![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Brandend Actueel: Gaza offensief Tijdelijk forum |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Gouverneur
|
![]() Hoe ironisch. Ik dacht net dat heel deze situatie bedoeld was om hamas af te zwakken. Daar zijn ze vrij hard in gefaald blijkbaar. Ze zijn een Vietnam van hun thuisland aan het maken en ze hebben er geen enkel besef van.
|
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar alcohol en Islam ? ![]()
![]() |
#63 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik word een beetje kregelig van het gemak waarmee hier meningen heen en weer worden geslingerd zonder ook maar de kern van de zaak te raken, zonder zich aan een analyse te wagen, zonder nadenken en zonder enige echte kennis ter zake of zelfs maar het ambiëren van kennis.
Alsof het om supporters van één of andere voetbalclub zou gaan, daar lijkt het op. Hooligans. Ik vond nog een interessante tekst over de kwestie, geschreven in 1920 door de mij verder onbekende Anstruther Mackay. Opvallend aan de tekst is de zeer nauwkeurige schets die de auteur maakt van de toekomst van de regio en de verhoudingen tussen naties en volkeren indien het joods plan wordt doorgezet. Hij voorspelt niet alleen de conflicten in Palestina maar in de hele regio, de oorlog in Irak, de aanslagen in India en zelfs de 'Clash of Civilizations'. Bijvoorbeeld in de volgende verhelderende passage: Citaat:
![]() |
![]() |
#64 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Er werden zelfs geen raketten afgevuurd (op enkele geïsoleerde incidenten na) en dat tijdens vijandelijkheden waarbij de hamas bondgenoten broederlijke steun best konden gebruiken.
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
#66 |
Burger
|
![]() Als je uw eigen mening kon creëren via perceptie van de feiten, in plaats van via wat de media en de VS bepalen dan zou je allang ingezien hebben dat Israel de grootste terroristische organisatie is die er bestaat.
|
![]() |
![]() |
#67 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
saboteurs en partizanen worden verzetshelden misdadige regimes worden na hun nederlaag zefs door de eigen bevolking in de steek gelaten (wir haben es nicht gewust) |
|
![]() |
![]() |
#68 |
Minister
|
![]() @TheHunter:
De grootste terroristische organisatie op dit moment in de wereld is de Islam. Laatst gewijzigd door Mahalingam : 19 januari 2009 om 15:26. |
![]() |
![]() |
#69 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Indien ze aan beide kanten zouden moeten vechten (wat voor israel geen probleem is) zouden ze de beide fronten als excuus kunnen gebruiken voor het driest en onnauwkeurig opteden, het type wapens dat ze gebruikt hebben, de fouten zogezegd onder druk, ...... Nu hebben ze geen enkel excuus om zo onmenselijke te keer te zijn gegaan, niemand dwong hen, geen enkele andere vijand dan Hamas. |
|
![]() |
![]() |
#70 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hoe ziet een perceptiecreëerder vrede tot stand komen? ![]() |
|
![]() |
![]() |
#71 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ²
|
![]() |
![]() |
#72 |
Minister
|
![]() Als we 'terrorist' de betekenis geven van 'iemand die geweld gebruikt om een politiek doel te bereiken', dan kan ik enkel besluiten dat de 'Bush administratie' die eer toekomt.
#73 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Er zijn uiteraard terreurbwegingen die zich beroepen op de islam, of erger nog die zich beroepen op het feit dat het westen de islam wil uitroeien. Deze laatsten hebben waarschijnlijk hun aanhang aanzienlijk zien aangroeien de laatste weken. De moraalridders uit het westen die islam schurkenstaten aanvallen, onder valse voorwendsels, en die zelfs al zouden er massavernietigingswapens geweest zijn, dan nog niet snappen wat het iraakse regime nu erger maakt dan het israelische. En toch blijft het westen officieel de schurkenstaat israel steunen. israel heeft wel degelijk massavernietigingswapens. Israel keert zijn leger tegen burgers waar het de facto het toezicht op heeft, om religieuze, economische of nog andere redenen. Israel onderdrukt wel degelijk een deel van zijn eigen bevolking. Israel steelt wel degelijk grond en natuurlijke rijkdommen, enz Niemand , maar ook niemand kan hier een sluitende verklaring voor geven. Alles begint met de machtige joodse lobbys in de VS en het algemeen klimaat van islamofobie in het westen. Dat praat wat scheef is recht, en wat recht is krom. Een deel verneukelen zich eigenlijk dat israel doet wat hier normaal niet mag, zonder enige gegronde aanleiding (tenzij er nog een oen geloofd in die flutraketjes en die tunnel) maar uit rassenhaat buitensporig geweld gebruikt en honderden palestijse burgers de dood in jaagt. Misdaad: moslim zijn en democratisch gekozen hebben voor een organisatie die men in het westen niet lust. Waarom is israel nu efkens gestopt? Volgens mij enkel en alleen om het feestje van Obama in alle rust te laten doorgaan, zonder dat die van die vervelende vragen krijgt over mensenrechten en schurkenstaten. Laatst gewijzigd door spherelike : 19 januari 2009 om 15:51. |
|
![]() |
![]() |
#74 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Het feit dat de koran zegt dat wanneer men 1 onschuldig persoon vermoord, die persoon zal gestraft worden alsof hij de hele mensheid heeft uitgeroeid, zegt genoeg. |
|
![]() |
![]() |
#75 | ||
Burger
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#76 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Zoals geen mens zal ontkennen dat er in het westen voldoende gerelativeerd wordt om de bijbel niet letterlijk te nemen, zo moeilijk lijkt het te zijn om dat over de islam te zeggen. Niet alle moslims zijn fundi's en terroristen. Benoem diegenen die je wil benoemen, het zal veel geloofwaardiger zijn dan idiote veralgemeningen. |
|
![]() |
![]() |
#77 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nou ja, organisatie... het zijn een grote groep mensen die hun heilig boek zowel als doktersbriefje als levensverzekering beschouwen. Een van de redenen dat al dit geweld gebeurt is omdat we het toelaten. Honderd jaar geleden konden de moslims nog nauwelijks twee stokjes samenwrijven voor wat vuur.
|
![]() |
![]() |
#78 | |
Minister
|
![]() Citaat:
De bewering die je hier doet is haatdragend en onjuist.
![]() |
#79 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb het over de toestand van de Arabische wereld honderd jaar geleden. Niet over de relatief voorspoedige moslimeeuwen ten tijde van de Katholieke terreur.
|
![]() |
![]() |
#80 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Daar kan je toch zien tot wat de islam in staat was bvb in granada of cordoba Jij blijkt het moeilijk te hebben om en onderscheid te maken tussen godsdienst, cultuur, economie, welvaart, .... |
|
![]() |