![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#7381 | |
Provinciaal Gedeputeerde
Geregistreerd: 28 februari 2008
Berichten: 911
|
![]() Citaat:
Nietemin is in de post even verder van Akufen duidelijk genoeg dat onderscheppingen door Norad normale routine zijn (ook voor binnenlandse vluchten) en dat de tijd varieert van 15 min. tot een half uur. Laatst gewijzigd door Big Slick : 12 januari 2009 om 18:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7382 | |
Banneling
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
|
![]() De protocols die in voege waren op 9/11 bij de FAA en NORAD veronderstelden o.a. :
* Dat een gekaapt vliegtuig indentifieerbaar zou zijn en geen pogingen zou doen om zich te maskeren of 'onzichtbaar' te worden voor radar. * Dat er voldoende tijd zou zijn om op te treden volgens de normale hierarchische beslissingsketen. * Dat de kaping een traditionele kaping zou zijn en geen zelfmoordaanslag waarbij het vliegtuig gebruikt werd als bemand projectiel. Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7383 | |
Staatssecretaris
Geregistreerd: 26 augustus 2006
Berichten: 2.872
|
![]() Citaat:
Vierde keer, dat is compleet irrelevant. Ik kan er echt niet bij dat je dat niet snapt. Een onderschepping gebeurt VOOR men weet wat er met het vliegtuig gaat gebeuren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7384 | |
Provinciaal Gedeputeerde
Geregistreerd: 28 februari 2008
Berichten: 911
|
![]() Citaat:
Ook vòòr men wist dat vlucht 11 gekaapt was, toen het al 15 min eerder z'n vluchtpad verliet, hadden normale procedures in voege moeten treden, die op 9/11 NIET zijn gevolgd. Trouwens, men weet vandaag zeker dat er leugens zijn verteld door Norad aangaande de reactietijden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7385 | |
Banneling
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
|
![]() Citaat:
Dat is wel degelijk van belang aangezien dit voor een groot deel de kapingsprotocollen bepaalde voor 911, en daar ging het hier over. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7386 |
Provinciaal Gedeputeerde
Geregistreerd: 28 februari 2008
Berichten: 911
|
![]() Dat bedoel ik. Dus ook de ORDER tot onderschepping wordt gegeven voor men dat weet.
Laatst gewijzigd door Big Slick : 12 januari 2009 om 18:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7387 | |||
Banneling
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
|
![]() Citaat:
Waarop baseer je je om te beweren dat die niet gevolgd zijn? Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7388 | |
Provinciaal Gedeputeerde
Geregistreerd: 28 februari 2008
Berichten: 911
|
![]() Citaat:
a) Wéét jij welke de te volgen procedures zijn voor een ATC controller wanneer een vliegtuig problemen heeft. (radiostilte, koersafwijking,...) b) Vergelijk dat eens met hoé lang die gast heeft gewacht (lees: de procedure NIET heeft gevolgd) vooraleer z'n eerste call te doen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7389 | |
Banneling
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7390 | |
Eur. Commissievoorzitter
Geregistreerd: 5 januari 2009
Berichten: 8.177
|
![]() Citaat:
en waarom zouden wolkenkrabbers niet onderhevig moeten zijn aan zaken zoals aantrekkingskracht? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7391 | |
Parlementsvoorzitter
Geregistreerd: 21 maart 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 2.121
|
![]() Citaat:
WTC 7 is trouwens ingestort zonder dat er daar een boeing is ingevlogen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7392 |
Banneling
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7393 | |
Provinciaal Gedeputeerde
Geregistreerd: 22 december 2008
Locatie: Gent
Berichten: 819
|
![]() Citaat:
En dan nu, de citaten van Akufen! -------------- "Overall, during the past 4 years, NORAD's alert fighters took off to intercept aircraft 1,518 times, or an average of 15 times per site per year. Of these incidents, the number of suspected drug smuggling aircraft averaged one per site, or less than 7 percent of all of the alert sites' total activity. The remaining activity generally involved visually inspecting unidentified aircraft and assisting aircraft in distress" > De zogenaamde "suspected drug smuggling aircraft" zijn hoogst waarschijnlijk allemaal afkomstig van het buitenland, er wordt hier nergens vernoemt of de "unidentified aircraft and aircraft in distress" ook van buiten de VS komen noch hoe lang de onderscheppingen duren. Ik heb dan maar het originele rapport waar het citaat van komt opgezocht, maar nergens stond er wat ik zocht. Wel gevonden in datzelfde rapport: -------------- "The protection of continental skies is the responsibility of the North American Aerospace Defense Command (NORAD), which is comprised of U.S. and Canadian air forces. NORAD's mission of continental protection involves controlling sovereign airspace, assessing and warning of enemy air or missile attack, and intercepting or engaging such threats." (Dreigingen die duidelijk van buitenaf komen, maar daarnaast komt uiteraard ook nog "air sovereignty"): "NORAD defines air sovereignty as providing surveillance and control of the territorial airspace, which includes: -intercepting and destroying uncontrollable air objects; -tracking hijacked aircraft; -assisting aircraft in distress; -escorting Communist civil aircraft; and intercepting suspect aircraft, including counterdrug operations and peacetime military intercepts." (Weer, nergens staat een tijd vernoemd, en nergens staat dat gekaapte vliegtuigen mogelijk neergeschoten zouden worden, enkel "tracked", situatie van 9/11 was dus niet standaard voor NORAD.) -------------- "An alert pilot at Homestead Air Reserve Base, Florida--another of NORAD's alert sites--said: "If needed, we could be killing things in five minutes or less."" > Alweer gaat het om vliegtuigen die van buiten de VS komen, hier enkele andere citaten uit hetzelfde artikel: "But almost without exception, the only thing FANG fliers shoot are photos — pictures to help identify aircraft or for evidence in drug smuggling cases. The typical scramble often reveals an inexperienced private pilot at the controls, flying off course after vacationing in the Bahamas." (Buitenland dus.) "Active units pull similar duties outside the mainland. In fact last September, a two-ship flight of F-15 Eagles based at Elmendorf Air Force Base, Alaska, stared down a pair of Russian TU-95 Bear bombers as they vectored toward the Alaskan coast." (Nog een mooi voorbeeld van waarom je van zoveel "scrambles" hoort, zoals de 67 voor 9/11 in 2000.) “We don’t let other aircraft — zero — penetrate our air space without being monitored or escorted,” Herring said. “That’s why we have weapons on our jets. We need to be postured such that no one would dare threaten us ... and nobody better.”" (Het is tenslotte een artikel van een luchtmachtbasis uit Florida, niet ver van rivaal Cuba. Link: http://www.af.mil/news/airman/1299/home.htm, klik op "Continue" voor meer tekst.) -------------- "According to Robin Hordon: "Jet fighters typically intercept any suspect plane over the United States within 10-15 minutes of notification of a problem." > Ja, acccording to één persoon, die sinds 1981 ontslagen is uit de FAA. En die blijkbaar ervan uitgaat dat -ongeacht van waar het is- gekaapte vliegtuigen altijd onderschept worden in 5 a 10 minuten (min de 5 minuten voor op te stijgen), dan moet dat vliegtuig toch wel altijd vlakbij de luchtmachtbasis vliegen want anders zie ik niet hoe een gevechtsvliegtuig, zelfs al mochten ze supersonisch, zomaar een ander vliegtuig in héél de VS kan onderscheppen in 5 a 10 minuten. ![]() Laatst gewijzigd door Buzz : 12 januari 2009 om 22:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7394 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 8 april 2008
Locatie: Mechelen
Berichten: 22.819
|
![]() Citaat:
Vergelijk de vluchtschema's van de vliegtuigen en hun koers ten opzichte van sommige basissen... En vergeet ook niet dat elk gevechtsvliegtuig is uitgerust met een gevechtsradar die veel verder kan kijken dan de piloot en sommige types onderscheppingsjagers zijn uitgerust met een videocamerasysteem in de neus dat tot 50 a 60 km ver kan kijken....... http://www.waarheid911.nl/911tijdlijn.html#airforce op deze site vervolgens bij de foto van de basissen onderstaande link net boven de foto activeren http://team8plus.org/news.php?item.32.3 Laatst gewijzigd door Svennies : 13 januari 2009 om 00:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7395 | |
Staatssecretaris
Geregistreerd: 26 augustus 2006
Berichten: 2.872
|
![]() Buzz je zegt met veel woorden heel weinig. En de essentie van uw post komt er op neer dat je er zelfs niet vanuit gaat dat wat er die dag gebeurde het gevolg was van incompetentie, maar dat het op een normale manier werd afgehandeld. Dus u zegt maw dat al de fouten die gemaakt zijn en waarvan ik er een paar liet zien een paar posts terug, in't rood aangeduid, de normale manier van werken is. U verwoord dat als "de lange weg".
Gezien de vele trainingen op dit soort situaties, die onafhankelijk van waar het vliegtuig is vertrokken, op dezelfde manier zullen afgehandeld worden, is het dus ondenkbaar dat men zoveel fouten maakt en het tegelijkertijd een successvolle actie noemt. Je negeert bovendien nog altijd andere feiten, zoals de C130's die blijkbaar wel op tijd waren. Het feit dat NORAD en FAA mekaar de schuld proberen te geven. De FAA tapes die men heeft laten verdwijnen. De conflicterende verhalen, de omissies in het rapport, enzovoort. De vraag is volgens mij dus niet of maar wie er faalde. Over het opmerken van die vliegtuigen met transponders uit vond ik nog dit: Citaat:
Laatst gewijzigd door Akufen : 13 januari 2009 om 00:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7396 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 8 april 2008
Locatie: Mechelen
Berichten: 22.819
|
![]() Citaat:
Sterker nog men heeft de mogelijk om via het computersysteem alle bekende doelwitten die als friendly bekend staan te scramblen ,dit wil zeggen alle toestellen die mét transponder vliegen worden door het computersysteem gewist op het radarscherm van één enkele Unit.... De reden is daarvoor dat men zo sneller de toestellen die zonder transponder vliegen kan localiseren,de zogenaamde Foe's.... En elke keer er een friendly toestel zijn transponder uitzet wordt hij automatisch naar de andere Unit overgeheveld..... Laatst gewijzigd door Svennies : 13 januari 2009 om 00:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7397 | ||
Eur. Commissievoorzitter
Geregistreerd: 5 januari 2009
Berichten: 8.177
|
![]() Citaat:
ik herhaal mijn vraag Citaat:
je laat mijn vraag open of wolkenkrabbers niet moeten gehoorzamen aan natuurwetten allerhande aangezien ze blijkbaar niet kunnen instorten |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7398 | |
Staatssecretaris
Geregistreerd: 26 augustus 2006
Berichten: 2.872
|
![]() Citaat:
En wat bedoel je precies met wolkenkrabbers die niet onderhevig zijn aan aantrekkingskracht? Je bedoelt dat elke toren op instorten staat omdat er zwaartekracht is.. of hoe moet ik dat lezen? Laatst gewijzigd door Akufen : 13 januari 2009 om 00:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7399 | |
Eur. Commissievoorzitter
Geregistreerd: 5 januari 2009
Berichten: 8.177
|
![]() Citaat:
en wat bewijst dit nu? de incompetentie van die instanties? akkoord iets anders? niet akkoord |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7400 | ||
Staatssecretaris
Geregistreerd: 26 augustus 2006
Berichten: 2.872
|
![]() Citaat:
Citaat:
En voor den tiende keer, en knoop het nu allemaal goed in uw oren ![]() Laatst gewijzigd door Akufen : 13 januari 2009 om 01:21. |
||
![]() |
![]() |