![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Gerolf Annemans (Vlaams Blok) - 15 tot 21 maart "Deze gewezen journalist voor onder meer het Pallieterke heeft al heel wat dienstjaren. Hij draagt de politiek een warm hart toe en komt al jaren na elkaar met een sterk resultaat aandraven voor het Vlaams Blok. Hoe hij het steeds blijft voor elkaar |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Mijnheer Annemans,
Het Vlaams Blok heeft van alle grote partijen de minst interne democratische werking. Jan Jagers (UA) publiceerde daarover in het tijdschrift Res Publica . Dit wordt door uw voorzitter Frank Vanhecke niet ontkend: "Democratie is een staatsvorm, geen partij- of verenigingsvorm.'" is zijn antwoord op de bevindingen van Jan Jagers. Ook in één van de eerste nummers van het Kaderblad kan je de houding van het Vlaams Blok terugvinden ivm democratische inspraak binnen de politieke partij Vlaams Blok. Zo staat er in het eerste nummer te lezen: "(…)Het demokratisme zal onze spindraad niet wezen. Het Vlaams Blok is een overlegpartij en wijst:demokratisme af" Ik heb daarover een drieledige vraag: - Overleggen om een consensus te bereikt is mooi. Maar wat als die consensus niet bereikt wordt? Wie hakt dan de knoop door? - Als er knopen doorgehakt moeten worden gebeurt dit dan top-down (gezagsprincipe)? - En als er sprake is van een intern gezagprincipe, is dat dan niet in strijd met de vraag van het Vlaams Blok naar referenda? |
![]() |
![]() |
#2 |
Staatssecretaris
|
![]() Zeer interessante vraag, ik ben zeer benieuwd naar het antwoord van dhr. Annemans, als dat er komt tenminste.
#3 |
Gouverneur
|
![]() op een congres van het blok zijn er werkgroepen rond themas,
hieraan kan elk lid deelnemen en de beslissingen worden in consensus genomen. verder staat de gedachtengang van partijtop en kiezers grotendeels gelijk op de belangrijkste punten. ik heb nog geen enkel standpunt gezien dat ik anders zou beslist hebben. |
![]() |
![]() |
#4 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
#5 |
Minister-President
|
![]() Ik vind het ook vreemd dat alles zomaar in consensus kan.
Ik kan mij niet inbeelden dat er nergens keuzes te maken zijn.
#6 |
Banneling
|
![]() Ik neem aan dat mijnheer Annemans in consensus met zijn medewerkers beslist heeft om niet op mijn vraag te antwoorden.
Zou ik daar nu begrip voor tonen? Wat denken jullie daar van? ![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Burger
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#8 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
En nu vort! Terug naar uw zwart forum. Kssst!! |
||
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() http://forum.politics.be/viewtopic.p...sc&start=0
Op de referenda-kwestie antwoordde G.A. op bovenstaande link. Niet 100% naar mijn goesting (Europees!) maar qua visie democratischer dan CD&V-N-VA...............
![]() |
#10 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Bedankt voor de link Supe®Staaf. Maar deze gaat volledig voorbij hoe het Vlaams Blok de roep naar referenda kan rijmen met de intern gehanteerde consensus, en de minimale (onbestaande) zeggenschap van haar leden. Je kunt wel ijveren voor iets (referenda), en je kan je daar als partij intern ver weg van houden… maar dan komt dat zeer onlogisch over. Vind je niet? |
|
![]() |
![]() |
#11 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
#12 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik weet daarover veel. En U? daarom had (heb) heb ik een drieledige vraag: - Overleggen om een consensus te bereikt is mooi. Maar wat als die consensus niet bereikt wordt? Wie hakt dan de knoop door? - Als er knopen doorgehakt moeten worden gebeurt dit dan top-down (gezagsprincipe)? - En als er sprake is van een intern gezagprincipe, is dat dan niet in strijd met de vraag van het Vlaams blok naar refrenda? Annemans antwoorde niet. Kan jij dat doen? |
||
![]() |