Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 februari 2009, 22:18   #161
Havana
Europees Commissaris

Havana's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door From_Vlaanderen Bekijk bericht
voil�*
sex op de vlieger? Of beter, in de de vlieger?
Havana is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2009, 22:22   #162
Havana
Europees Commissaris

Havana's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Havana Bekijk bericht
sex op de vlieger? Of beter, in de de vlieger?
Dit is geen voorstel ofzo. Maar, stel u voor!
Havana is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2009, 23:48   #163
jogo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groene flamingant Bekijk bericht
Jaja natuurlijk, maar even realistisch: verwacht je nu dat men binnenkort met zo'n zuinige zeppelin naar de VS gaat vliegen, zoals men daar nu naartoe gaat met het vliegtuig? Je verlof is voorbij voor je daar gearriveerd bent. Idem voor je zakenreis. Dat ga je nooit verkocht krijgen hé.
Het reizen zelf, het onderweg zijn zelf wordt je 'verlof' pure tijdswinst wat het ontspanningsgedeelte van uw leven betreft.
En uw data,werkgegevens,communicatie... reizen al met de snelheid van het licht.

De mensheid ontzegt nu al zovele jaren het gebruik van kernwapens ondanks er geen gebrek aan is , dit ontzeggen van het gebruik van een bepaalde technologie wordt uitgebreid in de toekomst naar verschillende domeinen om ongeveer dezelfde redenen.
jogo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2009, 00:01   #164
groene flamingant
Banneling

groene flamingant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jogo Bekijk bericht
Het reizen zelf, het onderweg zijn zelf wordt je 'verlof' pure tijdswinst wat het ontspanningsgedeelte van uw leven betreft.
En uw data,werkgegevens,communicatie... reizen al met de snelheid van het licht.

De mensheid ontzegt nu al zovele jaren het gebruik van kernwapens ondanks er geen gebrek aan is , dit ontzeggen van het gebruik van een bepaalde technologie wordt uitgebreid in de toekomst naar verschillende domeinen om ongeveer dezelfde redenen.
Dat is eigenlijk geen antwoord op mijn vraag hé: een zakenreis wordt in de toekomst misschien overbodig, maar er zijn nu eenmaal personen (ik reken mij daar zelf niet bij maar ongetwijfeld wél duizenden anderen) die liever de Nationale Parken in de VS of Las Vegas gaan bezoeken dan enkele weken rond te zweven in een zeppelin. Ik ga akkoord dat er alternatieven dienen gezocht voor onze huidige manier van doen, maar dan zul je die alternatieven ook moeten geven (!), want jouw zeppelin: daar wacht echt quasi niemand op. Hooguit kan dat interessant zijn/worden voor korte afstanden.
groene flamingant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2009, 07:50   #165
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Ah, OK, met die singulariteit bedoel je gewoon de basis van dat zwarte gat. Maar wat heeft die gamma straal laser te maken met dat zwarte gat? Hoe ontstaat dát effect?

Plus: je hebt je ruimtetuig, gaat heel even sneller dat het licht gaat en knalt op de singulariteit van dat zwarte gat: hoe moet ik mij dat praktisch voorstellen? En waar zit die zwaartekrachtbron dan die dat zwarte gat veroorzaakt?
Voor zover ik het begrijp.
De singulariteit is de "krachtbron", de "basis" van een zwart gat. Het onmeetbare puntje waar alle massa inzit die het zwaartekracht effect creeërd

De gamma straal laser. Dezelfde ontstaans reden als een pulsar.

De massa en straling die in het zwart gat gezogen word botst met enorme krachten op elkaar, maar aangezien er maar 1 richting is waar die krachten het grootst zijn -naar het zwart gat toe- en een bepaalde richting waaruit de meeste massa komt, krijg je een effect, waar de energie van die botsingen maar 1 andere kant uit kan, namelijk op 90° van de accretie schijf, oftewel dwars op de rotatie van de singulariteit. De noord en zuid pool als je wil.
Dat geeft een enorm sterke gamma straal "schijnwerper", die meer dan goed meetbaar zou zijn, als onze meetapparaten nu eens in die redelijk smalle bundel stralen zouden geraken.

De snelheid van vallen. Net zoals de snelheid van een val in de aardse atmosfeer bepaald word door de dichtheid van de gassen en de remmende werking daarvan, in combinatie met de valversnelling van 9.81m/sec², die eigen is aan de aarde, word de valversnelling naar een zwart gat toe bepaald door de zwaartekracht van dat zwart gat en de materie die in de weg zit.

Net zoals je sneller kan vallen richting grond door een motor te laten duwen met de zwaartekracht mee en/of een meer "aerodynamische vorm", kan je dus naar een zwart gat toe vallen met 1 , de snelheid van't licht (de zwaartekracht versnelling van een zwart gat dus), 2 de toegevoegde snelheid van de motor.
Oud 7 februari 2009, 10:04   #166
hotschizodiscocop
Staatssecretaris

hotschizodiscocop's schermafbeelding

Standaard

Die vliegtuigen zullen hoe dan ook enkel door de elite kunnen worden benuttigd in de toekomst.
hotschizodiscocop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2009, 10:35   #167
From_Vlaanderen
Secretaris-Generaal VN

From_Vlaanderen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hotschizodiscocop Bekijk bericht
Die vliegtuigen zullen hoe dan ook enkel door de elite kunnen worden benuttigd in de toekomst.
Dat denk ik niet. De 'gewone' reiziger, brengt ook wel wat geld in het laatje hoor.
Oud 7 februari 2009, 11:06   #168
hotschizodiscocop
Staatssecretaris

hotschizodiscocop's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door From_Vlaanderen Bekijk bericht
Dat denk ik niet. De 'gewone' reiziger, brengt ook wel wat geld in het laatje hoor.
Ja maar dat geld hebben ze niet meer... eliminatie van de middenklasse is volop bezig
hotschizodiscocop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2009, 11:37   #169
jogo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Dat is eigenlijk geen antwoord op mijn vraag hé: een zakenreis wordt in de toekomst misschien overbodig, maar er zijn nu eenmaal personen (ik reken mij daar zelf niet bij maar ongetwijfeld wél duizenden anderen) die liever de Nationale Parken in de VS of Las Vegas gaan bezoeken dan enkele weken rond te zweven in een zeppelin. Ik ga akkoord dat er alternatieven dienen gezocht voor onze huidige manier van doen, maar dan zul je die alternatieven ook moeten geven (!), want jouw zeppelin: daar wacht echt quasi niemand op. Hooguit kan dat interessant zijn/worden voor korte afstanden.
De evolutie die ik schets (pin u niet vast op die zeppelin) dat er in de toekomst niet zo snel kan gereisd worden, komt voort uit politieke ontwikkelingen in de toekomst (futurologen die alleen maar oog hebben voor technologische snufjes en een extrapolatie doen van het huidige zitten er glansrijk naast)
de toekomst zal veel zijn van 'wel kunnen' maar 'niet mogen' (limieten op vele domeinen zijn bereikt.
De afweging zal zijn om u op een paar uur in de VS te brengen met een vliegtuig moet men koolwaterstoffen verbranden die een paar honderdduizend jaar nodig hebben om terug gevormt te worden. Om te voldoen aan een kringloop-ekonomie dus uit den boze...
jogo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be