Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Voor of tegen de invoering van eID?
Voorstander 11 42,31%
Tegenstander 15 57,69%
Aantal stemmers: 26. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 9 februari 2009, 00:26   #81
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
En hoe ga jij ons dat garanderen?
Anders heeft de KSZ geen werk meer.
http://www.ksz-bcss.fgov.be/nl/mission/mission_2.htm

Heb je immers al eens nagedacht wat een volume aan gegevens je in 1 systeem, 1 databank zou moeten kunnen steken?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2009, 00:54   #82
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En hoe ga jij ons dat garanderen?
Heb blind vertrouwen in de overheid.
Want iedereen die de goede bedoelingen van de staat in twijfel trekt is een vijand van het volk.
Wij hoeven niet te weten wat de staat doet. Al wat zij doet moeten wij per definitie toejuichen.
Oceanië heeft altijd in staat van oorlog geleefd met Oost-Azië.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2009, 01:01   #83
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Wat denk jij dat de reden is?
Informatie waar wij niet van weten dat ze op die chip staat doorspelen naar instellingen waarvan wij niet weten dat zij er toegang toe hebben.
Als de overheid mij zegt dat ik dat -als burger- niet mag weten, dan vermoed ik bijbedoelingen.

Citaat:
Koop een eID-lezer en bekijk het, maar ik weet niet of je dat vertrouwt.
Uiteraard niet.

Citaat:
Als je terug naar papier gaat, verlies je weer de mogelijkheden van de eID.
Goed zo!!

Citaat:
En wat is dat eerste stapje?
Het feit dat ik niet kan controleren welke gegevens er doorgespeeld worden. Ik heb als burger de democratische plicht om te controleren wat de overheid doet. Ik noem dat zelfs geen "recht" maar een "plicht".
Een democratie kan enkel functioneren als de burger de regerende overheid wantrouwt. Zonder dat wantrouwen kan een democratie niet functioneren.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Oud 9 februari 2009, 01:04   #84
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Heb ik nog nóóit gebruikt.
Ik wordt vanaf 2009 verplicht om mijn BTW-aangifte op die manier te regelen.
Dat noemen ze dus "het leven gemakkelijker maken". Ik krijg zelfs de keuze niet meer.
Oud 9 februari 2009, 01:40   #85
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Ik vind het maar niks, die eID. Ik vind electronisch stemmen al niks. Ik wou een piemel tekenen op het stemblad, maar nu is het blijkbaar electronisch.

En men krijgt er niet eens paint bij.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2009, 02:04   #86
netslet
Minister-President

netslet's schermafbeelding

Standaard

Ik snap eigenlijks zelfs het nut niet van een centraal identificatie-systeem.

Indentificatie gebeurt normaal via een vertrouwensketen. Alice kent Bob als Bob en vice versa. Bob kent ook Charlie als Charlie en vice versa. Als Alice en Charlie Bob vertrouwen wanneer deze de twee aan elkaar voorstelt dan kunnen ze alle drie perfect naar elkaar refereren en is iedereen gelukkig.

Ik zie niet in waarom er per se een speler genaamd Leviathan moet bijgesleurd worden die het vertrouwen van iedereen moet krijgen en ook iedereen moet kennen.
Oud 9 februari 2009, 02:06   #87
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door netslet Bekijk bericht
Ik snap eigenlijks zelfs het nut niet van een centraal identificatie-systeem.

Indentificatie gebeurt normaal via een vertrouwensketen. Alice kent Bob als Bob en vice versa. Bob kent ook Charlie als Charlie en vice versa. Als Alice en Charlie Bob vertrouwen wanneer deze de twee aan elkaar voorstelt dan kunnen ze alle drie perfect naar elkaar refereren en is iedereen gelukkig.

Ik zie niet in waarom er per se een speler genaamd Leviathan moet bijgesleurd worden die het vertrouwen van iedereen moet krijgen en ook iedereen moet kennen.
Ik woonde in een land met een persoonnummersysteem. Iedereen krijgt een nummer die hij/zij moet memoriseren. Als de politie je tegenhoudt zeg je dit nummer. Hun computertje heeft dan alle gegevens.

Een groot voordeel: eenvoud van gebruik.

Maar ja, dan de nadelen...
Oud 9 februari 2009, 02:21   #88
netslet
Minister-President

Standaard

Oh, maar ik heb ooit eens een land bezocht waar de grote dictator Erdős heerste en waar het boetesysteem gekoppeld werd aan het Erdősgetal. Het ging iets van Boete = Erdősgetal * standaardboete.

Die vertrouwensketting is trouwens enkel zinnig wanneer er een zekere vrijwilligheid en noncoërcie aan de basis van ligt. Anders is het ook niet echt 'vertrouwen' natuurlijk. Dat is bvb niet echt het geval bij een SSN.

Voor het slapengaan nog eventjes een quote van Jung er voor de gezelligheid tussen gooien:

Our true religion is a monotheism of consciousness, a possession by it, coupled with a fanatical denial of the existence of fragmentary autonomous systems.

Laatst gewijzigd door netslet : 9 februari 2009 om 02:22.
netslet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2009, 02:22   #89
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Heb blind vertrouwen in de overheid.
Want iedereen die de goede bedoelingen van de staat in twijfel trekt is een vijand van het volk.
Wij hoeven niet te weten wat de staat doet. Al wat zij doet moeten wij per definitie toejuichen.
Oceanië heeft altijd in staat van oorlog geleefd met Oost-Azië.
Komende van een volbloed planeconomie communist is dit, wel ja, wat is het eigenlijk?
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2009, 02:24   #90
netslet
Minister-President

Standaard

Der zal iets na een lezing van 1984 blijven steken zijn zeker.
Oud 9 februari 2009, 02:26   #91
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oh, maar ik heb ooit eens een land bezocht waar de grote dictator Erdős heerste en waar het boetesysteem gekoppeld werd aan het Erdősgetal. Het ging iets van Boete = Erdősgetal * standaardboete.

Die vertrouwensketting is trouwens enkel zinnig wanneer er een zekere vrijwilligheid en noncoërcie aan de basis van ligt. Anders is het ook niet echt 'vertrouwen' natuurlijk. Dat is bvb niet echt het geval bij een SSN.

Voor het slapengaan nog eventjes een quote van Jung er voor de gezelligheid tussen gooien:

Our true religion is a monotheism of consciousness, a possession by it, coupled with a fanatical denial of the existence of fragmentary autonomous systems.

Waarom de ironie? Ik weet heus wat een Erdosgetal is. Ook weet ik hoe een Zweeds ID-systeem werkt.
Oud 9 februari 2009, 02:31   #92
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Der zal iets na een lezing van 1984 blijven steken zijn zeker.
Hoe je dan nog voor een planeconomie kan zijn, op nationaal Vlaams niveau, is, wel ja, raar.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2009, 02:37   #93
netslet
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Waarom de ironie? Ik weet heus wat een Erdosgetal is. Ook weet ik hoe een Zweeds ID-systeem werkt.
Da's de stijl van mijn e-persona onder invloed van alcohol. Ik was over identificatienummers aan het nadenken en ineens sprong die Erdos-gedachte bij mij op en zocht ik een manier om die hier neer te zetten. Meer moet je daar niet achter zoeken.

Ik dacht trouwens eerst dat je van de VS afkomstig was. Daarom dat ik refereerde naar SSN (Social Security Number).
Oud 9 februari 2009, 02:43   #94
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Da's de stijl van mijn e-persona onder invloed van alcohol. Ik was over identificatienummers aan het nadenken en ineens sprong die Erdos-gedachte bij mij op en zocht ik een manier om die hier neer te zetten. Meer moet je daar niet achter zoeken.

Ik dacht trouwens eerst dat je van de VS afkomstig was. Daarom dat ik refereerde naar SSN (Social Security Number).
O, dat ken ik. Als ik zat ben heb ik ook soms de neiging om over iets te beginnen, ook past het niet in de context. Maar dan wil ik het per se daarover hebben.

Het personnummer in Zweden is bruikbaar in een breder context dan de SSN. De huidige stand van zaken weet ik niet precies, het is lang geleden, toen ik daar woonde had ik niet eens schaamhaar, en er zijn daar nogal wat machtswisselingen gebeurd.

Over Zweden gesproken: die hebben onlangs de RS-wetten goedgekeurd, waarbij ze alle online-verkeer zonder toestemming a volonte kunnen nakijken en je daarvoor gerechtelijk vervolgen.
Oud 9 februari 2009, 02:45   #95
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Trouwens, waarom the States?

Ik heb in meerdere landen gewoond in mijn leven, maar niet daar. Ben daar zelfs nog nooit geweest.
Schijnt vol dikke wijven te steken.
Oud 9 februari 2009, 08:15   #96
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Heb je immers al eens nagedacht wat een volume aan gegevens je in 1 systeem, 1 databank zou moeten kunnen steken?
met een datacenter kan dat nu wel geen probleem zijn. De vlaamse overheid heeft toch ook zo een paar zware datacentra's ?
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2009, 08:18   #97
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ik blijf erwel bij dat een majeure efficientie zou kunnen ontstaan door alle bedrijven hun klanten en personeel persoongsgegevens op alle manieren te laten syncroniseren met het rijksregister. Zo stiemoderlijk dat hier de privacy behandeld wordt, vind je ofwel in een bananerepubliek ofwel in een dictatuur, maar niet in een open economie zoals Belgie...
Oud 9 februari 2009, 10:20   #98
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik vroeg eigenlijk om garanties.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2009, 10:31   #99
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik vroeg eigenlijk om garanties.
Heb jij een garantie dat uw ABS, Airbag werkt ???
het lijkt mij zo een beetje dat u zodanig 'geript' bent in het leven, dat die garanties voor u essentieel deel van de strategie geworden zijn om goederen en diensten te verwerven.
Oud 9 februari 2009, 10:40   #100
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Je geeft geen antwoord, maar ik verwacht dat eigenlijk ook niet.

Zoals ik al zei: Een Big Brothermaatschappij voer je in stapje voor stapje. En elk stapje kader je in een retoriek over efficiëntie en veiligheid. Uiteraard voor het gemak van de burger. Totdat in het kader van efficiëntie en veiligheid en het gemak van de burger de democratie in zijn geheel afgeschaft is.

Daar kan dus aan toegevoegd worden: trek al wie durft kritisch zijn tegen controle in het belachelijke en ga ze persoonlijk aanvallen zodat hun argumentatie en kritische vragen niet meer hoeven beantwoord te worden.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be