![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hoeveel jij minder rijdt dan de maximum aangegeven snelheid, is irrelevant. Het punt van die post is dat het enkel perceptie is, omdat er hier nu moord en brand geroepen wordt, enkel omdat er ergens een bordje van 70 hangt, terwijl geen haai zou kraaien moest datzelfde bordje een bord van 90 zijn (zoals het op vele plaatsen was). D�*t is de perceptie. Of nog: mensen die veilig rijden definiëren op basis van de bordjes, zijn een gevaar op de baan. Veilig rijden definiëer je op basis van "veilig volgens de dan geldende omstandigheden". Wie dat niet kan, kan geen verkeer inschatten en hoort niet op de baan thuis. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 |
Banneling
|
![]() Wat mij hier weer stoort is dat er weer enorm veel mensen zijn die DENKEN dat ze veilig rijden. En dat ze ook veilig snel kunnen rijden.
Zware wagens geven het gevoel van veiligheid op hoge snelheden Sfax, maar dat maakt ze daarom niet veiliger. Als ge tegen 160 per uur de vangrail inknalt met een mercedes is dat ook nog steeds levengevaarlijk. Niet meetellende het feit dat ge ook nog eens andere weggebruikers erbij kunt betrekken. En ge weet evengoed als mij dat het verschil tussen 120 en 160 per uur erg groot is. |
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ziet u? U draait de zaken om. Ik heb het volle recht om daar 30 km/u te rijden, u hebt daar niet het minste recht om 51 km/u te rijden. Als u dat wil oplossen met straatgeweld, zal ik van de weeromstuit alle gezagsregisters ter mijner beschikking opentrekken om uw agressief egoïsme de kop in te drukken. Zo creëert men in de bevolking een draagvlak voor nog meer flitspalen.
![]() |
![]() |
#105 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Vandaar ook de term snelheids-inquisitie. Het gaat dergelijke roepers immers nooit om verkeersveiligheid, eerder om profileringsdrang... Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ja ja !! Solidariteit !! Drie kwart van de dames, iedereen boven de 65 en niemand die nog gelegenheid krijgt om te leren autorijden .... tot jij en ik alleen op de baan zijn ... zoiets heet solidariteit !! Mijn teelballen.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Voor een solidair iemand primeert zijn eigen recht om rond te rijden, ook al bakt hij/zij er niets van, natuurlijk boven anderen hun veiligheid. Laatst gewijzigd door Sfax : 3 februari 2009 om 12:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
|
![]() Citaat:
Die borden zijn er gezet door verkeerskundigen...Die die situaties daar ingeschat hebben (zoals breedte van de baan, omgeving, ....), daarop bepalen die hoe snel je daar mag rijden..Dat dat af en toe verandert wil zeggen, dat er ofwel iets verandert is aan de omstandigheden, ofwel omdat er al vele ongelukken zijn gebeurt, als je er een te hoge snelheid reed. Pas op soms gebeurt ook het omgekeerde hoor. Vroeger mocht je in mijn straat 50, en nu mag je daar 70. Het feit dat JIJ je denkt dat je dat zelf mag bepalen, is gewoon irrelevant en lachwekkend. Ik kan ook zeggen: hey, ik ga vandaag door het rood rijden snachts, want dan rijden er toch niet veel mensen op de baan. of hey, ik zet mijn pinkers niet meer op hoor, svoor nix nodig ...
![]() |
![]() |
#110 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Elke keer als iemand aan mijn bumper komt kleven omdat ik minder dan de maximumsnelheid rijd, stijgt mijn bereidheid om verkeersrepressieve maatregelen (flitspalen, drempels, supperboetes etc.) te steunen. En dat zal ik in de stembus laten merken.
![]() |
![]() |
#111 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#112 | |
|
![]() Citaat:
Niettemin lijkt het me toch alsof u zich iets teveel voorstelt van het begrip klacht neerleggen. Op slagen en verwondingen staan dacht ik maximaal zes maanden. Het is dus niet alsof uw belager voor altijd de gevangenis ingaat. Zelfs al krijgt hij de maximum straf dan is de kans groot dat hij daar nooit voor opgeroepen wordt. Betalen? Zijn leven lang? Zoveel kost een gebroken neus en drie tanden uitgeslagen nu ook weer niet. Trouwens, de kans is groot dat u nooit of nooit ook maar ene frank ziet. Uit pricipe weet je wel. Nadeel aan klacht neerleggen is dat die geweldenaar waar u al petsen van heeft gekregen uw adres krijgt, dat lijkt me ook al geen goed idee. Want stel u voor dat die mens wacht todat je slaapt en dan uw kot in brand steekt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nice, het omgekeerde kan dan even goed hé.
![]() |
#115 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
50 km/u in een dorpskern is een maximum, geen minimum. Citaat:
![]() |
![]() |
#116 |
|
![]() U bent dan toch niet verontwaardigd over het geweld vermits uzelf blijkbaar geweld wil gebruiken.
Als ik u goed begrijp toch. |
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Moet ik verontwaardigd zijn over geweld? Vraag je niet teveel van mij?
Citaat:
Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#118 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
ik denk dat jij daar zelfs nog plezier aan beleeft. zulke chauffeurs zouden ook hun rijbewijs moeten inleveren. dzeezes brr daar krijg ik kippevel van. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vanuit het gezichtspunt van degenen die anderen in hun pas willen dwingen wel, ja.
Citaat:
Citaat:
Er is wel één geval waarin ik het bewust zou doen. Als ik zie dat het nodig is, bijvoorbeeld rond schooltijd. Een kwestie van aanvoelen, nietwaar. En als een redneck me komt opjagen met bumperkleven of lichten, begin ik met mijn achteruitkijkspiegel weg te klappen. Bij aandringen kan het ook wel eens gebeuren dat ik langzaam vertraag tot hij ophoudt. Als het echt te gortig wordt, kan er al eens een remstoot volgen, maar enkel als ik alleen in mijn auto zit (en als ik met mijn tweede, oude auto rijdt). ![]() Citaat:
Citaat:
Georges-Louis Bouchez: "Wie zijn zij om te denken dat ze morele waarden hebben die superieur zijn aan die van ons?" Laatst gewijzigd door E. Gidius : 3 februari 2009 om 14:05. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#120 |
Vreemdeling
|
![]() wanneer jij 30 per uur rijdt waar 50 is toegestaan dan hinder jij de persoon achter u die zich aan de regels wil houden, op dat moment beslis jij dat die regel 30 wordt.
degoutant en lokt agressie uit, koopt u ne fiets das nog gezond ook. jij vind mij erg, maar bent zelf nog slechter. |
![]() |
![]() |