![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#2261 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
http://www.sciam.com/blog/60-second-...eim-2008-11-19 onderzoekers aan de Ohio State Universe http://www.eurekalert.org/pub_releas...-sah111408.php |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2262 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik kwam gisteren een diabitikus tegen. Hij was helaas ook alkoholverslaafd. Maar hij zei me wel dat hij zich veel beter voelde als diabetikus, als hij toch af en toe een pintje kon drinken. Hij zou dan minder moeten spuiten. ...maar of ik hem geloofde ...
Morgen kom ik een diabetikus tegen, die helaas ook verslaafd zal zijn aan kannabis ....
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#2263 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2264 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Mooie tegenspraak
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 17 januari 2009 om 00:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2265 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Pijnstillers en slaappillen zijn opiumderivaten net zoals heroine en morfine (het spul dat de tandarts in je kaak spuit). Alle anesthesie middelen, waaronder het beroemde lachgas, worden ook geclasseerd als harddrugs. In de 19-de eeuw werd lachgas dikwijls gebruikt als recreatief roesmiddel. De lijst gaat oneindig door van rilatine tot de broertjes en zusjes van XTC. Elke persoon die medicijnen genomen heeft, naar de tandarts is gegaan voor een vulling of geopereerd is onder invloed geweest van harddrugs. Zo simpel is dat. Junkies ![]()
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 17 januari 2009 om 00:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2266 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Er zijn nog veel meer (oude) verhalen over geneeskrachten in cannabis tegen enorm veel kwalen/defecten maar meestal blijft het bij 1 publicatie cq sterk verhaal en daarna niets meer. Hier zoiets: http://www.cannaclopedia.be/Glioma.htm Hopelijk komt er ook nog een tussenbericht over de levensverwachting van oudere ratten bij langdurige behandeling met de stofjes in voorbereiding, in vergelijking tot onbehandelde even oude ratten en eventueel ook ten opzichte van ratten die er redelijk jong mee begonnen .... Uit jouw link naar "eurekalert": Citaat:
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn. Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 17 januari 2009 om 01:33. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2267 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#2268 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
http://www.cannabis-med.org/dutch/nav/home-search.htm Natuurlijk zullen wetenschappers niet aanraden om THC te verbruiken. Het is enerzijds bij wet verboden, en anderzijds vormen ze dat liever om tot pillen want dat zal geld opbrengen. Grenswetenschap verwoordde het ook. "Natuurlijk roepen de wetenschappers niet op om nu massaal wiet te gaan roken, zoals het brave wetenschappers betaamt zoeken ze liever naar een synthetisch medicijn dat overeenkomt met de structuur van het high-makende THC-bestandsdeel in wiet. Natuurlijk is dat een politieke keuze. Op de vraag of mensen waarbij de erfelijke ziekte Alzheimer in de familie zit gebaat zijn bij het roken van wiet antwoordde de wetenschapper: "dat zeggen we niet, maar het zou best kunnen werken". Voor wie het zekere voor het onzekere wil nemen... er zijn nog coffeeshops. " |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2269 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() "We" dat zijn gij en ik tesamen hé. Of ook wel "de maatschappij genoemd".
("wij" kan ook koninklijk meervoud zijn, maar dat is het hier zeker niet)
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#2270 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
link: http://www.standaard.be/Krant/Tekst/...117&demo=False Citaat:
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2271 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dank zij de link van Willem vond ik ook dit bericht. Wetenschap: Waarom cannabisrokers minder risico lopen op kanker dan tabaksrokers http://www.cannabis-med.org/dutch/bu...n=longkanker#1 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2272 | |
Burger
|
![]() Citaat:
"het is er gewoon en het moet er gewoon zijn": mooi, maar misschien brengen deze filosofische mijmeringen ons iets te ver van het onderwerp.Tenzij dat ook één van de redenen is waarom je vindt dat ze dat cannabisverbod in stand moeten houden? "Het verbod is er gewoon en het moet er gewoon zijn", maar wat doe je dan met: "Cannabisgebruik is er gewoon en het moet er gewoon zijn"? Uiteindelijk blijft dan alles zoals het was. Misschien vind je dat wel zo leuk aan discussiëren over drugbeleid: in de praktijk lijkt het altijd of je de discussie 'wint', want het beleid blijkt met jouw logica te werken, zodat er eigenlijk niets verandert. (Het biedt de mogelijkheid eens goed neer te kijken op 'de zwakkeren' en de mogelijkheid om jezelf te presenteren als 'de normale', of zelfs 'de sterkere'.) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2273 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
als ik op 't twoilet zit, moet ge mij gerust laten hé. Ge gaat hier achter mijn gat mijn verbruik van twoiletpapier niet in statistische kolommen, taartdiagrammen of eksel-blaadjes gaan gieten hé. joke hé wat ik eigenlijk wou zeggen: ik diskuteer niet - het is mijn karakter niet - in termen van een diskussie winnen of verliezen. Ik diskuteer wel met volle overtuiging, als ik van iets overtuigd ben. (Toch hier op het forum. In het echte leven heb ik al dikwijls de vruchten geplokken van te kunnen zwijgen en wachten tot mijn beurt komt, als ze al komt.) Ge moet u dus niet in uw gat gebeten voelen. Aak, wat een idee, gij die geen twoiletpapier genegen zijt. Geen dergelijke Westerse lukse nodig hebben, is dat ook een neveneffekt van rechtstreekse inademing van kannabisverbranding?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2274 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Het siert je dat je niet meestapt in een winnaars/verliezers-verhaal. Anderzijds wordt de discussie nogal steriel als je op voorhand vastlegt dat je toch volledig bij je eigen overtuiging gaat blijven. Wat maakt je dan zo gelukkig bij het discussiëren over drugbeleid? Ik ben toiletpapier wel genegen, maar mijn geluk is er niet van afhankelijk. Bij cannabis is dat hetzelfde. Eigenlijk ben jij toch ietsje zwaarder verslaafd (waarmee ik niet wil zeggen dat je een grotere loezer zou zijn). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2275 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#2276 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Toch niet als ik zie dat ik daar ferm mee geholpen werd, die ene keer zowat 15 jaar geleden dat ik eens onder het mes moest; toch niet als ik zie dat een familielid met een kankergezwel volgespoten werd driemaal per week met chemikaliën; toch niet als ik zie dat een kollega met een pijnpomp rondloopt omdat hij zonder dat masjien waarschijnlijk gewoonweg zou sterven van pijn; en al evenmin als ik die vriend zie die een probleem heeft met misbruik van legale geneesmiddelen: hij ziet er opgezwollen uit als een overrijpe en in de prijzen gevallen pompoen en leeft van de ziekenkas; ik twijfel of hij ooit nog zal kunnen werken ... Ik zie, toch in de gebruikte bewoordingen, er zelfs niet de relavantie in voor deze draad.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2277 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() de realiteit is voor sommigen nu eenmaal te pijnlijk; zij grijpen dan naar voorgeschreven medicijnen en liegen zichzelf voor beter te zijn dan anderen en kunnen het relevante van het niet relevante niet meer onderscheiden. Mijn medeleven hebben ze.
![]() |
#2278 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Naar aanleiding van de moorden op de kindjes in de kinderopvang te Dendermonde, werd een spesialist van een psichiatrisch sentrum om zijn mening gevraagd. Die man neemt letterlijk het woord kannabis in de mond, als trigger voor het uitbreken van de psichose. Aub, zulke dingen horen niet thuis in de supermarkt, de koffiewinkel, de keukenkast, het uitgangsleven. Hoogstens in de apoteek. Op voorschrift. Om te genezen of om pijn of leed te verzachten bij het genezen, of zelfs als genezen niet meer mogelijk is. Maar niet om ons te amuzeren. link: http://www.standaard.be/Artikel/Deta...kelId=Q125MI8T de bewuste paragraaf: Citaat:
de ganse tekst voor wie het interesseert: Citaat:
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2279 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2280 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Herlees mijn post eens: ik siteer enkel den direkteur van Sleidinge, die iets zegt over het al dan uitbreken van een onderhuidse psichose. Om dan iets te poneren over voorzichtigheid bij het gebruik van zaken die soms als geestesverruimend getipeerd worden. (of tracht jij enkel het soort onderwijzerke dat zijn diploma met veel hereksamens, bissen, trissen en een dikke deliberatie verkregen heeft, uit te hangen?)
|
![]() |
![]() |