, komt daar dan nog eens bij dat ik het zielig vind om maar één hond te hebben( zielig voor die hond dan), nu ze met twee zijn hebben ze elkaar overdag terwijl wij gaan werken zijn
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be