Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Brandend Actueel: Gaza offensief
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Brandend Actueel: Gaza offensief Tijdelijk forum

Discussietools
Oud 7 januari 2009, 22:27   #41
barbaar
Banneling

Standaard gat likkende media

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkse Nederlander Bekijk bericht
Ik heb naar een aantal programma's gekeken en het valt me op dat de Nederlandse media pro-Palestijns lijken te zijn. Meer dan in het verleden. Is dit in Vlaanderen ook zo. Is deze verandering jullie ook opgevallen? Wat is de verklaring hiervoor?
Simpel : er wonen zowel joden als moslims in Nederland. Joden doen geen vlieg kwaad op straat (in het bankwezen zeg ik niet ), en moslims zetten steeds een grote, arrogante muil op en ranselen geregeld mensen af. Wel, vermits ze van die moslims schrik hebben, likken ze hun gat. En ja, in België is het net hetzelfde. En weet je wat ? Al degenen die aan dat gatlikken niet willen meedoen, worden voor "racisten" versleten.

Laatst gewijzigd door barbaar : 7 januari 2009 om 22:29.
barbaar is offline  
Oud 11 januari 2009, 13:59   #42
groene flamingant
Banneling

groene flamingant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkse Nederlander Bekijk bericht
Ik heb naar een aantal programma's gekeken en het valt me op dat de Nederlandse media pro-Palestijns lijken te zijn. Meer dan in het verleden. Is dit in Vlaanderen ook zo. Is deze verandering jullie ook opgevallen? Wat is de verklaring hiervoor?
Aangezien niemand hier echt een duidelijk antwoord geeft, doe ik een poging:

De Vlaamse of Nederlandse media pro-Palestijns noemen, lijkt me nogal overdreven. Wél is het zo dat zich een verschuiving heeft voorgedaan van uitdrukkelijk pro-Israël naar een meer genuanceerd standpunt. In Vlaanderen heeft zich die verschuiving ook voorgedaan maar reeds enkele jaren terug (rond het begin van de tweede Intifada).

De reden voor die verschuiving lijkt me nogal eenvoudig: op een bepaald moment komt ook de media tot de conclusie dat het overdreven positieve beeld dat over Israël bestaat niet overeenkomt met de realiteit.

Verder kan je met honderden doden op zulke korte tijdspanne, beschieten van scholen, ziekenhuizen en het uithongeren van anderhalf miljoen mensen moeilijk verwachten dat Israël hier nog positief uit komt.
groene flamingant is offline  
Oud 11 januari 2009, 14:19   #43
ines
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door deryz Bekijk bericht
denk je? dan zou men toch eerder pro Israël zijn
zoek eens op wat rechtvaardigheid betekent beste ,mischien krijg je dan plots wat verstand of is nederlands niet je moedertaal?
ines is offline  
Oud 11 januari 2009, 23:32   #44
Felix (be)
Staatssecretaris

Standaard

Wilde gok: multiekuul & de islamisering van Europa(/het westen) wordt gestimuleerd door (vriendjes van) de Illuminati (net zoals de uitbreiding van de EU - Turkije is voorlopg nog niet gelukt - de import & verspreiding van bepaalde stimulantia en het op gang brengen van de economische crisis). De (overwegend linkse) media zitten veilig opgeborgen in de achterzak.
En schiet mij nu maar lek of verklaar mij toch voor gek!

Laatst gewijzigd door Felix (be) : 11 januari 2009 om 23:55.
Felix (be) is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be