Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Brandend Actueel: Gaza offensief
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Brandend Actueel: Gaza offensief Tijdelijk forum

Bekijk resultaten enquête: Ik steun...
Israël 34 39,53%
Palestina 39 45,35%
niemand. Dat ze elkaar maar de kop inslaan. 13 15,12%
Aantal stemmers: 86. Je mag niet stemmen in deze enquête

Discussietools
Oud 9 januari 2009, 12:32   #61
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Om even op het onderwerp van deze draad terug te komen, heb ik mijn standpunt hieromtrent al wel zo'n beetje uitgelegd in een andere draad, waarbij mijn laatste alinea het één en ander wel zo ongeveer samenvatte:

Hierbij de toevoeging dat mijn naar verhouding 'neutrale' standpunt lichtelijk naar de Israelische kant aan het overhellen is, mede en vooral door al die op geweldadigheden uitgelopen demonstraties van wanna-be jihadi's in de nodige Europese grootsteden, die daarmee de Palestijnse zaak meer schade berokkenen dan goed doen.
Dat in tegenstelling tot de IDF die volgens u geen religieuze fanatisme zouden zijn???
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline  
Oud 9 januari 2009, 12:33   #62
Fiere Jood
Provinciaal Gedeputeerde

Fiere Jood's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door moser Bekijk bericht
Pardon??

Dat heb jij ff zonet beslist of wat??

Zelfs in 1948 woonden er in dat gebied een overgrote meerderheid aan Arabieren in dat gebied. Dat waren de kinderen en kleinkinderen van mensen die al eeuwen in dat gebied woonden, Palestijnen dus. Dat dat land enkel toebehoort aan de Israëliërs slaat dus helemaal nergens op, wetende dat de huidige Joodse bevolking over het algemeen ontstaan is uit moderne migratie.
De Arabieren waren 60 jaar geleden inwoners in dat gebied,dus ja ze hebben het recht om daar te wonen.Zelfde als een 'nieuwe Belg' zijn huis op de Turnhoutsebaan zou verliezen.....
Maar ze zijn zeker niet kleinkinderen van mensen die al eeuwen in dat gebied woonden.Ze komen uit Arabische landen.
Maar dat doet niks ter zake.

Published 12:49 11.05.11
Fiere Jood is offline  
Oud 9 januari 2009, 12:34   #63
moser
Europees Commissaris

moser's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fiere Jood Bekijk bericht
Koop brillen.
Citaat:
De Joden hebben van de Britse mandaat een stuk land gekregen.
Voila, u gebruikt het Brits kolonialisme als argument om de onrechtvaardige situatie van vandaag te justifiëren. Daarmee stel je dus omdat ergens in de vorige eeuw een mogendheid een stuk land waar ze eigenlijk niks over te zeggen hebben uitdeelt aan iemand dat de reden is waarom dat land niet Palestijns maar Israelisch is. Het is even belachelijk als het Bijbel-argument.
moser is offline  
Oud 9 januari 2009, 12:37   #64
system
Banneling

Standaard

Nu lekt het volgende uit (in de krant van vandaag):

Israël nam huis vol kinderen onder vuur.
De VN reageert verbolgen op het feit dat Israël 110 Palestijnen, waarvan de helft kinderen, in één huis nabij Gaza-stad onderbracht en dat vervolgens onder vuur nam. Daarbij zouden minstens dertig doden zijn gevallen.

Eigenlijk doen de Joden precies hetzelfde als de SS tijdens de oorlog tegen de Sovjet-unie. Mensen een huis injagen en vervolgens het huis in brand steken.

Indien men zegt dat Hamas niet deugt, dan deugt dit Israelisch leger nog minder. En de USA, die eeuwige hypocriete Amerikanen, doen alsof hun neus bloed en onthouden zich bij de stemming. Deugen ook niet die Yanks. Alleen maar miserie met die Amerikanen. We moeten zo vlug los van de Amerikanen en een sterk Europa uitbouwen.

Laatst gewijzigd door system : 9 januari 2009 om 12:44.
system is offline  
Oud 9 januari 2009, 12:38   #65
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hoomer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demosthenes Bekijk bericht
Ik ben het daar niet mee eens.
Ik ga er van uit dat de palestijnen niet dom zijn en zullen beseffen dat Hamas blijven steunen een blijvende oorlogssituatie en economische achteruitgang zal betekenen . Militair kunnen de palestijnen dit conflict toch nooit winnen.
Ik denk niet dat de Palestijnen een keuze hebben; ik denk eerder dat hamas een bezettingsleger is die de Gazastrook.
Geen enkel zinnig mens kan geloven dat de doorsnee Palestijn deze oorlog wenst.
Hoomer is offline  
Oud 9 januari 2009, 12:39   #66
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Weiße Rose's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat heeft niks met de Heilige Schrift te maken.
De Joden hebben van de Britse mandaat een stuk land gekregen.
Israel mag nu iedereen uitnodigen wie ze wil.
"De Joden hebben van de Britse mandaat een stuk land gekregen."

Evenals de Palestijnen, maar wie is er nu met dat stuk land vandoor?
Weiße Rose is offline  
Oud 9 januari 2009, 12:40   #67
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Dat in tegenstelling tot de IDF die volgens u geen religieuze fanatisme zouden zijn???
Ten eerste noemde ik óók joden in mijn citaat (met kleine letter geschreven, dus refererend aan de aanhangers van de joodse religie), zoals u zelf kunt nalezen, en ten tweede heb ik geen weet van geweldadigheden die in Europa begaan zijn door joden/zionisten/Israeli's/pro-Israel demonstranten naar aanleiding van het huidige conflict tussen Israel en hamas.
Sus Iratus is offline  
Oud 9 januari 2009, 12:42   #68
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hoomer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Hamas is gecreëerd naar Israël's beeld en gelijkenis.
Ik heb het meer voor de PLO.
Waar haalt u het uit? Israël is een Westerse beschaving die zich verdedigd tegen geloofsfanatitie. Wat niet wegneemt dat er in Israël ook fanatitie wonen.
Hoomer is offline  
Oud 9 januari 2009, 12:42   #69
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weiße Rose Bekijk bericht
"De Joden hebben van de Britse mandaat een stuk land gekregen."

Evenals de Palestijnen, maar wie is er nu met dat stuk land vandoor?
De Joden. En wees er maar zeker van dat die grond nooit meer zullen afgeven want ze bouwen in versneld tempo joodse nederzettingen. Zelfs in Oost-Jeruzalem.

En wie zwijgt weer eens: de hypocriete Uncle Sam (HUS).

Laatst gewijzigd door system : 9 januari 2009 om 12:43.
system is offline  
Oud 9 januari 2009, 12:44   #70
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Indien men zegt dat Hamas niet deugt, dan deugt dit Israelisch leger nog minder.
Geen van de strijdende partijen deugt ook maar voor een milimeter.

Citaat:
En de USA, die eeuwige hypocriete Amerikanen, doen alsof hun neus bloed en onthouden zich bij de stemming. Deugen ook niet die Yanks. Alleen maar miserie met die Amerikanen. We moeten zo vlug los van de Amerikanen en een sterk Europa uitbouwen.
Mee eens.
Sus Iratus is offline  
Oud 9 januari 2009, 12:51   #71
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Volgens de religieus boek behoort Israel inderdaad tot de Joden.
De laatste 2000 jaar bidden de Joden 3 keer per dag om terug te keren naar hun land waar ze eerder verjaagd waren.
Tot 60 jaar geleden was het een droom,nu wachten we nog op de Messias die wereldwijd vrede zal brengen.Zolang Messias er niet is zal er nooit totale vrede heersen op de Joodse volk.
Tot nu een les religie,maar we zijn hier op een politieke topic en geen religieuze topic.

Israel is een erkende land en het deel ze gewonnen hebben in de oorlog van 1967,moet teruggeven worden aan de vroegere bewoners maar er moet garantie van veiligheid zijn :terroristische groeperingen als Hamas moeten verdwenen zijn.
"Volgens de religieus boek behoort Israel inderdaad tot de Joden."

Dat is nog geen reden om andere volkeren die daar ook al eeuwenlang wonen, en dus ook recht hebben op dat land, te verdrijven. Daarbij komt dat een religieus boek nu ook niet echt een betrouwbare bron is.

"Zolang Messias er niet is zal er nooit totale vrede heersen op de Joodse volk."

Die vrede gun ik jullie ten zeerste. Die vrede gun ik trouwens iedereen. Echter zal die er niet komen voordat de Palestijnen een eigen, onafhankelijk staat hebben.

"Israel is een erkende land en het deel ze gewonnen hebben in de oorlog van 1967,moet teruggeven worden aan de vroegere bewoners maar er moet garantie van veiligheid zijn :terroristische groeperingen als Hamas moeten verdwenen zijn."

Hier ben ik het volledig met u eens. Doch verafschuw ik het disproportionele geweld dat Israel de dag van vandaag gebruikt. Hierdoor zal 'Hamas' zal er in de toekomst sterker uitkomen vrees ik. Kijk maar naar 'Hezbollah'
Weiße Rose is offline  
Oud 9 januari 2009, 13:02   #72
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Eigenlijk doen de Joden precies hetzelfde als de SS tijdens de oorlog tegen de Sovjet-unie. Mensen een huis injagen en vervolgens het huis in brand steken.
²

En eigenlijk moet je het zo ver niet zoeken. Ze gedragen zich zoals de etnische zuiveraars in Vukovar en Bosnië. Niets verwonderlijk eigenlijk, dat doen ze al van in de jaren '30.

Citaat:
Indien men zegt dat Hamas niet deugt, dan deugt dit Israelisch leger nog minder.
Alleen met oneindig meer middelen.

Laten we hopen dat aan die financiële stroom zo snel mogelijk een eind komt, zodat Palestijnen en Israëli's met gelijke wapens tegenover elkaar komen te staan.

Laatst gewijzigd door E. Gidius : 9 januari 2009 om 13:02.
E. Gidius is offline  
Oud 9 januari 2009, 13:03   #73
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Geen enkel zinnig mens kan geloven dat de doorsnee Palestijn deze oorlog wenst.
De Palestijnen willen land om op te leven, c'est tout.

En enige die hen dat nog belooft is Hamas.
Oud 9 januari 2009, 13:05   #74
Fiere Jood
Provinciaal Gedeputeerde

Fiere Jood's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is nog geen reden om andere volkeren die daar ook al eeuwenlang wonen, en dus ook recht hebben op dat land, te verdrijven. Daarbij komt dat een religieus boek nu ook niet echt een betrouwbare bron is.
Gelijk heb je en daarom baseer ik mijn opinie volgens mijn gedacht en niet volgens de Torah.

Published 12:49 11.05.11
Fiere Jood is offline  
Oud 9 januari 2009, 13:06   #75
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
²

En eigenlijk moet je het zo ver niet zoeken. Ze gedragen zich zoals de etnische zuiveraars in Vukovar en Bosnië. Niets verwonderlijk eigenlijk, dat doen ze al van in de jaren '30.

Alleen met oneindig meer middelen.

Laten we hopen dat aan die financiële stroom zo snel mogelijk een eind komt, zodat Palestijnen en Israëli's met gelijke wapens tegenover elkaar komen te staan.
"zodat Palestijnen en Israëli's met gelijke wapens tegenover elkaar komen te staan."

Ik hoop dat beide partijen de wapens eens laten rusten en in dialoog gaan met mekaar! Beide partijen zullen toegevingen moeten doen. De Palestijnen een eigen staat, de Israeli's een garantie op veiligheid.

Ach, het zal wel een utopie zijn zeker...
Weiße Rose is offline  
Oud 9 januari 2009, 13:12   #76
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat een ziekelijke vergelijking
Savatage is offline  
Oud 9 januari 2009, 13:13   #77
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik hoop dat beide partijen de wapens eens laten rusten en in dialoog gaan met mekaar!
Iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen daden, en wordt vroeg of laat geconfronteerd met de gevolgen ervan. De evolutie van het Palestijns verzet (van vluchten over PLO en Fatah tot - voorlopig - Hamas) is een van die gevolgen.

Wie de geschiedenis van de voorbije 60 jaar wat dieper gaat uitpluizen, en ontdekt wat er met de Palestijnen allemaal gebeurd is en nog gebeurt dat niet in onze media komt, verstijft voor wat komen gaat als Israël op een dag niet meer over geavanceerde militaire technologie gaat beschikken.
Oud 9 januari 2009, 13:13   #78
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door moser Bekijk bericht
Pardon??

Dat heb jij ff zonet beslist of wat??
Neen, dat is geschiedkundig zo bepaald.
Savatage is offline  
Oud 9 januari 2009, 13:14   #79
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
De Palestijnen willen land om op te leven, c'est tout.

En enige die hen dat nog belooft is Hamas.
De gevolgen zijn er naar
Savatage is offline  
Oud 9 januari 2009, 13:16   #80
moser
Europees Commissaris

moser's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
"zodat Palestijnen en Israëli's met gelijke wapens tegenover elkaar komen te staan."

Ik hoop dat beide partijen de wapens eens laten rusten en in dialoog gaan met mekaar! Beide partijen zullen toegevingen moeten doen. De Palestijnen een eigen staat, de Israeli's een garantie op veiligheid.

Ach, het zal wel een utopie zijn zeker...
Dat is ook een utopie. Je kunt niet verder bouwen op wat een onrechtvaardige basis is. Aan de ene kant heb je een deel Palestijnen die zich nooit zullen verzoenen met de huidige onrechtvaardige werkelijkheid, aan de andere kant Israeliers die hun hele leven die werkelijkheid al gewoon zijn en ze ook als volstrekt normaal zijn gaan beschouwen. De klok kun je niet terugdraaien.
moser is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be