Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Brandend Actueel: Gaza offensief
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Brandend Actueel: Gaza offensief Tijdelijk forum

Discussietools
Oud 8 januari 2009, 23:26   #421
Jean-Pierre
Staatssecretaris

Jean-Pierre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Massa's nieuwelingen uit de hele wereld.
Je vervalst het debat, en je weet het: de Palestijnen hebben hun land duizend jaar in vrede gedeeld met de Joden. Tot de invallers kwamen.
Hmm!... het is wel wat ingewikkelder. hiervoor verwijs ik naar: Canaan Wikipedia http://en.wikipedia.org/wiki/Canaan

[I]"...Canaan predates the name Land of Israel but describes the same land.[6] The classical Jewish view, as explained by Schweid, is that "Canaan" is the geographical name; the renaming as "Israel" prior to its invasion by the Israelites marks its sanctification, the origin of the Holy Land concept.[7] The region of Judaea existed by that name for from the 6th century BC until it was renamed "Palestina" by the Romans following the Bar Kokhba revolt against Rome in the 2nd century AD. In the Bible and elsewhere, Zion originally meant the region of and around Jerusalem but, because of the importance of this city, came to designate the whole of the Israelite land, as for example in the naming of Zionism."[/i]

Ik heb hier de Engelse versie genomen omdat de geschiedenis in het Nederlands nogal beperkt was.

Als we nu naar het Oude Testament gaan, dat de toestand van het land weergeeft vanaf de verovering... dan was die samenleving niet zo iddylisch. Samaritanen werden vernederd, Filistijnen onderdrukt,... Ik ga dat eens verder uitzoeken...
Jean-Pierre is offline  
Oud 8 januari 2009, 23:27   #422
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Weiße Rose's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kilgore Bekijk bericht
iSRAEL zal wel zelf beslissen welk het best geschikte wapen is.
Belachelijke reactie!
Zijn clusterbommen volgens u het meest geschikte wapen om Hamasstrijders te doden?
Weiße Rose is offline  
Oud 8 januari 2009, 23:27   #423
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U zegt dat mijn verhaal "kort door de bocht" zou zijn, waarna u het doodleuk bevestigt....

Zo wil ik er nog wel een paar.

Toch even opnieuw aanvullen: die 600.000 Palestijnen zijn niet "uit Israël gevlucht", maar hun dorpen (400) zijn met de grond gelijk gemaakt en ze zijn met geweld uitgedreven. Door het Joodse leger ism terreurmilities, een samenwerking die heel hard aan de etnische zuiveringen in Joegoeslavië doet denken.
Het zijn er meer nog: 710.000 ongeveer. Maar u snijdt wel hoekjes van die bocht af. Een deel is gevlucht, een deel is ''tijdelijk uit de weg gegaan'' na oproepen van de arabische legers en een deel is uitgedreven.
Oost Jeruzalem werd door Jordanie etnisch gezuiverd, arabische terreurorganisaties waren al een jaar ervoor bezig moordpartijen aan te richten.
Hertog van Gelre is offline  
Oud 8 januari 2009, 23:28   #424
Jean-Pierre
Staatssecretaris

Standaard

Iets verder staat er:

The Bible describes God cautioning the Israelites against the sexual idolatry of the Canaanites and their fertility cult (Leviticus 18:27). Thus the Land of the Canaanites, defined as including these seven groups, was deemed suitable for conquest by the Israelites partly on moral grounds (Deuteronomy 20:16–17). One of the 613 mitzvot (precisely n. 596) prescribes that no inhabitants of the cities of six Canaanite nations, the same as mentioned in 7:1, minus the Girgashites, were to be left alive. By the time of the Second Temple, "Canaanite" in Hebrew had come to be not an ethnic designation, so much as a general synonym for "merchant", as it is interpreted in, for example, Zechariah 14:21. Canaan[/b] Wikipedia http://en.wikipedia.org/wiki/Canaan

Laatst gewijzigd door Jean-Pierre : 8 januari 2009 om 23:29.
Jean-Pierre is offline  
Oud 8 januari 2009, 23:31   #425
eric v68
Burgemeester

eric v68's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U zegt dat mijn verhaal "kort door de bocht" zou zijn, waarna u het doodleuk bevestigt....

Zo wil ik er nog wel een paar.

Toch even opnieuw aanvullen: die 600.000 Palestijnen zijn niet "uit Israël gevlucht", maar hun dorpen (400) zijn met de grond gelijk gemaakt en ze zijn met geweld uitgedreven. Door het Joodse leger ism terreurmilities, een samenwerking die heel hard aan de etnische zuiveringen in Joegoeslavië doet denken.
Bijgaand een site met, voorzover mogelijk, neutrale informatie over de Palestijnse en Joodse vluchtelingen. (ook voor Jean-Pierre #414)
http://www.israel-palestina.info/vluchtelingen.html

wat de Palestijnse 'vluchtelingen' betreft hou ik ff vast aan de Israelische versie, ook te vinden op de website
"Volgens de Israëlische versie vielen de Palestijnen de Joden aan, en vluchtten ze daarna vrijwillig, daartoe aangemoedigd en opgeroepen door de Arabische leiders, die hun een spoedige terugkeer beloofden nadat zij de Zionisten zouden hebben verslagen".

Misschien niet een neutrale opstelling van mij, maar het komt mij gezien het altijd aanwezige anti-semitisme in het Midden-Oosten als een stuk waarschijnlijker voor.

ceterum censeo Belgicam delendam esse
eric v68 is offline  
Oud 8 januari 2009, 23:35   #426
Jean-Pierre
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Het zijn er meer nog: 710.000 ongeveer. Maar u snijdt wel hoekjes van die bocht af. Een deel is gevlucht, een deel is ''tijdelijk uit de weg gegaan'' na oproepen van de arabische legers en een deel is uitgedreven.
Oost Jeruzalem werd door Jordanie etnisch gezuiverd, arabische terreurorganisaties waren al een jaar ervoor bezig moordpartijen aan te richten.
Kunt ge mij informatie geven over die Arabische terreurorganisaties? Ik merk op dat ge nergens vermeldt dat er zionistische terreurorganisaties bestonden zoals de Irgoen en de Stern. Vergeten misschien?

Ik merk dat ge het hebt over 'tijdelijke vluchtelingen'. Waarom mochten die niet terugkeren? Waarom mogen andere joden die sedert generaties vertrokken waren WEL terugkeren? Waarom mogen joden die nooit in Israël geweest zijn, of waarvan de voorouders nooit uit Israël gekomen zijn - namelijk de Khazars (Are Russian Jews Descended from the Khazars? http://www.khazaria.com/khazar-diaspora.html) en die WEL naar Israël mogen gaan? Daar ligt juist het probleem.

Laatst gewijzigd door Jean-Pierre : 8 januari 2009 om 23:40.
Jean-Pierre is offline  
Oud 8 januari 2009, 23:41   #427
eric v68
Burgemeester

eric v68's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jean-Pierre Bekijk bericht
Kunt ge mij informatie geven over die Arabische terreurorganisaties? Ik merk op dat ge nergens vermeldt dat er zionistische terreurorganisaties bestonden zoals de Irgoen en de Stern. Vergeten misschien?

Ik merk dat ge het hebt over 'tijdelijke vluchtelingen'. Waarom mochten die niet terugkeren? Waarom mogen andere joden die sedert generaties vertrokken waren WEL terugkeren? Waarom mogen joden die nooit in Israël geweest zijn, of waarvan de voorouders nooit uit Israël gekomen zijn (de Kazakken) WEL naar Israël komen? Daar ligt juist het probleem.
20% van de Israelische bevolking is arabier en zetelt met zijn eigen politieke partij zelfs in de Knesset.

Overigens is de term 'vluchtelingenkampen' te potsierlijk voor woorden.
Palestijnen wonen niet al 60 jaar in tenten of iets dergelijks.

een Palestijns vluchtelingenkamp is niets minder dan een gewone palestijnse woonwijk met stenen gebouwen, winkelcentra en geasfalteerde wegen etc.

ceterum censeo Belgicam delendam esse
eric v68 is offline  
Oud 8 januari 2009, 23:43   #428
Jean-Pierre
Staatssecretaris

Standaard

Ik zie nergens een antwoord op mijn vragen...
En hoe zit dat met mijn vorige vragen... waar daar hebt ge nog steeds niet op geantwoord.

Ik heb u gevraagd hoe ge met dat filmpje kunt aantonen dat er kinderen vermoord werden. Daarop hebt ge nog steeds geen antwoord gegeven. Al die andere uitleg doet niets ter zake.

Bewijs mij uw thesis, aan de hand van de film die door u hier als bewijsmateriaal geleverd wordt, dat Hamas kindermoordenaars zijn... Het zijn uw gegevens en het is uw aantijging...
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=420

Laatst gewijzigd door Jean-Pierre : 8 januari 2009 om 23:46.
Jean-Pierre is offline  
Oud 8 januari 2009, 23:55   #429
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kunt ge mij informatie geven over die Arabische terreurorganisaties?
Ja hoor.

Citaat:
Ik merk op dat ge nergens vermeldt dat er zionistische terreurorganisaties bestonden zoals de Irgoen en de Stern. Vergeten misschien?
Was niet nodig, Egidius noemde ze al.

Citaat:
Ik merk dat ge het hebt over 'tijdelijke vluchtelingen'. Waarom mochten die niet terugkeren?
Er zijn weldegelijk vluchtelingen teruggekeerd, maar dat bedoelde ik niet. Arabische leiders hebben opgeroepen ''even uit de weg te gaan totdat we de Joden hebben vermoord, hoeft niet lang te duren.''

Citaat:
Waarom mogen andere joden die sedert generaties vertrokken waren WEL terugkeren? Waarom mogen joden die nooit in Israël geweest zijn, of waarvan de voorouders nooit uit Israël gekomen zijn - namelijk de Khazars (Are Russian Jews Descended from the Khazars? http://www.khazaria.com/khazar-diaspora.html) en die WEL naar Israël mogen gaan? Daar ligt juist het probleem.
Het Khazaren-verhaal is een fabeltje, uitgebreid wetenschappelijk (genetisch) onderzocht en naar de prullebak verwezen. Wordt alleen nog gebruikt in ''bepaalde'' kringen, waar ik u echter niet toe reken.
Hertog van Gelre is offline  
Oud 9 januari 2009, 00:14   #430
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eric v68 Bekijk bericht
20% van de Israelische bevolking is arabier en zetelt met zijn eigen politieke partij zelfs in de Knesset.

Overigens is de term 'vluchtelingenkampen' te potsierlijk voor woorden.
Palestijnen wonen niet al 60 jaar in tenten of iets dergelijks.

een Palestijns vluchtelingenkamp is niets minder dan een gewone palestijnse woonwijk met stenen gebouwen, winkelcentra en geasfalteerde wegen etc.
Natuurlijk,met achter hen een zee waar voortdurend israelische oorlogsschepen patrouilleren en voor hen een metershoog hek waarin zo'n 6 streng gecontroleerde doorgangen zijn gemaakt...

Verder zijn de controle over het voedsel en water net zoals de controle over de energievoorzieningen in handen van diegenen die buiten het hek de gazastrook hermetisch afsluisten....

Een moderne variant van die kampen uit de tweede wereldoorlog.....

En deze keer zijn de slachtoffers van destijds de bewakers van nu.....
Svennies is offline  
Oud 9 januari 2009, 00:21   #431
Jean-Pierre
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Het Khazaren-verhaal is een fabeltje, uitgebreid wetenschappelijk (genetisch) onderzocht en naar de prullebak verwezen. Wordt alleen nog gebruikt in ''bepaalde'' kringen, waar ik u echter niet toe reken.
Graag referenties aub...
Citaat:
Er zijn weldegelijk vluchtelingen teruggekeerd, maar dat bedoelde ik niet. Arabische leiders hebben opgeroepen ''even uit de weg te gaan totdat we de Joden hebben vermoord, hoeft niet lang te duren.''
Hmm!.. die uitleg is wel wat eenvoudig. Feit is dat de Palestijnen niet mogen terugkeren van de Israëlische regering EN dat hun grond onteigend werd door de staat... zonder enige vorm van schadevergoeding. (Zoiets als Fortis onder Leterme... aha!)

Laatst gewijzigd door Jean-Pierre : 9 januari 2009 om 00:26.
Jean-Pierre is offline  
Oud 9 januari 2009, 00:24   #432
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Beste Djimi,

Bijgaand een filmpje van kinderen die moeten vluchten voor kindermoordenaars.
http://nl.youtube.com/watch?v=ggKOjY...eature=related

.....in Sderot

no mercy voor de koelbloedige kindermoordenaars van Hamas
Als kinderen in gevaar worden gebracht of vermoord, moet er resoluut worden ingegrepen.

De beste opsporingsteams ter wereld en de beste kidnappers ter wereld klaren samen de klus van 'opsporing en aanhouding' van de kindermoordenaars & oorlogsmisdadigers uit beide kampen, en het Internationaal Gerechtshof in Den Haag heeft voor jaren werk met de berechting van die mensen.

Het Israëlische leger trekt zich terug achter de grenzen van 1967, heft alle blokkades op en er wordt gepr�*�*t, met allen die een rechtvaardige èn vreedzame oplossing van het geschil willen.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline  
Oud 9 januari 2009, 08:35   #433
goodwill
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weiße Rose Bekijk bericht
In Libanon heeft het Israelische leger zo'n 4 miljoen clusterbommen gebruikt. Een half miljoen is nog steeds niet ontploft!
.
een half miljoen op 4 miljoen maakt dat 12,5 % van alle clusterbommen niet ontploft zijn!!!!
- Aanpakken van overlast= repressie (zero-tolerantie) + preventie (o.a begeleiden)
- Verklaringen zoeken voor overlast: kijk naar de sociaal-economische situatie (armoede, gezinssituatie, ...)
goodwill is offline  
Oud 9 januari 2009, 08:39   #434
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
in 1920 is in de stad Jeruzalem een volkstelling gehouden.

van de 60.000 inwoners waren 40.000 Joden, 15.000 Christenen en 5.000 arabieren.

Israel heeft door de eeuwen een behoorlijk groot deel Joodse bevolking gehad, en Jeruzalem in het bijzonder.
hou me te goede, maar ik dacht dat vlak voor de onafhankelijkheid zo'n 60% van de Israeli's Joods was.
Dit is incorrect. De inheemse Joodse minderheid in Palestina bedraagt in de laagste schattingen 5 pct, in de hoogste 20 pct. Enkel in en om Jeruzalem lag dat cijfer hoger.
Oud 9 januari 2009, 08:39   #435
goodwill
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weiße Rose Bekijk bericht
Dan heeft u mij fout begrepen denk ik. Er woonden idd een joodse minderheid in Palestina voor 1948.
De meerderheid waren echter palestijnen, die daar ook al duizenden jaren woonden.
inderdaad was er slechts een kleine minderheid van joden die is blijven wonen in palestina, waaronder een groot deel bestond uit samaritanen.
In de loop van de geschiedenis zijn er wel vanaf de 16 eeuw door de ottomaanse moslim-heersers joden toegelaten die de inquisitie en pogroms in Europa ontvluchtten.
alle andere joodse immigranten zijn pas in de 20e eeuw naar israel gebracht (onder impuls van zionistisch groeperingen).
- Aanpakken van overlast= repressie (zero-tolerantie) + preventie (o.a begeleiden)
- Verklaringen zoeken voor overlast: kijk naar de sociaal-economische situatie (armoede, gezinssituatie, ...)
goodwill is offline  
Oud 9 januari 2009, 08:43   #436
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Intriest hoeveel onzin hier allemaal mag verkocht worden zonder gevolg...
Het is onzin uitgekraamd door de VN...

Citaat:
Eind veertiger jaren heeft het Israëlische leger samen met terreurgroepen 400 Palestijnse dorpen (waaronder Asquelon en Sderot) met de grond gelijk gemaakt, en hun inwoners (600 tot 700.000 Palestijnen verdreven). Hun nakomelingen leven nu in de kampen in alle buurlanden.
Met hoeveel waren die Israëliers eind jaren 40 in Palestina.... als ze dan zoveel mensen konden verdrijven, respect.

Citaat:
Informeer u toch eens minimaal zeg, voor u hier dergelijke blazen komt vertellen. Of beperk u anders tot vernietigingstuig en moordwapens, dingen waar u wel iets van weet.
Google Fu is 1 van mijn mogelijke verwervingsbronnen van kennis....
Oud 9 januari 2009, 08:44   #437
goodwill
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik moet zeggen dat het spirituele gehalte van uw betoog op deze site bijzonder boeiend is. Ik verwijs eveneens naar uw bijdrage: "...Hoe onleefbaarder gaza is hoe rapper Hamas het moet opgeven." http://forum.politics.be/showpost.ph...75&postcount=3
die kilgore zat dan ook niet in de eerste rij .....

Laatst gewijzigd door goodwill : 9 januari 2009 om 08:44.
goodwill is offline  
Oud 9 januari 2009, 08:44   #438
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bijgaand een site met, voorzover mogelijk, neutrale informatie over de Palestijnse en Joodse vluchtelingen. (ook voor Jean-Pierre #414)
http://www.israel-palestina.info/vluchtelingen.html

wat de Palestijnse 'vluchtelingen' betreft hou ik ff vast aan de Israelische versie, ook te vinden op de website
"Volgens de Israëlische versie vielen de Palestijnen de Joden aan, en vluchtten ze daarna vrijwillig, daartoe aangemoedigd en opgeroepen door de Arabische leiders, die hun een spoedige terugkeer beloofden nadat zij de Zionisten zouden hebben verslagen".

Misschien niet een neutrale opstelling van mij, maar het komt mij gezien het altijd aanwezige anti-semitisme in het Midden-Oosten als een stuk waarschijnlijker voor.
www.israel-palestina.info is een zionistische site die zich een beetje onhandig probeert te profileren als "neutraal".

In de beginselverklaring lezen we ondermeer:

Citaat:
Wij werken samen met personen en organisaties die onze visie delen, dat het Zionisme een legitieme beweging is, en dialoog en deling van het land de uitweg is uit het conflict. Onze voornaamste partners zijn op dit moment de vrijwilligers van MidEast Web for Coexistence en Zionism and Israel Information Center.
Sorry, maar dit kan onmogelijk als een neutrale bron beschouwd worden.

Laatst gewijzigd door E. Gidius : 9 januari 2009 om 08:45.
E. Gidius is offline  
Oud 9 januari 2009, 08:46   #439
goodwill
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Beste Djimi,

Bijgaand een filmpje van kinderen die moeten vluchten voor kindermoordenaars.
http://nl.youtube.com/watch?v=ggKOjY...eature=related

.....in Sderot

no mercy voor de koelbloedige kindermoordenaars van Hamas
tja,
en die kinderarmpjes die uit het puin steken in Gaza, na een bombardement, waren die van een acteur , he ?
goodwill is offline  
Oud 9 januari 2009, 08:49   #440
goodwill
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
dat verhaal is te kort door de bocht.
In de jaren '47 - '49 vluchtten ongeveer evenveel Joden uit het Midden-Oosten (vooral Irak) naar Israel, als dat Arabieren (arabieren want Palestijnen bestonden toen nog niet...) uit Israel 'vluchtten'.
Daarnaast is in het Israel van nu zo'n 20% van de bevolking Israelisch arabier, waarbij de Israelische arabieren dezelfde rechten en mogelijkheden hebben als de Joden. De Israelische arabieren hebben zelfs een eigen politieke partij die een aantal zetels heeft in de Knesset.
deze joodse immigranten werden door zionisten aangezet om hun oorspronkelijke landen te verlaten!!!
lees je gechiedenisboeken er terug op na!!
goodwill is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be