![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, .... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De voorspellingen van het ipcc zijn nog optimistisch in vergelijking met wat er werkelijk gebeurt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Banneling
|
![]() Effectief is het lezen van de beszchikbare informatie een goed middel om te vermijden domme vragen te stellen.In de tijd van het internet is het gemakkelijker dan ooit de nodige informatie te vinden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Er speelt een ander fenomeen mee. We zijn nu eenmaal mensen met onze hebbelijkheden. Dat leidt er toe dat we graag geld willen verdienen (hebben). Het is al veel vaker besproken op dit forum, maar ik kom er nog maar eens op terug, omdat het toch een rol speelt in de discussie. De klimaatwetenschappers hebben er belang bij om reuring te veroorzaken. Dat levert geld op. Sommigen menen dat er klimaatopwarming zal plaatsvinden; politiekers wees gewaarschuwd. De politiekers denken: even checken bij andere klimaatwetenschappers. Anderen zeggen weer nee, er is niet zoveel aan de hand. Zolang die discussie aan de gang blijft, stroomt geld toe voor onderzoek. Uit modellen kun je alles laten uitkomen bij wijze van spreken. Er spelen zoveel foutenmarges en schattingen mee, dat de uitkomsten van modellen zeer ongewis blijven. De mensen die van nature zeer voorzichtig zijn, zullen zich het meest aangesproken voelen door de ongunstige scenario’s. Anderen menen dat het wel mee zal vallen met de rampzalige gevolgen. Als je echter stuk voor stuk dieper ingaat op aannames, zoals bvb is gebeurd in de draad over de gevolgen van klimaatopwarming, dan blijkt dat veel van die aannames vaak discutabel zijn, of zelfs helemaal niet deugen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Burgemeester
|
![]() Ik snap het niet goed.
Even recapituleren: Het feit dat het laatste decennium de temperatuur ongeveer gestagneerd is gebleven op het niveau van eind jaren '90, en de laatste 2-3 jaar lichtjes is gedaald - dat feit moet aantonen dat de climate change die nu plaatsvindt erger is dan verwacht? Dus: ondanks de CO2-concentratie die is blijven stijgen, 'projecteerden' IPCC en anderen 10 jaar geleden een daling van de temperatuur en nu blijkt het veel erger te zijn, want de T stagneert... ??? Help mij, help mij, uit de nood... |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Burgemeester
|
![]() Er is blijkbaar niemand die mij uit mijn nood kan redden.
Misschien ben ik dan toch niet de enige die het niet snapt? |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Tip: trends worden berekend op 30 jaar
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Europees Commissaris
|
![]() Uit wikipedia:
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Burgemeester
|
![]() Zo lang volg ik de discussie wel dat ik dat nog net weet, dank u. Los van het feit dat 30 jaar natuurlijk ook maar een arbitraire keuze is, kan ik me er wel iets bij voorstellen.
Beste Pieke, ik beweer hier niet dat het laatste decennium de 'climate change' theorie ontkracht. Ik snap alleen niet hoe het erger kan zijn dan verwacht. Als CO2 de belangrijkste forcer zou zijn, zou men sinds 1998 toch een verdere stijging verwacht hebben, niet? Als jij grafiekjes hebt waar de trend 1968-1998 vergeleken kan worden met 1978-2008 vind ik dat altijd leuk om eens te doen natuurlijk, maar ik vrees dat dat mijn probleem niet zal oplossen. Als er iemand anders is die het me simpel kan uitleggen, want JFGI helpt me niet verder met 'erger dan verwacht' |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben benieuwd of Al Gore op een dag zijn excuses zal aanbieden voor de grootste bangmakerij uit de recente geschiedenis.. Wat jammer dat de weer- en klimaatwetenschap ,en zelfs de statistiek misbruikt geweest zijn in een groter politiek kader. ![]() Laatst gewijzigd door kelt : 31 januari 2009 om 07:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Vreemdeling
|
![]() in 2012 gaan we toch met zijn allen naar de verdoemenis, liever in een wat warmere klimaat dan in de vrieskou.
mijn inziens is de klimaat verandering de normale evolutie van onze planeet, iet of wat versneld door de mens, maar toch een natuurlijk proces. de mens denkt dat hij superieur is en dat hij overal de hand in heeft, sukkelaars zijn we ... grote sukkelaars. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |||||
|
![]() tijd voor wat wetenschappelijke updates:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
de link tussen kosmische straling en wolken: Citaat:
At your service
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Banneling
|
![]() Merci Pieke.
Maar nu blijft plotsklaps erg stil hier... |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |||
Burgemeester
|
![]() Ach, ach...
In de post van Pieke kan ik bevestigingen vinden voor de 'climate change' theorie, echter niet dat de global change sneller gaat dan verwacht: Citaat:
maar vooral: West-Europa =/= global boomsterfte die misschien door opwarming ontstaat (kan zijn) -> Waren daar concrete voorspellingen die overtroffen zijn? een groter oppervlak van het Antarticaijs dan eerder aangenomen zou zijn opgewarmd sinds 1957 -> en gaat het de laatste 10 jaar sneller dan voorspeld? Citaat:
waarom gaat de trend sinds 1998 niet verder omhoog, in correlatie met de CO2-uitstoot? Ja, ja: trend = 30jaar; Nina,...: kan allemaal best voor GC, maar weinig geloofwaardig voor snellere GC dan voorspeld Citaat:
Leve de vooruitgang van de wetenschap! Maar... (ik val in herhaling) Ik blijf op m'n honger zitten... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | ||||||||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ist just? Allee gij. Europa warmt sneller op dan de wereld. Ik ben regionalist, geen globalist, komt me dat ff goed uit Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
http://scienceblogs.com/illconsidere...ed-in-1998.php
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. Laatst gewijzigd door Pieke : 7 februari 2009 om 00:42. |
||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
|
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik denk dat niemand het snapt, alleen schijnen er nogal wat mensen te zijn die doen alsof.
![]() |
#39 |
Europees Commissaris
|
![]() Het klimaat is iets ontzettend complex iets met zoveel variabelen die elkaar dan ook nog eens onderling beïnvloeden dat het me nagenoeg onmogelijk lijkt het klimaat juist te voorspellen. Los daarvan lijkt het me wel logische dat alle menselijke bedrijvigheid zijn invloed heeft op het milieu en ook op het klimaat. Het omgekeerde beweren zou eerder niet logisch zijn.
Het klimaat verandert natuurlijk in de tijd ook vanzelf, maar dat is hoegenaamd geen bewijs dat de mens geen invloed zou hebben. Wat betreft het onderschatten ... hoe zit het met global dimming? Dit werkt global warming tegen of beter gezegd; dit camoufleert global warming, dus kunnen we er vanuit gaan dat eens de lucht terug properder wordt, het effect van global warming nog erger zal blijken. Dank daarbij vb aan China dat zowat 70 % van zijn energie opwekt met steenkool en dat uiteraard zorgt voor heel wat luchtbezoedeling. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Banneling
|
![]() kopt de ipcc rapporten zijn allesbehalve alarmistisch want een compromis.
Maakt de venijnige aanvallen van de sceptici dan ook zeer belachelijk. ![]() |
![]() |
![]() |