![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#82 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() 'k Dacht het wel, maar een mens moet altijd bescheiden blijven hé
![]()
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
|
![]() Citaat:
Ergo ipv dus bv. En dan heb je nog mensen die een nieuw geleerd woordje (of theorietje) om de vijf zinnen en te pas en te onpas in ieder gesprek (ttz: irl ken ik zo maar enkele mensen, maar op het forum zijn er zo hier een pak) proberen mengen. Hun doel: slim gevonden worden, bereiken ze zo alvast niet bij mij. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
|
![]() Citaat:
![]() Herkenbaar. In dat soort gevallen waarin mensen zich vragen stellen en ik het juiste antwoord weet, breng ik dat ook altijd heel subtiel aan. Het nadeel is dat mensen die je niet goed kennen door je geuitte "onzekerheid" (die je eigenlijk gewoon gebruikt om niet bruusk te zijn) aan je antwoord beginnen twijfelen en daardoor net overtuigd zijn dat ze het wel bij het rechte eind hebben (want zij twijfelen niet over hetgeen ze zeggen ![]() Die mensen gaan even op hun neus kijken als ze de juiste uitleg/waarheid/... ooit tegenkomen, denk ik dan. ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Minister
|
![]() Met ruime voorsprong.... VET.
Blech. ![]()
![]() |
#86 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() islamofobie
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() From_Vlaanderen
![]() |
#88 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#89 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik erger me niet zo vaak aan woorden "an sich"
![]()
![]() |
#90 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En " (sic) "
![]()
![]() |
![]() |
#91 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik ben zo iemand die te pas en te onpas een anderstalige woordjes tussensmijt
![]() ook wel beetje misvorming van veel teksten in andere talen te lezen |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
|
![]() ik kon ook alles in het nederlands zetten en één woordje in het engels natuurlijk
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Europees Commissaris
|
![]() Het eerste wat in me opkwam: "politiek(e) correct(heid)": in 95% van de gevallen een irrelevante dooddoener waarmee bepaalde rechtse figuren iemand die hun schijnredeneringen en schijnargumenten ontmijnt of tracht te ontmijnen de mond mee tracht te snoeren. In het beste geval is het omdat ze mentaal nog leven in de periode van voor de tongkus van Bracke en het VB in Bracke en Crabbé.
Pas op: ik ontken niet dat er een bepaald hegemonisch discours bestaat. Alleen staat rechts, inclusief de VB'ers, daar dichterbij dan links. De ergste variant is een ironische "Maar dat mag ik niet zeggen, want dat is niet politiek correct!" Alsof iemand hen dat ooit letterlijk heeft gezegd... Nog een kandidaat: "occasion" ("okeezjun") zoals door sommige noorderlingen gebruikt wanneer ze naar tweedehandswagens refereren. Puur Dunglish. "Noemen" is geen woord dat ik op zich haat, maar ik krijg wel er wel uitslag van wanneer dat verward wordt met "heten". Engelse termen storen mij in principe niet, behalve wanneer er echt een valabel en dagelijks gebruikt Nederlands alternatief voor is. Het ergste is het taalgebruik in De Morgen, waar men de gewoonte heeft naar plaatsnamen, namen van bewegingen etc.... die oorspronkelijk in een "derde" taal stonden naar het Engels vertaalt. Zo heb ik geleerd dat men onlangs in Moskou de "Victory Parade" vierden. In zowat ieder artikel in de buitenlandpagina's vind je er wel zo'n voorbeeld van: de Russische Victory Parade, de Hanging Gardens Street van Bangkok, noem maar op. Vernederlands dat toch gewoon indien je de Russische of Quechuanaam ervan te moeilijk vind voor je lezers; doe toch je best om te verbergen dat je gewoon Reutersberichten vlugvlug vertaalt!
Laatst gewijzigd door Burkide : 18 januari 2009 om 17:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
|
![]() okey 2 dan...
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | ||
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Europees Commissaris
|
![]() Ca va nog zolang het niet geforceerd is. Ik heb dat d'ailleurs ook wel een beetje. (Al is het wel enorm "verbeterd" in het eerste jaar dat ik naar op de unief zat.)
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
|
![]()
![]() |
![]() |